Jong zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yindey

Re: Jong zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:31

Zoals ik er nu over denk zou ik het weg laten halen. Het zou ook zomaar kunnen dat ik het kindje laat zitten. Ligt helemaal aan de situatie.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:32

Ik zou denk ik een abortus plegen, heb absoluut geen moeder gevoelens, vind kinderen helemaal niet leuk. {en dan druk ik me nog netjes uit }

Nienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:06

Ik zou het zeker houden Abortus...zou ik echt niet kunnen

Wat niet weg neemt dat ik het wel goed vind dat er abortus bestaat, het is alleen niets voor mij.

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:11

Ik zou het weg laten halen.
Ik moet er niet aan denken om op dit moment een kind te krijgen. School, thuissituatie, geld enz..
Dat zou ik niet eerlijk tegenover dat kind en mezelf vinden.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:10

Ik vind dat jonge meiden vaak te makkelijk denken.
Zowel emotioneel als financieel.
Draai het nou eens om, wat heeft een kind aan een moeder die em geen goede basis kan bieden?
En een kind altijd nee moeten verkopen is voor beide partijen niet leuk.
Ik was 21 toen ik mijn eerste kreeg maar ik was wel getrouwd en had een koophuis,werk en mijn man had(heeft nog steeds) een goed betaalde baan.
Ik ben toen gestopt met werken en kon zo al mijn tijd in mn dochter stoppen en financieel konden we haar ook alles bieden.
En idem dito voor onze tweede dochter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:14

ik ben ook ' jong' moeder geworden. Ik was 20 toen ik zwanger was. Maar weet niet of ik dit ook zo gedaan had als ik bijv. 14 was...

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:21

Mama_Suus schreef:
Ik heb altijd gezegd dat als je je zelf oud genoeg vind om sex te hebben, moet je je eigen ook oud genoeg vinden om een kind op te voeden..

Want? Je moet het kind maar laten komen als straf omdat je een vieze vieze losbandige slet was ofzo?

Er is niets mis met sex hebben als meisjes/vrouw. Daar hoef je je niet voor te schamen, en al willen bepaalde mensen en instanties (kerken..) je dat nog zo graag doen geloven, je hoeft er ook niet voor gestraft te worden. En niemand die geen kind wil zou zich gedwongen moeten voelen het toch te voldragen en op te voeden.

Kinderen die geboren worden met 'eigen schuld dikke bult' en 'had je je benen maar over elkaar moeten houden' komen eigenlijk altijd in beroerde thuissituaties terecht. Wie is daar nou bij gebaat? De ouders? Het kind? Niemand.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:23

Ik zou overleggen met mijn vriend en ik denk ook wel met mijn ouders en zijn ouders.
Ik zit niet in de situatie, dus ik denk eigenlijk niet dat ik er over kan oordelen, hoe ik nu denk, kan dan anders zijn

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:51

ArwenLune schreef:
Mama_Suus schreef:
Ik heb altijd gezegd dat als je je zelf oud genoeg vind om sex te hebben, moet je je eigen ook oud genoeg vinden om een kind op te voeden..

Want? Je moet het kind maar laten komen als straf omdat je een vieze vieze losbandige slet was ofzo?

Wat is dat nu weer voor een onzin???
Sex hebben kan consequenties met zich meebrengen of dat je je eigen er nu voor schaamt of niet, ik vind dat het iets is waar je over moet nadenken en niet met zo maar iemand in bed moet duiken, ontdekken dat je per ongeluk zwanger bent geraakt en dan maar zeggen ik laat abortus plegen. Een zwangerschap is iets heel moois, is een begin van een nieuw leven. Als je sex hebt moet je er altijd rekening mee houden dat er een kans is op een zwangerschap, hoe nihil die ook is. Dat heeft niks te maken met Religie of een slet zijn of wat dan ook.
Niemand moet zich gedwongen voelen om een kind te voldragen, dat zeker niet, maar mijn mening is dat er vaak veel te licht over gedacht word.

