vriend van m'n moeder......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:41

Mm, wat een klote situatie.
Zo te horen laat je moeder wel flink over zich heen lopen .. Misschien dat zij ook is wat meer terug ezegt?
Sterkte.

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:48

vervelend zeg.
kan je moeder er niets aan doen ??
sterkte ermee !

Chubby

Re: vriend van m'n moeder......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:49

Als ik het goed begrijp is deze man sinds een maand of 7 de nieuwe lover van je moeder? Misschien is ze nog steeds helemaal verliefd op hem Als zij blij is met hem en hij is goed voor haar, moet je allereerst je moeder haar geluk gunnen.

Ik weet niet hoe oud jij bent? Misschien kun je je zusje wat beschermen tegen zijn plagen door haar lekker mee te nemen om leuke dingen te doen. Ben je zelf ook lekker weg thuis. En koop eenzelfde borstel als cadeautje voor hem: hoeft hij jouw haarborstel niet meer te gebruiken

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:08

tja, mijn zusje meenemen is geen optie, want al wonen we al meer dan 7 maanden in rotterdam, verstand van openbaar vervoer heb ik niet
en wat de haarborstels betreft, hij krijgt elke 2 weken een nieuwe van mijn moeder, maar blijft die van mij jatte.. het gras aan de overkant is altijd groener, maar zo overdreven als hij is!?
Tja, met 'de waxkop' (wel een goeie trouwens ) praten zit er nietecht in, met iemand die me zó vreselijk eriteerd met zijn opmerkingen als :'schiet op met dat gekke lichaam', 'hooh.. schíet nou toch eens op!' ed .. ik kan er gewoon niet tegen vooral de toon waarop hij praat

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:18

Uden dat is hier dicht in de buurt,,

ff ontopic :

Pfoew.. lastige situatie,, ik zou je moeder ervan overtuigen dat het zo niet langer gaat,,!! Ik weet niet hoe oud je bent ? ( ik ben zelf 15) maar ik zou als je moeder er niets aan deed toch even naar oma of andere familie gaan om mijn moeder even te laten zien dat ik het echt meen..!!
(gewoon met het openbaar vervoer gewoon even kijken hoe je met de trein van Rotterdam naar Oss kunt gaan,, Als je in Oss bent kun je zo de bus naar Uden nemen..!!

Ik denk dat een gem. moeder uiteindelijk meer om haar kinderen geeft dan om een vriendje,,!!

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:37

Jeeetje, wat kinderachtig zeg. Hoe oud is die vent? Klinkt simpel maar heb je wel eens aan hem gevraagd waarom hij dat doet?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:52

Misschien wordt het tijd je eens te verdiepen in het OV? Dan gaat er een wereld voor je open in Rotterdam! Heb er zelf 2,5 jaar gewoond en vond het er heerlijk!

Ik denk dat hij een beetje moeite heeft met ineens 2 kinderen die niet van zichzelf zijn. Zo te lezen wil hij een beetje geinen met zijn opmerkingen. Hij weet zich geen houding te geven. Toon een beetje begrip voor hem. Verplaats je eens in zijn belevingswereld, hoe zou jij je voelen? Zoals ik het nu lees heb jij maar een doel: terug naar Uden, met je moeder en zusje en van hem af zijn. Is dat niet kinderachtig?

Verstop je eigen haarborstel en ruim zelf je kleding netjes op. Kan hij ook dat soort flauwe geintjes niet uithalen. Ik zou ook niet weten waarom iemand expres jouw fiets laat jatten. Als je zelf eens nuchter nadenkt met je HAVO verstand, wat zou zijn reden dan zijn?

Sterkte!

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:07

Helemaal met Chubby eens.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 19:59

Chubby schreef:
Misschien wordt het tijd je eens te verdiepen in het OV? Dan gaat er een wereld voor je open in Rotterdam! Heb er zelf 2,5 jaar gewoond en vond het er heerlijk!

Ik denk dat hij een beetje moeite heeft met ineens 2 kinderen die niet van zichzelf zijn. Zo te lezen wil hij een beetje geinen met zijn opmerkingen. Hij weet zich geen houding te geven. Toon een beetje begrip voor hem. Verplaats je eens in zijn belevingswereld, hoe zou jij je voelen? Zoals ik het nu lees heb jij maar een doel: terug naar Uden, met je moeder en zusje en van hem af zijn. Is dat niet kinderachtig?

