Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mama_Suus schreef:Ik heb altijd gezegd dat als je je zelf oud genoeg vind om sex te hebben, moet je je eigen ook oud genoeg vinden om een kind op te voeden..
ArwenLune schreef:Mama_Suus schreef:Ik heb altijd gezegd dat als je je zelf oud genoeg vind om sex te hebben, moet je je eigen ook oud genoeg vinden om een kind op te voeden..
Want? Je moet het kind maar laten komen als straf omdat je een vieze vieze losbandige slet was ofzo?
luna_cockie schreef:Ligt compleet aan de omstandigheden. Wie zou de vader zijn? Is dat echt je vriend, een ''scharrel'', of is het gekomen door dwang(denk aan misbruikt zijn etc).
Zat laatst in de laatste situatie, was als de dood dat ik zwanger was. Gelukkig niet, maar anders wist ik wel 100%zeker dat ik het weg liet halen.
Duke schreef:Ik ben al wat ouder (bijna 26), maar als ik 17 zou zijn geweest en ik zou zwanger zijn geraakt, dan had ik het niet weg laten halen. Ik zou zelfs ontzettend blij zijn geweest, ook al kwam het kind niet gelegen, het is altijd gewenst. Mijn moeder heeft mij vanaf het begin ook voorlichting gegeven mocht zoiets gebeuren: je krijgt altijd spijt, zei ze. Ik denk dat zij er ook helemaal achter zou hebben gestaan en me zou helpen waar ze kon. Het kind zou dus in een warm nest terecht zijn gekomen. Liever dat dan abortus. Ik zou niet met mezelf hebben kunnen leven als ik een abortus had laten plegen. Ik zou zo ontzettend veel spijt hebben gehad, omdat ik zomaar zo'n geschenk had gekregen (waar anderen jaren mee bezig zijn en die nooit zwanger kunnen raken) en ik gooi het weg. Zomaar een klein mensenleven in de vuilnisbak. (Hypocriete aan dit verhaal is pilgebruik: je voorkomt iedere maand weer een eventuele bevruchting. Het verhinderen van bevruchting en abortus ligt wel dicht bij elkaar imo)
Maar het een beslissing die ieder voor zich moet maken. Ik kan me goed voorstellen dat er situaties zijn waarbij zowel moeder als kindje beter af zijn bij een abortus. Wat dacht je van incest (kan het woord amper intikken, zo erg vind ik dat) of verkrachting of een jonge meid waarvan de ouders haar op straat zetten in plaats van haar te helpen.
Zinga schreef:Zoals ik er nu over denk zou ik het weg laten halen. Het zou ook zomaar kunnen dat ik het kindje laat zitten. Ligt helemaal aan de situatie.
patjelisa schreef:ik zou het houden 100% ik zou dan het gevoel hebben dat je iets wat kan leven al vermoord heb voordat het ooit kan leven.
luna_cockie schreef:patjelisa schreef:ik zou het houden 100% ik zou dan het gevoel hebben dat je iets wat kan leven al vermoord heb voordat het ooit kan leven.
onder ALLE omstandigheden?