Op Pim stemmen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:36

Desiree schreef:
Carola, het feit dat jij me dom noemt, zegt meer over jou dan over mij.
Zelf heb ik mijn redenen genoemd om op LPF te stemmen en niet terug te gaan naar de gevestigde partijen. Het gaat mij er puur om dat ze in Den Haag weten hoe ik en vele anderen over dingen denk. Ik ben bang dat ze anders weer "paars" gaan regeren en ik hoop dat dat voorkomen wordt.

Een tijdje terug had je het erover om je stem als een soort proteststem te gebruiken, als signaal naar de gevestigde orde. Toen heb ik geprobeerd duidelijk te maken dat je je stem niet als protest kunt gebruiken. Zo te zien ben je dat nog steeds van plan, of sta je echt achter de ideeen van LPF? Zo ja, welke ideeen dan in het bijzonder?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:39

Er meer op hameren dat buitenlandse mensen integreren en zich aanpassen en de nederlandse cultuur respecteren; niet meer zoveel asielzoekers opnemen want het land is echt te vol. Zo denk ik er gewoon over. Is mijn mening. En Pim dacht er ook zo over. Nederland heeft nu eenmaal geen groot oppervlak.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:42

Ik accepteer het ook wel hoor. Maak je maar niet druk.
Alleen ik vind jou argumenten zo zwak, zodat ik er zelf nooit op zou stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:43

Nee, NL was te druk volgens Pim, niet vol.

Wat zeggen de andere partijen over asiel-/vreemdelingenbeleid in hun programma's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:43

Idd, dat bedoel ik dus Lovely. Je hebt gewoon geen idee wat je in huis haalt. Die Jeroen Nieuwenhuijsen heeft zich nog niet eerder politiek gepresenteerd. Geen flauw idee wat die man voor ideeën meeneemt. Je kunt hem achteraf dus alleen afrekenen op dingen die niet overeen komen met het partijprogramma van LPF. Maar dat gebeurt normaalgesproken vooral vanuit de partij zelf, en partijprogramma's worden altijd zo geschreven dat ze multi-interpretabel zijn. Als ik het goed heb hééft LPF niet eens een partij-programma, alleen het boek "de puinhopen van..." van PF.

Lekkere bende dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:45

Zep schreef:
Idd, dat bedoel ik dus Lovely. Je hebt gewoon geen idee wat je in huis haalt. Die Jeroen Nieuwenhuijsen heeft zich nog niet eerder politiek gepresenteerd. Geen flauw idee wat die man voor ideeën meeneemt. Je kunt hem achteraf dus alleen afrekenen op dingen die niet overeen komen met het partijprogramma van LPF. Maar dat gebeurt normaalgesproken vooral vanuit de partij zelf, en partijprogramma's worden altijd zo geschreven dat ze multi-interpretabel zijn. Als ik het goed heb hééft LPF niet eens een partij-programma, alleen het boek "de puinhopen van..." van PF.

Lekkere bende dus.

Uhhmm, Joep van den Nieuwenhuijsen, Jeroen is een DJ. Joep is de man van het Begeman schandaal, je weet wel, voorkennis enzo. Handige vogel in het bedrijfsleven, maar politiek zeeeeeer twijfelachtig imo.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:46

Dat is nu een verschil van mening Carola.
Heel grappig dat je dat zegt Lovely: ik zag een interview met Pim en hij lachend zei: "O, correctie, te vol mag ik niet meer zeggen, nou, te druk dan!" Ook goed.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:49

Verder geen reactie.. maar een soort mededeling Haha!

Mijn vader heeft bij Harm Wiersma (LPF) op school gezeten. Ik heb bij zijn zoon Youri Wiersma op school gezeten. Ik ken ze dus persoonlijk. Harm Wiersma is jarenlang Dammer geweest en ook wereldkampioen. Maar van de politiek? Daarvan heeft hij echt geen verstand. Dit geeft hij ook eerlijk toe, maar brult ondertussen wel dat hij nieuwe lijsttrekker zou moeten worden. Zo zijn er meerdere kandidaten in de LPF. Ik zou niet graag zien dat bijv. een Harm Wiersma ons land zou moeten gaan regeren.
Gaan stemmen (wat volgens mij heeel veel gaat gebeuren) op een overleden lijsttrekker vind ik ook not done. En wel om het feit dat die persoon nu geen land meer kan regeren. Hierdoor wordt er een andere regeerder aangesteld en wellicht eentje waar je het totaal niet mee eens bent of totaal niet achter staat.

