platte buik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Re: platte buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:48

Ik ben zeker weer een uitzondering op de regel.
ik heb jarenlang aan fitness gedaan, nu rij ik elke dag paard (nu even niet omdat iris een blessure heeft gehad en dat heeeeel rustig aan moet opbouwen).

Ik zeg altijd maar zo: ik ben geboren met een bolle buik en maag!
en ik ga er mee hemelen ook, geloof ik. Wat ik ook probeer, t gaat er niet af. Tja en het ouder worden helpt ook niet mee, want het is echt waar, zodra je de 30 gepasseerd ben gaat het er echt niet zomaar meer van af.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:11

Ik fiets elke dag een half uur heen en een half uur terug naar mijn werk, is ook goed voor de buikspieren en doorzitten met paardrijden.
Ik neem me ook altijd voor om sit-ups te doen, maar dat doe ik dan 2x en dan laat ik het weer zitten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:30

Wat ook hele goede oefeningen zijn zijn deze:

1 Je gaat in de opdruk stand staan, klinkt een beetje stom maar je gaat dus net zo staan als je gaat staan als je je op drukt. Dan trek je 1 knie naar je borst en buig je je hoofd naar je knie. Die hou je een paar tellen vast en dan de andere. Geloof me dit voel je echt naar een paar keer al.

2 Je doet sit-ups. Je ligt met je knieen in een knik op de grond. Je beweegt je knieen naar je hoofd en je bovenlichaam naar je knieen. Te gelijker tijd. Dit kun je zo doen maar ook op een andere manier er bij. Je trekt je rechter knie op richting je linkerschouder en je bovenlichaam buig je een beetje naar rechts als je naar boven komt. Je linkerbeen laat je in een knik op de grond staan. En dan een aantal keer met je andere been. Snappen jullie het nog? Zo train je je buikspieren aan de zijkant.

Ook hardlopen werkt heel goed, de kracht moet uit eindelijk uit je buik komen. En het werkt erg ontspanned. (vindt ik) Mieke_lotte, ik vind het ook nooit leuk, probeer het eens met iemand anders er bij of met de radio aan. Niet met de tv aan, dan ben je sneller af geleid. Je kan ook een schema maken wanneer je van je zelf wat moet doen. Als je je twee weken strikt aan het schema houdt mag je voor je zelf een klein cadeautje kopen. Sla je een dag over omdat je echt geen zin hebt. Dan mag je die dag geen toetje of snacks. Vaak helpt zoiets ook wel erg goed.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:04

@nicky_4you: situps... je kan ook schuine situps doen, want je schuine buikspieren die houden je buik strak (edit: zie uitleg van judith_cloud )

zolang je maar niet gaat dieten ofzo en zolang je maar niet door gaat slaan met het wegwerken van je buikje...
zag in je profiel dat je 13 bent... en geloof me, als je doorslaat heb je daarna een gigantisch probleem...

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:16

ik ken het, maar ik vind bij jou je buik niet echt dik hoor.
ik heb een vele ergere buik haha.
Vooral nu ik heel onregelmatig eet ben ik goed gegroeid.
Als ik werk heb zou ik wel graag willen fitnessen maar ja dan heb ik al zo weinig tijd maar ja dan maar gewoon 2x per week ofzo.

maar ja mischien schaf ik zo'n bal ook wel aan kijke ofdat het werkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:25

Buikspieroefeningen

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:27

Ik ben heel erg dun van mezelf

Ik doe er ook eigelijk helemaal niets aan. Ik hockey en rijd paard, maar dan houdt het ook wel weer op. Niets extra's in ieder geval.. Ook in mijn voeding let ik er niet op ofzo [Ik zou dus echt niet zonder chips kunnen leven ]

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:29

ik kan niet zonder cola & Chips

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:30

1. Op je buik op de grond liggen, met je tenen op grond en je armen over elkaar heen gevouwen onder je hoofd. Je kijkt naar voren en je gaan in series steeds 3 tellen met je bovenlijf omhoog, en in 3 tellen weer naar beneden.

2. Je gaat op je rug liggen met je voeten achter je billen en je handen achte je hoofd zodat je ellebogen uitsteken. Vervolgens kom je omhoog en raak je met je linkerelleboog je rechterknie aan en andersom. Wel je voeten op de grond laten staan.

3. Je gaat op de grond liggen je handen als steun achter je billen. Je zwiert je benen omhoog en laat ze weer zakken tot ong. 5 cm van de grond, en dan weer omhoog en weer laten zakken etc etc.

Meer weet ik er zo even niet, ben pas sinds kort lid van de sportschool

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:55

veel judoen .
daar moeten we elke training sit-ups doen, en ik heb al een aardig platte buik .