Verstop je eigen haarborstel en ruim zelf je kleding netjes op. Kan hij ook dat soort flauwe geintjes niet uithalen. Ik zou ook niet weten waarom iemand expres jouw fiets laat jatten. Als je zelf eens nuchter nadenkt met je HAVO verstand, wat zou zijn reden dan zijn?

Sterkte!

ik ben 14, hij lichamelijk 33.. maar ik weet niet hoe dat met zijn verstand zit.
Ik wil wel met het OV naar Uden gaan, met alle plezier!! maar mág ik dat ook van mijn moeder die is al bang op het moment dat ik naar school loop want in Rotterdam is het zo gevaarlijk (dan denk ik bij mezelf waarom je er dan gaat wonen met 2 kinderen ) en nee, hij probeert niet te geinen met zijn opmerkingen en weet héél goed dat hij mensen raakt met wat hij doet, hij boort je de grond in, draait zich om en spauwt nog een keer op de koop toe.. hij kleineerd je, en de enige reden die er is dat het bij mij niet lukt is dat ik hem zo ontiegelijk haat om wat hij óns gezin aandoet.. ik ben de enige die z'n bek open trekt tegen die kerel..
ik vind het totaal niet kinderachtig dat ik terug wil naar uden kan natuurlijk dat jij er anders over denkt, meningen mogen! Maar dat was mijn thuis, ben al vaak verhuisd voordat we in Uden gingen wonen en daar hebben we uiteindelijk 8 heerlijke jaren gewoont! eindelijk een plek waar ik me thuis voelde, een klas waar ik goed inpaste, genoeg paarden om me heen en niet te vergeten de vrienden. En dan raak je opeens, door 1 persoon, alles kwijt.
je vrienden, je thuis, je gevoel van erbij horen, vertrouwen, paarden, een leven..
hier heb ik haast geen vrienden, niet zoveel mensen die dezelfde dingen interessant vinden en eigenlijk maar 3 die me écht laten om wie ik ben. In dit huis heb ik bijna geen rust, zit niet lekker in m'n vel, en inplaats van 30 paarden om me heen heb ik er nu maar 1.. ik voel me een beetje genaaid door een persoon die zich een paar weken leuk gedroeg, en dan moet je er opeens 24u per dag mee onder 1 dak wonen en dan gedraagt hij zich gewoon zo dominant als een teef in een roedel. En die persoon, die ervoor zorgt dat je alles kwijtraakt, ook nog een je moeder en zusje de grond in boort en zó vernederd dat ze er niks tegenin durven te brengen.. is het dan nóg kinderachtig dat je naar huis wil?? Naar je échte huis, op de plek waar je je thuis voelt.. want ja, na al die maanden vind ik nóg dat Uden mijn thuis is, en niet Rotterdam..

FreeFly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:11

wat een rot situatie in ieder geval veel sterkte
xxx
was hij aan het begin
wel aardig dan?

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 20:14

jep, heel aardig en ook tegen ons, zij niks verkeerd.. maar toch, al heel snel hier een huis gevonden en meteen samenwonen, en ik ben er zwaar van overtuigd dat ze te snel besloten hebben hij is écht níet aardig!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:16

Weet je waar jij last van hebt? Van puberirritaties

Als je 10 jaar verder bent, lach je om deze posts... Voor nu sterkte en succes. Vrees dat er niets anders op zit dan de situatie accepteren en hopen dat de relatie tussen je moeder en hem bekoeld, zodat jij je leven weer terugkrijgt zoals je dat graag wilt...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:26

Als ik je verhalen zo lees, is mijn gevoel dat die verhuizing naar Rotterdam de belangrijkste reden waarom jij zo'n hekel aan hem hebt.

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:34

heej meiss,
kom maar hier bij mijn in uden wonen:P sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:39

Ze is 14,ik vind dat ze verstandig genoeg klinkt en niet als een verwende puber.
Ik denk dat haar moeder niet verstandig gehandelt heeft.Gaan samenwonen met iemand die je net 7 maanden kent als je ouder bent van pubers lijkt me niet de wijste beslissing.daarbij ook de kinderen nog eens weghalen uit de plaats waar ze wonen,vind ik eigenlijk ook niet juist.

