Vertrouwen op internet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:01

flowerxxx schreef:
op bokt is het vrij makkelijk te zien volgens mij. Ik kijk gewoon in het profiel. Als iemand daar veel tekst en wat foto's heeft staan vertrouw ik dat al veel meer. En het aantal berichten zegt ook wel wat. Vaak ze fakers op bokt net nieuw en komen opeens met vreemde verhalen.

Oeps, dan mag ik nou eindelijk mijn profiel eens gaan invullen. Mijn dochter heeft mij ooit aangemeld hier op Bokt en het eerste half jaar heb ik er nooit iets mee gedaan. Toen we eenmaal ons eigen paard hadden, ben ik vaker gaan lezen en ook gaan reageren. Daarna heb ik er nooit meer aan gedacht om iets in mijn profiel te zetten (zo zie je dus maar dat dat ook niet alles zegt). Ik reageer meestal alleen als het een onderwerp is waar ik iets vanaf weet (onzinnige reacties zijn er al genoeg) en waar ik iets over te melden heb. Het valt me wel op dat mensen vaak met een onderwerp beginnen (zie bijvoorbeeld het verhaal over tienermoeders) en al na een paar reacties inééns tot de conclusie komen dat ze er zelf anders over denken. Dat kan natuurlijk niet; althans het lijkt me vrij ondenkbaar dat ik door een handjevol reacties op Bokt ineens mijn mening totaal omgooi.

Toch lijkt het me lastig om dit te voorkojmen, al mogen van mijn de moderators soms veel eerder een topic sluiten als duidelijk wordt dat het verzonnen is (dat blijkt vaak redelijk snel).

pepijntje28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:13

Ik heb ook niets (nog) op mijn profiel staan en een commentaar dat ik krijg.
Zelfs daarnet nog over het verhaal van Mooby,dat ze een relatie had met de staleigenaar.
Het is toch bezopen dat mensen zo stom reageren en iedereen maar belachelijk maken enz.
Vind dat echt niet leuk

Whild

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:36

Ik weet niet. Sommige dingen geloof ik wel, anderen meteen weer niet.
Ik ga gewoon op mijn instinct en vooroordelen af

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:58

Ik zou zelf indd ook nooit alles op bokt zetten
Je weet indd nooit wat er achter zit...

Maar in de HK in een aantal topics heb je op een gegeven moment wel een beeld van iemand en weet je wel waar je aan toe bent en of het een normaal iemand is of dat je bedonderd wordt...

Zolang je zelf geen al te persoonlijke dingen er neer zet kan het denk ik ook geen kwaad. En al doe je het wel, nog niet...je moet het helemaal zelf weten!

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:44

Quote schreef:
Miep was iemand die ziektes verzon.

Zo was een tijdje terug ook een meid die een hersentumor verzonnen had en nog maar een jaar te leven had.
Leugens.
Bóós dat ik was.

omg. ik heb het topic gevonden echt raar zij heeft wel veel fantasie

Heike
Mede-oprichtster

Re: Vertrouwen op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:12

Ik kan alleen zeggen dat heel veel van die mensen door de mand vallen. En hard ook. Tenminste op bokt.

Miep idd ook.

Zodra de mods weten dat het nep is dan gaat het iid op slot.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 15:58

Het was ook geen offence tegen het team hoor, Heike.

In dat topic van dat meisje dat haar kanker had verzonnen, heb ik een paar verwijten naar mijn hoofd gegooid gekregen.
Dat het belachelijk was dat ik ook maar dácht dat het verzonnen was, omdat het te erg om te verzinnen was.
Daarom vroeg ik me het eens af.

Byron15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:36

Meestal ga ik er vanuit dat de mensen niet liegen.
Naar het aantal posts en het profiel kijk ik ook niet.
Als ze de boel willen belazeren en daar gelukkig van worden zal het me echt een worst zijn, het enige wat ik jammer vind is dat ze meestal geen rekening houden met mensen die zich gekwetst kunnen voelen.

Ik zet geen persoonlijke dingen op het internet en daarom maak ik mij er misschien ook niet druk. En zoals ik al zei ik ga ervanuit dat iedereen eerlijk is.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:03

Quote schreef:
Miep was iemand die ziektes verzon.

Zo was een tijdje terug ook een meid die een hersentumor verzonnen had en nog maar een jaar te leven had.
Leugens.
Bóós dat ik was.

