Christelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke_

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:47

Hier nog 1.. *o/* Gereformeerd vrijgemaakt..
Vandaag ook weer 2x naar de kerk geweest..
T bevalt me best .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:01

Wóo 2x.. Da's best veel..

Máar idd.. Die ouderwetse psalmen enzo..
Ik kom 1x per twee weken in De Pijler, in Lelystad..

Dáar heb je niet van die psalmen enzo..
Jah, heel soms..
M'r meer opwekking enzo..

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:09

MW --> LZP

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:04

Citaat:
Wóo 2x.. Da's best veel..

Haha, ik ben er mee op gegroeit, dus tja, dan wen je er aan .

maar als ik perse niet heen wil, zorg ik wel dat ik niet ga, maar dat is nog nooit gebeurt..

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 16:24

Ja psalmen en gezangen zijn best saai je weet dan niet eens wat je eigelijk zingt. Met opwekking heb je dat niet dus dat vind ik persoonlijk leuker

Maar heb er hier iemand ook van de Ark van noach gehoord?

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:07

Ik ben ook zo opgevoed en ga elke week naar de kerk
(zelfde als Jess_garr)
Maar ik kies zelf ook wel voor de kerk denk ik.. als je 18 of ouder bent kun je bij ons in de kerk belijdenis doen dan kies je er zegmaar zelf voor

ellen12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:21

ik melde me ik ben ook cristelijk ben vrijgemaakt

in welk kerk zit jullie allemaal???

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:43

yesss.....ik ben zeker weten Christelijk!.....Ik ben zow opgevoed, maar heb erook voor gekozen...

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:49

Ik ben ook christelijk. Nadruk op christelijk, want ik ben zowel protestants als katholiek (papa katholiek, mama protestants). Ik ga niet vaak na de kerk, hoef dat ook niet van mijn ouders.

Wat ik me afvraag, anneke1991, is wat je in hemelsnaam 2 keer per dag in de kerk kan doen? Dat is zóooo vaak. Het lijkt mij persoonlijk dat God blijer zou worden als je iets 'nuttigers' in die tijd zou doen, bv. vrijwilligerswerk oid. Ik ben benieuwd

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:53

Ik ben katholiek (niet rooms katholiek, gewoon katholiek.. wat de paus allemaal zegt ben ik het lang niet allemaal mee eens (lees: tegen abortus, condooms, voorbehoedsmiddelen etc) ) en zo opgevoed en ook wel degelijk voor gekozen. Ik kom minstens een keer per maand in de kerk

probeer ook eigenlijk wel 'goede' daden te doen, mensen te helpen

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:54

Madelen schreef:
Ik ben ook christelijk. Nadruk op christelijk, want ik ben zowel protestants als katholiek (papa katholiek, mama protestants). Ik ga niet vaak na de kerk, hoef dat ook niet van mijn ouders.

Wat ik me afvraag, anneke1991, is wat je in hemelsnaam 2 keer per dag in de kerk kan doen? Dat is zóooo vaak. Het lijkt mij persoonlijk dat God blijer zou worden als je iets 'nuttigers' in die tijd zou doen, bv. vrijwilligerswerk oid. Ik ben benieuwd

Als je et nie erg vind wil ik daar ook ff op reageren,
euhm.....ik ga geregeld 3 x naar de kerk.......en dan niet alleen naar mn eigen maar ook naar andre kerken. En dit doe ik niet omdat ik dan misschien een heilig boontje ben, nee absoluut niet, diet doe ik omdat ik het zelfff wil.....

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:04

Katholiek maar ik ga eigenlijk bijna nooit naar de kerk, hoef van mijn ouders ook niet is helemaal mijn eigen keus. Heb wel communcie en vormsel gedaan en heb bij het kerkkoor gezeten maar sinds ik daar weg ben kom ik bijna nooit meer in de kerk met uitzondering op kerstmis.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:14

Hannette schreef:
Madelen schreef:

Als je et nie erg vind wil ik daar ook ff op reageren,
euhm.....ik ga geregeld 3 x naar de kerk.......en dan niet alleen naar mn eigen maar ook naar andre kerken. En dit doe ik niet omdat ik dan misschien een heilig boontje ben, nee absoluut niet, diet doe ik omdat ik het zelfff wil.....

Natuurlijk mag je daarop reageren. Ik vroeg het niet specifiek aan een bepaald persoon, maar omdat zij al had geschreven dat ze 2 x per dag naar de kerk gaat. Maar wát doe je daar dan? Ik begrijp dat je het zelf wil, daar gaat het me ook niet om. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen hoe zo'n dienst verloopt dan? Of is het meer dat je gewoon even een moment voor jezelf neemt in de kerk?

vivaldi15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:15

heej mensen,

ook ik sluit me hier bij aan. Al van jongs af aan ga ik mee na de vergadering dit is een gemeente, wie geen dominee heeft.. misschien apart.. maar wel tof ik heb heel bewust de keuze voor me zelf gemaakt om mee te gaan met mijn ouders, en ook bewust de keuze voor God gemaakt...

