Hele leuke vriend, maar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gr00viejjj

Re: Hele leuke vriend, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:30

Zet je eroverheen en zeg het tegen hem!
Als je dat namelijk niet doet is de kans heel groot dat jouw vriend denkt dat de dingen die hij doet jouw goedkeuring hebben met als gevolg dat er dingen gaan gebeuren waar jij spijt van zult krijgen..
Veel spijt!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:30

emmaatjuh schreef:
Ik snap jullie reacties.
als een van mijn vriendinnen dit zou doen, zou ik ook zeggen uitmaken.
maar hij betekent echt veel voor me.

Als hij echt om je geeft, dan zal hij je best begrijpen hoor
Laat hij merken dat hij het niet met je eens is, wijs hem de deur!

(ik vind jullie leeftijdsverschil ook een beetje groot nu.. later is dat anders. Mijn vriend en ik schelen maarliefst 9 jaar, maar ben zelf natuurlijk wel iets ouder dan jij )

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:40

Weet hij dat je 12 jaar bent?? En ik denk dat je hem dit wel duidelijk kan, en mag maken..

Laatst vertelde mijn dochter van 13 jaar dat een jongen van 17 haar leuk vindt, tja en toen heb ik haar wel uitgelegd dat mocht het interessant voor haar zijn, dat het bij hem niet alleen bij handjes vasthouden blijft, en dat hij wel eens verder zou willen gaan dan zij zou willen.. Toen was de crush toch wel over hoor!!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:43

Sorry hoor maar dit kan echt niet ..... een jongen van 18 die een meisje van 12 .. all over betast......

It's not right.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:45

indd een knul van 18 met een meisje van 12
het kan maar meid zoek een knul van je eigen leeftijd

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:45

het leeftijdsverschil is in dit geval toch lastig, ik scheel 7 jaar met mijn man maar die leerde ik kennen toen ik 17 was...

het kan heel goed gaan natuurlijk maar dan moet je hem wel duidelijk maken dat jij hier nog niet aan toe bent, komt vanzelf wel! als je er over praat komt dat echt wel goed!

als hij het er niet mee eens is wees dan wel zo verstandig om er mee te stoppen want imo kan het dan alleen maar mislopen.

succes

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:48

Jah kekaro.. Daar heb je volkomen gelijk in.. Ik heb geen problemen met leeftijdsverschil (als mijn bovenste post misschien dit idee gaf..) Mijn ouders verschillen ook 8 jaar. Als de vrouw boven de 18 is.. moet ze doen wat ze zelf wil.. Maar 12 en 18 vindt ik gewoon NOT DONE. Mijn zusje is 13.. nou die heeft gelukkig nog niet eens gezoend ofzo.... Als ze met een jongen van 18 thuis komt nu.. Maak ik hem af.

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:53

Ik vind 6 jaar leeftijdsverschil goed kunnen maar niet als 18 en 12 jarige!

Hij is op sexueel gebied op een heel ander nivo dan jij!

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:00

Hij moet netjes wachten en als hij dat niet kan, onder de kroonjuwelen schoppen en hem de deur wijzen.

Kyno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:51

Inderdaad NoaC!

Jullie zitten in een heel andere fase van je leven.
Een 18-jarige en een 12-jarige denken zó verschillend.

Kijk, als jij nou 18 was en hij 24, dan had het prima gekunt.
Maar jij moet je nog helemaal ontwikkelen!
&hij is al bijna klaar daarmee.

Ik snap hem ook niet zo goed. Maarja het is jullie keuze.
In elk geval snap ik niet goed wat hij met een 12 jarig meisje moet.

Maar even ontopic;
Ik zou als ik jou was gewoon tegen hem zeggen dat je dat nog liever niet hebt.
Ik bedoel, kom op zeg, dat moet hij toch begrijpen?
Je bent pas 12.

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:20

Bij hem gieren de hormonen al door zijn lijf en jij moet je eigen lijf nog ontdekken en ontwikkelen.

Gr00viejjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:22

Ja inderdaad.
Ik snap eigenlijk sowieso niet wat zo'n knul met een jong meisje moet en dan ook nog het lef heeft om verder te gaan.

