Ik ben bang dat mijn kat de vogelgriep krijgt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:46

Dan wordt katten uitlaten aan een riempje

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:47

ik hoorde dat rhino ook een h5 variant is?

Boktpony

Re: Ik ben bang dat mijn kat de vogelgriep krijgt!

van die ophok plicht voor katten heb ik ook gelezen maar dat is voorlopig nog niet van toepassing! ik zou eerst wachtten tot het echt in nederland is en vervolgens je kat zo veel mogelijk binnen houden en alleen buiten laten met toezicht ofzo... zou wel voorzichtig doen want vogelgriep lijkt me niet erg gezond voor een kat als de vogels er dood aan gaan...

missnynke

Re:

er worden volgens mij nu ook al erg veel kippen anoniem geslacht, omdat men geen zin heeft in ophokken...

Milou1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:48

Zodra je kat begint te fluiten en fladderende bewegingen maakt met zijn poten is het tijd voor een bezoekje aan de dierenarts. Nou even zonder gekheid in het bericht staat overduidelijk dat katten niet binnen gehouden behoeven te worden, dus zoals al gezegt je hebt de vrije keuze. Die van mij lopen gewoon buiten hoor.

Kayla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:48

missnynke schreef:
ik hoorde dat rhino ook een h5 variant is?

Rhino is voor zover ik weer een herpesvirus en geen influenzavirus.

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:49

jah het de vogelgriep is ook besmettelijk en overdraagbaar voor katten. onze kat gaat 's nachts naar buiten, en dat gaat denk ik voorlopig niet veranderen! dat is toch helemaal niets voor een kat...?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:50

Mijn kat mag zowiezo niet naar buiten.. De buurman heeft ene luchtbuks en daarmee schiet hij op katten en honden..
Dus dat wil ik niet met mijn Kyratje..

Ze is het gewend, we hebben haar van kitten af aan, ze is nu ruim een half jaar, en als de deur oid openstaat gaat ze gewoon in het deurgat zitten kijken wat er buiten is.. Soms mag ze buiten aan een riempje of gewoon als we haar vasthouden.
Van de zomer mag ze waarschijnlijk alleen naar buiten, mits de buurman zich gedraagd..

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:51

Misschien kun je je kat aan een riempje buiten doen? Niet echt leuk, maar beter dan alleen maar binnen..

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:53

Oliviaatje schreef:
jah het de vogelgriep is ook besmettelijk en overdraagbaar voor katten. onze kat gaat 's nachts naar buiten, en dat gaat denk ik voorlopig niet veranderen! dat is toch helemaal niets voor een kat...?

Wat maakt dat nou oud, hij gaat er niet dood van om binnen te blijven. hij gaat wel dood als ie vogelgriep krijgt.
Mijn katten hebben nog nooit een poot buiten gezet en dat gaat nooit gebeuren ook.

Ik heb 3 dolgelukkige katten die niks te kort komen.

Je hebt geen keuze denk, zou het egoistischer vinden als mensen hun kat nu naar buiten laten met het risico dat ie ziek wordt.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:54

Tja ik weet niet wat ik ga doen. Mijn kat moet echt naar buiten (van hem zelf )
Gelukkig lukt hem niet echt om veeeel vogels te vangen, maar hij vangt er af en toe wel eentje.

Even afwachten of het werkelijk in Nederland komt.

Marijke82, mijn kat is buiten gewend, hij weet gewoon niet beter.
Ik vind zelf dat als hij nu doodgaat, dat hij toch een fijn verwend leventje heeft gehad. Als ik hem nu eeuwig binnenhou, zit hij gewoon hele dag te mauwen bij de deur/raam. En als hij opeens dood neervalt heeft hij de laatste tijd wel errrug k*t gehad om zo te zeggen.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:55

idd zou ik ook de katten binnenhouden.
een kat kan heel goed binnenshuis blijven,
gewoon zorgen voor een goede krabpaal, voldoende speeltjes, en neem zelf ook wat meer tijd vrij om met hem te spelen.

je bent niet goed bezig als je de kat buitenlaat met alle gevolgen vandien.
mijn katten komen nooit buiten, alleen in de ren.
ze hebben het prima naar hun zin, ik speel elke avond met ze , zouden mijn katten ( gebeurt nooit van zijn leven) toch buiten mogen lopen, dan zou ik ze na deze berichtgeving dus echt wel binnenhouden !!!!

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:55

Maar hij kan ook mensen besmetten

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:57

crossmonster schreef:
idd zou ik ook de katten binnenhouden.
een kat kan heel goed binnenshuis blijven,
gewoon zorgen voor een goede krabpaal, voldoende speeltjes, en neem zelf ook wat meer tijd vrij om met hem te spelen.

je bent niet goed bezig als je de kat buitenlaat met alle gevolgen vandien.
mijn katten komen nooit buiten, alleen in de ren.
ze hebben het prima naar hun zin, ik speel elke avond met ze , zouden mijn katten ( gebeurt nooit van zijn leven) toch buiten mogen lopen, dan zou ik ze na deze berichtgeving dus echt wel binnenhouden !!!!

