Opvolger Lijst Pim Fortuyn/ Leefbaar Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:18

Wat een onnozel topic.
Ten eerste klopt de topic titel niet.
Pim Fortuyn is weggestuurd bij Leefbaar Nederland, dus wat die nog in de titel doet weet ik niet. Leefbaar Nederland heeft allang een opvolger.
Misschien bedoel je Leefbaar Rotterdam.

Dat nummer 2 emotioneel werd... is dat zo gek.
Laat een klasgenoot van je, een collega waarmee je intensief samenwerkt, waarmee je samen 1 doel hebt, laat die vermoord worden, kijk of je dan nog wel kan spreken zonder emoties.
Kom op, iemand daarop afrekenen en zeggen dat het qua media weinig is.
Deze mensen doen dit nog maar net. Media hadden ze bijna niet nodig want dat deed Pim voor ze!

Stemmen op de lijst omdat Pim dood is? HALLO.... wat een beweegredenen.
Het gaat om de dingen die hij wil. En dat is meer dan alleen maar buitenlanders pesten zoals jullie het blijkbaar zien.
Veiligheid, kortere wachtlijsten in het ziekenhuis en nog veel meer dingen.
Dingen die er al jaren opstaan, bij iedere partij.
Dingen waar iedereen het hardst om schreeuwt, maar die tot nog toe niemand heeft kunnen verwezelijken.

Pim durfde hardop te zeggen dat het kabinet de afgelopen 4 jaar weinig heeft gepresteerd. Dat hij nu zei: ik doe het beter, dat is logisch. Mensen moeten vertrouwen in hem krijgen. Dat hij niet zij hoe, is dat zo gek? Hij wilde eerst gekozen worden, daarna met zijn visie en oplossingen komen.
En als die er niet waren? Dat hadden we over 4 jaar wel weer gezien.
Alsof er de afgelopen 4 jaar zoveel is gebeurd.

Op wie ik ga stemmen.... ik weet het nog niet.
Wist het al niet en weet het nu nog niet.
Zie wel in dat hij in ontzettend veel dingen gelijk heeft gehad.
Want om hier in Rotterdam feestende marokanen, turken en anderen te zien omdat hij dood is.... dat laat goed zien hoe erg het gesteld is.
Iedereen mag hier van mij komen wonen, maar pas je aan het land aan. Neem de waarden en normen over en dat is dus niet dat wat ze gisteren lieten zien!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:23

"Zie wel in dat hij in ontzettend veel dingen gelijk heeft gehad.
Want om hier in Rotterdam feestende marokanen, turken en anderen te zien omdat hij dood is.... dat laat goed zien hoe erg het gesteld is.
Iedereen mag hier van mij komen wonen, maar pas je aan het land aan. Neem de waarden en normen over en dat is dus niet dat wat ze gisteren lieten zien!"

En daarom is Pim neergeschoten, omdat ze zich terecht bedreigd voelden. Hij had namelijk wel gelijk in veel opzichten, ook al vonden veel mensen dat niet leuk.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:29

Billy schreef:
Dat is nou juist waar ik bang voor ben. Mensen die om emotionele redenen op de Lijst Fortuyn gaan stemmen in plaats van omdat ze het met zijn ideeën eens zijn. Daarom vind ik ook dat de verkiezingen uitgesteld moeten worden.
Ik was geen fan van Pim Fortuyn, maar ik vind het vreselijk dat hij vermoord is.
Maar wat er ook gebeurt, ik stem NIET op de lijst Fortuyn

daar ben ik nou ok bang voor wat bezield mensen je gaat toch nie uit medelijde op lijst fortuyn stemmen toewel je er just helemaal nie mee eens bent sorry hoor maar dat vind ik echt belagelijk Boos!

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 11:30

Kleintje schreef:
Wat een onnozel topic.
Ten eerste klopt de topic titel niet.
Pim Fortuyn is weggestuurd bij Leefbaar Nederland, dus wat die nog in de titel doet weet ik niet. Leefbaar Nederland heeft allang een opvolger.
Misschien bedoel je Leefbaar Rotterdam.