Kinderen van die leeftijd zijn best heel erg op hun omgeving en vrienden gestelt.Persoonlijk vind ik dat de moeder best meer rekening met de kinderen mocht houden.natuurlijk hoeft ze niet haar hele leven alleen te blijven maar een Lat relatie is ook een mogelijkheid om een paar jaar te overbruggen.Maar ja,met dit alles ben jij niet geholpen.Kan je geen vertrouwenspersoon vinden die eens met je mama gaat praten? Een oma,vriendin ,tante of iemand van school?

justremie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:45

Chubby schreef:

Sterkte!

sorry maar ik ben het dus niet met je eens, ik heb dit zelf ook mee gemaakt en acht van de tien keer is dit niet "ik weet me geen houding te geven" Dus ik vind dit alles behalve kinderachtig. Meestal maken ze dat "soort" geintje niet voor niks. Maar dit is mijn mening

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:50

Je hoort mij nergens zeggen dat ik vind dat mams een prima keuze heeft gemaakt en daarbij ook terdege rekening heeft gehouden met haar verantwoording over twee pubers! Dat verhaal ken ik verder niet.

Ik weet wel dat als je 14 bent en dwars wordt gezeten door een man die je nauwelijks kent, die je moeder inpikt en er de oorzaak van is dat je je leventje achter moest laten, niet altijd even objectief het verhaal kunt vertellen.

Natuurlijk is dit een vervelende situatie voor TS! Maar met hem dat allemaal kwalijk nemen, schiet ze niet echt veel op. Ze kan dan beter stappen ondernemen om er het beste van te maken! Want ik denk niet dat zij zo'n invloed heeft (hoop het niet!) dat haar moeder zal vertrekken..

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 11:29

silvana schreef:
Ze is 14,ik vind dat ze verstandig genoeg klinkt en niet als een verwende puber.
Ik denk dat haar moeder niet verstandig gehandelt heeft.Gaan samenwonen met iemand die je net 7 maanden kent als je ouder bent van pubers lijkt me niet de wijste beslissing.daarbij ook de kinderen nog eens weghalen uit de plaats waar ze wonen,vind ik eigenlijk ook niet juist.

ThanxX Silvana en het vervelende is, ze kende hem alleen via msn, en toen heeft ze hem een keer in het echt ontmoet, en nog geen 2 maanden later woonde we al in Rotterdam, en ik heb nog nieteens afscheid kunnen nemen van mn vriende...

Karl66 schreef:
Als ik je verhalen zo lees, is mijn gevoel dat die verhuizing naar Rotterdam de belangrijkste reden waarom jij zo'n hekel aan hem hebt.

oa. maar de manier waarop hij ons behandeld vind ik 10 keer erger. en ik heb het gewoon benauwd hier, drukke stad. Kan er helemaal niet tegen

Chubby schreef:

Als je 10 jaar verder bent, lach je om deze posts... Voor nu sterkte en succes. Vrees dat er niets anders op zit dan de situatie accepteren en hopen dat de relatie tussen je moeder en hem bekoeld, zodat jij je leven weer terugkrijgt zoals je dat graag wilt...

Ik heb toch ook niet gezegd dat jij het goedkeude
Ik hoop dat ik er over 10 jaar om kan lachen, echt waar. Maar momenteel heb ik het idee dat we in een sleur zitten, en er niet zo rap meer uitkomen. En het kan best zijn dat ik last heb van puberirritaties .. dat zal ik niet ontkennen, heb er namelijk wel de ideale leeftijd voor hé
maar als iemand, de kleren die jij al verstopt door je kamer gooit, de haarborstel die je voor die persoon verstopt, nóg gebruikt, de sleutels van jou overal neerlegd zodat je te laat op school komt.. en nog meer (zoals als jij net tv zit te kijken, wat ik toch al niet zo vaak doe, de afstandsbediening pakken en dan teletext opzetten, en een halfuur naar dezelfde pagina gaan zitten kijken)
vraag ik me af of het dan puberirritaties zijn, of híj die me irriteerd

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:20

silvana schreef:

Kinderen van die leeftijd zijn best heel erg op hun omgeving en vrienden gestelt.Persoonlijk vind ik dat de moeder best meer rekening met de kinderen mocht houden.natuurlijk hoeft ze niet haar hele leven alleen te blijven maar een Lat relatie is ook een mogelijkheid om een paar jaar te overbruggen.Maar ja,met dit alles ben jij niet geholpen.Kan je geen vertrouwenspersoon vinden die eens met je mama gaat praten? Een oma,vriendin ,tante of iemand van school?

