wat leest bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:04

Ik heb gister avond 'De Davinci Code' van Dan Brown uitlezen. Daarvoor had ik 'Het Bernini Mystie' gelezen.

Beide boeken die ik graag las. Niet moeilijk om door heen te komen, leest lekker en de details zijn echt geweldig.

Daarvoor heb ik een aantal medische thrillers gelezen. Totaal iets anders, maar even eens leuk om te lezen. En boeken die ik tegen kom en die me leuk lijken lees ik ook.
En dan natuurlijk ook nog Harry Potter he. Nu ik 'De Davinci Code' uit heb wil ik deel 6 gaan lezen

juval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:05

veel, in ieder geval alle Harry Potters, maar ook LOTR, Dan Brown en verder allerlei verschillende romans, en detectives, ik heb bijna alle boeken van Dick Francis uit.
Mn laatste boek was "de tweede dochter' heel aangrijpend verhaal over een gezin met een dochter die aan kanker lijdt.....

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:09

Dave Eggers, die blijf ik echt lezen. Zo snel er een nieuwe van hem uit is sta ik echt in de boehandel!
verder James Frey - in duizend stukken (erg aangrijpend verslavingsverhaal, elke keer weer tranen in mn ogen)
Jonathan Saffran Foer- eerste boek moest ik lezen op mn studie, halverwege kwam ik erin en vond het fantastisch. Boek 2 is nog veel genialer!
en dan, meestal engelse of amerikaanse schrijvers als Matthew Macintosh en zit nu te wachten tot mn nieuwe Jon McGregor binnen is...
daarnaast ook nederlands: Allard Schroder enz
en Oscar Wilde... ook een all-time topper..

en voor mn studie lees ik errrrg veel britse literatuur, komend semester victoriaans..

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:09

Vind lezen ook erg leuk om te doen maar dan moet het wel een goed boek zijn die me vanaf pagina 1 al trekt.
Heb nog steeds tolkien hier staan die ik vorig jaar gekocht heb maar nog steeds niet in begonnen ben
Verder vind ik de boeken van Monty Roberts erg goed, lees normaal voordat ik ga slapen wat en dan denk ik even gauw dit hoofdstuk uitlezen en voor ik het weet ben ik al weer 3 hoofdstukken verder.
Verder probeer ik nu al 2 jaar ongeveer een boek KF hempfling uit te lezen (boodschap van de paarden) maar vind het een ongelooflijk rot boek om het zo te zeggen. Soms moet ik een pagina wel 2x lezen voordat het me een beetje doordringt wat er staat, ik lees het dan wel maar zit met mn gedachte heel ergens anders. Normaal zou ik gelijk stoppen maar vind zn manier met paarden omgaan wel interessant en wil juist dat uit het boek halen.
Nu bezig met Man o War, wel redelijk te doen maar geen boek waarvan je elke blz makkelijk verslind.

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:47

Ik lees eigenlijk alles wat los en vast zit, van thrillers tot HP en weer terug maar van romannetjes moet ik echt niets hebben.

Mijn boekenkast staat vol en mij moet je echt uit d ebuurt van een boekwinkel houden want ik kom 100% zeker met een boek (of 3 ) terug

Vientje

Re: wat leest bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 01:33

Op het moment heb ik net het zesde deel van de Reiziger-serie van Diana Gabaldon uit, dat zijn tenminste boeken waar ik wel even over doe Verder wisselt het heel erg. Van HP tot de Aardkinderen tot Nederlandse literatuur, zolang het maar letters heeft

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 03:48

Bar schreef:
Momenteel lees ik graag thrillers. Nicci French, Karin Slaughter, Elizabeth George, Patricia Cornwell.

Ik lees ze ook allemaal

Narnia ben ik van het weekend in begonnen. Een vriend van me heeft ze, heb de 1e 50 pagina's van het 1e deel gelezen

Harry Potter lees ik ook. Simone van der Vucht heeft ook 2 leuke boeken Pff, ik lees eigenlijk heeel erg veel!

Detectives vind ik ook leuk, zoals die A. Cristie (geen idee hoe je die naam schrijft )

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 08:10

Shadow0 schreef:
Harry Potter, Dick Francis, Tonke Dragt, ongeveer alle jeugdliteratuur. En nog wel eens wat 'wereldklassiekers'. George Orwell - 1984, Brave new world, Max Havelaar, Les Miserables (ja, wel in het Nederlands. Mijn frans is nog niet genoeg om een Botje-boekje door te komen). Klinkt vreselijk braaf en geschoold maar... het zijn gewoon niet voor niets klassiekers.

check op alles.

