Een vriendin van mij is zwanger! (14jaar) ZE IS BEVALLEN !!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sypheron

Re: Een vriendin van mij is zwanger! (14jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:17

Clautje schreef:
Vanochtend hoorde ik van mn moeder dat een meisje waar ik verlede jaar mee omging, 8maanden zwanger is!
Ze is nu 14 jaar,en ze is volgende maand uitgerekend!
Ik vind het zo verschrikkelijk voor haar Verdrietig
Ik kon het echt niet geloven!

Het zit zo: ze had rond oktober 2001 een vriendje waar ze helemaal gek op was, en die zou best wel een paar jaar ouder zijn geweest. Die jongen vroeg dus of ze met hem naar bed wilde, en ze durfe eigelijk niet, maar deed het toch wel. Condoom wou ze gebruiken,maar die jongen niet. Het was dus geen verkrachting.
Een paar weken geleden werd ze dus heel erg dik ineens overal, en voelde rare dingen in haar buik. Dr oma was verlede week plotseling overleden, en toen kwamen al die emoties eruit... Ze kon het niet voor dr houden. De dag erna meteen naar de dokter voor foto's, en ja hoor,een baby,en al de volgende maand uitgerekend! Huilen
Nu gaat ze niet meer naar school, en na de zomervakantie gaat ze naar een andere school...
Ik moet er niet aan denken om nu al een baby te krijgen!
En nog wat: het is helemaal geen s l e t ofzo,het is gewoon nog een heel KINDS meisje, nog jonger als mij, en helemaal veen versierster.

Sorry, maar ik moest het gewoon eventjes kwijt... Verdrietig

Ten eerste vind ik het persoonlijk al veel te jong om sex te hebben. Ten tweede hij wilde geen condoom gebruiken, maar als zij dan nog sex wil, dan betekend het niet dat het verkrachting is. Als zij niet tegen hem gezegd heeft dat ze het niet wil en gewoon zijn gang heeft laten gaan, dan is het geen verkrachting.. Sorry maar ik vind dit gewoon heel dom, en dan ook nog niets tegen je ouders of iemand anders vertellen... tja dan kan ik er persoonlijk geen medelijden mee hebben.

Josti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:25

Sypheron schreef:

Ten eerste vind ik het persoonlijk al veel te jong om sex te hebben. Ten tweede hij wilde geen condoom gebruiken, maar als zij dan nog sex wil, dan betekend het niet dat het verkrachting is. Als zij niet tegen hem gezegd heeft dat ze het niet wil en gewoon zijn gang heeft laten gaan, dan is het geen verkrachting.. Sorry maar ik vind dit gewoon heel dom, en dan ook nog niets tegen je ouders of iemand anders vertellen... tja dan kan ik er persoonlijk geen medelijden mee hebben.

ze zegt toch ook dat het juist geen verkrachting was

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:27

als ze zelf zo "verstandig" is om als 13 jarige met een gozer het nest in te duiken, zonder enige vorm van voorbehoedsmiddel, dan mag ze van mij de gevolgen dragen ook!
Iedereen MAG zomaar kinderen krijgen, en dan te bedenken dat ik van heel dicht bij (zwager en schoonzus) mee maak wat een lijdensweg het is als je geen kinderen kunt krijgen, en dus een kindje wilt adopteren, en het steeds weer uitgesteld wordt, en aan het eind van het liedje waarschijnlijk helemaal niet doorgaat, nee, dan kan ik dat kind absoluut niet zielig vinden. De baby, en de ouders wel, maar die griet? (en die gozer niet te vergeten) no way

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:35

Arm kind... (en daarmee bedoel ik de baby!)

Hoe dom kun je zijn zeg, die 'moeder' (voor zover ze dat zal zijn voor het kindje) is echt niet goed bij d'r hoofd. Misschien is het maar beter ook als ze het niet zelf opvoedt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:43

Het is allebei hun schuld.
Die jongen had verstandig moeten zijn om een condoom te gebruiken en dat meisje is stom geweest om het dan maar zo te doen.
Ik hoop maar dat haar ouders haar goed opvangen.
En die jongen financieel mee betalen? Lijkt me sterkt op zo'n jonge leeftijd. Een klein beetje geld zal het worden van zijn krantenwijkje.

Damn wat heb je toch stomme mensen in de wereld.