Tsss, mag ik ook ff een vergissing maken?Iedereen is toch door de war met zo'n bericht?
En onnozel niet,zie maar hoeveel reacties het al heeft! Boos! Frusty

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:30

Desiree, je hebt gelijk dat het niet zou moeten kunnen. Het is in en in triest dat mensen juichen om iemand zijn dood. Maar goed, wat is je oplossing? Ik wil niet banketstaaf doen, maar straffen helpt niet, daarmee versterk je alleen hun gevoelens. Als er overigens in Nederland ook maar 1000 mensen op straat hebben staan te dansen, dan betekent dat, dat er 16 miljoen mensen geschokt waren.. Die 16 miljoen moeten zich als taak stellen om die 1000 mensen eens op te voeden.. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn..

Overigens, bij opvoeden hoort geen geweld, tenzij je voorstander bent voor ouders die kinderen slaan.

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 11:31

ik+pambri"]
[quote="Billy schreef:
Dat is nou juist waar ik bang voor ben. Mensen die om emotionele redenen op de Lijst Fortuyn gaan stemmen in plaats van omdat ze het met zijn ideeën eens zijn. Daarom vind ik ook dat de verkiezingen uitgesteld moeten worden.
Ik was geen fan van Pim Fortuyn, maar ik vind het vreselijk dat hij vermoord is.
Maar wat er ook gebeurt, ik stem NIET op de lijst Fortuyn

daar ben ik nou ok bang voor wat bezield mensen je gaat toch nie uit medelijde op lijst fortuyn stemmen toewel je er just helemaal nie mee eens bent sorry hoor maar dat vind ik echt belagelijk Boos!
[/quote]

wie doen dat dan?!
je hoort het mij niet zeggen....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:34

Nou Joost, die mensen gaan staan juichen op straat omdat hij dood is, daar moeten ze de ME op af sturen. Dit moet toch niet gewoon kunnen? Ik vind het zo respectloos naar iedereen! Weet jij een andere manier om dit de kop in te drukken? Ik niet.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:49

Joost, dit is geen aanval op jou, maar voorlopig is het nog steeds niet gelukt om een kleine groep mensen op te voeden. Het wordt alleen maar erger.
Mensen staan niet meer stil bij wat je een ander aandoet en dat moet maar eens gestopt worden. Maar hoe, dat is de grote vraag, want als je iets doet wordt er gelijk gezegd dat je aan het dicrimineren bent...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:37

Prakkie: je hebt gelijk. Toch is er wel een interessante les te leren van Pim: Buitenlanders integreren niet. Heel erg waar. Toch is dan voor 50% ook onze eigen schuld. Ik zie hier om mij heen en weinig buitenlanders doen de moeite om Fins te leren, ook niet de Nederlanders Boos!

Waarom? Omdat de Finnen hun er niet toe aanzetten. De Finnen komen heel beleefd terug in het Fins of laten anders de buitenlanders links liggen.

In Nederland zouden de Nederlanders zich aktiever bezig kunnen houden met het integreren van de allochtonen. Nee, we laten ze lekker hun eigen gang gaan en liefst alleen maar met elkaar rondhangen. In het beste geval sturen we er wat geitenwollensokken sociale hulp op af, alsof die een goede vertegenwoordiging zijn van het Nederlandse volk.

Dus, als ik me niet vergis zijn er voor ieder buitenlander maar liefst 4 Nederlanders. Als we nu een goeie werkverdeling doen, en die we met groepjes van 4 ieder een buitenlander aanpakken, dan krijgen we ze best wel geintegreerd..

Maar goed, de gemiddelde Nederlander wil met die lui niks van doen hebben.. Zie je hoe het fout gaat?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:42

Ja dat klopt, We zullen met z'n allen eraan moeten werken...maar je hoe krijg je dat voor elkaar???
Ik denk dat dat nog heel moeilijk gaat worden....

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:44

Desiree schreef:
daar moeten ze de ME op af sturen.

Dat is dus je oplossing.. Au, toch maar niet terug verhuizen naar dat land waar ze allerlei politieke problemen met de kogel op proberen te lossen...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:50

Ik zou stemmen op Pim fortyun Ik vond het een geweldige vent niet al zijn ideen stond me aan maar veel toch wel.
Iig de dingen die ik persoonlijk belangrijk vond.
Nu Pim weggevallen is stem ik niet meer op de lijst fortyun mocht deze lijst blijven de opvolgers bevallen mij niet.
Misschien wordt het land dan te rechts al heb je natuurlijk ook de inbreng van andere partijen nog.
Leefbaar nederland kwam na fortuyn het dichts bij mijn mening zij zullen dan ook mijn stem krijgen of dat op 15 mei is.....?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:55

De ME schiet niet met kogels. Ze jagen de boel alleen maar naar binnen. Niet overdrijven Joost.

