Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
missnynke schreef:ik hoorde dat rhino ook een h5 variant is?
Oliviaatje schreef:jah het de vogelgriep is ook besmettelijk en overdraagbaar voor katten. onze kat gaat 's nachts naar buiten, en dat gaat denk ik voorlopig niet veranderen! dat is toch helemaal niets voor een kat...?
crossmonster schreef:idd zou ik ook de katten binnenhouden.
een kat kan heel goed binnenshuis blijven,
gewoon zorgen voor een goede krabpaal, voldoende speeltjes, en neem zelf ook wat meer tijd vrij om met hem te spelen.
je bent niet goed bezig als je de kat buitenlaat met alle gevolgen vandien.
mijn katten komen nooit buiten, alleen in de ren.
ze hebben het prima naar hun zin, ik speel elke avond met ze , zouden mijn katten ( gebeurt nooit van zijn leven) toch buiten mogen lopen, dan zou ik ze na deze berichtgeving dus echt wel binnenhouden !!!!
x4you schreef:Ik hou ze gewoon zolang mogelijk buiten en dan zal ik het proberen te beperken, desnoods met een riempje ofzo!
Maar ik vind het zo onnatuurlijk om ze binnen te houden
x4you schreef:.
En overigens vind ik het gewoon zielig een kat binnen houden omdat ie zoveel geld kostte. Hallo, zo'n dier vind het toch fijn om vrij te zijn, en lekker te kunnen rennen. Katten komen van oorsprong ook van buiten (zoals eigenlijk alle dieren) dus is het wel degelijk onnatuurlijk om ze binnen te houden
Citaat:De tuin:
Doe de Abessijn zeker niet zoals de meeste huiskattenbezitters naar buiten, bedenk dat de Abessijn een ondernemend karakter heeft. U bent hem echt kwijt en ziet hem waarschijnlijk nooit meer terug. Hij zal wel terug naar zijn gezin willen maar anderen zullen hem dit waarschijnlijk beletten. Beschouw uw Abessijn als huisdier, ze zijn te lief en te kostbaar voor een dergelijke behandeling.
Als u in het bezit bent van een tuin, wees er dan van overtuigd dat hij niet kan ontsnappen, u bent hem ook dan gegarandeerd kwijt. Hij berekent zijn kansen en is daarin erg ondernemend. Zorg voor katvriendelijke beplanting als hij in uw tuin in een tuigje of los mag rondlopen. Bedenk dat de Abessijn alles eet en alles wat beweegt probeert te vangen, gevaar zien zij zeker niet als zij los rondlopen (rennen).
Beter is nog om een buiten ren in de tuin te plaatsen met daarin voldoende klimmogelijkheden. De voordelen hiervan zijn dat hij niet in contact kan komen met loslopende katten die voor ongewenste ziekten of voor ongewenste zwangerschap bij uw Abessijnenpoes kunnen zorgen.