Citaat:
Stef, ik lees nu de jeugdtrilogie over King Arthur van Kevin Crossley-Holland. Leuk, maar geen C-boek wat mij betreft. "Mists of Avalon" van Marion Zimmer Bradley vond ik ook een mooie King Arthur-sage. (Alleen wordt Marion Zimmer Bradley na een tijdje deprimerend vind ik. Zo fatalistisch.)

Mists is geweldig Een van mijn top 10 all time favourites.

Veel thrillers (Nicci French, Minette Walters, maar ook Josephine Tey), wat moderne Britse literatuur (Life of Pi, The Glass house, the Pat Barker trilogie over de 1e W.O.), net weer Jean Auel's Earth Children gelezen.

Citaat:
Maar verder lees ik wel alles eigenlijk, als het zo uitkomt.

Als het maar letters heeft
/add Zie net, dat Vientje dat ook zegt Grote geesten denken gelijk

Vientje,

Machie, Agatha Christie

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:16

alles

Ik heb thuis een boekenkast staan met rond de 600 boeken erin.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:25

Ik lees ook erg veel, maar niet echt een voorkeur voor wat. Ben op het moment Shalimar de Clown aan het lezen van Salman Rushdie... Heb ik van mijn broertje geleend.

Heb net Vernon God Little uit (erg leuk boek, viel me erg mee) en onlangs ook The Shadow of the Wind in 2 dagen uitgelezen.

Fantasy vind ik ook wel leuk, vooral de Wheel of Time boeken van Robert Jordan (weet niet hoe ze in het Nederlands heten).

Mijn favoriete schrijver op het moment is Neil Gaiman, ook auteur van de verschillende Sandman boekjes (erg leuk en mooi!), maar zijn Neverwhere en American Gods zijn echt fantastisch en erg leuk als je van (moderne) fantasy houdt. Zijn laatste boek moet ik nog kopen...

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:28

Heel, heel erg veel! Maar vooral supergoede thrillers, Bar noemde er al een flink aantal, naast thrillers ook een voorliefde voor romans in de stijl van het Lazaruskind, Return to Bear Mountain, de Sneeuwvalk etc.

Ik zoek regelmatig op marktplaats naar mensen die veel boeken aanbieden en dan stel ik een pakket samen van zo'n 8 boeken, meestal ben ik dan incl. verzendkosten (5,50) tussen de 25 en 30 euro kwijt. Daar heb ik normaal één boek voor. Tot op heden altijd mazzel gehad en bijna gloednieuwe boeken in huis gekregen. Soms zit er wel eens iets minders tussen, maar soms kom ik dan ook op een nieuwe schrijver waar ik dan daarna de rest van zoek. Recentelijk alles van Tess Gerritsen, Tami Hoag (errug goed) en Dennis Lehane gelezen. In de laatste ben ik nu nog bezig.

Niks lekkerder dan jezelf helemaal kwijt zijn in een boek.......

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:33

Hey, die marktplaats tip is erg leuk! En zo kom je mischien ook nog eens een boek tegen wat je anders nooit zou kopen...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:34

Heb net in de auto nog zitten denken, wat er op mijn nachtkastje/naast de bankt ligt en ik kwam op:
nu in bezig
- Wild swans van Yung Chang (oid) voor de 38e keer
- Watership down ook voor minstens de 3e keer
- Jane Eyre ook voor minstens de 3e keer

net uit
- 20.000 mijlen onder zee

en een stapeltje dat ik ook nog steeds mee bezig ben maar wat niet zo opschiet
- Madame Bovary
- autobiografie van Clinton

Die marktplaats tip ga ik ook eens doen

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:39

Ik lees niks!!!
Ik vindt boeken lezen saai
Maar ik lees wel:
- De Girlz! (Heb een abbo )
-De Tina (Heb een abbo)
- Soms de Penny (Hebk geen abbo op)

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:02

Harry Potter natuurlijk.
Verder lees ik eigenlijk wat ik grijpen kan. Van dat leuke romannetjes (die waar gebeurd kunnen zijn ) van de bieb tot dikke saaie boeken.

