Gezocht:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:43

Een gewone grasmaaier misschien? Haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:47

Een nijlpaard!!!!

Eet gras, springt vast niet over een omheining en maakt geen lawaai (nou ja, heel af en toe) Haha!

Kippen graven inderdaad gaten alhoewel de schade meevalt als ze de ruimte hebben. Konijnen maken holen en cavia's kunnen in de winter niet buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:51

Weet je hoe een nijlpaard schijt Percy??

When the oliebol hits the fan.....

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:04

Een grasetende, stomme (dattie niet kan praten), hele kleine dinosaurus? Of zijn die evenhoevig?

En anders, idd, een grasmaaier? Je stelt wel erg veel eisen, ben benieuwd of je wat vind! *LOL*

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:35

Minishet? Offuh een hangbuikzwijtje! Die kunnen niet springen..

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:31

Ik zal eens even meedenken. Haha!

Cavia's: eten gras (heél snel en kort), kunnen niet springen( bij mij lopen ze wel eens achter een hekje van 30 cm Haha! ), maken geen herrie, en kosten dus echt geen drol. Je kunt ze ook lekker buiten laten, als ze maar een warm schuilhokje hebben. En dat graven heb ik zelf eigenlijk nog nooit gezien *LOL* terwijl ik al jaren cavia's heb. Knipoog En als ze het wel doen, zal de schade erg meevallen. Pling

Een wat oudere kleine shetlander? Ik heb er sinds kort eentje. Ze doen niet meer zo gek, zijn lekker rustig en braaf, kosten weinig in onderhoud (ja ze moeten natuulijk ook wel 's naar de smid, en hebben entingen etc nodig Knipoog ) En vertrappen doen ze niet echt. Ja als het nat weer is, en je hebt kleigrond. Tong uitsteken

Dwerggeitje: kost ook weinig in onderhoud, mekkert niet zo hard en veel, graast lekker kort, en kunnen ook gewoon buiten blijven, als ie maar een schuilhokje heeft. En is nog klein ook.
Ohw, die heeft trouwens wel van die hoefjes die jij niet wilt (kom ff niet op de naam Clown )

Konijnen zou je ook kunnen doen, alleen hebben die juist weer wel de neiging lekker holen te gaan graven.

Kippen zou ik dus nooit doen op je grasveld. Wij hadden ook een heel mooi weitje voor de konijnen, cavia's en kippen. maar door die kippenstront, is al het gras weggeteerd. Frusty *LOL*
Ook fladderen ze vrij snel over het hek, helemaal als het wat laag is.

Hangbuikzwijntje is mischien ook een goede optie, zijn lekker rustig, kosten ook vrij weinig, en eten gras. Het stinken viel geloof ik ook erg mee.

Herten zijn mischien ook wel leuk, alleen weet ik niet of je die zo een twee drie kan kopen ergens. *LOL* En 200m2 is wel erg klein voor hertjes.

Als ik jouw was zou ik een groep cavia's nemen, die eten echt binnen no-time je gras netjes kort.
Ook qua drolletjes is het makkelijk, dat hark je zo een beetje weg. Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 22:37

Ik vind cavia's op zich wel een heel leuk idee,
maar het is dus een stuk van zo'n 20 x 12 meter, dat houden ze volgens mij echt niet bij!
Schilpadden zij ook hel gaaf!
Maar is daar nog wel een beetje aan te komen?
En hoe gaat dat swinters?
Die Geelwangen zijn op het moment nog te koop maar zover ik weet zijn alle landschildpadden beschermd.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:38

hertjes zijn ook evenhoevig en kunnen erg hoog springen......

Dwerggeitjes is idd wel leuk maar daar komen weer al die regelzooi van de mkz bij (oornummers, verplaatsingen enz)

Denk dat je idd op de grote landschildpadden moet Haha!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:59

Schildpadden kun je in de winter echt niet buiten laten lopen. Helemaal niet in dit koude kikkerlandje.
Ook hebben ze een vijver of iets dergelijks nodig en vergen toch wel speciale verzorging.

Cavia's eten sneller dan je denkt.
Als je een groep neemt van zo'n 6 cavia's of zo, dan red je het wel.
Ik zeete zelf ook vaak stukjes af met lage hekjes voor 1 cavia. Dat was dan iets van 2 bij 4 meter of zo. Binnen no-time kort.
Of je neemt een groep cavia's en doet er nog een ander diersoort bij wat wat groter is en meer kan eten.
Wij hebben zelf een grote franse hangoor (dat is een konijn *LOL* ) en die kan ook echt alleen maar gras eten. En hij is heeel groot!
Ik zie hem echt nooit graven, echt alleen maar eten.

