Vriend van m'n moeder, slaat me in mijn gezicht?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:37

Hmmmm... Toch niet echt een normale thuissituatie lijkt me. Na je eerste post dacht ik ook 'puberrr', maar ik draaide bij toen ik je latere post las.

Is er niet een vertrouwenspersoon waarbij je terecht kunt?

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:44

ik was opgestapt. ikw as er nniet meer gebleven. ik had mijn spulletjes ingepakt. wat denkt hij dat hij wel niet van jou is je vader? nou mooi niet. was mooi naar familie, vrienden, enz.. gegaan!

Anoniem

Re: Vriend van m'n moeder, slaat me in mijn gezicht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:44

Koop een toilettasje en stop die borstel er in. Laat hij lol hebben van jouw steeds op de kast jagen, reageer er niet op en wees slimmer dan hij. Probeer met de dingen die hij tegen jouw gebruikt om je te pesten iets te verzinnen waardoor hij je niet kan raken.

Pis een keer in die wax en roer het door, beter is het paardenpis erdoor te mengen. Leg je mooiste borstel naast die waxpot en houd je eigen borstel in je schooltas en laat die nooit zien.

Gewoon lekker je eigen gang gaan.

Mij komt het over als een rotterdamsachterbuurtmenneke. Laat hem zijn, over een paar jaar ben je daar weg en misschien je moeder ook wel.

Hoe is het kontakt met je vader? Als dat goed is, kan je misschien bij hem gaan wonen om je middelbare school af te maken.

Je bent al oud genoeg om na school je huiswerk te gaan maken, bij een vriendinnetje te zijn als je tijd over hebt en in het weekend ga je lekker bij familie of vaders zitten. Over een jaartje of 2 a 3 ben je er van af.

Met boos worden krijg je niet je moeder aan je zijde, wel als je je volwassen opstelt, niet boos, onbeschoft, slordig, humeurig gaat zijn. Gaat zij zien dat hij onredelijk en vals met haar kinderen omgaat, is de liefde gauw over hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:48

Misz_J schreef:
Mijn plannen voor later liggen zo goed als klaar, maar iemand heeft me een deel ontnomen. Toevallig dat dat M. In bijna 8 maanden tijd heb ik 3x gereden, en ik wil echt suoergraag erder in de paarden. Maar hoe wil ik dat doen als ik bijna geen contact met paarden meer heb. En ik zoek me lam naar een goedkoop eigen paardje dat toch wat betere kwaliteit heeft, al een paar jaar. Maar zonder succes..
Ik kan het ook bekijken vanaf die kant, het is maar voor een paar jaar. Maar het eerste jaar is nog maar net voor de helft voorbij en hij toont nu al losse handjes, hoe is dat dan over een paar jaar? Dan kom ik misschien met een paar tanden minder bij mijn vriendinnen aan de deur, omdat hij dan te ver is gegaan. Is hij dat nu dan nog niet?

Hebben jullie geen handelsstallen in de buurt waar je mag helpen paarden in te rijden of door te rijden? Moet toch ook wel? Maar ja je hebt natuurlijk alleen maar een fiets. Maak gewoon eerst je school af, koop je een brommer als je 16 bent en dan heb je meer kans en jouw tijd komt nog wel.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:57

Misz_J schreef:
Mijn plannen voor later liggen zo goed als klaar, maar iemand heeft me een deel ontnomen. Toevallig dat dat M. In bijna 8 maanden tijd heb ik 3x gereden, en ik wil echt suoergraag erder in de paarden. Maar hoe wil ik dat doen als ik bijna geen contact met paarden meer heb. En ik zoek me lam naar een goedkoop eigen paardje dat toch wat betere kwaliteit heeft, al een paar jaar. Maar zonder succes..
Ik kan het ook bekijken vanaf die kant, het is maar voor een paar jaar. Maar het eerste jaar is nog maar net voor de helft voorbij en hij toont nu al losse handjes, hoe is dat dan over een paar jaar? Dan kom ik misschien met een paar tanden minder bij mijn vriendinnen aan de deur, omdat hij dan te ver is gegaan. Is hij dat nu dan nog niet?

