Arachnofobia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:51

Immanitas schreef:
bij reptielenhuis de Oliemeulen in Tilburg kun je ook spinnen vasthouden, bij mij thuis ook wel
waar je een therapie kunt volgen weet ik zo niet, daar zou je even voor moeten googlen.

@MarianneR dan heb je mazzel gehad.. die baboonspiders zijn behoorlijk giftig en echt geen schatjes

ohh ik keek net even in je profiel...
brrr!
straks ontsnapt er een en loopt ie door je huis!

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:07

Immanitas schreef:
@MarianneR dan heb je mazzel gehad.. die baboonspiders zijn behoorlijk giftig en echt geen schatjes

Ik heb een week op een reptielencentrum gewerkt en daar mochten we dus die baboonspider vasthouden. Kan me niet herinneren dat ze hebben gezegd dat hij/ zij giftig was anders had ik het nooit gedurfd!!

Maar heb je niet meerdere soorten van baboonspiders? Ik had zo'n bruine op mijn hand. (We hebben hem later die week weer uitgezet. Ze leven in holletjes in de grond).

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:05

ja dr zijn zeker meer soorten baboonspiders (www.baboonspiders.de), maar in de regel zijn alle afrikaanse soorten geen lieverdjes.

ik heb zeker ook agressieve soorten spinnen in mijn collectie, maar afrikaanse soorten moet ik echt niet

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:16

Nou lekker is dat
Gelukkig heeft ie niet gebeten en zat ie heel stil op mijn hand.

Ieuwl als ik dit had geweten had ik het echt nooit gedaan

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:18

ik snap ook niet dat ze bij dat reptielenhuis zo onverantwoordelijk zijn om een dergelijke spin te hanteren

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:24

Nou het was een reptielencentrum waar ze veel aan voorlichting doen. Ze vangen slangen en andere reptielen op en werden ook vaak opgeroepen om slangen uit huizen enzo te halen (zo zijn we een keer meegeweest een black mamba uit een schuur te halen).

Ze waren erg voorzichtig met ons, zo mochten we alleen met niet- gevaarlijke slangen werken en altijd alles onder begeleiding.

Het waren echt kundige mensen en ze vertelden ook dat die baboonspider niet gevaarlijk was.

Heb in ieder geval veel grenzen verlegd daar, heb er ook een supertijd gehad.

(Trouwens, ze zijn vaak op NGC en Discovery Channel dus neem aan dat ze echt wel weten waar ze mee bezig zijn?)

*Edit* Ik zal eens kijken of ik een foto kan inscannen, misschien herken je welk soort het is en is deze toevallig niet gevaarlijk ofzo *

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:28

ben benieuwd naar de foto..
zelfs de meest doorgewinterde spinnenhouders die ik ken zullen die dingen niet vastpakken, dus misschien is het wat anders

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:53

Zijn ze serieus zo erg
Ga mijn best doen voor die foto *kan nog wel een tijdje duren...*

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:15

Willen jullie me nooit meer zo bang maken!
Die camelspider Echt.. K krijg óveral de kriebels als ik zo'n beest zie!

Immanitas.. Respect dat je zulke beesten in huis durft te halen!
Ik vind het echt dood en doodeng..

Maenca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 14:18

Immanitas schreef:
bij reptielenhuis de Oliemeulen in Tilburg kun je ook spinnen vasthouden, bij mij thuis ook wel
waar je een therapie kunt volgen weet ik zo niet, daar zou je even voor moeten googlen.

