paardensport alleen interessant voor vrijgezelle vrouwen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:03

tja, er is wel zoiets wat er op lijkt.. rond de 15-16 stoppen vaak de meest fanatieke 'paardenmeisjes' dat is zoiezo een kritieke leeftijd dan hoor, maar dan krijgen ze ook meestal vriendjes en dan gaat het vaak verkeerd, van mijn 'generatie' ( ) waar ik mee ben begonnen met rijden (waren zon 10 meiden, vast groepje) zijn ze állemaal gestopt op 1 na, moi. het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en hoe fanatiek en wat voor doorzetter je bent denk ik dan.. van mij verwachtte iedereen altijd dat ik zou stoppen van 2 anderen niet, die gingen als eerste, ik ben er ook nog niet, maar heb het in ieder geval het langst volgehouden, en ben voorlopig écht niet van plan te stoppen!

moonsparkle

Re: paardensport alleen interessant voor vrijgezelle vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:12

Mijn vriend is kok, en ik heb een paard! Die dingen hebben beide veel tijd en verschillende tijden nodig. Daarbij moet ik ook nog naar school en moet ik een uur met de trein om bij hem te komen. Maar als je alles goed plant en bespreekt en weet dat je elkaar belangrijk vind, is het voorzover ik merk geen probleem.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:13

wow kathinka, dat is moeilijk te combineren.. horeca én een paard..!! mijn vader is ook kok, nou is dat anders als een vriend maar als je kijkt hoevaak hij weg is.. pfff.. knap hoor!

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:15

Ik ben een vrijgezelle man. dus in dat opzicht klopt het maar deels. Maar mocht ik een vriendin krijgen dan heeft ze zich maar neer te leggen bij mijn hobbie

moonsparkle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:16

DresslOver schreef:
wow kathinka, dat is moeilijk te combineren.. horeca én een paard..!! mijn vader is ook kok, nou is dat anders als een vriend maar als je kijkt hoevaak hij weg is.. pfff.. knap hoor!

Ja ik houd rekening met zijn tijden, en dus moet hij niet zeuren als hij is mee moet naar m'n paarden

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:39

hahahaa 'nie zo zeure, gewoon mee kome' vriend: 'ja maar..' jij: 'niks te maren, gewoon meegaan, want anders!' vriend: 'want anders wat? ' jij: 'heb ik de rest van de week hoofdpijn'
sorry kon t niet laten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:17

hahaha, neee zo gaat het niet hoor

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:29

Is met veel sporten zo, denk ik. Waarom is de paardensport echt iets voor meiden?

Ik ken zat meiden die paard hebben gereden, vervolgens een vriendje hebben en er dan niks meer over hoort.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:38

Pjotr schreef:
volgens mij was er in dat verhaal dat ik hoorde sprake van.....een meisje vooral in de puberteit zoekt een paard om te verzorgen, om veantwoordelijk over te zijn, om te sturen. Wanneer ze in een gelukkige relatie zit kan ze daar die behoefte kwijt. Yvonne Kroonenberg (van alles went behalve een vent) zou doorgeschoten zijn in haar liefde en zorg voor en paard, omdat er ...juist... geen man in haar leven was. vergezochte theorie wellicht ik wilde hem graag hier eens toetsen aan de werkelijkheid.

Ik weet welk stukje je bedoelt: 'ik heb een paard en een liefdesrelatie. 1 van de 2 redt de 25 jaar'.

Dit gooide ik mijn ex altijd voor z'n voeten, was jaloers op het feit dat er zoveel tijd naar de paarden ging, gaf hij ook toe. Arm jong

Maar nee, ik ben altijd heel duidelijk tegen jongens: paarden eerst. Zij hebben niet voor mij gekozen

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:04

Het sollicitatiegesprek met mijn vorige baas ging ongeveer zo (maar dan in het engels, ik werkte overigens al bij het bedrijf, maar op een andere afdeling zeg maar)
"waarom hou je meer van paarden dan van mannen ?" ik: "Als een paard er vandoor gaat dan weet ik precies wat ik moet doen- bij mannen heb ik geen idee !"

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:17

Gelukkig is mijn man niet moeilijk en kan ik altijd naar mijn paard als ik wil, maar anders had hij toch een probleem denk ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:59

"Als een paard er vandoor gaat dan weet ik precies wat ik moet doen- bij mannen heb ik geen idee !"