Tuurlijk is hij te ver gegaan! Punt is, je veranderd zulke mensen absoluut niet, dus of je gaat ermee verder en accepteert het (je niet laten slaan natuurlijk maar als hij het doet, omdraaien en weg gaan en als je weer zo'n discussie gaat krijgen gewoon niet op ingaan) of je zoekt een pleeggezin.

Dat verder gaan in de paarden is vaak een illusie.. en dat is niet zo gezegd om je hoop te grond in te boren maar zo is het vaak, wil je in de paarden verder gaan dan moet je zorgen dat je een goede baan hebt zodat je je eigen paard(en) kan kopen en onderhouden.
Heb je al een bijbaantje? Zo nee, zoek er 1tje, daar kan je de scooter van kopen zoals Russel zegt en misschien zijn er toch wel handelsstallen in de buurt waar je naar toe kan (evt. met de bus).

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 15:02

tja, ik heb een foets. Maar die heeft M. laten jatten. Iig, dat denk ik. Hij was te stom om mijn fiets op slot te zetten, in Rotterdam, en ik had nog wel de bijzondere uitzondering gemaakt hem aan hem uit te lenen. Mooi gejat dus. Nou heb ik hem wel terug, maar hij is niks meer waard. Er is een zijspatbord weg, de bel is helemaal naar jan klaasen, de zijnkantenkapot, het stuur los, en het spatbord dat over de achterband heen zit zit nieteens meet vast?! Daar kan ik toch niet meer mee fietsen?! Hij valt al uit elkaar als je ernaar wijst, en hij was nog wel 499,-

Ik zou graag naar een handelsstal hier in de buurt gaan, maar de dichstbijzijnde die ik ken zit in Delft en ik woon in Charlois. Daar mag ik dus echt niet heen van m'n moeder.. Ik heb wel altijd op de Tinkerboerderij meegeholpen, vond het heerlijk. En als het een beetje meezit mag ik morgen naar Uden, voor het weekend. Even stoom afblazen, uitwaaien in de bossen. Maar 1 keer in een paar maanden me echt lekker in mijn vel voelen lijkt me ook niet echt bevordelijk.

maar als iemand nog goede stallen in omgeving Charlois weet, ik hoor het héél graag!!!

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 15:04

chantal1 schreef:

Tuurlijk is hij te ver gegaan! Punt is, je veranderd zulke mensen absoluut niet, dus of je gaat ermee verder en accepteert het (je niet laten slaan natuurlijk maar als hij het doet, omdraaien en weg gaan en als je weer zo'n discussie gaat krijgen gewoon niet op ingaan) of je zoekt een pleeggezin.

Dat verder gaan in de paarden is vaak een illusie.. en dat is niet zo gezegd om je hoop te grond in te boren maar zo is het vaak, wil je in de paarden verder gaan dan moet je zorgen dat je een goede baan hebt zodat je je eigen paard(en) kan kopen en onderhouden.
Heb je al een bijbaantje? Zo nee, zoek er 1tje, daar kan je de scooter van kopen zoals Russel zegt en misschien zijn er toch wel handelsstallen in de buurt waar je naar toe kan (evt. met de bus).

Ik weet dat het niet makkelijk is om een goed betaalde baan in de paarden te vinden, maar waarom zou ik het niet proberen? Ik kom altijd wel ergens terrecht en mijn grote droom is om in Amerika op grate handelstallen of ranches te gaan werken, en niemand die me die droom ontneemt. Er zijn al genoeg dingen die ik had willen berijken maar die door stommiteiten van mijzelf en mijn moeder niks geworden zijn. Maar dit wil ik zó graag, ik zie het als mijn enige uitweg van dit belabberde nederland. Ok, Amerika is ook niet alles en daar zijn de mensen ook niet echt lekker in hun kop. Maar daar vind je veel mogelijkheden meer dan hier..

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:21

Mm, dit si niet normaal. Ga praten met iemand op school [vertrouwenspersoon] of bel desnoods de kindertelefoon ofzo. Die hebben allemaal tips voor je, kunnen je adressen geven waar je terecht kunt enz.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:26

ik kom al bij smw [schoolmaatschappelijkwerker] maar ik weet niet of zo'n persoontje als hij werkelijk zoveel kan doen. Ga er nu al een tijdje elke week naartoe, en woensdag moet mijn moeder ook gaan. Maar dan nog.