Ik durf jouw profiel niet eens te bekijken

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:41

Maenca schreef:
Immanitas schreef:

Ik durf jouw profiel niet eens te bekijken

ik vind r avatar al helemaal niks, brrrrrr

Maenca

Re: Arachnofobia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 14:45

Nee inderdaad

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:50

hahaha is n fotosoepje van 1 van mn eigen spinnen

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:53

jij liever als ik, voor geen miljoen,

ik snap het plezier in een spin niet eerlijk gezegd, ik bedoel, ze zijn niet blij als ze je zien of komen ook niet gezellig bij je zitten of mee lopen oid

maar das helemaal Off topic, ik blijf bij mijn eerste reactie; hoog in n hotel en niet al te lang zou ik wel even naar australie gaan.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:56

Ik hebe en tijd heel erg gehad, raakte echt in paniek als ik ergens een spin zag, durfde niet een kamer in als er een spin zat. Het wordt heel langzaam aan al beter, durf in 1 kamer te zijn met zelfs meedere spinnen (van die kleinere, die met bolletjes aan hun pootjes of dikke zwarte moet ik nog steeds van huilen )

De avatar van Immanitas scroll ik altijd heel snel voorbij als ik die tegenkom, plaatjes in boeken blader ik heel snel voorbij en ik durf het plaatje met geen mogelijkheid aan te raken.

Een paar weken geleden heb ik zelfs een opdracht afgewezen van iemand die me vroeg zijn vogelspin op groot formaat te portretteren, had me aardig wat centen op kunnen leveren maar ik durfde nieteens de bijlage te openen om de foto te bekijken.

Eigenlijk wel heel erg he? , maar een cursus doen ofzo zie ik absoluut niet zitten. Vind het al heel knap van mezelf dat ik op stal de kleine zadelkast in durf te lopen waar veel spinnen in zitten (heel klein in elkaar gekropen niets aanrakend wat niet nodig is )

Maenca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 14:59

IcePrincess schreef:
Ik hebe en tijd heel erg gehad, raakte echt in paniek als ik ergens een spin zag, durfde niet een kamer in als er een spin zat. Het wordt heel langzaam aan al beter, durf in 1 kamer te zijn met zelfs meedere spinnen (van die kleinere, die met bolletjes aan hun pootjes of dikke zwarte moet ik nog steeds van huilen )

De avatar van Immanitas scroll ik altijd heel snel voorbij als ik die tegenkom, plaatjes in boeken blader ik heel snel voorbij en ik durf het plaatje met geen mogelijkheid aan te raken.

Een paar weken geleden heb ik zelfs een opdracht afgewezen van iemand die me vroeg zijn vogelspin op groot formaat te portretteren, had me aardig wat centen op kunnen leveren maar ik durfde nieteens de bijlage te openen om de foto te bekijken.

Eigenlijk wel heel erg he? , maar een cursus doen ofzo zie ik absoluut niet zitten. Vind het al heel knap van mezelf dat ik op stal de kleine zadelkast in durf te lopen waar veel spinnen in zitten (heel klein in elkaar gekropen niets aanrakend wat niet nodig is )

Denk dat wij op 1 lijn zitten

Ik heb ooit es zo hele grote dikke zwarte muurspin op mn slaapkamer gehad. Verstijfd van angst. Er heel snel voorbij rennen (alsof ie me aan zou vallen ) en mn vriendin midden in de nacht opgebeld (woonde naast me). Ze heeft m weggehaald, maar ben 3 weken niet in mn slaapkamer geweest. 3 lange weken op de bank geslapen

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:07

IcePrincess schreef:

o echt je bent niet de enige, ik durf ze niet dood te slaan, in de buurt te komen of wat dan ook, ik heb 2x een lichamelijke ongeplande aanraking gehad met 2 joekels (voor mijn doen dan he)
1e keer had ik overdag mijn dekbed buiten t raam gehangen, kwam snachts thuis na werk (was uurtje of1) en gooide deken op bed en ja hoor plop daar crostte iets van links naar rechts over mijn bed!
zweet brak me uit, heb nog overwogen om naar de buren te gaan maar leek me iets te laat, ik stofzuiger gepkat van verre afstand slang beetje gericht, niet gekeken en hoppa recht tegen t bed aan, minuut of 10 tegenaan gehouden totdat ik wel overtuigd was dat ie t leven had gelaten.

stofzuiger uit gezet en na n bed controle naar bed gegaan, word ik snachts wakker voel ik iets over mijn been lopen ieieieeeeeeeee heb gegelid joh en n week op de bank geslapen.
heb n collega thuis in mijn slaapkamer laten zoeken naar t beest, zonder resultaat en ben nog lang huiverig geweest.