even een reactie op Madelen, dat je na de kerk gaat is voor je zelf, ik vind zelf persoonlijk dat je er tekort aan doet als je niet gaat, ik vind het persoonlijk heel gaaf om met mede christelijke mensen om te gaan en mijn gedachten uit te wisselen en ook om te luisteren naar Gods woord, en daar van te leren, je bent immers nooit te oud om te leren. en na welke kerk je gaat ja dat is je eigen keuze, als je maar JA tegen God hebt gezegt en hem hebt toe gelaten in je leven, dat je geloofd dat hij voor jou aan het kruis is gegaan en voor joun zonde aan het kruis is gestorven en naar 3 dagen is opgestaan.. hij is onze Verlosser..

groetjes Anne

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:31

Madelen schreef:
Maar wát doe je daar dan? Ik begrijp dat je het zelf wil, daar gaat het me ook niet om. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen hoe zo'n dienst verloopt dan? Of is het meer dat je gewoon even een moment voor jezelf neemt in de kerk?

oke ben je wel eens met iemand mee geweest naar een kerkdienst?? Of heb je totaal geen idee wat nou eigenlijks een kerkdienst inhoudt??

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:39

Ja, vooral vroeger ging ik zeker eens per maand naar de kerk. Maar ik vraag me af wat je 2 maal daags in een kerk doet? Heeft dat dezelfde opbouw als een gewone dienst? Wordt er voorgelezen uit de Bijbel, preekt de dominee, wat gebeurt er precies? Ik vraag het uit interesse, val niemand aan, ben zelf ook gelovig!

vivaldi15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:41

de 2de dienst is woordbediening zoals dat bij ons heet, dan zing je eerst wat of bid, en dan gaat de dominee preken, en daarna zing en bid je weer en dan klaar....

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:44

Madelen schreef:
Ja, vooral vroeger ging ik zeker eens per maand naar de kerk. Maar ik vraag me af wat je 2 maal daags in een kerk doet? Heeft dat dezelfde opbouw als een gewone dienst? Wordt er voorgelezen uit de Bijbel, preekt de dominee, wat gebeurt er precies? Ik vraag het uit interesse, val niemand aan, ben zelf ook gelovig!

het is per kerk verschillend wat de opbouw is van de dienst.
Het is meestal beginnen met bidden en zingen.......dan de preek.....en dan bidden en zingen

dan is de dienst aangepast op het thema of onderwerp van de preek........

Hoe het bidden en zingen en preken gaat is per kerk verschillende.........

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:45

het is dus niet zow dat je twee maal de zelfde dienst krijgt. Maar elke dienst is uniek en eigen.....

vivaldi15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:46

juist helemaal mee eens (H)

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:47

En hoe lang ben je dan in de kerk ongeveer? En dan 's morgens en 's avonds, of 's middags en 's avonds, of hoe?

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:51

Madelen schreef:
En hoe lang ben je dan in de kerk ongeveer? En dan 's morgens en 's avonds, of 's middags en 's avonds, of hoe?

dat is ook weer per kerk verschillend......

oke ff wat voorbeelden:
Gereformeerde Kerken= rond de 1,5 uur
Vrij kerken zoals een evangelise gemeente= rond de 2/2,5 uur....

Het is per gemeente en per kerk en per dominee zeer verschillend. Ik heb ook wel eens in een dienst gezeten die meer dan 3 uur duurde. En na die 3 uur had ik totaal niet het gevoel dat het 3 uur duurde

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:01

even off topic:
voor nog meer leuke vragen ofzow...pben!! ik ga nu offline

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:22

Hier nog iemand die Christelijk is.
Maar ga niet vaste prik zondags naar de kerk.
En lees ook niet standaard elke dag de Bijbel.
Ik vind dat het geloof niet af moet hangen van allerlei regels.
Iedereen moet het geloof op z'n eigen manier beleiden..
En proberen te leven als een goed mens.
Dus op een bepaalde manier je wel aan de 10 geboden houden en gewoon respect hebben voor alles en iedereen wat leeft.

Ik ben verder ook niet streng gelovig, rokken zijn hier niet verplicht.
Er staat ook nergens dat dat moet.
En ik geloof gewoon in de Evolutie theorie etc.
Respect hebben voor alles en iedereen betekend voor mij ook dat ik anderen niet ga afkraken op hun manier van geloven of sexualiteit.
Ik vind het jammer dat er nog altijd mensen zijn die denken dat zijn/haar geloof het enige en het beste is en de rest gaat naar de hel en is slecht etc.
Heb je een andere voorkeur voor sexualiteit dan ben je ziek etc.
Dat vind ik zo jammer, op die manier creeer je juist dat mensen liever niks van het geloof willen weten.
Die mensen leven zo geforceerd, dat lijkt me geen fijn leven
Alles gaat met zeer strenge regels en het is nooit goed.
Vrede is vaak ver te zoeken.
Maar ja ieder moet dat natuurlijk voor zich weten, daar kan ik niet over oordelen, maar vind het gewoon jammer.
Laatst bijgewerkt door Joyce1984 op 09-05-06 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:24