Wat vind je van dikke mensen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden jullie van dikke mensen?

Ik ga met ze om omdat ze ook mensen zijn
60 (100%)

Totaal aantal stemmen: 60

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:02

Prima schreef:
Iedere keer als ik voor de spiegel sta verafschuw ik mijn buik. Dik zijn is niet mooi. Klaar.

ook ik denk dat iedere keer als ik voor de spiegel sta, ik weeg 89 kg!
maar, en dat zeg ik eerlijk, ik kan het lekkere eten niet laten staan!

het mooie van een mens zit aan de binnenkant en NIET aan de buitenkant!
ik voel me zelf "mooi" ook al ben ik het niet!

warren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:14

Sibold schreef:

Dik zijn is blijkbaar niet mooi in
onze
samenleving.
Kijk eens naar Surinaamse vrouwen, vaak hoe dikker, hoe mooier... en sjans dat ze hebben Haha!

Konden we uit alle samenlevingen maar het goede halen en samenvoegen tot een TOTAAL VEDRAAGZAME en ALLES ACEPTERENDE SAMENLEVING.
Volgens mij zouden er veel meer mensen tevreden met zichzelf zijn.EN dus gelukkiger!!!
Dat land heet Utopia.

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:37

Lovely schreef:
Zelf hoor ik tot de dunne mensen, bij mij is het dus juist zo dat ik moet vechten om de kilo's te behouden. Afvallen is geen enkel punt, op gewicht blijven is heel moeilijk. Het liefst had ik er 10 kilo bij en ik word daarom dus altijd nogal meewarrig aangekeken door iedereen die er juist kilo's af wil hebben, is ook niet leuk.

Same here ,ben ook lang en dun,en zou het liefst ook wat dikker willen zijn...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:37

Ik heb de laatste 2 jaar nogal geschommeld qua gewicht. Tussen de 46 en 75 kilo en zit nu op een gezond gewicht van 55/56 kilo. (1.65m)

Ik kan niet echt merken dat mensen anders op mij reageerden toen ik meer of minder woog.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:50

ik word wel anders behandelt door mensen
nu eet ik weinig om af te vallen en lopen ze te zeiken
ben je op dieet
maar als ik gewoon eet zijn ze ook niet happy en ik ook niet
ik ben niet erg blij met mezelf
ik ben 13 jaar oud, 1,63 en weeg 61 kg
vaak zeggen kinderen om mij te kunnen pesten dat ik dik ben
daarom eet ik nu ook veel minder als vroeger

ineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:12

Jammer dat we niet een paar honderd jaar eerder leven toen was dik zijn in de mode .Nu dun zijn en dan hebben heel veel mensen pech.

Wil je aandacht (in mijn ogen verkeerde) dan moet je je aanpassen aan de mode .Wil je vrienden dan moet je gewoon genoegen nemen met wat je hebt gekregen en daar tevreden mee zijn.
Dik ,dun, oud, jong ,arm ,rijk, blond ,donker, bruin, wit enz.Er is altijd reden genoeg om iemand te discrimineren of naar beneden te halen ,

Als je tevreden bent met jezelf dan heb je het niet nodig om andere mensen af te keuren .

Met deze achtergrond ,is het dan niet makkerlijker te accepteren dat je gewoon jezelf bent ?

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:18

Reddy007 schreef:
tja, wat ik hier al zag staan dat je sneller naar iemand loopt die er leuk en normaal postuur heeft! ik ben zelf ook dik! naja de meeste zeggen bij mij niet dik maar heeeel erg stevig! ik weeg zo'n 73 kilo
ik moet er wel om denken omdat ik ook nog eens diabeet ben, daardoor wordt ik ook snel dik!

Ik denk dat dat een andere oorzaak heeft!
Je stapt eerder op iemand af die zelfvertrouwen uitstraalt en duidelijk tevreden is met zichzelf, dan op iemand die superonzeker is.
Dit heeft niets te maken met je gewicht.

Wees tevreden met jezelf, denk niet wat heb ik toch een dikke lelijke buik, mensen zien me echt niet staan maar: ik ben een leuk mens en mensen mogen blij zijn mij te kennen!