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:34

idd de kindertelefoon of een vertrouwde persoon. Dit kan echt niet langer!! Ik heb het in het vorige topic al gezegd dat ik 3 stiefzusjes heb die ook geslagen zijn. Hun houden hun hele leven schade eraan. Voordat ze bij ons kwamen wonen zaten ze nog bij hun moeder en het is een hele heisa geweest om ze daar weg te krijgen

sterkte!!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:35

Dat is al heel goed dat je daar komt mij SMW hun kunnen je als het goed is tips geven om jezelf sterker te laten worden. En jou de kans bieden om je verhaal te vertellen.

Gaat je moeder op woensdag voor de eerste keer mee? Heb je al een plan gemaakt met je smw waar je het over wilt hebben?

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 19:26

nee, ik wist nieteens dat ze om half 10 zou komen, direct na mijn uurtje praten, weet nieteens zeker of ik er wel bij ben

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:32

Jeetje wat een rotsituatie,
ik kan je niet helpen helaas...
maar misschien je naam op eigendommen plakken?
(vb je borstel) Of iets op een bepaalde manieer leerleggen zodat je weet dat er iemand aan heeft gezeten.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 19:51

tja, hij heeft die borstel al een paar keer tegen zijn hoofd gehad, en nog blijft hij het doen. ALsof hij niet wíl luisteren naar mijn vraag gewoon van andermans , en speciaal die van mij , af te blijven..

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:53

Misz_J schreef:
tja, hij heeft die borstel al een paar keer tegen zijn hoofd gehad, en nog blijft hij het doen. ALsof hij niet wíl luisteren naar mijn vraag gewoon van andermans , en speciaal die van mij , af te blijven..

Er is al een paar keer gevraagd of je niet naar je vader kan. Het teken dat je daar geen antwoord op geeft... is dat een antwoord? (of heb ik er overheen gelezen?)

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:00

ik schreef:
dat heb ik in het vorrige topic al uitgelegd, en we hebben nieteens dezelfde vader, zij is 4 jaar jonger dan mij.

zij is mijn zusje en het vorrige topic staat op de eerste pagina bovenaan..
Laatst bijgewerkt door Misz_J op 25-05-06 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:02

Misz_J schreef:
ik schreef:
dat heb ik in het vorrige topic al uitgelegd, en we hebben nieteens dezelfde vader, zij is 4 jaar jonger dan mij.

ja... maar je eigen vader? je biologische vader? je papa? snap je?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:03

Waarom zegt iedereen meteen 'puber!!' en dat het aan de puber ligt, waarom ligt het altijd aan de puber, wij zijn ook mensen hoor.. (moet toch ook een beetje voor ons als pubers opkomen )

Maar goed, vind het niet normaal wat hij heeft gedaan. Wat jij zegt of doet, tot 2 keer toe slaan(ook in je vorige topic dat verhaal) vind ik absurd. Slaan is nooit de oplossing, daar word het alleen maar erger door. Als het nou een corigerende tik voor je reet was geweest, oké, maar dit, nee dat kan niet.
Ik denk dat je moeder ook een beetje overdonderd is door hem ofzo. Probeer te gaan praten met een vertrouwenspersoon op school

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:03

Misz_J schreef:
Hij had het al 13 keer eerder gedaan, en hij heeft ondertussen al 4 van mijn borstels, die ik maar nieuw blijf kopen.
Koop anders eens speciaal een borstel voor hem, strikje eromheen en aan hem geven. Hij verdient het niet, maar misschien dat als hij zelf net zo'n fijne als jou heeft, gebruikt hij die van jou niet meer. Kost even geld, maar als je toch aldoor nieuwe koopt is het misschien het proberen waard?