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 12:56

Harry Mens zei al: Pim heeft tegen mij gezegt dat als mijn lijst niet goed verloopt,verdeel dan mijn zetels onder de partijen CDA en VVD. Ik denk dat het dan ook het beste is om op 1 van die 2 partijen te stemmen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:00

Desiree schreef:
De ME schiet niet met kogels. Ze jagen de boel alleen maar naar binnen. Niet overdrijven Joost.

Ik heb ook nergens gezegd dat de ME met kogels schiet.. Goed lezen wat ik schrijf Desiree, je wil alleen iets anders lezen, denk ik. Ook ben ik bang dat je de essentie van mijn boodschap mist.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:09

joostvangestel"]
[quote="Desiree schreef:

Ik heb ook nergens gezegd dat de ME met kogels schiet.. Goed lezen wat ik schrijf Desiree, je wil alleen iets anders lezen, denk ik. Ook ben ik bang dat je de essentie van mijn boodschap mist.
[/quote]

Ik denk inderdaad dat ze de essentie van je boodschap mist.
Verder vind ik inderdaad dat je behoorlijk gelijk hebt.
Om maar even een voorbeeldje te noemen:
Tegenover mij kwamen jaren geleden vluchtelingen uit Bosnie wonen. Van tevoren zijn er gesprekken geweest me de buurvrouw destijds.

Hierin werd verzocht om eventueel wat hulp te bieden e.d.
Die vrouw heeft dat gedaan en echt, deze mensen wonen hier nu al jaren en ze zijn volledig geintegreerd.
Ik heb die buurvrouw van hun (is intussen verhuisd) nog weleens gesproken en ze zei dat ze nog nooit zulke gastvrije buren had gehad.

Tuurlijk zijn er ook voorbeelden te noemen van mensen die zich niet willen aanpassen maar vaak is het denk ik ook onmacht.

Stel dat ik naar een of ander arabisch land zou emigreren dan zou ik er ook niet echt op zitten te wachten dat ze met sluiers aankomen e.d.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:23

Kan ook wel zeggen dat Joost mijn strekking niet begrijpt. Sommige dingen kunnen gewoon niet, en als alles toegestaan wordt, blijkt dat het kennelijk WEL kan. De ME had gewoon moeten optreden, een keer optreden maakt van een land echt niet gelijk een politiestaat.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:42

Laura schreef:
Donkere meneer, NR 2 op Lijst Fortuyn, is qua media in ieder geval niet veel soeps. Meneer had het over de dood van F met een zenuwachtig lachje (en nee ik neem het die man niet kwalijk, sommige mensen gaan nou eenmaal lachen als ze zenuwen hebben of zich stinkmodder voelen) Maar ziemand na Pim, nee...

Wat ik aan deze opmerking weer niet begrijp is waarom erbij moet staan dat het een donkere meneer is, maar goed... Lips are sealed

Ik zou het erg slecht vinden als mensen uit emotioneel oogpunt op LPF zouden gaan stemmen, je moet namelijk wel 4 jaar met deze mensen verder! Bovendien was Pim Fortuyn denk ik de persoon die alles voor zichzelf op een rijtje had, een intelligente man die wist hoe hij het wilde hebben. Als hij genoeg stemmen zou krijgen had hij het in principe in zijn eentje af gekund. Ik denk dat zijn achterban weinig soeps is.
Denk dat het ook niet goed zou zijn om 'dan maar' op de nieuwe lijstttrekker van LPF te stemmen, want de naam van de partij zegt het al "Lijst Pim Fortuyn" dus zonder Pim Fortuyn is er mijns inziens geen Lijst Pim Fortuyn meer....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:48

Nou, ik hoor net op de radio dat de verkiezingen "gewoon" doorgaan op 15 mei, volgende week woensdag dus.
Ik hoop echt dat er niet te veel emotionele stemmers nu op LPF gaan stemmen, want die mensen zijn zo bezeten en zo ook extremer dan Fortuyn, ze zijn niet de bedenkers, maar de meelopers van Fortuyn zijn ideeën.
Ik was al niet van plan op LPF te gaan stemmen en weet ook zeker dat ik dat niet ga doen. Misschien zou het idd ook beter zijn als de partij LPF wordt opgeheven, maar daar zijn ze volgens mij te bezeten voor en zullen denk ik niet luisteren naar wat Fortuyn zelf gewild had, helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:42

Cody"]
[quote="Laura schreef:
Donkere meneer, NR 2 op Lijst Fortuyn, is qua media in ieder geval niet veel soeps. Meneer had het over de dood van F met een zenuwachtig lachje (en nee ik neem het die man niet kwalijk, sommige mensen gaan nou eenmaal lachen als ze zenuwen hebben of zich stinkmodder voelen) Maar ziemand na Pim, nee...

