Wat betalen jullie maandelijks aan Gas, Water en Elektra?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat betalen jullie maandelijks aan Gas, Water en Elektra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:06

Sjimmy schreef:
russel schreef:
Zo, ik sla de top, moet zeggen, we wonen in een dure gemeente.

2 onder 1 kapper, gas 230, elektra 60,water 60 per maand.
Wij doen super zuinig om te bezuinigen en overdag staat de verwarming op 16 en snachts gaat hij op 14 Ook met waterverbruik en elektra ben ik zuinig.

Ik vind nl dat wij gruwelijk veel betalen.

is er geen 'lek' ?
Zet eens alles_ echt alles uit, stekkers eruit e.d. en kijk eens of de meters echt stilstaan....

Wij hebben de kachel altijd op eco stand (16 graden) en van 17.00 tot 22.00 op 19.5 graden. Alleen op zondag staat íe als we thuis zijn de hele dag op 19.5

Dan zouden we een gaslek moeten hebben. Hadden we al de lucht in gevlogen. Zou het kunnen zijn, omdat we 1 muur hebben die niet verwarmd wordt door de buren, waardoor we een kouder huis hebben en eerder in het jaar al moeten stoken? Ik weet niet wat het vastrecht kost, want dat is de gemeenteprijs. Dus je abonnementskosten voor het gebruik van de gasleidingen. Onze gemeente wil graag met uitgaven en inkomsten in de top tien staan.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:11

Ik betaal voor een 2 km app. van ca 60m2 in mijn uppie voor water, gas, electra, kabel 134 euries, heb nog geen eindafrekening gehad, dus ben benieuwd of dat nog bijgesteld gaat worden.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:12

Wij betalen heel veel meer dan de meesten hier.. Hoe veel weet ik niet precies, maar ik dacht iets van 400 euro per maand aan gas.(als dat echt abnormaal veel is dan zou het kunnen dat ik er naast zit hoor ) Elektriciteit, ook het dubbele van wat de meesten betalen. Water weet ik niet.
Maargoed we wonen in een heel groot, oud (350 jaar) huis. Dus totaal niet goed geisoleerd (nergens dubbelglas enzo, alleen overal glas in lood raampjes) veel kamers. Dus je betaalt je scheel aan met name verwarming... en we zijn met zijn 6en... En er zit ook nog eens een pakhuis bij, ook oud, dus hetzelfde verhaal. .

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 01:46

Lisa_Melody schreef:
Wij betalen heel veel meer dan de meesten hier.. Hoe veel weet ik niet precies, maar ik dacht iets van 400 euro per maand aan gas.(als dat echt abnormaal veel is dan zou het kunnen dat ik er naast zit hoor ) Elektriciteit, ook het dubbele van wat de meesten betalen. Water weet ik niet.
Maargoed we wonen in een heel groot, oud (350 jaar) huis. Dus totaal niet goed geisoleerd (nergens dubbelglas enzo, alleen overal glas in lood raampjes) veel kamers. Dus je betaalt je scheel aan met name verwarming... en we zijn met zijn 6en... En er zit ook nog eens een pakhuis bij, ook oud, dus hetzelfde verhaal. .

350 jaar oud, volgens mij wonen jullie dan in het oudste huis van nederland.
Ja dan moet je veel betalen, misschien een optie om het te laten issoleren of zo

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:17

Als een huis niet geisoleerd is, oud, geen dubbel glas, oude elektrische apparatuur, oude gaskachels etc. dan kan je al snel een heel hoog verbruik hebben.
Heb je een behoorlijk nieuw vrijstaand huis waar alles goed in is geregeld dan kan je zelf nog goedkoper uit zijn dan een oud rijtjes huis.
Maar € 60 en € 80 voor water per maand vind ik echt enorm!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:36

ninja2 schreef:
Ja dan moet je veel betalen, misschien een optie om het te laten issoleren of zo

Nee hoor, er zijn zat huizen die even oud of zelfs nog ouder zijn...
Beter isoleren kan/mag niet. Maarja het huis is wel goed geventileerd in ieder geval

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:35

Wij hebben een 2 onder 1 kap woning en zijn € 130 kwijt aan het nuon.
50 euro water en dan nog zo'n 50 euro voor multikabel.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:51

6 jaar geleden nog 150 gulden nu 320 euro
mijn ouders 6 jr geleden 60 gulden nu 298 euro(zelfde huis en niks veranderd maar de prijzen zijn niet omhoog gegaan hoor

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:00

Lisa_Melody schreef:
ninja2 schreef:

Nee hoor, er zijn zat huizen die even oud of zelfs nog ouder zijn...
Beter isoleren kan/mag niet. Maarja het huis is wel goed geventileerd in ieder geval

hahaha !
wij hadden dit ook, woonde in de binnenstad en er mag niet zomaar wat aan die panden veranderd worden

edit: even antwoord geven op de gestelde vraag: wij betalen nu 150 euro

simongek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:29

Ik moet er wel bijzeggen dat wij de kachel overdag op 15 hebben staan en vanaf 17.30 staat hij op 21 graden.

Op zaterdag en zondag staat hij altijd op 21 graden behalve we als we langer dan een half uur weg gaan.

Ik moet er niet aan denken dat het 19,5 graad in mijn huis zou zijn.