Klasgenootje van onze zoon doodgereden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sullie97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:46

Veel sterkte! Bij ons op de middelbare school waren ook een aantal ouders van kinderen overleden (ook in mijn klas), heb ook al een paar keer gehad dat ex-klasgenootjes waren overleden door een ongeluk of ziekte.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:52

dat is gewoon vreselijk, net zo'n overgang van de basisschool naar de middelbare en dan dit het is oneerlijk dat dit moet gebeuren met van zulke jonge kinderen. ik wens alle betrokkenen bij deze heel veel sterkte toe

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:54

sjietaah schreef:
Yavanna schreef:
Ze was 12 jaar en ze zitten in de brugklas. Morgen worden ze opgevangen op school, en therapeut, tja, het kan, maar eerst doen we het zelf. Ik heb zelf erg slechte ervaringen met therapeuten.
Was dit misschien in Scharendijke..?

Daar zit geen middelbare school. Ik heb er eerlijk gezegd nog niks over gehoord of gelezen.

De pontes, tenminste zo was mijn ervaring en ik ga ervan uit dat je zoon op deze school zit, doet toch wel de hele school hierbij betrekken. Toen ik daar nog op zat, was er ook iemand uit een hogere klas overleden en ook een klasgenootje aan kanker en toen hebben ze ook gezamelijke aula bijeenkomst gehouden. Nu zullen ze voor de klasgenoten denk ik nog wel wat extra's doen.

Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom hier gelijk een therapeut bij de pas moet komen. Vooropgesteld dat het natuurlijk verschrikkelijk is, en als hij ooggetuige was is het misschien wel een ander verhaal, maar met de dood hebben we op een gegeven moment allemaal te maken. (opa's,oma's en huisdieren en daar wordt ook geen therapeut bij gehaald) Ik denk dat het begeleidingsproces tot aan de begravenis het belangrijkst is en dat ze er in de klas zelf goed over praten.

superpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:12

En zo zie je maar dat je niks kan voorkomen. Mijn zoontje is bijna 9 en ik durf hem nog niet alleen naar school te laten gaan. Door mijn ziekte fietst hij nu stukjes alleen en hou ik hem met de auto nog in de gaten, maar ik sta doodsangsten uit. Bij alles wel als ik er niet zelf op kan letten. Krijg veel commentaar, maar zo zie je maar het kan wel gebeuren. Echt heel erg, want zeker op die leeftijd moet je ze wel loslaten. Ik weet niet hoe de ouders en familie dit moeten verwerken. En jouw zoon zal op school begeleiding krijgen, maar hij moet gewoon altijd het gevoel hebben dat hij verdriet mag hebben en zich kan en mag uitten. Heel erg veel sterkte

Polly
Moderator Algemeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:16

Afschuwelijk dit..
Heb er eigenlijk geen woorden voor, veel sterkte..

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:20

Het blijft verschrikkelijk, nu alweer een jong meisje. Vorige maand een oud vriendinnetje van mij, toen ook een topic gehad op bokt. Het hoort allemaal niet te kunnen gebeuren.

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:22

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:23

Sammie schreef:
Ze was 12 jaar en ze zitten in de brugklas. Morgen worden ze opgevangen op school, en therapeut, tja, het kan, maar eerst doen we het zelf. Ik heb zelf erg slechte ervaringen met therapeuten.

Was dit misschien in Scharendijke..?

Daar zit geen middelbare school. Ik heb er eerlijk gezegd nog niks over gehoord of gelezen.