andere keer was op vorige stal, ik had afro vlechtje, leuk luek, paardenstaart op mn hoofd en onze zadelkamer was in n zeecontainer, vriendin loopt de container in en ik blijf i de deuropening staat, voel ik ineens PLOP op mijn hoofd, ik vroeg mijn vriendin die net wat pakte wat er net op mijn hoofd was geplopd want eigenlijk wist ik t al, stond als bevroren, ze draait zich om en begint n partij te gillen, nou meer had ik niet nodig, dacht dak gek werd, paardenstaart uitgedaan, hoofd ondersteboven en geschud met die vlechtjes joh.
maar zag m nergens meer, voelde het overal kriebelen, stond uiteindelijk in rijbroek en bh toen staleigenaar s kwam kijken wat er was gebeurd, t enige wat hij vroeg was; waar ben jij nou mee bezig.
heb uiteindelijk andere zadelkamer gekregen want durfde er echt nietmeer in, brrrrrrr

als ik er nu thuis 1 heb zet ik de kat erbij, die speelt ermee en vreet m op }>

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:11

Ik was eerder wel een klein beetje bang voor ze, maar heb dat nooit durven toe te geven. Daardoor ben ik er nu niet meer bang voor.

Maenca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 15:11

Citaat:
ik stofzuiger gepkat van verre afstand slang beetje gericht, niet gekeken en hoppa recht tegen t bed aan, minuut of 10 tegenaan gehouden totdat ik wel overtuigd was dat ie t leven had gelaten.

stofzuiger uit gezet en na n bed controle naar bed gegaan, word ik snachts wakker voel ik iets over mijn been lopen ieieieeeeeeeee heb gegelid joh en n week op de bank geslapen.
heb n collega thuis in mijn slaapkamer laten zoeken naar t beest, zonder resultaat en ben nog lang huiverig geweest.

Het schijnt dat spinnen juist langer leven en zichzelf groter maken (lees volvreten) in de stofzuiger

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:14

Maenca schreef:
Het schijnt dat spinnen juist langer leven en zichzelf groter maken (lees volvreten) in de stofzuiger

onzin ze kunnen er alleen wel weer uit kruipen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:19

Ik ben een aantal keer in Australie geweest en het valt echt enorm mee met de spinnen. In de stad kom je ze sowieso niet tegen. Hoe verder je van de stad vandaan gaat, hoe meer spinnen en insecten je tegen zult komen, vooral in de Outback.
Als jouw familie gewoon in de stad woont, lekker langs gaan en genieten van hoe mooi het land is.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:21

oh hou maar op, mijn man komt ook altijd met dat soort verhaaltjes, over dat ze in je mond kruipen als je slaapt etc, soms zitten we tv te kijken en zegt ie ineens; zo hey das n grote spin, nou dan ben ik m dus al gevlogen..........

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:46

Als ik thuis ben en er een spin in mijn kamer zit vraag ik mijn moeder of broertje of ze hem er uit willen halen. Durf het echt niet zelf.

Ik woon op kamers doordeweeks en gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt dat daar een spin zat. Ja zo'n heeeeeel kleintje maar die durf ik zelf weg te halen... (Formaat van een vlo )

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:36

Ik ben ook erg bang van spinnen, vieze beesten

Maar... Laatst had ik met mijn grote mond gezegd dat ik wel een Vogelspin durfde vast te houden als ze weer op de faculteit Utrecht kwamen. (Ze waren pas geweest, dus had gehoopt dat ze niet meer kwamen)
Op een dag waren ze er weer Tja... Toen heb ik dus een grote vogelspin vast gehouden, en natuurlijk vast gelegd op de foto, anders zou niemand het geloven

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:47

Ow god als ik die verhalen en foto's lees en zie krijg ik al last van kriebels en rillingen!!

Australie is ook voor mij een land waar ik niet heen zou willen ivm de vele enge insecten en koudbloedige dieren!

Nieuw Zeeland daarentegen schijnt er bijna geen te hebben Is dat geen optie?