In Amerika op een handelstal werken is zeker een mooie droom, maar bedenk je wel dat het vrijwel onmogelijk is daarvoor een verblijfsvergunning te krijgen. Je krijgt eigenlijk alleen een greencard als je een beroep uitoefent waar in Amerika vraag naar is EN je een werkgever hebt die je sponsort. Wel kan je vrij makkelijk voor een korte tijd een visum krijgen om op een ranch o.i.d. te werken. Als je serieus wil emigreren en je verder geen studie hebt gedaan waarmee je een baan kan vinden waar hier vraag naar is, is het waarschijnlijk een goed idee om elk jaar met de Diversity Lottery mee te doen. Inschrijving voor dit jaar is al voorbij, maar er gaat flink veel tijd overheen dus ik zou als ik jou was gelijk de volgende keer meedoen, als je wint krijg je dan in 2008 een greencard. De kans is natuurlijk vrij klein, maar ik ken wel iemand die gewonnen heeft ... het kan dus wel.

Ben je eigenlijk wel eens in de VS geweest?

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:05

@Guineverre: volgens mij was het iemand anders die naar Amerika wilde

Guinevere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:11

Nee, kijk maar;
Misz_J schreef:
mijn grote droom is om in Amerika op grate handelstallen of ranches te gaan werken, en niemand die me die droom ontneemt.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 20:12

ja, ik begrijp je wel
dat is echt ook weer een megalang verhaal.. maargoed, probeer het redelijk kort te houwe

mijn biologische vader zit niet helemaal lekker in elkaar, heb een deel van de dossiers van de rechtzaak gelezen. Die heeft mijn moeder moeten voordragen omdat ze niet meer wilde dat hij het recht had om mij te zien, dat is op mijn 4e ook gelukt. Hij mag geen contact met mij zoeken, ik wel met hem. Maar ho, ik ben nog niet klaar..
de reden waarom ik dat niet doe.
Er schijnen weer rechtzaken te lopen, maar deze keer omdat hij alweer 3 kinderen (mijn stiefbroertjes en zusjes ) te hebben, maar zoals ik al zij zit er iets niet goed in zijn koppie. Hij schijnt het leuk te vinden om aan kinderlijke lichamen te zitten, incest. Ik weet niet of hij dat ook bij mij gedaan heeft, maar als ik een beetje realistisch denk, hoe erg ik het ook vind.. waarschijnlijk wel. Waarom mag hij anders geen contact met mij zoeken.

Dus nee, ik kan en wil niet naar mijn biologische vader. Ook naar andere familie kan niet. Mijn moeders ex heeft ook rechtzaken tegen moeder aangespannen, omdat hij bepaalde spullen die mijn moeder tijdens hun relatie gekocht heeft wil hebben. En ook mijn oma en oom (enige overgebleven verwante familie) helpen hem om die dingen te winnen. Toppunt van lafheid om je eigen dochter zwart te maken maar goed. Ook dat is dan geen optie. Wat hou ik dan nog over???

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:13

sorry Guineverre, dan neem ik me woorden terug

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:16

Okey nu snap ik het... Je houdt op die manier inderdaad niets over.
Heb je niet een hele goede vriendin, waarvan je ook met de ouders goed over weg kan? Misschien kan je aan die ouders een hulp vragen. Ken ook een meisje die het thuis niet goed had, die heeft het aan een vriendin gezegd en na een tijdje woonde ze officieel bij hun in huis. (kost zeker tijd, maar goed, thuis blijven is voor jou ook niet leuk). Ik zeg nu wel gelijk dat je uit huis moet (nou ja daar komt t op neer), maar het beste is altijd eerst proberen anders op te lossen, maar de hulp inschakelen van een volwassene kan nooit kwaad. Dan kan je daar tenminste terecht als het echt niet meer te houden is. Snap je?
Sterkte!

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:17

Wat een eikel zeg die vent !
Ik las vanmiddag het eerste gedeelte al & net het andere gedeelte met verbazing.
Hoe durft iemand dat zo te doen he kom op jij bent wel de dochter van zijn vrouw/vriendin.
Als hij niet met jou kan leven moet je moeder hem het huis uit sodemieteren.
Als je moeder het niet met je eens is moet je aangifte doen of met je mentor [raten of in ieder geval iemand die je vertrouwt.
Echt ik zou net zoals jou reageren.
Misschien moet je gewoon een kluisje kopen waar jou make-up/haar spullen inpassen en voor een makkelijk sleutelbos zorgen die je altijd bij je kan hebben,zodat hij hem niet kan afpakken/verstoppen.
suc6