Duidelijk maken dat je daar nog niet aan toe bent en als hij dat niet kan accepteren.. Direct een hele harde schop onder zijn kont!
Weg ermee.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:23

Maar ben je wel goed als 18 jarige zelf? Niet heel banketstaaf bedoeld maar ik moet er niet aan denken om een relatie te beginnen met een 12 jarige..

5 jaar geleden was ik 13 en mijn vriend 18, dat idee vind ik al 'ziek', gelukkig heb ik hem 5 jaar later leren kennen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:31

Het zal wel aan mij liggen maar een 18 jarige met een 12 jarige...

Dat is gewoon een pedofiel

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:33

Ik ben het met de rest eens, het leeftijdsverschil is bij jullie te groot.
Jullie zitten in verschillende fasen, hij is al veel verder ontwikkelt op seksueel gebied en zal ook veel meer willen!

En dat werkt gewoon niet.
Straks geef je toe aan dingen waar je later spijt van krijgt..

Edit; als m'n zusje van 12 met een jongen van 18 thuiskomt zijn ze allebei nog niet jarig geloof ik

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:44

Het is eigenlijk ook nog eens strafbaar..

Iets te groot leeftijdsverschil lijkt mij ook, merk je nu zelf ook want dat hij dat doet terwijl jij er niet aan toe bent is denk ik grootendeels te danken aan dit leeftijdsverschil.

Denk even goed na, want als je dit niet durft te zeggen. Volgende kkeer als hij verder gaat, durf je er dan wel wat van te zgegen? Voor je het weet gebeuren er nog sneller dingen waar je je nog minder prettig bij voelt.

Ook al durf je het niet, begin er eens over op een plek waar jij je gemakkelijk voelt. Wellicht eens een opmerking, op een ander tijdstip dan dat hij het doet. Vertel hem dat je het niet fijn vindt..

Als je zoiets al niet durft te zeggen, voel je je er wel helemaal prettig bij dan als 12 jarige in deze relatie?! Is een vriendschap niet beter op zijn plek bv tot je wat ouder bent? Ik voel me 100% op mijn gemak bij mijn vriend, gelukkig wel en dat lijkt me ook goed.. Vandaar..

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:49

Hou het gewoon bij vriendschap en vermijd plekken waar hij je ongestoord kan betasten. Ga dus niet mee naar zijn kamer e.d..

Als je het nu bij gewone vriendschap houdt dan is de kans groter dat het over een paar jaar alsnog wat wordt, als dat al zo zou moeten zijn. Als je nu een relatie begint dan is de kans groot dat het al snel fout loopt, met alle gevolgen van dien.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:52

Sosha schreef:
Mijn tip..... het uitmaken.....

een knul van 18 met een meid van 12....... da's niet gezond!

Beiden heb je andere belangen. Dit kan gewoon niet goed gaan.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:00

Pam schreef:
Maar ben je wel goed als 18 jarige zelf? Niet heel banketstaaf bedoeld maar ik moet er niet aan denken om een relatie te beginnen met een 12 jarige..

5 jaar geleden was ik 13 en mijn vriend 18, dat idee vind ik al 'ziek', gelukkig heb ik hem 5 jaar later leren kennen

Neeh dan ben je niet goed.... Welke volwassene vrouw.. wil die kerel dan nog hebben???

Ik zou echt geen vent willen hoor... die met een meiske van onder de 14 is geweest...

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:00

faye schreef:

Neeh hoor da ligt niet aan jou.. Dat vind ik ook!!

En het is trouwens nog strafbaar ook.

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:18

faye schreef:

Ten eerste
, het kan prima goed gaan, als beide partijen weten wat voor 'gevolgen' eraan zitten en het voor beide duidelijk is wat hij/zij wel of niet wil.

Ten tweede, iemand die je niet kent, aan de hand van een verhaal op een forum, en dan nog niet eens een negatief verhaal, uitmaken voor pedofiel vind IK niet normaal.