Dat heb ik IRL gehad, zij een vriendin van mij dat ze kanker had.
En dat ze niet zolang meer te leven had, omdat het uitgezaaid was.
Dus ik helemaal huilen enzo, toen bleek dat het niet waar was en dat een 'vriendin' van haar precies hetzelfde bultje had en dat zij dus dacht dat het ook zo was.
Terwijl ze zei dat ze bij de dokter geweest was .

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:09

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:41

Nee Miep had geen tumor.

Ik heb uitgebreid met haar gemaild. Ze wist het zelf ook niet precies waarom ze dat gedaan had. Het is een aardige meid hoor.

viewtopic.php?p=4459612#4459612

Maar als wij denken dat het niet echt is, moeten we het dus wel zeker weten. En dat is vaak erg lastig. Maar door vragen van bokkers vallen mensen wel door de mand.

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:21

Bokt is wat dat betrefd heel handig. Helaas dat door al die leugens sommige dingen niet serieus genomen zijn, terwijl het gewoon de kei harde waarheid was en daar mensen heel erg mee gekwetst zijn. Door gesuggereer van mensen worden er soms bedenkingen als feiten gepresenteerd en dan gaat het fout.
Ik ben niet heel argwanend op internet maar hou er wel rekening mee. In het dagelijks leven weet ik mensen vaak heel snel in te schatten en vertrouw ik mensen niet snel iets toe.

partygirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:28

Hoi ik ben nieuw op bokt,en las die berichies over vertrouwen.
Nou dan staat me hier wat te wachten want ik kom net kijken en heb nog niets aan mn pro gedaan.
Zou nog en eens weten hoe dat moet
Maar dat komt nog wel iig hallootjes allemaal

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:47

Één van de redenen waarom ik bijna nooit op zulk soort topics reageer.

Het blijft internet, je weet niet wie er aan de andere kant van de lijn zit. Voor hetzelfde is MissHaffie een oude getrouwde vrouw van 85 die foto's plaatst van haar kleindochter Om maar even een heel cru voorbeeld te noemen (want tuurlijk weet ik wel dat MissHaffie geen ouwe taart van 85 is ). Dus ook een ingevuld profiel zegt niet alles.

Maar ja, dat is het risico wat je neemt als je je aanmeldt op een paardenforum. Sh*t happens...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:49

Tja.. ik ga altijd op mn instinct af ..
Ik heb een keer een topic gestart en werd me ook vertelt dat ik het allemaal maar verzon omdat ik een email adres niet wilde geven. Toen begon er een discussie tussen een paar mensen die me wel geloofde en die niet .. toen kwam dr een slotje op Kreeg k nog geen tips .. maja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:19

Quote schreef:
Waar trek jij de grens?

Daar heb ik eigenlijk geen regel voor. Vaak heb ik het gevoel van 'Ja, suuure' of van 'Jeetje, das klote '. En ad hand daarvan ga ik eigenlijk posts van die user doorlezen om te kijken hoe geloofwaardig het is, etc.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:33

Ik lees het altijd door en dan zegt mn gevoel wel of het goed of niet goed is..

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 11:12

Dat heb ik ook.
Maar dan reageer ik meestal wel. (om een beetje aan de tand te voelen)

@Nerwen; natuurlijk ben ik een oude vrouw.
Die van de reclaaame! * Ik ben je bitch niet.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:52

Ik heb, na al bijna twee jaar lid te zijn, ook nog steeds geen ingevuld profiel... Waarom niet? Een van de redenen is dat ik gewoon niet zo handig met computers ben en dus niet weet hoe ik foto's etc. erin moet zetten. Een andere reden is dat ik idd niet iedereen op internet vertrouw en dan dus niet iedereen hoeft te weten wie ik ben en welke paarden ik rij.
Ik kan dan wel een profiel vullen met: 'hallo, ik ben ..., 21 jaar en studeer rechten in Utrecht, waar ik ook woon.' Maar wat heeft iemand daaraan?

Ik geloof ook lang niet alle topics, vooral niet de 'ik snij mezelf' of 'ik ben depressief' topics. Ik denk dat als je echt zulke problemen hebt, je dit niet op een openbaar forum neerzet. Verder is het idd een combinatie van hoe lang iemand lid is en wat deze persoon nog meer heeft gepost. Een persoon die ik vaak, serieuze, dingen zie posten, zal ik eerder geloven dan iemand die een maand lid is en 10 berichten heeft.