Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Margreet"]
[quote="Desiree"][quote="Margreet schreef:Saddam Hussein, Bin Laden, Le Pen, Haider, die man van het Vlaams Blok en dan ben ik vast nog een paar van die figuren vergeten, ze mogen allemaal vrij hun gang gaan, maar een Pim Fortuyn in een "beschaafd" land als Nederland moet de hoogste prijs betalen.

Jura schreef:Wat ik heel bizar vind, is dat Pim in de talkshow Jensen het nog had over een aanslag. Ik vind het echt verschrikkelijk dat je zomaar wordt kan worden doodgeschoten als je een andere mening hebt. Dit is de eerste keer in de geschiedenis van de politiek dat zoiets gebeurt, maar wie zegt dat het de laatste keer is?
Desiree schreef:Deze opmerking van jou Kaj ergerde mij: ""De aanslag is verschrikkelijk maar niet de oorzaak ervan dat de hele nederlandse democratie nu op de tocht ligt. Daarvan was Pim F. zelf de aanstichter al."
Dit is NIET waar! Hij was alleen direct (en dat is toch al niet zo not done in de achberbakse politiek) en hij zei wat veel mensen dachten. Hoe komt het dan dat zoveel mensen zo denken, en waarom hebben ze het zover laten komen dat mensen zo gaan denken? Pim was NIET zelf aanstichter, hij gaf gewoon zijn mening. en anderen reageerden daarop en schilderden onterecht hem af als extreem rechts. er is gewoon gestookt!
Barb"]
[quote="Margreet"][quote="Desiree"]
[quote="Margreet schreef:Saddam Hussein, Bin Laden, Le Pen, Haider, die man van het Vlaams Blok en dan ben ik vast nog een paar van die figuren vergeten, ze mogen allemaal vrij hun gang gaan, maar een Pim Fortuyn in een "beschaafd" land als Nederland moet de hoogste prijs betalen.
Lovely"]
[quote="pniekepnak schreef:'Als ik neergeschoten word, heeft het kabinet het klimaat gevormd, waarin dat mogelijk is.'
Desiree schreef:Er is een politiek spel gespeeld volgens jou. goed, het is all in the game. maar zou het spel dan niet wat eerlijker gespeeld mogen worden en iemand aanvallen met argumenten i.p.v. dingen van hem zeggen die niet waar zijn, dus stoken? Want het is en blijft toch stoken wat ze gedaan hebben.

joostvangestel schreef:Nogmaals, het is een geval van vrijehid van meningsuiting. Ook politici mogen hun mening uiten, al hoeft die niet altijd op waarheid berust te zijn. Ik denk verder dat geen een politikus opgeroepen heeft tot moord op Fortuyn, wat wel strafbaar geweest zou zijn.
Barb schreef:waarom zagen wij bij sommige politici een soort van lach op hun gezicht schuil gaan toen ze gisteren op de televisie verschenen???
Onder andere bij Jeltje van Nieuwenhoven was dat duidelijk zichtbaar

pniekepnak schreef:Barb, zij hebben meer ruimte gekregen en het is natuurlijk zeker in hun voordeel dat hij nu dood is, maar dat betekent niet meteen dat ze hem ook werkelijk vermoord hebben. Je kan moeilijk zomaar iedereen gaan beschuldigen omdat ze lachen....
pniekepnak schreef:We are the youth we'll take your facism away we are the youth apologise for another day
we are the youth and politicians are so sure
we are the youth and we are knocking on dead's door!
Barb schreef:waarom zagen wij bij sommige politici een soort van lach op hun gezicht schuil gaan toen ze gisteren op de televisie verschenen???
Onder andere bij Jeltje van Nieuwenhoven was dat duidelijk zichtbaar