Ten derde, meiske is toch blij met haar vriend? Ze zit alleen met het 'probleem' dat ze hem iets niet durft te zeggen, maar verteld er wel bij dat hij het vast en zeker wel zal begrijpen. Kortom; NIKS aan de hand.

Dus; Meid, vertel het gewoon aan hem, als hij het snapt is het allemaal okee, zo niet; Wijs hem dan alsjeblieft de deur. Dàn zit hij namelijk fout.

Whiz schreef:

Strafbaar?

Het is pas stafbaar als de jongen iets doet wat een meid niet wil dat er gebeurt, als de meid dan nog eens minderjarig is, en de jongen meerderjarig, en de meid doet aangifte, DAN is het pas strafbaar!

Succes meis! En doe niks wat je niet wilt. Houd je eigen waarde, en je eigen mening.

Edit; Stukje bijgevoegt.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:24

@Faelivrin.,, Welk gedeelte van STRAFBAAR... begrijp je niet???
Volgens de wet ben je dan gewoon een pedofiel hoor!!!

IS nie anders.. zoek het woord maar eens op... Vertaling is... Volwassene die al dan niet sex of liefde voelt voor een kind.

Wanneer ben je volwassen??? Vanaf je 18e

Wanneer benje een kind?? VOlgens mij onder de 16

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:27

Whiz schreef:
@Faelivrin.,, Welk gedeelte van STRAFBAAR... begrijp je niet???
Volgens de wet ben je dan gewoon een pedofiel hoor!!!

IS nie anders.. zoek het woord maar eens op... Vertaling is... Volwassene die al dan niet sex of liefde voelt voor een kind.

Wanneer ben je volwassen??? Vanaf je 18e

Wanneer benje een kind?? Volgens mij onder de 16

Sex is IMO heel iets anders dan de TS omschrijft?
Dus; Als [Ik neem mezelf wel even als voorbeeld.] ik nou 12 was geweest, en ik had een vriend van een jaar of 18/19, allebei willen we sex; [Wat in dit geval niet zo is] dan is hij alsnog een pedofiel? Omdat hij 'van mij houd' en sex met mij wil?

We scheren de mensen wel weer lekker over 1 kam hè?

En ik snap alles van het woord STRAFBAAR.
Ik vat het misschien anders op; maar da's iets anders dan 'het snappen van'.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:29

Citaat:
Ten eerste[/b]
, het kan prima goed gaan, als beide partijen weten wat voor 'gevolgen' eraan zitten en het voor beide duidelijk is wat hij/zij wel of niet wil.

Maar in hoeverre kan een meisje van 12 jaar weten welke gevolgen eraan zitten??? Als ze al niet durft te zeggen dat ze het niet fijn vind hoe???

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:30

Faelivrin schreef:
faye schreef:

Ten eerste

Ten tweede, iemand die je niet kent, aan de hand van een verhaal op een forum, en dan nog niet eens een negatief verhaal, uitmaken voor pedofiel vind IK niet normaal.

Ten derde, meiske is toch blij met haar vriend? Ze zit alleen met het 'probleem' dat ze hem iets niet durft te zeggen, maar verteld er wel bij dat hij het vast en zeker wel zal begrijpen. Kortom; NIKS aan de hand.

Dus; Meid, vertel het gewoon aan hem, als hij het snapt is het allemaal okee, zo niet; Wijs hem dan alsjeblieft de deur. Dàn zit hij namelijk fout.

Whiz schreef:

Strafbaar?

Het is pas stafbaar als de jongen iets doet wat een meid niet wil dat er gebeurt, als de meid dan nog eens minderjarig is, en de jongen meerderjarig, en de meid doet aangifte, DAN is het pas strafbaar!

Succes meis! En doe niks wat je niet wilt. Houd je eigen waarde, en je eigen mening.

Edit; Stukje bijgevoegt.

Dat is dus niet waar... Als het misbruik een kind betreft hoeft het kind niet zelf aangifte te doen..

Maar goed.. daar gaat het hier nu verder niet om....

Zij kan dit nog prima.. zelf oplossen... En ik denk dat je eigenlijk al genoeg weet.. dat als hij dingen doet .. die jij nie wil doen... Is de keuze toch duidelijk?!