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:54

Ik ben zelf ook Jong moeder, ik ben nu 21 mijn dochter word over 2 weken 1 jaar. Op het moment dat ik zwanger raakte woonde ik nog met mijn vriend bij mijn moeder, inmiddels hebben we een leuk huisje een goedlopende zaak, in de tijd van de zwangerschap kan er zoveel gebeuren.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:06

Ligt compleet aan de omstandigheden. Wie zou de vader zijn? Is dat echt je vriend, een ''scharrel'', of is het gekomen door dwang(denk aan misbruikt zijn etc).

Zat laatst in de laatste situatie, was als de dood dat ik zwanger was. Gelukkig niet, maar anders wist ik wel 100%zeker dat ik het weg liet halen.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:07

Ik ben al wat ouder (bijna 26), maar als ik 17 zou zijn geweest en ik zou zwanger zijn geraakt, dan had ik het niet weg laten halen. Ik zou zelfs ontzettend blij zijn geweest, ook al kwam het kind niet gelegen, het is altijd gewenst. Mijn moeder heeft mij vanaf het begin ook voorlichting gegeven mocht zoiets gebeuren: je krijgt altijd spijt, zei ze. Ik denk dat zij er ook helemaal achter zou hebben gestaan en me zou helpen waar ze kon. Het kind zou dus in een warm nest terecht zijn gekomen. Liever dat dan abortus. Ik zou niet met mezelf hebben kunnen leven als ik een abortus had laten plegen. Ik zou zo ontzettend veel spijt hebben gehad, omdat ik zomaar zo'n geschenk had gekregen (waar anderen jaren mee bezig zijn en die nooit zwanger kunnen raken) en ik gooi het weg. Zomaar een klein mensenleven in de vuilnisbak. (Hypocriete aan dit verhaal is pilgebruik: je voorkomt iedere maand weer een eventuele bevruchting. Het verhinderen van bevruchting en abortus ligt wel dicht bij elkaar imo)

Maar het een beslissing die ieder voor zich moet maken. Ik kan me goed voorstellen dat er situaties zijn waarbij zowel moeder als kindje beter af zijn bij een abortus. Wat dacht je van incest (kan het woord amper intikken, zo erg vind ik dat) of verkrachting of een jonge meid waarvan de ouders haar op straat zetten in plaats van haar te helpen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:09

luna_cockie schreef:
Ligt compleet aan de omstandigheden. Wie zou de vader zijn? Is dat echt je vriend, een ''scharrel'', of is het gekomen door dwang(denk aan misbruikt zijn etc).

Zat laatst in de laatste situatie, was als de dood dat ik zwanger was. Gelukkig niet, maar anders wist ik wel 100%zeker dat ik het weg liet halen.

Trek ik de juiste conlusies uit je bericht? Dat klinkt verschrikkelijk...

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:14

Duke schreef:
Ik ben al wat ouder (bijna 26), maar als ik 17 zou zijn geweest en ik zou zwanger zijn geraakt, dan had ik het niet weg laten halen. Ik zou zelfs ontzettend blij zijn geweest, ook al kwam het kind niet gelegen, het is altijd gewenst. Mijn moeder heeft mij vanaf het begin ook voorlichting gegeven mocht zoiets gebeuren: je krijgt altijd spijt, zei ze. Ik denk dat zij er ook helemaal achter zou hebben gestaan en me zou helpen waar ze kon. Het kind zou dus in een warm nest terecht zijn gekomen. Liever dat dan abortus. Ik zou niet met mezelf hebben kunnen leven als ik een abortus had laten plegen. Ik zou zo ontzettend veel spijt hebben gehad, omdat ik zomaar zo'n geschenk had gekregen (waar anderen jaren mee bezig zijn en die nooit zwanger kunnen raken) en ik gooi het weg. Zomaar een klein mensenleven in de vuilnisbak. (Hypocriete aan dit verhaal is pilgebruik: je voorkomt iedere maand weer een eventuele bevruchting. Het verhinderen van bevruchting en abortus ligt wel dicht bij elkaar imo)

Maar het een beslissing die ieder voor zich moet maken. Ik kan me goed voorstellen dat er situaties zijn waarbij zowel moeder als kindje beter af zijn bij een abortus. Wat dacht je van incest (kan het woord amper intikken, zo erg vind ik dat) of verkrachting of een jonge meid waarvan de ouders haar op straat zetten in plaats van haar te helpen.

