Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sjietaah schreef:Yavanna schreef:Was dit misschien in Scharendijke..?Ze was 12 jaar en ze zitten in de brugklas. Morgen worden ze opgevangen op school, en therapeut, tja, het kan, maar eerst doen we het zelf. Ik heb zelf erg slechte ervaringen met therapeuten.
Sammie schreef:Ze was 12 jaar en ze zitten in de brugklas. Morgen worden ze opgevangen op school, en therapeut, tja, het kan, maar eerst doen we het zelf. Ik heb zelf erg slechte ervaringen met therapeuten.
Was dit misschien in Scharendijke..?
Daar zit geen middelbare school. Ik heb er eerlijk gezegd nog niks over gehoord of gelezen.
Citaat:Daar zit geen middelbare school. Ik heb er eerlijk gezegd nog niks over gehoord of gelezen.
De pontes, tenminste zo was mijn ervaring en ik ga ervan uit dat je zoon op deze school zit, doet toch wel de hele school hierbij betrekken. Toen ik daar nog op zat, was er ook iemand uit een hogere klas overleden en ook een klasgenootje aan kanker en toen hebben ze ook gezamelijke aula bijeenkomst gehouden. Nu zullen ze voor de klasgenoten denk ik nog wel wat extra's doen.
Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom hier gelijk een therapeut bij de pas moet komen. Vooropgesteld dat het natuurlijk verschrikkelijk is, en als hij ooggetuige was is het misschien wel een ander verhaal, maar met de dood hebben we op een gegeven moment allemaal te maken. (opa's,oma's en huisdieren en daar wordt ook geen therapeut bij gehaald) Ik denk dat het begeleidingsproces tot aan de begravenis het belangrijkst is en dat ze er in de klas zelf goed over praten.
Citaat:Meisje verongelukt bij Scharendijke
--------------------------------------------------------------------------------
Een 12-jarig meisje uit de gemeente
Schouwen-Duiveland is woensdagmiddag
om het leven gekomen bij een ongeluk
op de kruising van de Elkerzeeseweg
met de Delingsdijk bij Scharendijke.
Het meisje werd rond 14.30 uur tijdens
slechte weersomstandigheden op haar
fiets geschept door de auto van een
25-jarige man uit Schouwen-Duiveland.
Het meisje is ter plaatse overleden
aan haar verwondingen.