uurloon oppas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:13

Apollo schreef:
Jeps ik krijg dus inmiddels 5 euro per uur. Vandaag voor het eerst echt opgepast, van kwart over 8 vanmorgen tot kwart voor 8 vanavond. en heb 60 euro verdient..en ik vind het behoorlijk netjes. Ik verdien bij de tomaten 4,10 euro per uur...en dit is toch echt wel relaxer werk.
enne ik heb een rijbewijs, ben 18 jaar dus 5 euro vind ik heel netjes dacht ik zo .

Ik weet niet of je mijn eerdere post hebt gelezen, maar 5 euro is echt een lage vergoeding! Ik neem aan dat als je zo lang oppast, je ook andere klusjes moet verrichten?

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 11:52

nopes ik hoefde geen andere klusjes te verrichten, behalve de kinderen omkleden etc en met ze eten; maar ik kreeg geld om naar de mac te gaan. Verder hoefde ik alleen maar de kinderen bezig te houden...

fourth

Re: uurloon oppas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:56

Ik verdien bij mn vaste adres [daar werk ik 8+ uur in de week, overdag] zes euro per uur voor 2 jongens van 4 en 8. Na zessen wordt dat zeven.
Ik vind het een prima bedrag, toch goed voor 50 euro per week, soms meer. Het zijn ook hele leuke kinderen [ik hou helemaal niet zo van kinderen, maar deze zijn erg makkelijk en grappig]. Ik blijf tot zeven uur en dan maak ik ook eten voor ze [stelt meestal niet zoveel voor, groente opwarmen, iets voor ze bakken] en op de andere dag ga ik met ze naar hun sport en dan gaan we op de terugweg altijd naar de snackbar.
Ik hoef daar niets te doen verder, maar ik ruim meestal een beetje op, maak de keuken iig schoon als ik gekookt heb [vind het raar om die ouders na hun werk door mij gemaakte troep op te laten ruimen] en ik ruim weleens een vaatwasser uit ofzo.
Lekker baantje hoor

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:00

Ohja, bij mn gewone adresjes [incidenteel oppassen zeg maar] 3,50 per uur. Bij 1 iemand voor dat tarief ook weleens overdag, eigenlijk vind ik dat veel te weinig maar ach, het zijn ook geen vervelende kinderen en ik weet dat zij niet zoveel te spenderen heeft. Bovendien is ze erg aardig voor me, haalt ze dingen voor me die ik lekker vind [en als ik daar eet ook vegetarische dingen etc.], krijg ik altijd kadootjes met pasen/kerstmis, etc. Dus nah, ga dr niet over klagen,.

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 12:36

Nee, ook deze mensen waar ik op moet passen hebben het naar mijn idee niet al te breed. Dat kan je toch wel zien aan inrichting huis/tuin etc...beetje een rommeltje. Toch ruim ik ook altijd 'mijn' troep op, want ik ben wat dat betreft wel wat netjeser...ik wist echt niet dat de bedragen voor oppassen zo hoog lagen, mijn moeder kreeg altijd 4,50 euro per uur voor 2 kindjes,maar dan kwamen ze wel naar ons thuis.
hoe oud ben je trouwes vanillaqueen?

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:03

17
Ik was ook wel ff verbaasd toen ze vroegen of zes euro niet te weinig was...huh? Maar nu ik dat vaste baantje al een tijd heb zou ik het niet voor minder hebben gedaan toch, je zit er aan vast, en het neemt toch wel veel van je tijd in beslag.
Maar ik klaag niet, ik heb het wel 2 hele dagen volgehouden op de ondergoedafdeling van de Hema, dus ik voel me alleen maar enorm blessed met zoiets enorms relaxed als dit =)

Apollo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 17:02

ja ik werk verder nog in een tomatenkas...dat is gewoon elke keer ruim 5 uur achter elkaar hetzelfde werk doen; bladplukken óf oogsten. Ik doe dat inmiddels al 4 jaar en snap eigenlijk niet waarom ik het nog doe. Het is echt gewoon pokkewerk..totaal geen afwisseling en dan 's zomers vaak temperaturen van bijna 40 graden ofzo; hardstikke benauwd. Daarom ben ik ook erg blij met 5 euro per uur voor alleen 'maar' op te passen. tis was afwisselender en ook een stuk langer vol te houden.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:46

Apollo schreef:
nou ik heb overleg gehad met die mevrouw. En ze vroeg aan mij of ik al na had gedacht over het uurloon. Ik had nog steeds geen idee. En toen stelde zei €5 per uur voor. dus dat ga ik nu verdienen en daar ben ik heel dik tevreden mee . Ik ga vrijdag kennismaken, dus ben benieuwd hoe de kinderen zijn.

lijkt me ook harstikke netjes... want het is natuurlijk ook een klein beetje compensatie van de reiskosten.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:23

Die minimumlonen kloppen niet hoor, toen ik 15 was was het minimumloon voor mij al 2,69 dus voor een 16-jarige is dat zeker meer!

Suusoi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:15

Ik ben 15 en ik pas op bij mijn buurmeisjes en buurjongentje.
Ik krijg standaard 3 euro per uur. Afronden doen ze niet moeilijk over

De oudste twee zijn 8 en 6, en de jongste is 11 maanden.
Soms zijn de oudste 2 bij hun vader, dan moet ik alleen op de jongste passen, maar soms is de jongste op de crèche en heb ik alleen de oudste twee. Maar het gebeurt ook wel eens dat ik ze alledrie heb.

Ik vind het geweldig met die kinderen!