Persoonlijk heb ik overwogen om LPF te stemmen, maar zeker weten dat ik dat nu niet meer ga doen.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:04

zoals ik in een ander topic al heb laten weten vind ik dat lpf had moeten worden opgeheven. Ik vind het echter niet vreemd dat mensen gewoon nog op hem willen stemmen. Pim Fortuyns ideeen worden ook door de mensen die onder hem op zijn lijst stonden te worden uitgevoerd. In de peiling was te zien dat die ideeen op grote aanhang konden rekenen, niet meer dan logisch en als de consequentie van ons kiesstelsel moeten we accepteren dat mensen die zijn ideeen willen gaan uitvoeren(ik geloof zelf ook niet in de competetie van deze mensen hoor) 4 jaar lang een stem hebben in ons landsbestuur zelf ofwel in de controle van dat bestuur.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:20

ruiterinrust schreef:
Pim Fortuyns ideeen worden ook door de mensen die onder hem op zijn lijst stonden te worden uitgevoerd.

Dat betwijfel ik Fernando! De mensen onder hem op de lijst had Pim bij elkaar geplukt om een lijst te kunnen vormen! Hij was zelf niet eens tevreden over het merendeel.

En die nummer 2 op de lijst, Verado ofzo, weet je wel wat die allemaal zegt? Die zegt dingen die beter bij Groen Links passen als bij PF....

Ik stem lekker op CDA, misschien minder vernieuwend, maar wel gevestigd en zeker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:54

Desiree schreef:
Er meer op hameren dat buitenlandse mensen integreren en zich aanpassen en de nederlandse cultuur respecteren; niet meer zoveel asielzoekers opnemen want het land is echt te vol. Zo denk ik er gewoon over. Is mijn mening. En Pim dacht er ook zo over. Nederland heeft nu eenmaal geen groot oppervlak.

Nog maar een keer dezelfde vraag aan Desiree: wat zeggen de programma's van de andere partijen hierover?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:56

de programma's van de gevestigde partijen boeien mij niet meer Lovely. Ik ben teleurgesteld over ze geraakt in de voorafgaande jaren. Ze kunnen wat mij betreft nog meer vertellen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:59

Desiree schreef:
de programma's van de gevestigde partijen boeien mij niet meer Lovely. Ik ben teleurgesteld over ze geraakt in de voorafgaande jaren. Ze kunnen wat mij betreft nog meer vertellen....

Maar om te kunnen vergelijken zul je ze toch naast elkaar moeten leggen?
Of kijk je niet eens meer naar de programma's van de andere partijen? Sorry, maar dat vind ik er kortzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:00

Desiree schreef:

Jammer, ze zijn het lezen waard. Ook trouwens op de punten die jij belangrijk vindt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:00

Ik kijk er wel naar, maar ze zeggen mij niets meer. Laat ik het zo zeggen: ik geloof ze niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:02

Op pim stemmen, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt!!, ik vind het heel erg wat er gebeurd is afgelopen maandag, maar nog steeds vind ik zijn ideeen bizar. Het grootste probleem is ook dat hij geen beleid heeft, het enige wat hij doet is schoppen, maar om de problemen op te lossen, heeft hij geen ideeen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:30

Lovely, Zep Carola: Jullie hebben in deze discussie precies verwoord wat ook mijn ideeen zijn.

Helemaal mee eens.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:35

Desiree, ook al geloof je niet meer in andere partijen, ik heb hier toch even de meningen van de partijen over het asielbeleid neergezet.
Best interessant volgens mij. Zoals je ziet is integratie een belangrijk punt van meerdere partijen.