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:59

Ik heb een platte buik van mezelf
Ik eet gezond, sport veel (3 uur danstraining in de week) etc.
Daarbij heb ik de aanleg om niets aan te komen hoeveel ik ook eet
Maar om de on-platte buik te bestrijden kun je bv. op callanetics gaan!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:22

Mijn buik is ook niet echt plat.
Maar ik ben nu op dieet, en nu ik inmiddels ruim 5 kilo ben afgevallen is mijn tailleomvang met 11 centimeter afgenomen. Dus dat helpt bij mij...
Verder doe ik af en toe sit ups en andere buikspieroefeningen.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:29

De 1 heeft ook iets meer buik dan een ander, heeft ook met de stand van je rug te maken, iemand met een holle rug, staat zijn bekken iets meer naar voren dus ook je buik, vaak zijn de buikspieren dan al slapper, dus moet je er meer moeite voor doen om ze strak te krijgen.

Rosie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:29

verootjoo schreef:
Paardrijden zonder zadel. Toen ik moest wachten op mijn barefootzadel heb ik daar een paar mooie blokjes op mn buik aan over gehouden .

Same here!
Verder veel bewegen en minder snoepen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:38

Als eerste gezond eten en genoeg bewegen.
Als eerste moet je toch het "vet" weghalen, daarna zijn buikspier oefeningen het meest effectief. Je kunt ze ook trainen als je, je vet nog heb maar dan zie je ze niet.

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:41

Mocca schreef:
Maar ik ben nu op dieet, en nu ik inmiddels ruim 5 kilo ben afgevallen is mijn tailleomvang met 11 centimeter afgenomen. Dus dat helpt bij mij...

so beterr, wat voor dieet heb jij

ik heb nu ook een beetje een buikje gekregen maare ik fitness heel veel en doe daar ook veel buikspieroefeningen dus hij is dr hoplijk voor de zomer wel af
verder moet je gwoon veel bewegen denk en een beetje op je eten lette
buikspier oefeningen hebben idd niet zo heel veel zin al heb je hele dikke buik maar bij een klein buikje zeker wel! het is alleen moeilijk vol te houden..

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:48

Doorzitten, doorzitten, doorzitten. Bij doorzitten moet je buikspieren aanspannen om je lichaam in het zadel te drukken. IK had een mooie buik ooit, van het doorzitten. Inmiddels is die verdwenen omdat ik geen dressuurpony meer heb

Maar het werkt echt

[edit] zie: http://img134.echo.cx/img134/1434/romeo66kv.jpg

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:51

ik heb niet bepaalt een platte buik maar ben er mee aan het werken. doe elke avond voor ik naar bed ga n aantal buikspier oefeningen
en drink water ipv snoep..
blijf wel gewoon me maaltijden eten hoor zoals ontbijt middag en avond.. niet dat jullie denke dat ik anorexia heb ofzo zie je

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:53

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-02-06 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten :)

Fake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:55

Ik ben er nu ook mee bezig..
Wil in de zomer gewoon een strakke buik hebben..
Lukt al aardig.. eet de hele dag geen snoep chips of iets dergelijks.. ga alleen nog maar water drinken & oefeningen doen ..

Spirit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:56

Ik had eerst ook altijd een platte buik, maar de laatste tijd kan ik geloof ik niet meer alles eten. Komt langzaam aan steeds meer bij. Mijn buik is nog steeds wel plat maar moet er nu wel op gaan letten om hem zo te houden

Ga denk ik idd binnenkort maar eens beginnen met situps. Je kan ze schuin & recht doen, maar dat is al uitgelegd in dit topic geloof ik.

Je moet alleen wel opletten met sit-ups als je je handen achter je hoofd doet, want als je dat niet doet is dat slecht voor je nek dacht ik.
Ik doe sit-ups daarom ook meestal met mijn handen gewoon naast mijn lichaam.

Kieffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:59

Heb nog lang geen platte buik, maar ben hardstikke blij met de 20 kilo die ik al kwijt ben de afgelopen 5 maanden...

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:01

ik heb geen super platte buik ofzo maar gewoon normaal denk ik
maar ik eet gewoon heel veel.. ik zeg wel heel vaak nu ga ik minder eten maar dan komt het er weer niet van.
maar ik vind dat een buik nooit plat genoeg kan zijn.
voorderest ben ik wel tevreden want ik heb gewoon een bouw die niet snel TE dik word zegmaar.

Afbeelding

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:07

Hoe duur is die Ab king pro eigenlijk?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:08

FlEuRXBoNnY schreef:
Mocca schreef:

so beterr, wat voor dieet heb jij

Gewoon niet snoepen, mager beleg en niet meer eten dan dat ik nodig heb. En het werkt.