Vandaag ook weer 2x naar de kerk geweest..
T bevalt me best

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wóo 2x.. Da's best veel..
Madelen schreef:Ik ben ook christelijk. Nadruk op christelijk, want ik ben zowel protestants als katholiek (papa katholiek, mama protestants). Ik ga niet vaak na de kerk, hoef dat ook niet van mijn ouders.
Wat ik me afvraag, anneke1991, is wat je in hemelsnaam 2 keer per dag in de kerk kan doen? Dat is zóooo vaak. Het lijkt mij persoonlijk dat God blijer zou worden als je iets 'nuttigers' in die tijd zou doen, bv. vrijwilligerswerk oid. Ik ben benieuwd
Hannette schreef:Madelen schreef:Ik ben ook christelijk. Nadruk op christelijk, want ik ben zowel protestants als katholiek (papa katholiek, mama protestants). Ik ga niet vaak na de kerk, hoef dat ook niet van mijn ouders.
Wat ik me afvraag, anneke1991, is wat je in hemelsnaam 2 keer per dag in de kerk kan doen? Dat is zóooo vaak. Het lijkt mij persoonlijk dat God blijer zou worden als je iets 'nuttigers' in die tijd zou doen, bv. vrijwilligerswerk oid. Ik ben benieuwd
Als je et nie erg vind wil ik daar ook ff op reageren,
euhm.....ik ga geregeld 3 x naar de kerk.......en dan niet alleen naar mn eigen maar ook naar andre kerken. En dit doe ik niet omdat ik dan misschien een heilig boontje ben, nee absoluut niet, diet doe ik omdat ik het zelfff wil.....
Madelen schreef:Maar wát doe je daar dan? Ik begrijp dat je het zelf wil, daar gaat het me ook niet om. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen hoe zo'n dienst verloopt dan? Of is het meer dat je gewoon even een moment voor jezelf neemt in de kerk?
Madelen schreef:Ja, vooral vroeger ging ik zeker eens per maand naar de kerk. Maar ik vraag me af wat je 2 maal daags in een kerk doet? Heeft dat dezelfde opbouw als een gewone dienst? Wordt er voorgelezen uit de Bijbel, preekt de dominee, wat gebeurt er precies? Ik vraag het uit interesse, val niemand aan, ben zelf ook gelovig!
Madelen schreef:En hoe lang ben je dan in de kerk ongeveer? En dan 's morgens en 's avonds, of 's middags en 's avonds, of hoe?