Als je daarvan nou 2 of 3 neemt, en daarnaast nog een kudde cavia's ben je klaar denk ik. Knipoog
En het is nog een leuk aangezicht ook! Pling

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 23:06

OK,
Ik gooi morgen de cavia in de groep... (figuurlijk gesproken dan Haha!)
Andere suggesties zijn welkom! Pling

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:32

Ga wallabees fokken. Kangaroe-vlees schijnt erg in te zijn en wallabees zijn vrij klein en kunnen dus niet superhoog springen Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:59

buiten het functionele zijn cavia's ook gewoon verschrikkelijk leuk.
Allemaal achter elkaar aan, en dan wouiet, wouiet, wouiet... (afijn, je snapt wel wat ik bedoel Haha!)

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 00:39

Cavia's zijn super leuke beesjes, geweldig hoe die bezig kunnen zijn, en voor hun zou die ruimte ook super zijn! *caviafan* ze eten idd veel gras en erg snel. Ben benieuwt hoor!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:18

Als je kiest voor de cavia's, laat dan even weten of het werkt.
Ik heb zelf ook nog een stuk van 20x50m wat kortgehouden moet worden. En ik wil van m'n geiten af (idd MKZ).
Hoeveel zou ik er moeten hebben? Gewoon beginnen met 1 mannetje en 1 vrouwtje Verward

Voorlopig houd ik het nog wel even bij het grasmaaien, zelfs de geiten eten dit stuk niet kaal...
En scheuren op de zitmaaier is best leuk Schijnheilig

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:32

Cavia's Haha! moet je dan ook niet zorgen voor harde knabbeldingen omdat hun tanden anders te lang doorgroeien? en vit C is ook heel belangrijk voor een cavia dacht ik.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:59

Idd vitamine c is erg belangrijk voor de cavia.
Voor het knagen kun je een boomstam neerleggen, da's wel genoeg.

Ik zou niet allemaal mannetjes en vrouwtjes door elkaar nemen, om zo meer cavia's te krijgen. Dan krijg je last van inteelt, en het gaat enorm hard, binnen no-time heb je 1000 cavia's! Clown *LOL*

Ik zou gewoon iets van 6 vrouwtjes nemen of zo. Kun je er altijd nog een laten dekken of zo, als je d'r meer nodig hebt. Haha!

Ik zou ze ook niet kopen, gewoon naar een knaagdier opvang gaan, die zullen dolblij met je zijn dat je ze wilt hebben. Kost je dus niet qua aanschafprijs.
Doe ik namelijk ook altijd, en ik heb echt heel sterke gezonde caafs.

En zoals Stef al zegt, ze zijn ontzettend gezellig met die leuke geluidjes, en ze zijn lekker bijdehand en zelfstandig.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:09

Maarten schreef:
Ga wallabees fokken. Kangaroe-vlees schijnt erg in te zijn en wallabees zijn vrij klein en kunnen dus niet superhoog springen Lachen

MAARTEN wil je ruzie Boos! Boos! Boos! .

Mhh waarom leer je de honden niet gras eten ?? lekker makkelijk en geen extra aanschaf aan dieren Haha! .

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 12:42

Ik houd niet zo van kangaroevlees,
ik eet het regelmatig maar vind het taai!
Maar wel een leuk idee!
Ook de walabee gooi ik in de groep!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:52

Nandoe's!
Dat zijn kleine struisvogels weet alleen niet of ze veel gras eten

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:04

Ezeltje..... Bijzonder sober en hebben weinig onderhoud nodig.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 20:12

Roos schreef:
Ezeltje..... Bijzonder sober en hebben weinig onderhoud nodig.

Ezel en paarden kunnen niet samen... ezels hebben namelijk longwormen waar zij geen last van hebben maar paarden kunnen eraan sterven... en ik heb ooit bij verschillende dierenartsen geinformeerd en die zeiden dat het niet verstandig was(en ik denk niet dat jij (Sjuimpje) enig risico wil nemen)
Ookal staat er op de verpakking dat Eqvalan tegen longwormen is...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:11

Een ezel is ook alles behalve geluidsarm. Wel eens een ezel 4 uur achter elkaar horen balken? Je zou er voor gaan verhuizen...