N.a.v. Gamer pleegt zelfmoord; MMORPG'S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:21

Zal ik je eens wat grappigs vertellen...

O.A door World of Warcraft is t uit gegaan tussen mij en mijn vriend gister.... hij speelde constant, de hele dag als t even kon, en k hing er maarw at bij, ik speel het af en toe als k er eens zin in heb, maar hij was er echt verslaafd aan, dat was bijna ziekelijk

Ik weet enit hoe het bij andere mensen gaat of is, maar ik denkals je voor zoeits gevoelig ben kan eht behoorlijk uit de hand lopen helaas

kadeetje

Re: N.a.v. Gamer pleegt zelfmoord; MMORPG'S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:28

m'n broer is er al 2 jaar verslaafd aan..
Hij woont in hetzelfde huis, en ik zie hem maar ongeveer 50 minuutjes op een dag, en dat is wanneer we eten...
Soms neemt hij dan z'n eten mee naar boven...
ik vind het wel heel erg voor hem, want hij verwaarloost ook z'n vrienden...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 14:33

kadeetje schreef:
;( m'n broer is er al 2 jaar verslaafd aan..

Wow bestaat pas net iets meer dan 1 jaar

Maar ja, kan me wel voorstellen dat dat vervelend is. En het erge is dat je alleen maar heel boos en gefrustreerd wordt op het moment dat mensen zeggen: "je bent verslaafd, kappen nou!"

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:34

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:34

ow
nuja, ik schatte het maar he

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:43

die soort spelletjes ken ik dan weer niet Heb wel tijdenlang mobstar gespeelt, ook erg leuk

Ken wel mensen die ook zo vreselijk verslaaft zijn aan die spelletjes.. Achjah, ik heb dat met bokt

Debsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:47

bowena_84 schreef:
Zal ik je eens wat grappigs vertellen...

O.A door World of Warcraft is t uit gegaan tussen mij en mijn vriend gister.... hij speelde constant, de hele dag als t even kon, en k hing er maarw at bij, ik speel het af en toe als k er eens zin in heb, maar hij was er echt verslaafd aan, dat was bijna ziekelijk

Ik weet enit hoe het bij andere mensen gaat of is, maar ik denkals je voor zoeits gevoelig ben kan eht behoorlijk uit de hand lopen helaas

ik heb mijn vriend juist in het spel leren kennen
maar idd er gaan relatie;s en huwelijken hieraan kapot

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:09

Whahaha wat toevallig

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:56

Ik heb een hele tijd runescape gespeelt..nu een jaar niet meer..
Mijn broertje was er heel erg verslaafd eraan..maar gewoon de stekker er uit van internet en hij kan er niet meer voor
Ik vind dat de ouders daar ook om moeten denken...vooral met jongere kinderen ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:11

ik zou best zoiets willen spelen, maar ik ben dingen snel zat en om er dan ook nog voor te moeten betalen..

zijn er geen andere spellen in deze stijl maar dan gratis??

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:40

Hoffieeeh schreef:
Ik heb er géén verstand van, maar even vraagje: is WoW dat spel waar je 30 euro in de zoveel tijd voor moet betalen? Of haal ik het nu door elkaar.

Dat hoeft dus niet perse, je hebt ook niet officiele servers waar je dus niets hoeft te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:12

Ik speel zelf al jarenlang EverQuest en nu sinds bijna twee jaar ook EverQuest2.

Ik heb een tijdje WoW gespeeld. Ik ben er mee gestopt omdat er te veel kiddy volk liep.
Het is een uiterst simpel spel zonder enige vorm van uitdaging. Voor de personen die nog niet eerder iets als EQ gespeeld hebben is het schattig, maar voor de meer ervaren speler is het niks. Binnen drie dagen ben je level 60 en heb je het wel weer gezien.

In EQ kom je ook wel mensen tegen die dagenlang kunnen spelen. Sommige verdienen er zelfs hun geld mee.
Kids vind je er (GELUKKIG!!!) zo goed als niet. Het is een vrij uitgebreid en lastig spel. Je hebt zo ontzettend veel mogelijkheden. Veel kids haken er daarom ook op af.

bloempie186

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:21

ik speel al een tijdje guildwars...en vind het helemaal leuk! snap er nog niet alles van, maar kan de basis word alleen wel eens tijd dat k t uitspeel

assie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 18:20

Sorane schreef:
Ik heb een tijdje WoW gespeeld. Ik ben er mee gestopt omdat er te veel kiddy volk liep.
Het is een uiterst simpel spel zonder enige vorm van uitdaging. Voor de personen die nog niet eerder iets als EQ gespeeld hebben is het schattig, maar voor de meer ervaren speler is het niks. Binnen drie dagen ben je level 60 en heb je het wel weer gezien.

Eh... hebben wij het over hetzelfde spel? Maak daar 3 weken van, minimaal. Anders heb je écht dag en nacht gespeeld. En dan nog met alle cheats en Powerlevellers erop en eraan .

Maar goed... kiddy volk, da's net waar je terecht komt denk ik. Mijn guild zit vol met mensen van boven de 20. Een paar 40+'ers zelfs, waaronder ook een paar dames. De paar jongere leden gedragen zich over het algemeen vrij volwassen en doen ze dat niet mogen ze in de 'strafhoek'. Dan kunnen ze niet praten, lekker rustig

Maar goed, het was niet echt mijn bedoeling om het specifiek over WoW te hebben, meer over MMORPG's in het algemeen .

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:48

Hmm..

Wat betreft Runescape staat dat onder 'Dwaas' in mijn woordenboek.

Het is (soms) gevaarlijk verslavend... In mijn ogen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:31

@Assie
Met de juiste kennis van het spel ben jij binnen 3 dagen level 60. Dat is onze guild toen der tijd namelijk RUIMSCHOOTS gelukt.

Wij hebben dan ook een grote tijd in de gesloten beta gespeeld. Goede kennis van de wereld en kennis van je character en je bent er.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 02:18

Ik speel zelf ook een MMORPG (namelijk GW alhoewel dat niet echt een MMOPRG word genoemd en het is heel belangrijk Gratis)..

En ik moet zeggen dat je heel snel verslaafd aan zo'n spel kan raken. Ik speel het spel nu ruim 9 maanden en de eerste 3 maanden speelde ik het echt bijna zonder te slapen. Eten deed ik dan wel (tussen Missie punten door) maar dan wel voor de pc (!).

Hetzelfde met een ander online spel genaamd Neverwinter Nights.. dat heb ik 24/7 gespeeld toen ik depressief was. Ik sliep iets van 3 of 4 uur en bleef constant spelen..

Tja je zoekt gewoon een uitvlucht van de realiteit. En aangezien die mensen je toch niet kennen kan je ook je verhaal kwijt aan hun etc.

Heb overigens door NWN wel mijn verloofde nu leren kennen dus het heeft me wel wat goeds gebracht.

Amanda_T

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:03

Ik heb dat dus niet met deze spellen..Maar wel met RedAlert enz..Als je me dat spel geeft, dan kan ik dat gewoon uren en uren achter elkaar spelen..Dan benk ook afgesloten van de rest vd wereld en hoeft niemand iets tegen me te zeggen, want ik zit dan egt in mijn eigen wereldje!