_/-o_ met jou kan ik praten.
Je brengt niet alleen je kat in gevaar maar ook jezelf en andere mensen door je kat naar buiten te laten.

*edit* waarom doet die rot smiley het niet

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 21:57

Ik hou ze gewoon zolang mogelijk buiten en dan zal ik het proberen te beperken, desnoods met een riempje ofzo!

Maar ik vind het zo onnatuurlijk om ze binnen te houden

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:59

Dat is niet onnatuurlijk
Ik heb 2 raskatten van 600 euro per stuk, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze buiten te laten en daar is echt niks onnatuurlijks aan

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:00

Je kan natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen, maar de kans dat je kat (nu) ziek wordt is wel extreem klein. Het virus is hier nog helemaal niet aangetroffen, bovendien is de kans dat katten er ziek van worden een stuk kleiner dan bij vogels. Bovendien kunnen katten voorlopig helemaal geen mensen infecteren.
Maar mijn katten komen nooit buiten, dus ik heb makkelijk praten.

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 22:01

Als ze het gewend zijn van jongs af aan misschien niet.

Maar deze kat is zowat 24/7 buiten, en slaapt en eet alleen binnen, dan is het een heel verschil als ie ineens binnen moet blijven.

En overigens vind ik het gewoon zielig een kat binnen houden omdat ie zoveel geld kostte. Hallo, zo'n dier vind het toch fijn om vrij te zijn, en lekker te kunnen rennen. Katten komen van oorsprong ook van buiten (zoals eigenlijk alle dieren) dus is het wel degelijk onnatuurlijk om ze binnen te houden

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:02

Mijn kat gaat gelukkig nooit achter vogels aan. Omdat we in huis ook vogels los hebben zitten.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:02

x4you schreef:
Ik hou ze gewoon zolang mogelijk buiten en dan zal ik het proberen te beperken, desnoods met een riempje ofzo!

Maar ik vind het zo onnatuurlijk om ze binnen te houden

Het is maar wat je ze gewend maakt hoor..

Die van mij komt ook nooit op zijn eigen pootjes buiten, alstijd via een riempje op op mijn arm.
En ik heb 1 van de gelukkigste katten van de hele wereld volgens mij.. Gewoon een echte huiskat, die lekker op je schoot komt liggen en ook wel eens kattekwaad uithaalt!

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 22:04

Ja maar dan moest ik ze daar van jongs af aan, aan laten wennen en dat heb ik niet gedaan.

Ik heb er 2, 1 van 15 en 1 van 4 jaar, dus die kan ik daar niet meer 123 aan laten wennen

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:07

Je wilt het je kat niet aan doen om binnen te blijven, ik zou het toch doen.
Het zou zo kunnen zijn heh, en dan is het pas erg!

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:09

x4you schreef:
.

En overigens vind ik het gewoon zielig een kat binnen houden omdat ie zoveel geld kostte. Hallo, zo'n dier vind het toch fijn om vrij te zijn, en lekker te kunnen rennen. Katten komen van oorsprong ook van buiten (zoals eigenlijk alle dieren) dus is het wel degelijk onnatuurlijk om ze binnen te houden

Hier een link waarom ik mijn katten binnen houdt, kan de tekst niet kopieeren van de site.

http://www.vanermelinde.nl/Leefomgeving ... orging.htm

Misschien zou je je eerst eens ergens in moet verdiepen, mijn katten mogen absoluut niet naar buiten van de fokker

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:12

Citaat:
De tuin:
Doe de Abessijn zeker niet zoals de meeste huiskattenbezitters naar buiten, bedenk dat de Abessijn een ondernemend karakter heeft. U bent hem echt kwijt en ziet hem waarschijnlijk nooit meer terug. Hij zal wel terug naar zijn gezin willen maar anderen zullen hem dit waarschijnlijk beletten. Beschouw uw Abessijn als huisdier, ze zijn te lief en te kostbaar voor een dergelijke behandeling.
Als u in het bezit bent van een tuin, wees er dan van overtuigd dat hij niet kan ontsnappen, u bent hem ook dan gegarandeerd kwijt. Hij berekent zijn kansen en is daarin erg ondernemend. Zorg voor katvriendelijke beplanting als hij in uw tuin in een tuigje of los mag rondlopen. Bedenk dat de Abessijn alles eet en alles wat beweegt probeert te vangen, gevaar zien zij zeker niet als zij los rondlopen (rennen).
Beter is nog om een buiten ren in de tuin te plaatsen met daarin voldoende klimmogelijkheden. De voordelen hiervan zijn dat hij niet in contact kan komen met loslopende katten die voor ongewenste ziekten of voor ongewenste zwangerschap bij uw Abessijnenpoes kunnen zorgen.

Ik zie niet in waarom de kat gegarandeerd kwijt is.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:12

Maar het virus ZAL hier een keer losbarsten. DAt staat vast want daar komen we gewoon niet onder uit. De vraag is alleen maar wanneer.

En dan zal de hele mikmak geruimd worden. WAardoor ik me afvraag of het wel zinvol is mijn pluimvee te laten enten. Kost me een hoop geld en ze worden toch gedood.