[/quote]

Staat op omroep Zeeland TT

Ja ik weet niet of het bij een middelbare school is gebeurd.. maar dat was nml ook een meisje van 12 jaar.. vandaar dat ik deze link legde
[/quote]

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:25

Ja dat is mijn topic ik kende haar ik ree wel is met haar enzow ikz it gewon te huilen kan er nog nie over heen ik kwam op msn en iamdn zegt van ja Heb je al gehoort anita is er nie meer.. Gvd Mensen kunnen het ook nie anders brengen ik ben echt gigantisch over stuur

LoVeYouH

Re: Klasgenootje van onze zoon doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:31

veel sterkte
toen mijn zus in de 1e zat overleed haar vriendin ook door een ongeluk
toen wist ik er nog niet echt heel veel van en vond het wel heel erg
toen paar jaar later worden er bij ons 6 jongeren die ik kende verongelukt door een verkeersongeluk en nu voor een maand geleden een meisje die bij mij op de opleiding zat dodelijk ongeluk omdat haar paard stijgerde zijn ze samen achterover geklapt.

wat ik erg belangrijk voor was inderdaad opvang op school is bij ons heel goed gebeurt
maar praat erover dat lucht echt op voor het kind en als het blijft huilen kan je proberen wat te troosten maar het kind blijft ontroostbaar(uit eigen ervaring) ze zijn het na (paar) maand(en) nog echt niet vergeten
veel succes en veel sterkte

Yavanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 22:52

Citaat:

De pontes, tenminste zo was mijn ervaring en ik ga ervan uit dat je zoon op deze school zit, doet toch wel de hele school hierbij betrekken. Toen ik daar nog op zat, was er ook iemand uit een hogere klas overleden en ook een klasgenootje aan kanker en toen hebben ze ook gezamelijke aula bijeenkomst gehouden. Nu zullen ze voor de klasgenoten denk ik nog wel wat extra's doen.

Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom hier gelijk een therapeut bij de pas moet komen. Vooropgesteld dat het natuurlijk verschrikkelijk is, en als hij ooggetuige was is het misschien wel een ander verhaal, maar met de dood hebben we op een gegeven moment allemaal te maken. (opa's,oma's en huisdieren en daar wordt ook geen therapeut bij gehaald) Ik denk dat het begeleidingsproces tot aan de begravenis het belangrijkst is en dat ze er in de klas zelf goed over praten.

Daarom zei ik ook, eerst doen we het zelf.. veel praten enzo. En dan gaat het ook lukken. Haar klasgenootje, waar ze altijd mee samen fietste ging net vandaag met de bus. Dus ik weet ook niet of er anderen bij waren....

Enne, Relien, ik heb net ff je topic gelezen, maar misschien is het verstandig om de namen uit je bericht te halen, tenminste die van A en van M... ik weet niet of ze dat wel zo leuk vinden

In ieder geval, ze is er niet meer, en het is erg zat... morgen worden de kinderen uit haar klas, dus ook onze zoon, opgevangen, en zal er voor hun geen les zijn, veel praten en nog eens praten. En herinneringen ophalen, meer niet.
[/quote]

Relien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:54

Owh ja sorry niet bij nagedacht kan nu ook effe nie meer helder na denken . ik kan hem al nie meer veranderen.. Sorry a&m .. Ik zal wel even tegen M zegen denk nie dat ze heel erg vind.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:04

hmm de delingsdijk. Dat is ook een boutweg ook

Citaat:
Meisje verongelukt bij Scharendijke

--------------------------------------------------------------------------------

Een 12-jarig meisje uit de gemeente
Schouwen-Duiveland is woensdagmiddag
om het leven gekomen bij een ongeluk
op de kruising van de Elkerzeeseweg
met de Delingsdijk bij Scharendijke.

Het meisje werd rond 14.30 uur tijdens
slechte weersomstandigheden op haar
fiets geschept door de auto van een
25-jarige man uit Schouwen-Duiveland.

Het meisje is ter plaatse overleden
aan haar verwondingen.

en op die kruising al helemaal.

John_1983

Re: Klasgenootje van onze zoon doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:51

Die jongen zal het zichzelf ook nooit vergeven en vooral nooit vergeten. En het is altijd zo geweest: er moet iemand dood gaan willen ze iets gaan doen.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 02:16

Wat naar is dat.
Heel veel stekrte voor je zoontje