Citaat:
Prima schreef:
Meestal komt dit voor in de wat achterstandsgezinnen met een wat lagere opleidingsnivo

En dit vind ik eigenlijk wel een Misselijk opmerking.
Het gebeurd overal, of je nou hoog of laag bent opgeleid.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:48

ik snap ook niet wat een niveau daarmee te maken heeft. een mens is toch een mens? een niveau is geen mens. je trekt t nu wel erg over een grens, tis gewoon een stom vooroordeel! alsof lager geschoolde mensen minder en stommer zijn. Ik doe dan wel mavo maar dit zal mij niet gebeuren. en trouwens ik ken genoeg mensen met een vwo diploma die dit ook hebben gehad.
en clautje sterkte met je vriendin

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:01

Citaat:
Prima schreef:
Meestal komt dit voor in de wat achterstandsgezinnen met een wat lagere opleidingsnivo

ik vind dat dit hier ver buiten staat! En nogal kort gezien! sorry dat ik het zeg!

Mijn vriendin was 16 zat op de mavo.. of valt dat onder de lagere?
Mijn tante was 16 en zat ook op de mavo... destijds heette het anders! Een kennis vna mij was 15 en zat op het atheneum!

oke oke.. ik ken er ook een paar die op vbo zaten! maar ik wil hiermee maar zeggen dat ik het erg kortzichtig vind!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:42

Nou het zal je maar gebeuren. Je bent gek op een jongen, hij wil wel wat meer, je doet het maar omdat je bang bent hem anders kwijt te raken. Je bent eigelijk een beetje bang, je durft niet te zeggen dat je het eigelijk met condoom wil doen. Vervolgens wordt je niet meer ongesteld, oliebol het zou toch niet waar zijn.. Nog meer angst, durf het je ouders en je "vriend" niet te vertellen...
Arm meisje, gelukkig blijven haar ouders haar steunen en willen ze zorg dragen voor het kindje zodat het toch nog weer goed kan komen. Ik hoop dat alles weer goed komt voor haar.

En niet alle jonge mensen zorgen slecht voor hun kinderen, er zijn nog meer volwassenen die het eigelijk niet waard zijn of de verantwoordelijkheid niet aankunnen om kinderen te hebben.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:45

echt erg joh!!! Al op je 14de een baby! Ik moet er niet aandenken om volgende maand een baby uit te gaan persen!! Brrrrr.....
Het is inderdaad niet bepaald slim van dat meisje om het zonder condoom te doen. Ik neem aan dat ze daar wel wat meer van weet. Tenminste dat hoop ik maar.
Tja, misschien is ze wat verlegen en heeft ze het niet gedurfd om wat anders te zeggen omdat ze dan bang is dat hij het uitmaakt.
Ik wens in ieder geval die meid heel veel sterkte..en alle betrokkenen.
groetjes
Monique

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:01

Gewoon eigenschuld !!

Wanneer iemand "volwassen" genoeg is om met een jongen het bed in te duiken, moet ze ook zo "volwassen" zijn, dat ze weet dat er voorbehoedsmiddelen zijn. Gebruik je die niet, dan ben je gewoon MEGA dom !.

Eigenschuld. Ja ze gooit haar eigen jeugd weg, maar het is ook haar eigenschuld.

Ik het het meer te doen met die baby, die ongevraagd ter wereld komt, en door een kind wordt opgevoed, neem wel aan dat haar moeder haar helpt, maar goed. NIets zieligs, Eigen schuld.

Groetjes Lara

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:05

Niet zo slim van dat meisje.

En toch vind ik et ergens heel erg sneu voor der. Je bent net 14, hartstikke kind nog en dan zit je met een kind opgescheept. Je moet tegen je ouders vertellen dat je zwanger bent. Dat is vast ook niet makkelijk.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:07

het is wel haar eigen schuld, maar daar denk je op dat moment niet bij na. stel dat jij in die situatie zat. het zal echt niet makkelijk voor haar zijn maar er is dan geen weg meer terug. en ja dan sla je jezelf ook voor de kop, maar niks aan te doen. dan zul je de gevolgen maar moeten dragen en ik denk echter beter met steun dan met reacties als dom kind tis je eigen schuld..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:11

Ik vind het behoorlijk naief als je zonder voorbehoedsmiddel sex hebt, vervolgens niet ongesteld wordt en pas na 8 maanden op het idee komt dat je zwanger bent...
Ook het risico op allerlei sexueel overdraagbare aandoeningen is al een reden om een rubber te gebruiken.

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 23:13

Pam schreef:
dan zul je de gevolgen maar moeten dragen en ik denk echter beter met steun dan met reacties als dom kind tis je eigen schuld..

Ja inderdaad!! Boos!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 23:14

Margreet schreef:
Ik vind het behoorlijk naief als je zonder voorbehoedsmiddel sex hebt, vervolgens niet ongesteld wordt en pas na 8 maanden op het idee komt dat je zwanger bent...
.

ze wist het al eerder als 8maanden!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:17

Clautje"]
[quote="Pam schreef:
dan zul je de gevolgen maar moeten dragen en ik denk echter beter met steun dan met reacties als dom kind tis je eigen schuld..