Geweldig!!!
Kom niet meer bij

Ik denk als mijn vriend niets om paarden zou geven, dat we nooit lang verkering hadden gehad, laat staan samengewoond hadden

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:04

ïk ken zat paardenmannen en paardenkoppels, dus het zal wel meevallen....
maar er zullen vast meisjes/vrouwn zijn die een paard hebben als plaatsvervangend maatje, waar anderen voor een relatie kiezen...

ik heb mn paard voor de sport, en nu even vrijgezel, maar ook met vriendje blijft paard, en als vriendje dat niet accepteerd is vriendje ook zo weer weg

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:11

Vriend moet gewoon accepteren dat ik mijn hobby heb. Ik accepteer zijn hobby (Voetbal) ook En hij weet gewoon dat ik door de week niet veel tijd heb, want ik moet trainen/naar les. Hier houden we gewoon rekening mee, trouwens hij moet door de week ook trainen Ik vind het niet moeilijk te combineren we spreken toch érg vaak af, en ik hou gewoon m'n hobby
Hij vind het gelukkig ook niet erg om af en toe mee te gaan op wedstrijd Ik vind het heeeeel belangrijk om in een relatie je eigen hobby's en dingen te houden, dit is trouwens ook beter dan alleen maar aan elkaar hangen, lijkt me .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:22

Ach, ik ga me niet verdedigen tegen Yvonne Kroonenberg. Het is een aardig mens en ze doet af en toe leuke, boute uitspraken. En ja, voor sommigen zit er waarheid in, niet voor iedereen.
Het is leuk psygologenvoer. Er zijn al heel wat aardige theorieën van hen langs gekomen, maar de meesten waren niet erg degelijk onderbouwd.
Een paard is als een Land Rover: a way of life............

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:40

Het hangt gewoon helemaal af van je instelling ten opzichte van je sport/hobby. De paarden kan voor de 1 een levenswijze zijn, maar voor een ander ' leuk voor erbij'.
Ik kan me mijn leven zonder paarden niet voorstellen en wil ook helemaal niet zonder. Dus een man zal zich daar bij neer moeten leggen.
En als je een relatie krijgt, dan wil dat toch niet zeggen dat je meteen alles uit je handen moet laten vallen en alleen nog maar aandacht kunt besteden aan je partner.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:43

Ik heb bijna anderhalf jaar verkering maar paarden en mannetje staan beiden op 1.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:45

ik heb een hele tijd een vriend gehad.. Maar ben gewoon blijven doorrijden.. Ben nu tijdelijk gestopt vanwege een knieblessure door het skieen..

timmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:46

Met deze stelling heb ik geen probleem, meer zelfs....Ik hoop dat ze waar is , zeer makkelijk...achteraf geen teleurstelling meer dat ze een vriend hebben.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:46

Er zit wel een kern van waarheid in, vooral bij pubermeisjes.

Zo als de boeren hier in de buurt zeggen "Haar op de k**, pony in de VUT"

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:56

je ziet vaak wel als er een vriendje om de hoek komt kijken dat paarden minder word en ze er zelf mee stoppen! heb dit al bij meerdere meiden gezien!
mijn moeder heeft er ook altijd op gehoopt dat als er een vriendje zou komen dat ik me paarden zou laten schieten! maar mijn paarden blijven het belangrijkste in me leven! heb er wel eens over nagedacht om ze te verkopen in mindere periodes, maar ze zijn en blijven gewoon het belangrijkste in me leven! me toekomstige vriend moet daar maar genoegen mee nemen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:02

Pjotr schreef:
ik kom maar zo binnenvallen hier op het forum. Heb geen paard rij geen paard. Mijn verloofde heeft wel ooit gereden. Ik zal het maar gelijk neerleggen hier. Paardensport is volgens mij vooral een sport voor vrouwen. Nou hoorde ik ooit eens een theorietje en in mijn geheugen gravend denk ik dat yvonne kroonenberg er mee te maken had. Namelijk dat paardensport vooral voor jonge vrouwen en meisjes interessant is zolang ze nog geen vaste verkering hebben of getrouwd zijn. Klopt dat beeld?

Wat zou dat betekenen?

(sorry ik heb de kop boven het stukje zo geplaatst dat het de aandacht trekt)

Ik vind dit hetzelfde als:

"Voetbal? Alleen interessant voor vrijgezelle mannen?"

Op beide zeg ik nee, ik heb een relatie en vind de paarden nog steeds geweldig

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:12

Sja vriendje slorpt veel tijd op, maar hij accepteert ook braaf dat het paard voor hem gaat, maar hij mag wel mee hoor

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:52

ach, het kan gewoon heel goed samen ook al krijg ik wel eens te horen van hem dat als ik zou moeten kiezen tussen hem en mijn paardje Robin ik voor de laatste zou kiezen.
Tja, en dan zeg ik dat ie daar helemaal gelijk in heeft!!!

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:16

waarom zou je niet beide kunnen hebben? Hij heeft toch ook zo zn hobbys lijkt mij? En hij hoeft ook niet elke keer mee.

hihi ik vind de uitspraak van Mist erg leuk: als n paard ervandoor gaat weet ik pcies wat ik moet doen; bij mannen heb ik geen idee!
geweldig!