Mijn mening ook, behale van dat op straat zetten, is bij mij ook gebeurt, maar alles is ook goed gekomen met mij en de kleine

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:19

Een paar jaar geleden... zou ik t zeker gehouden hebben.
Als ik nu zwanger zou worden.. zou ik t absoluut weg laten halen.
Een kind kan geen kind opvoeden.

De regel "als je volwassen genoeg bent om seks te hebben moet je ook de gevolgen ervan kunnen dragen" vind ik gewoon onzin!
Het slaat werkelijk nergens op!
Ik vind mezelf wel volwassen genoeg om seks te hebben, maar vind mezelf niet klaar voor een kind.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:20

Pff jeetje, Ik zou het echt niet weten.
Aan de ene kant zou ik het willen houden..Mn moeder zal altijd achter me staan en me helpen, Maar ik heb mijn school ook nog. Ik wil ook nog gewoon kunnen stappen en kunnen winkelen. Maar abortus zou ik denk ik weer niet kunnen, Maar gelukkig hoef ik er nu niet over na te denken..

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:25

Duke; ik weet niet welke conclusie jij uit mijn bericht trekt, maar denk wel dat dat de goede is. Leuk was t niet in ieder geval.

In principe was ik zelf altijd tegen abortus, ''als je niet kan n**ken moet je maar voor de gevolgen opdraaien'' dacht ik altijd, beetje grof gezegt Stond ook heel raar te kijken toen een vriendin van me (toen 16 jaar oud/jong) mij doodleuk vertelde dat ze de dag ervoor abortus had laten plegen ''Dat het kind geen toekomst had, en dat het zonder condoom nou eenmaal lekkerder was''.. ofzo

In mijn geval was ik maar al te blij met het woord ''abortus'', alhoewel ik het gelukkig niet nodig had. Thank God...moet er niet aan denken om met een kind te lopen van iemand die je het liefst ziet wegrotten in de hel.

NotNice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:31

hoe jong is jong in dit verhaal???
ik was 27 toen ik mijn dochter kreeg (heel erg gepland) en er waren erg veel mensen die mij 'jong' vonden.

Ik denk dat als je een jaar of 20/21 bent je wel zou moeten weten wat de consequenties zijn, onder de 18 lijkt het me in het algemeen een slecht plan om een kind te krijgen. De verantwoording voor een kind, voor 100% verantwoordelijk zijn voor het leven van je kindje, 24 uur per dag, 7 dagen per week is best zwaar.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:35

Ik zit er nu ab-so-luut niet op te wachten (understatement) maar ik zou het wel houden. Het zou passen en meten worden maar het zou wel gaan lukken allemaal.

NotNice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:35

hoe oud ben je nu?

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:36

Zinga schreef:
Zoals ik er nu over denk zou ik het weg laten halen. Het zou ook zomaar kunnen dat ik het kindje laat zitten. Ligt helemaal aan de situatie.

voor mij hetzelfde

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:45

ik zou het houden 100% ik zou dan het gevoel hebben dat je iets wat kan leven al vermoord heb voordat het ooit kan leven.

Vigolove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:45

mja ik zou het niet houden, ik ben nu 17 en vind het nog even te jong, zit midden in een drukke opleiding en mijn vaste vriend ook. Ik wil een kind gewoon een goed thuis bieden en veel liefde als ik een kind zou nemen tenminste, het die moeder gevoelens niet echt,, althans nog niet

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:49

patjelisa schreef:
ik zou het houden 100% ik zou dan het gevoel hebben dat je iets wat kan leven al vermoord heb voordat het ooit kan leven.

onder ALLE omstandigheden?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:51

luna_cockie schreef:
patjelisa schreef:

onder ALLE omstandigheden?

ja zeker weten!!! en weet ook dat mij moeder achter mij zou staan en mij vriend ook!