Zeg nu zelf: beoordeel jij je kennissen en vrienden op hun uiterlijk? Ik niet hoor.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:14

Ik ben ook te dik, en eigenlijk is dat min of meer een bewuste keuze Haha!
'k Heb de keuze: of al dat lekkers laten staan en dunner worden OF lekker eten met alle gevolgen vandien......
Over het algemeen ben ik er toch heel happy mee, ik voel er mezelf zeker niet minder gewaardeerd etc. door.
'k Denk dat het komt omdat ik het helemaal geaccepteerd heb, ik voel me er verder ook prima bij.
Zo heel af en toe krijg ik weleens een bevlieging, het moet natuurlijk ook niet al te gek worden.
Dan worden voor een paar weken / maanden de duimschroeven aangedraaid, totdat ik voor mezelf (!!!) weer een acceptabel gewicht heb bereikt.
Meestal is dit tot een bepaalde broek weer dicht kan ofzo Haha! Haha!
Ik ben dan ook van mening dat als je zelf sterk in je schoenen staat, dat je dan door anderen veel gemakkelijker geaccepteerd wordt.
Misschien niet door iedereen, maar zulk soort mensen boeien me ook totaal niet, daar heb ik niks van nodig.
Als ze iemand al zo gemakkelijk veroordelen, dan hoeft het voor mij niet zo nodig.
Ik neem mezelf zoals ik ben, laat een ander dat dan zeker doen !

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 23:33

Ik ben helemaal niet dik, maar ook niet dun; gewoon dus Haha! (nou jah gewoon qua gewicht dan)
Hanneke mijn lesgeefmens is wel dik en haar paard ook dus dat past goed samen. Vaak zegt ze wel eens 'zou het niet mooier staan als ik heel dun was geweest, dat is toch veel mooier om dan paard te rijden' maar dat vind ik niet. Als zij dun geweest zou zijn dan was het Hanneke niet, en haar paard is ook dik (nou jah gewoon een stevig groot fors paard) dus dat past toch goed samen.
Ze zeggen vaak dat dikke vrouwen heel erg aardig, lief en gezellig zijn Haha!

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 23:36

mijn vader is zelf ook heel dik
bij ons in de familie zit het er nu eenmaal in dat je snel dik wordt
nu ben ik nog redelijk dun maar dat verandert ook wel.

ik kijk niet anders tegen dikke mensen aan komt denk ik ook omdat mijn vader ook zo dik is en bijna iedereen aan mijn vaders kant

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 00:38

2,5 Jaar geleden woog ik ca.90 kg (lengte 1.73 m). Ik ben toen 27 kg afgevallen en had dus toen een gewicht van 63 kg. Dat vond ik zelf iets te weinig, bij 65-68 voelde ik me het beste. Nu ben ik weer aangekomen (15-17 kg, weet niet zo precies Clown ) en voel me toch niet helemaal happy. Het is idd toch zo, dat je in deze maatschappij als eerste op je uiterlijk wordt beoordeeld en daarna pas op je karakter. Wat dat betreft is het wel prettig als je ouder wordt: het hebben van een bepaald gewicht, wordt steeds onbelangrijker Lachen ! Nogmaals, MIJ persoonlijk maakt het absoluut niet uit of iemand dik of dun is, aardig of niet aardig vind ik véél belangrijker!!! Gek genoeg vind ik het voormezelf wel belangrijk dat ik die 15-17 kg weer afval Verward Scheve mond !!!

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 01:52

Ja jullie hebben best wel gelijk hoor! Ik ben tevreden met mezelf maar soms voel ik me wel gekwetst dat ik te horen krijg dat ik te dik ben. Tja, zoals velen al zeiden, dit zijn geen vrienden. Ik behandel iedereen ook hetzelfde van we zijn toch slechts mensen, toch? Met jullie antwoorden op dit topic weet ik nu dat ik niet alleen ben en dat slanke mensen ook problemen hebben. Jullie hebben me laten zien dat het niet om het uiterlijk gaat, maar het innerlijke. Dat waardeer ik zeer! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 10:23

Het is maar al te waar dat mensen afgerekend worden op hun uiterlijk, dat is natuurlijk niet terecht. Veel vaker worden mensen afgerekend op hun uitstraling, dat is minder onterecht. Als je er de hele dag bijloopt met een kwaaie kop, zullen mensen niet zo gauw denken dat je een leuk en gezellig iemand bent. Het is hier al eerder gezegd dat als je je goed voelt om wie je bent, je dat ook uitstraalt en daar 'maak je vrienden mee'.

GabbertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 13:49

Ik ben zelf ook behoorlijk zwaar, maar vooral in het verleden heel erg zwaar geweest. Ik heb nu maat 42 en daar ben ik redelijk tevreden mee. Je merkt denk ik niet zozeer dat mensen anders over je gaan denken. Ik denk dat het te maken heeft met hoe je overkomt. Ik ben nu veel zelfverzekerder dan dat ik ooit ben geweest, en dat zien andere mensen natuurlijk ook.
Ook denk ik dat het ligt aan je leeftijd, vroeger werd ik gepest op school, en als je vertelde dat je paard rijd, krijg je van die opmerkingen naar je hoofd of het paard zijn rug niet breekt ed. Ik durfde daar ook mijn mond niet over open te trekken. Ik ben nu wat ouder geworden zeg het als iets me niet aanstaat. Ook de mensen waar je mee omgaat worden ouder en gaan meer letten op je positieve punten dan op negatieve punten.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:50

Nou ja, waar slaat dit op? Wie gaat er nou met iemand niet om omdat hij of zij dik is Verward Ik let er geeneens op! Ik zou het zelf heel erg vinden als ik dik zou zijn, want dan kan ik niet meer op ponys Haha! en minder bewegings vrijheid Knipoog Ik word nu wel steeds dikker Huilen
Wat is eigenlijk een normaal gewicht voor een 15 jarige van 1,65? (of is dit erg oftopic)

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:50

Dees schreef:
BAh DC, als jij geen vrede hebt met je eigen gewicht, is dat jouw probleem !!

Aardig !!... je kunt hier ook anders op
reageren, vind ik.....Dit is niet echt tactisch....
Het komt nu echt zo over" Val ons er niet mee lastig"

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:57

zo heeft iedereen inderdaad z'n problemen, maar sinds wanneer mag daar niet over gepraat worden? DC mag gerust de meningen hier van iedereen vragen. Ik heb je poll overigens niet ingevuld, mijn antwoord stond er niet bij.
Zelf ben ik gewoon, niet dik en niet dun. Sando heeft ondanks haar figuur veel uitstraling, en dat is haar geluk. Vandaar dat mensen niet snel voor haar terug zullen deinzen. Maar dik zijn veroordeelt mensen wel tot bemoeienissen en rotopmerkingen, dat gebeurt nu eenmaal in onze samenleving. Ik had liever gehad dat dat in een andere samenleving was geweest....
Ik heb een gewoon figuur, maar als ik niet eet vragen mensen (met name mannen) "Lijn je?" en als ik lekker eet, vragen mannen "doe je niet aan de lijn?" Als vrouw wordt je veronderstelt continu met je figuur bezig te zijn. Laat mannen maar eens zich wat beter met hun figuur bezig houden. Het kost hen namelijk minder moeite, en TOCH zijn er meer mannen met vetzucht dan vrouwen. Rara....
Laatst bijgewerkt door Desiree op 13-05-02 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:57

tja wanneer ben je dik?? waar ligt die grens van jij bent dik en ik niet?
Valt me ook op dat het bij vrouwen vaak "erger" is dan bij mannen als zij wat dikker zijn. Ok, ik heb makkelijk praten want dik worden doe ik toch niet tot nu toe. Misschien komt t ooit nog maar ik hoop t eigenlijk niet. Lijkt me geen pretje om dik te zijn, ook al zou je er niet op aangekeken worden.
Ik zelf ga met iedereen die ik aardig vind om, dus ook met wat dikkere personen. Mijn vriend bijvoorbeeld is ook behoorlijk stevig maar maakt daar gebruik van Haha! Hij doet een beveiligingsopleiding, moet daarvoor veel sporten en heeft daardoor veel vet omgezet in spieren maar is er niet slanker op geworden. Iedereen gaat wel altijd voor m opzij }>

uiteindelijk gaat het denk ik om je uitstraling, loop je erbij van "ik vind mezelf lelijk", dan gaan mensen ook zo over je denken. Maar met een positieve instelling kom je al een heel eind

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 15:41

Ik ben zelf ook niet echt dun, maar ik heb niet minder vrienden dan mijn wel dunne vriendinnen. Bij mij is het heel raar, ik ben niet dik in mijn gezicht, maar naar beneden toe wordt het steeds dikker.
Ik heb zoiets van ik ben blij met mezelf en als een ander me beoordeeld op mijn figuur, dan vind ik die persoon niet eens meer de moeite waard om mee om te gaan. Als iemand zo kortzichtig en oppervlakkig is, hebben ze waarschijnlijk toch niet veel te melden Slapen Gaaaap.

Vaak is het zo dat mensen niet tevreden zijn met hun uiterlijk en, slanke mensen hebben vaak zoiets van "ik wil er wat bij" en dikke mensen willen weer slanker zijn. Verder krijgen slanke mensen ook opmerkingen te verduren hoor, heeft niks met dik zijn te maken, maar gewoon met de domheid van mensen die iemand op het uiterlijk beoordelen. Een vriendin van mij is bijvoorbeeld heel dun gebouwd en dan zijn er mensen die meteen aannemen dat ze een eetstoornis heeft ofzo.