Heb eigenlijk geen specfiek genre die ik echt heel leuk vind. Maar de genre geschiedenis vind ik echt saaai

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:08

Romannetjes met een paardentintje: Polo en Riders van Jilly Cooper... en de rest van haar boeken mischien ook wel. Polo is een vervolg op Riders....

Erg leuke boeken... leest ook lekker makkelijk weg

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:23

Ik zal geen titels van boeken noemen want dan typ ik het hele topic vol... maar ik lees erg graag boeken van :

Carol Goodman, Tess Gerritsen, Cathy Kelly, Nicci French, Agatha Christie, Dean Koontz, Marion Zimmer Bradley, Luanne Rice, Joy Fielding, Helen Fielding, Jill Mansell, Stephen King, Kelley Armstrong, Linda Lay Shuler, Patricia Cornwell en vele anderen...

Tevens ben ik een van de vele HP verslaafden en momenteel zit "Sacred ground" van Barbara Wood in mijn tas. Ik moet iig altijd een boek bij me hebben anders voel ik me erg kaal. Na een topic van iemand op bokt wil ik "PS I love you" van Cecilia Ahern zeker nog kopen... en ik lees ook graag (auto)biografieen zoals "Ik droomde van Afrika", "Te voet door Afrika", "Tippi, kind van Afrika", "Bij de wilde beesten af" etc. Eigenlijk komt het er op neer dat ik zo'n beetje alles dat los of vast zit lees .

kim_25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:27

Ik inderdaad ook LOTR, HP, Dan Brown, Patricia Cornwell, Elizabeth George, Nicci French e.a..
Verder nog waar-gebeurde verhalen, "De terroristenjaagster" heb ik laatst gelezen. Erg goed boek.....
Moet ook zeggen dat ik inderdaad ook wel veel lees ja...

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:28

Heeft het letters? Dan lees ik het! Kan zijn dat ik het niks vind en dan lees ik het niet uit. Kwestie van ik heb weinig tijd om te lezen waarom die dan besteden aan een boek dat ik niet leuk vind?

Silmarillion kom ik ook niet door hoor...denk dat je daar zeeen van tijd voor nodig hebt. Dat is eerder studie-boek dan leesboek. Moet je pen en papier bijpakken en nota's maken, anders kan je niet meer volgen.

Aan iedereen die boeken saai vindt: Je hebt foute boeken gelezen.

Zeker boeken die je van school MOET lezen en er werkstuk/test over moet maken zijn op voorbaat al verpest. Daarbij ben ik het nooit eens met de keuze die leraren maken...waarom zulke ***boeken? Verplichte lectuuur vind ik ook vreselijk, maar als ik zelf mag kiezen kan ik hele dagen IN een boek zitten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:28

Vooral thriller- en misdaadachtige boeken: Nicci French, Dick Francis, Elizabeth George, Henning Mankell en momenteel krijgen wij via de ECI weer een serie met Zweedse auteurs o.a. Lisa Marklund en Karin Alvtegen. Leest ook erg lekker weg.

Met SF en Fantasyboeken heb ik helemaal niets, hoewel Dean Koontz vaak wel heel spannend is.
O ja, ik zie ook nog John Grisham in de boekenkast staan.

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:41

daffodil schreef:
Tami Hoag (errug goed)

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:45

Momenteel lees ik 'De terugkeer van de dansleraar' van Henning Mankell.
Tussendoor heb ik op vakantie afgelopen week het verhaal van Sabine Dardenne gelezen, over haar dagen in de kelder van Dutroux.

Ik lees voornamelijk thrillers.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:47

Ik hou vooral van mysterieuze boeken, zoals Harry Potter en nog meer van dat soort boeken..

ben nu begonnen aan een nieuwe serie, lijkt ene beetje op Vlinders dit heet.. 4ever... ik heb nu het deel: De echte floor al gelezen.

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:48

Zo'n beetje alles wat ik tegen kom behalve trillers en horror. Mijn favorieten zijn wel Engelse boeken. En dan vooral die van Belinda Jones.
Harry Potter ben ik ook grote fan van.

Nu ben ik Amy Gray aan het lezen 'spy girl'.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:01

Lielle schreef:
en een stapeltje dat ik ook nog steeds mee bezig ben maar wat niet zo opschiet
- Madame Bovary
- autobiografie van Clinton

Madame Bovary kom ik ook niet door

Wilde zwanen (of 'wild swans') is heel mooi en erg aangrijpend. Die zal ik waarschijnlijk nog wel eens lezen.