Asielbeleid
PvdA - eventueel beperkte toelating migranten voor tijdelijk werk - stemrecht voor niet-Nederlanders bij alle verkiezingen - afronding inburgeringscursus is voorwaarde voor bijstand

CDA - ongedocumenteerde asielzoekers niet in asielprocedure - beperken toelating arbeidszoekenden van buiten Europese Unie - nieuwkomers moeten eerst Nederlands leren - definitieve verblijfsvergunning pas na succesvolle inburgering

VVD - geen nieuwe regels, maar bestaande regels stringenter toepassen - sobere voorzieningen voor asielzoekers - effectievere uitzetting vreemdelingen die niet mogen blijven - knelpunten bij inburgering zo snel mogelijk wegwerken

D66 - een Europees asielbeleid - overheid verzorgt opvang afgewezen asielzoekers die niet terug kunnen - uitbreiding verplichte inburgeringscursus - asielzoeker in procedure mag werken - werkgever is aansprakelijk voor deelname aan inburgeringscursus

GroenLinks - toelatingsprocedures asielzoeker zorgvuldig, niet sneller - maximale duur procedure anderhalf jaar - verblijfsvergunning alle asielzoekers na drie jaar in opvangcentra - generaal pardon illegalen die vijf jaar zonder strafblad zijn - tijdelijke vergunning afgewezen asielzoekers bij weigering herkomstland - toestaan scholing en werk tijdens toelatingsprocedure - ruimere regeling voor alleenstaande minderjarige asielzoekers - geen opsluiting illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers - algemeen kiesrecht migranten die langer dan drie jaar in Nederland zijn - inburgerinsplicht van een jaar voor alle nieuwkomers

SP - ruimhartig toelatingsbeleid voor bonafide asielzoekers - humane behandeling van alle asielaanvragers - recht op werken voor asielzoeker in procedure - meer aandacht voor mogelijkheden voor asielaanvraag in eigen regio

ChristenUnie - beoordeling asielaanvraag moet plaatsvinden in regio van herkomst - ruimhartige toelating vluchteling als opvang in regio niet meer mogelijk is - snelle en goede verwerking van asielaanvraag

SGP - migratiebeperkende maatregelen Antilliaanse jongeren - verplichte inburgeringscursus voor nieuw- en oudkomers - asielzoekerscentra afgestemd op omvang van gemeente

Leefbaar Nederland - jaarlijks maximaal 10.000 politieke vluchtelingen opnemen - asielprocedure mag maximaal zes maanden duren - niet-uitgewezen vluchtelingen mogen werken - integratie (o.a. Nederlands leren) is voorwaarde voor verblijf - overheid gaat debat aan met fundamentalistische godsdiensten - emancipatiebeleid gericht op allochtone vrouwen in achterstandswijken

LPF - vluchtelingen uit Europa alleen opnemen indien er iets ernstig gebeurt - meer geld voor UNHCR voor opvang van vluchtelingen in de regio - geen boetes, maar een retourvlucht eisen van vliegtuigmaatschappijen die asielzoekers naar Nederland brengen - herziening en eventueel opzegging van het VN-vluchtelingenverdrag uit 1953 - gericht emancipatiebeleid voor (allochtone) vrouwen in achterstandswijken - korten op de uitkering van iedereen die niet zijn best doet om te integreren in Nederland - achterstandwijken verdelen op basis van land van herkomst en maatschappelijke positie - maximaal 10.000 plaatsen voor asielzoekers - herinvoering grenscontroles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:41

Tja dat bedoel ik met zijn ideeen, te idioot voor woorden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:48

In 4 van de partijen kon ik me redelijk vinden. trouwens, wat vinden jullie hiervan:
gericht emancipatiebeleid voor (allochtone) vrouwen in chterstandswijken
Ik vind dat een hele goede zaak. Daar zijn die vrouwen zelf ook enorm mee geholpen.
Overigens blijf ik bij mijn standpunt. Ze kunnen wel meer zeggen.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:50

hmmm lieve carola, allereerst bedankt voor het onthullen van mijn tot nu toe zorgvuldig geheim gehouden identiteit, maar goed ik vergeef je! Zoals ik zelf al eerder aangaf geloof ik niet in de rest van de mensen die Pim op zijn lijst had capabel zijn. Wat ik alleen wil aangeven is dat het misschien wel goed is dat de aanhang van Fortuyn gehoord blijft. Wat je ook van zijn standpunten vind, je kunt en mag je ogen nietsluiten voor het feit dat hij de mening van een groot van de bevolking vertolkte. Het is dan de DE consequentie dat dat gedachtegoed ook stemmen en daarna zetels krijgen zal. Als ze er de komende vier jaar weinig van bakken, wat ik eerlijk gezegd verwacht, is de kiezer over vier jaar aan zet om de partij dan te "bestraffen". Dat is het systeem waar nederland en pim fortuyn zeker zelf ook voor stond. Ik onderschrijf zeker het standpunt dat met de dood van Pim Fortuyn de partij zielloos is en geen aanwinst voor de partijpolitiek in Nederland is.

zonder dat dit op enige wijze direct met de discussie te maken heeft wil ik aangeven dat ik d66 stemmen ga omdat ik het eens ben dat de inrichting van het bestuur democratischer kan en moet. Dat was ik met Pim eens. De rest van zijn partijpunten onderschrijf ik echter niet...........