Heeft dus niks met degene te maken die beoordeeld wordt op zijn uiterlijk, maar met de kortzichtigheid van mensen die denken dat uiterlijk alles is wat telt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:04

Jerai lover schreef:
Heeft dus niks met degene te maken die beoordeeld wordt op zijn uiterlijk, maar met de kortzichtigheid van mensen die denken dat uiterlijk alles is wat telt.

Is helemaal waar. Maar deze maatschappij STIKT van de kortzichtige mensen, en die maken ook nog eens vaak de dienst uit, zoals bijvoorbeeld in de media, op de tv! Ik kan me dus voorstellen dat er mensen zijn die zich dat aantrekken, ook al zouden ze er boven moeten staan. Het is allemaal moeilijker gedaan dan gezegd.

Marieke22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:40

Tja, volgens mij bepaal je voor een groot gedeelte zelf hoe er op je gereageerd wordt. Ik ben ook aardig aan de maat (heb maat 44) en er heeft werkelijk nog NOOIT iemand een vervelende opmerking gemaakt. Natuurlijk wil ik graag afvallen, maar dat moet ik toch echt zelf doen. Mij hoor je ook niet zeuren, want als ik het écht zo erg vind om maat 44 te hebben, dan moet ik aan de lijn (uitzonderingen daargelaten, er zijn ook mensen die er helaas niets aan kunnen doen).

Ik denk gewoon echt dat heel veel met je uitstraling / voorkomen te maken heeft. Een dik persoon die een volle zaal binnenkomt, en zelf al bang is voor vervelende reacties, gaat zich ook terughoudend gedragen en daardoor zal deze persoon niet zo gauw contact maken. Een dik persoon die vol zelfvertrouwen een volle zaal binnenkomt, straalt dit uit en maakt makkelijker contacten.

Het gaat natuurlijk ook NERGENS over eigenlijk. Wat is dik? Wat is dun? Wat is mooi, en wat is lelijk? Het verschilt voor iedereen.

Kom op DC, spreek jezelf toe, je bent een leuke vrouw, en dat er nou toevallig wat meer kilo's worden meegedragen, "what the fiets"?? Ergens hierboven las ik iets in de trant van "heb je ook meer om van te houden", en dat vind ik eigenlijk wel een hele goede.

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:51

Ik ben een tijd terug in een paar maanden (door ziekte) 19 kilo afgevallen en moet nu oppassen dat ik wel boven de 50 kg. blijf. Toen ik meer woog had ik dezelfde mensen om me heen, maar merk wel dat vreemden eerder op me afstappen. Denk niet eens dat het door het gewichtverlies komt, maar meer dat ik me nu wel prettiger in m´n lijf voel zitten; ben veel zelfverzekerder en dat straal je uit!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 16:55

Waarom kan ik maar uit 2 antwoorden kiezen?
Mijn familie van moeders kant is niet een van de slankste.
Waarom zouden dikke mensen minder zijn dan dunne?
Ik blijf gelukkig op hetzelfde gewicht hangen, niet de dun en zeker niet te dik.
Maar om nou niet met "dikke" mensen om te gaan, nee iedereen is bij mij gelijk.

Denk maar zo, een "dik" persoon heeft veel geld en tijd in gestoken in zijn lichaam, hihihi. Teken van welvaart!

Viv

missnynke

en ik en ik en ik...ik ben te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:10

ik ben dus ook dik en heb er zelf heel erg problemen mee, ik probeer met leuk te kleden en goed te verzorgen, maar ik krijg allemaal vervelende reakties naar mijn hoofd geslingerd.
ik zit nu niet lekker in mn vel en was gisteren aan het winkelen, naar schoenen kijken. een groepje jongens stonden wat stoer te doen en maakten opmerkingen. daarna had ik het gevoel dat iedereen mij na zat te kijken en kon wel door de grond zakken.

ik vind zelf dat ik niet veel eet, ik heb gewoon een heel verkeerd eetpatroon, eet sosm tot 4 uur s'middags niets , dan snoep ik wat (niet heel veel ofzo) en dan eet ik warm, 1x per week patat en 1 x per wek pizza.

ik had vandaag een sollicitatiegesprek en durfde er amper naar toe, en werd volgens hen afgewezen omdat ik zei dat ik misschien niet meteen wat zopu zeggen als iets me niet beviel...

ik heb ook gesolliciteerd als verkoopster ind e divoza-winkel in leek, hopen dat dat wat wordt.....

vinden jullie eigenlijk dat ik naar de dokter moet hiervoor (voor t dik en onzeker zijn?