Euhm...Hoezo??? Haha. Ik heb net van die mooie teksten gemaakt, en opgeplakt.
Dorine
The one and only
Geplaatst: 04-06-02 17:06
Ludo, met roken maak je echt niet 'alleen maar je longen kapot'. Nog veel meer in jouw lijf. Behalve kans op longkanker hebben mensen die roken ook per definitie minder weerstand. Zou je misschien net als je paard ook jezelf vitaminestoot kunnen geven, maar dan elke dag grijnz...
En niet alleen in jouw eigen lijf, ook nog in iemand anders lijf wordt er wat beschadigd, want 'meerokers' krijgen ook rook binnen. Dan kun je wel zeggen: ik ga een meter of twee van die persoon af staan, dat helpt niet. Als het in dezelfde ruimte is, ademen andere personen gewoon de rook in, ook al lijkt die in eerste instantie naar boven te circelen... Ik kon het pas echt goed merken toen ik borstkanker-uitzaaiingen in mijn longen had een half jaar terug, ik kon er echt niet tegen wanneer mensen in dezelfde ruimte als ik rookten...
De baby van mijn zus is astmatisch, maar toen haar man probeerde alleen 'buiten' te roken, en 'in de schoorsteen', zodat de rook niet in de kamer kwam, bleek dit toch niet te werken. Baby kreeg het toch weer sneller benauwd.
Veel sterkte in ieder geval...
Linda
Geplaatst: 04-06-02 21:23
Ik rook ook alleen buiten, en mijn moeder ook. Maar niet omdat we mijn vader zo sparen, maar omdat we het allebei onwijs vinden stinken in huis. Maar we gaan hier vreselijk offtopic. Dus maar weer even ontopic: Katja moeten ze het rijbewijs afpakken, want als zij ook een puntenrijbewijs had gehad was ze het allang kwijt...