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:53

Desiree schreef:
In 4 van de partijen kon ik me redelijk vinden. trouwens, wat vinden jullie hiervan:
Ik vind dat een hele goede zaak. Daar zijn die vrouwen zelf ook enorm mee geholpen.

Ons standpunt van emancipatie is het standpunt van de vrouwen in achterstandswijken niet. Menige moslimvrouw (om nu maar dat geloof aan te kaarten waar Pim Fortuyn een opmerking over heeft gemaakt en waar dit programma wel op doelt) is de baas in huis, maar loopt braaf met hoofddoek of Burka twee meter achter haar man over straat.
Wat wil je dan nog emanciperen? Dat ze naast hun man lopen? Dat ze de hoofddoek weglaten? Dat ze Nederlands leren? Dat ze sexuele vrijheid propageren en uitdragen?

Geef me één voorbeeld hoe je deze mensen zou kunnen emanciperen, of hoe Pim Fortuyn deze mensen had willen emanciperen...(en daar komt dan als factor ook nog bij: willen ze het wel?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:55

Dit zijn dingen die op dit moment ook al gebeuren, maar er is een probleem die mensen moet zelf ook willen, door mijn werk kom ik veel in aanmerking met deze mensen, en veel daarvan willen gewoon weg niet.
Voor mij gaat het toch groenlinks of sp worden.
Desiree schreef:

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:58

Lovely"]
[quote="Zep schreef:
Lekker, LPF stemmen. Je stemt dan op een incompetente partij, die de kennis en de ervaring niet heeft om met evt. hun verkregen macht om te gaan. Bovendien kiezen zij pas na 15 mei hun nieuwe voorman, wat heel goed iemand zou kunnen zijn die nu nog niet echt politiek actief is. Je hebt dus echt geen flauw idee wat je in huis haalt!

Waarschijnlijk Joep van den Nieuwenhuijsen dus, zijn naam werd gisteren genoemd. Joep is ook een verstandige, intelligente man; maar heeft niet bepaald een smetteloze reputatie. Leuk dat ie de kar zou willen trekken, maar hij lijkt mij ook niet geschikt.
[/quote]

Goeie bekende van mijn vader. Ze gingen wel eens dineren en praten over de beurs en leuke handeltjes...... Ook heeft hij genoeg politieke ervaring denk ik. Waarom is hij niet geschikt? Is dat gestaafd aan feiten of is het een onderbuik gevoel?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:59

ruiterinrust"]
hmmm lieve carola,
[/quote]

Ow jee... Wat moet ik daarvan denken? Knipoog

[quote="ruiterinrust"]
allereerst bedankt voor het onthullen van mijn tot nu toe zorgvuldig geheim gehouden identiteit,
[/quote]

Alstjeblieft Fernando!

[quote="ruiterinrust"]
maar goed ik vergeef je!
[/quote]

Fijn!

[quote="ruiterinrust"]
Zoals ik zelf al eerder aangaf geloof ik niet in de rest van de mensen die Pim op zijn lijst had capabel zijn.
[/quote]

Dat denk ik dus ook...

[quote="ruiterinrust"]
Wat ik alleen wil aangeven is dat het misschien wel goed is dat de aanhang van Fortuyn gehoord blijft.
[/quote]

Dat denk ik niet. De wil van Fortuyn en zijn familie en vrienden om de lijst op te heffen moet gehoord worden naar mijn mening. Dat had hij gewild, en die laatste wens moet je waarmaken.

[quote="ruiterinrust"]
Wat je ook van zijn standpunten vind, je kunt en mag je ogen nietsluiten voor het feit dat hij de mening van een groot van de bevolking vertolkte.
[/quote]

Ik denk dat de rest van de politiek wel goed genoeg is wakkergeschud door Pim.

[quote="ruiterinrust schreef:
Als ze er de komende vier jaar weinig van bakken, wat ik eerlijk gezegd verwacht, is de kiezer over vier jaar aan zet om de partij dan te "bestraffen".

Maar dat is dus 4 jaar teveel!