Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
die doen je zeker geen pijn!! Ze maken alles weer lekker schoon, fluoride behandeling etc. Maar mijne is ook echt super, en daar rij ik 1x per jaar dik 100 km voor....... Van Noord Holland naar Den Haag
. Achteraf valt het altijd mee!!

ik wou dat hij dat wél had gedaan. Toen mijn vullingen eruit kwamen vallen heb ik een andere tandarts gebeld. Die heeft overigens ook ervaring met bange patiënten, maar hij neemt geen nieuwe patiënten meer aan. Ik kwam daar, hij foto's gemaakt (zo'n eerste afspraak is gewoon een controle en die wordt volgens mij door de basisverzekering sowieso al vergoed, veel tandartsen gaan niet gelijk boren, maar eerst kijken wat er moet gebeuren, misschien een tip), bleek ik in alle kiezen gaten te hebben en oude vullingen op sterven na dood te zijn. Dus vervolg afspraak gemaakt om de eerste bups te doen. Toen ik daar voor de tweede keer lag ben ik wel bijna uit de stoel opgestaan omdat ik het verdoven ineens niet meer zo zag zitten (bij de kaakchirurg nog flauwgevallen
), ik zei dat ik het boren enzo ook niet zo leuk vond *understatement*. En toen zei hij: hmmm, da's gek, al mijn andere patiënten zeggen altijd: dokter, gaat u weer lekker boren en verdoven? Dat vind ik altijd zo leuk. Vervolgens heeft hij de hele behandeling lang dat sorot grapjes gemaakt
, kon m'n mond niet goed openhouden van het lachen. Na afloop mocht ik bijna een stickertje uitzoeken omdat ik zo braaf was geweest

pilou schreef:en daarom ga ik altijd naar de mondhygienistedie doen je
zeker
geen pijn!!
Over het algemeen vinden patienten met ernstige tandvleesontstekingen de mondhygieniste erger en pijnlijker dan een kies trekken/gaatje vullen!
maar t is vanzelf over gegaan
)wilde ook echt niet eigenlijk..
t smaakte alleen vies dat spul..toen even moeten wachten tot t werkte..en daarna er nix meer van gevoeld.dus t viel toch wel mee..
de tweede keer heb ik liggen janken en mijn moeder had zooo'n ontzettende spijt dat ze haar rind niet had afgdaan omdat ik haar hand helemaal had fijngeknepen 

verder voel je dr nix van...
?
) met een vriend naar de tandarts geweest. Toen ik er een keer was durfde ik wel weer, dus hij is in de wachtkamer blijven zitten, maar de moral support was wel hard nodig.
) en is voorzichtig met het vertrouwen wat ik in haar heb.
) ). 

Dat was een gewone tandarts, die heeft gekeken terwijl ik als een klein kind zat te janken in die stoel van angst. Aankomen mocht hij echt niet, ik ging door het lint bij dat 'voorstel'. Uiteindelijk ben ik bij een angsttandarts terecht gekomen.

Raakte nl in paniek en begon als eenn gek rond te schoppen.