Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Idooltje schreef:Bij mij pakken ze dus bot uit me kaak zelf. Ik heb 2 bultjes overtollig bot zeg maar aan de binnen kant van me mond, waar je tong ligt zeg maar. Schijnt er zeldzaam te zijn als je dat hebt, maar wel een mooie oplossing mochten ze extra bot nodig hebben.
Allemaal heel erg bedankt voor de informatie. Ga er nu in ieder geval met een geruster hart heen.
Sorane schreef:Ik heb er 4.
Het resultaat is prachtig.
Het is een lang traject wat je door moet. Je moet geen lage pijngrens hebben.
De kosten zijn ook niet laag.
Ik ben in totaal 2 jaar bezig geweest, van voor onderzoek tot aan de laatste behandeling.
SunnyBoy schreef:Ik zal me ook even melden hier.
Ik heb een trap van een paard gehad op mijn 12e en daardoor mis ik 4 voortanden uit mijn bovenkaak inclusief de wortel. Mijn kaak moest eerst volgroeid zijn dus ik moest tot mijn 18e een plaatje dragen. Verschrikkelijk vond ik dat. Gewoon een mini kunstgebit in je pubertijd. Bah. Toen ik 18 werd ben ik gelijk geopereerd. De eerste keer onder gehele narcose. Ook ik had bot te weinig en dat hebben ze bij mijn neus (via mijn tandvlees) weggehaald. Dat was voldoende. De brug werd er toen in geplaatst en alles werd weer gehecht om goed te helen.
De tweede operatie was onder plaatselijke verdoving volgens mij een half jaar later ofzo. En die vond ik zelf echt verschrikkelijk. Vooral omdat ik alles mee kon krijgen wat ze deden. Ik kreeg toen 3 dopjes op de 'wortels' geplaatst zodat het tandvlees er weer mooi omheen kon groeien en zo heb ik 3 maand gelopen, met 3 van die zilveren dopjes in mijn bovenkaak. Als ik lachte keek je er zo tegenaan. Maar iedereen was heel lief toen dus dat vond ik helemaal niet erg.
Daarna was het bij de tandarts puur een kwestie van de op maat gemaakt en gereconstrueerde tanden erop plaatsen. Dat doet geen pijn meer.
Ik ben zo blij dat ik het heb gedaan!!! Het is zo'n stuk beter als een plaatje in je mond. Het is even doorbijten maar ik kan het alleen maar aanraden om te doen!
Als je wat wilt weten kan je uiteraard pb en.
Joyce
ShadowFax schreef:Idooltje schreef:Bij mij pakken ze dus bot uit me kaak zelf. Ik heb 2 bultjes overtollig bot zeg maar aan de binnen kant van me mond, waar je tong ligt zeg maar. Schijnt er zeldzaam te zijn als je dat hebt, maar wel een mooie oplossing mochten ze extra bot nodig hebben.
Allemaal heel erg bedankt voor de informatie. Ga er nu in ieder geval met een geruster hart heen.
Oh zeg, dat is een goeie oplossing! Die bultjes komen inderdaad niet zo vaak voor... wel een superoplossing, nog nooit eerder iets over gehoord... cool
Wanneer gaat het allemaal gebeuren?