wie weet meer van HSP kinderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:00

RUBYWHITE schreef:
wat ik me altijd afvraag: is het echt de spray die werkt (is het bewezen?) of gedraagd men zich anders omdat ze "denken" dat het de spray is die zijn werk doet?

Echt bewezen kan het niet worden omdat er geen objectieve maatstaven zijn waarmee je 'hooggevoeligheid' kunt meten (zeker niet voor zoiets vaags als emoties), en dus kun je ook het effect niet meten.

Maar ik denk wel dat de werkzaamheid van aromatherapieen (en bv ook bachbloesem-remedie en andere 'vage' methoden) ingewikkelder is dan alleen maar 'denken dat het werkt'.

Als je bv nadenkt over de werking van geuren: bepaalde geuren associeer je met bepaalde gevoelens. Geuren van thuis zijn veilig en vertrouwd bijvoorbeeld, van anderen krijg je trek, etc. Die connecties zitten zo diep in onze geest dat dat meer is dan alleen 'denken dat het werkt'. Op zulke principes zou het heel goed gebaseerd kunnen zijn.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:08

bedankt voor je uitleg shadow, is duidelijk zo !thnx

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:11

Nee Zorro de folder kost niets en je kan het bij elk dier gebruiken, als je me via pb je adres geeft stuur ik een folder naar je op.