Wat ik aan deze opmerking weer niet begrijp is waarom erbij moet staan dat het een donkere meneer is, maar goed... Lips are sealed

[/quote]

Misschien om aan te geven om welke persoon het ging en zij zijn naam zo gauw niet wist. Volgens mij hoef je daar niks achter te zoeken, had net zo goed 'die blonde', die grote' of 'die dikke' kunnen zijn (alhowel Varela niet blond groot en dik is Haha!).

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:42

Ik was toch zeer zeker al nooit van plan om op LPF te gaan stemmen, gewoon omdat ik het niet eens was met zijn politieke ideeen.
Waar ik wel op ga stemmen wist ik nog niet en weet ik nog steeds niet.
Hij was als mens, als persoon wel interresant, maar voor mij niet als politiek figuur.
Ik zat gisteren dus ook geschokt naar de tv te kijken.
Ook andere dingen van hem heb ik op tv gezien, bijv dat intervieuw met Ivo Niehe, dat was ook best interresant, want daar ging het vooral om de persoon en niet om het politieke figuur.

Maargoed, hij heeft voor zijn dood nog aan een vriend verklaart dat hij zijn eigen party niet zo'n hoog nivo vond hebben op dat moment en dat hij er een tijdje gelden zelfs mee wou stoppen.
En als hij zou wegvallen, de party dan opgeheven moest worden, want er was dan niks van over.
Dat klopt ook wel, want die party was geen party van vele meningen van vele mensen en daardoor dat die party was ontstaan, maar van vele meningen van 1 mens, wel te verstaan Pim Fortuyn, en als die wegvalt, is die party gewoon niet meer die party.
Maar een slap aftreksel.

Dus als je wat wilt doen voor Pim qua de verkiezingen moet je dus juist niet op LPF stemmen, maar op wat anders.
Dat andere maakte hem niet zo uit, zonder hem vond ie in elke geval LPF geen LPF meer en daar heeft hij groot gelijk in.
Er was wel iets met de VVD en CDA, maar daarom hoef je nog niet op een van die te stemmen, als je maar niet meer op LPF stemde als hij er niet meer bij zat.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:28

die tandeloze... die dikzak.. dat lekker ding...
Je moet niet overal wat achter gaan zoeken Gaaaap

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:38

Nee okee, was misschien een overdreven reactie, sorry Knipoog
Maar komt ook een beetje omdat je vaak in heftige situaties toch meer met discriminatie te maken hebt dan anders. Mensen uiten zich dan emotioneler en dan worden er soms dingen gezegd waar ik echt van schrik.
Bijvoorbeeld dat mensen gelijk maar roepen dat het 'wel weer een buitenlander' zal zijn die Pim Fortuyn vermoord heeft...waar baseren mensen dat op als ze nog niets weten? Verward Juist, vooroordelen. Misselijk
Ik weet niet meer wie het zei, was iemand op dit forum, maar ik ben inderdaad ook in zekere zin 'blij' dat de dader geen buitenlander was.
Wat wel apart is: was het toch een buitenlander geweest, dan was elke buitenlander weer verantwoordelijk gehouden, of in ieder geval een bepaalde groepering.
Nu is het een Nederlander, worden nu alle Nederlanders verantwoordelijk gehouden??? Nee, nu wijzen ze weer met het vingertje naar de politiek. De schuld op een ander schuiven is zo makkelijk, daar word je gewoon beroerd van af en toe. De enige die uiteindelijk verantwoordelijk is en daarvoor op moet draaien is die mafkees die Pim Fortuyn door zijn kop geschoten heeft. Lips are sealed

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:46

Precies!
(sorry, oneliner)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:57

Het is al gezegd en ik zeg het weer, Lijst Fortuyn is zonder Pim Fortuyn helemaal niks. Hij zelf was de lijst, en mensen die 15 mei symbolisch op hem stemmen moeten er goed aandenken dat een overleden man niet in de regering kan gaan zitten. Zijn lijst stelt helemaal niks voor zonder hem. Ik denk niet dat heel veel mensen dat beseffen, maar laten we hopen dat 15 mei mensen toch een beetje nadenken.