Ja inderdaad!! Boos!
[/quote]

Ik denk dat als je jezelf volwassen genoeg vind voor sex en ook nog zonder voorbehoudsmiddelen, dat je dan ook je eigen verantwoordelijkheden moet nemen. en ik blijf bij mijn reactie: dom kind... ik bedoel, je hebt met die leeftijd al genoeg gehoord over geslachtsgemeenschap, voorbehoedsmiddelen en zwangerschap.. als je dan nog zo'n beslissing maakt dan moet je ook je eigen problemen oplossen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:18

Clautje schreef:
De dag erna meteen naar de dokter voor foto's, en ja hoor,een baby,en al de volgende maand uitgerekend! Huilen

Zou toch zweren dat 9 maanden min 1 maand 8 maanden is....

En als ze het toch al eerder wist (wat dus niet blijkt uit jouw verhaal) waarom heeft ze er dan niets aan laten doen? Geloofsovertuiging?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:20

ik snap dat heel veel van jullie dat zeggen.
maar ik denk dat clautjes vriendin dat zelf ook zou zeggen. ik ga met katrien's reactie mee.
wanneer je op de wolken loopt denk je niet altijd na. liefde maakt blind, zeker in dit geval. wat heeft het voor nut als iedereen dit topic met negatieve reacties overstelpt? en wat heeft dat meisje er aan? ik moet er niet aan denken als zij dat bijv. zou lezen wat ze dan denkt. misschien nogal vergezocht maar ik maak me echt een beetje kwaad om somiige reacties..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:21

dan nog eerder dan 8 maanden kan ook 4 maanden zijn en das te laat voor abortus.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:23

Nou sorry voor de ' botte' opmerkinge maar ik vind het dus ECHT gewoon DOM van dat kind. We leven niet meer in een wereled dat je niet weet waar de kindertjes vandaan komen dus zelfs van een 13 jarige verwacht ik dat je weet wat er kan gebeuren als je sex hebt.

Niks smoezes van dat ze die jongen zo lief vond en dat hij het liever zonder deed, haar beslissing.

En das maar weer eens waarom KINDEREN geen sex moeten hebben

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:27

blijft een feit dat zelfs volwassen mensen ongewenst kinderen krijgen. toch hoor ik daar nooit wat over. ja inderdaad die zijn in staat hun kinderen te onderhouden. maar zij heeft haar ouders, haar kind zal worden opgevoed als een broertje/zusje.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:35

Pam schreef:
dan nog eerder dan 8 maanden kan ook 4 maanden zijn en das te laat voor abortus.

abortus kan tot 5 maanden...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:37

hm dan was t een lompe opmerking van mij vergeef me, ik ben 14 en kijk veel tv *LOL*
dan snap ik die zin van clautje niet in dat bericht. clautje hoelang wist ze t dan al

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:46

Esmee schreef:
Citaat:
Prima schreef:

Mijn vriendin was 16 zat op de mavo.. of valt dat onder de lagere?

Mavo is niet bepaald hoog nee....

Maar ik denk dat opleidingsniveau er niet zoveel mee te maken heeft 'sociaal niveau' of hoe je dat ook noemt heeft er meer mee te maken, de een laat zich makelijker ompraten om dingen te doen die niet verstandig zijn dan de ander, de een kan beter met dit soort dingen om gaan dan de ander (daadkrachtiger) etc.
Ik bedoel, als je nog steeds denkt dat de kinderen van de ooievaar komen ben je wel heel simpel en ik denk dat iedereen boven de 12 toch wel weet hoe het zit, daar hoef je echt niet intelligent voor te zijn. Wat je vervolgens met die kennis doet is meer een sociale kwestie (waarmee ik niet wil suggeren dat het bewuste meisje a-sociaal is, maar wel wil zeggen dat ze waarschijnlijk toch bepaalde problemen had/heeft, anders was het niet zover gekomen)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 01:24

Meestal is niet altijd en dus komt dit ook voor in de hogere sociale klassen. Misschien wat minder maar het gebeurt wel degelijk. Het punt is dat in de hogere sociale klassen er soms wat meer mogelijkheden zijn om dit soort gebeurtenissen te laten "verdwijnen" zoals de Haagse gynaecoloog die zijn zeven maanden zwangere dochter aborteerde en de baby liet doodgaan.

Ik heb heel veel respect voor de ouders van dit kind maar ik denk niet dat ze het kind "later" moeten vertellen dat grote zus eigenlijk moeder is en moeder eigenlijk oma. Dat lijkt me vreselijk voor een kind.
Dit kan elk kind overkomen, het enige wat je ertegen kan doen is je kind voldoende voorlichting geven en hopen dat het verstandig genoeg is om te luisteren. Maar pubers zijn we allemaal geweest en dan valt het niet altijd mee om te luisteren.