Ik vind TS ook verstandig overkomen, niet zo schreeuwerig als de meeste pubermeiden

Zijn jullie in zijn huis komen wonen (weet niet of het er al staat) misschien dat hij gewoon niet meer weet wat hij met al die extra nieuwe spullen gewend is.

Ben het er ook helemaal mee eens dat 7 maanden erg kort is, zeker als je iemand pas 2 maanden in real life kent....

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:23

Misz_J schreef:
pff... wat de vriend van je moeder je allemaal wel niet aan kan doen
hij laat mijn fiets jatten [gelukkig wel terug maar het ventieldopje is nog meer waard dan de fiets zelf] eriteert mij, plaagt mijn zusje tot huilenstoe, verwijderd mijn favoriete site's [al voor de 4e keer in een maand] gooit voor de lol al mijn kleren door mijn kamer, gebruikt mijn haarborstel [ja hij heeft een kleine paardenstaart en doordat hij wax ofzoiets in zijn haar diet stinkt mijn borstel dus mega erg ] en kan maar niet van mijn sleutels afblijven en blijft ze maar verstoppen..
en dat is nog maar globaal gezien.
Ik heb sowieso al 7 maanden en een dag een hekel aan die vent, want dankzij hem zijn we naar Rotterdam verhuisd.. terwijl ik écht een bosmens ben.
Pfff.. sorry, moest het gewoon kwijt, ik kan er niet meer tegen. Die vent zorgt er nog voor dat ik overspanne word, want ik kan er echt net meer tegen wil trug naar brabant, maar hij staat in de weg. en wil wel fietsen, maar die kan nu dus ieder moment uit elkaar vallen

heb momenteel dus écht even de pest in alles

[nogmaals, sorry]

Praat er met je moeder over. En als dat niet lukt, zal ik uit huis gaan.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:40

Pfoe je zit in een lastige situatie. Je kan door omstandigheden niet bij je vader wonen schrijf je. Je bent nog te jong om op jezelf te wonen. Je moeder is verliefd op die man en wil waarschijnlijk niet zonder hem wonen. (en al zou ze dat onderhand stiekem wel willen door al die onenigheid tussen jou en haar vriend. Dan heeft ze nog niet zo 123 een ander huis)
Probeer nieuwe vriendinnnen te maken zodat je zoveel mogelijk met hen kan optrekken ipv van thuis te zitten.

Probeer of je niet bij je oma kan gaan wonen. Waarschijnlijk is daar tot nu toe niet serieus over gesproken omdat je moeder je natuurlijk het liefst thuis heeft maar als de irritatie tussen jou en haar vriend zo groot is moet je dit toch maar eens serieus overleggen.

Je kan natuurlijk ook met de maatschappelijk werkster overleggen of je in een pleeggezin geplaatst kan worden maar dan weet je ook niet bij welk soort mensen je terecht komt.

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:41

Chubby schreef:

Ik woon nu al bijna 7 jaar met de vriend van mijn moeder in 1 huis en heb nog steeds een gruwelijke hekel aan hem.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 21:43

iCkee schreef:

[/quote]

eerste heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar tot heden wonen we nog steeds in Rotterdam mét har vriend (als die een tijdje weg was was het misschien al een stuk dragelijker) en ik wil dolgraag uit huis! en weet zo ook wel bij wie ik terrecht kan. Maar ik ben 14, minderjarig, er bestaat ook nog zoiets als leerplicht en dan heb ik het nieteens over het feit dat mijn moeder daar nóóit mee akkoord mee zal gaan..

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:47

Misz_J schreef:
iCkee schreef:

eerste heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar tot heden wonen we nog steeds in Rotterdam mét har vriend (als die een tijdje weg was was het misschien al een stuk dragelijker) en ik wil dolgraag uit huis! en weet zo ook wel bij wie ik terrecht kan. Maar ik ben 14, minderjarig, er bestaat ook nog zoiets als leerplicht en dan heb ik het nieteens over het feit dat mijn moeder daar nóóit mee akkoord mee zal gaan..
[/quote]

Misschien is het slecht wat ik nu ga zeggen, maar ik zal gaan "dreigen".

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:49

In heel nederland staan scholen dus leerplicht hoeft je niet tegen te houden om ergens anders te gaan wonen. Misschien kan maatschappelijk werk bemiddelen tussen je moeder en de persoon bij wie je wil gaan wonen. Tenzij het een ouder vriendje is bij wie je wil gaan inwonen. Denk niet dat ze dan accoord gaan.