Zenuwpijnen? Reumatische Klachten? Wie heeft er last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: Zenuwpijnen? Reumatische Klachten? Wie heeft er last van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:19

Zenuwpijn? Nou en of. Wordt erger bij vermoeidheid, bij slecht weer,(harde wind!), rondom mijn periode...
Het is begonnen in mijn handen en gezicht, maar intussen doet mijn hele lichaam zeer.
een warme douche kan helpen, maar niet ineens van de kou buiten onder een hete douche... dat is echt foute boel.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 16:10

kunnen de mensen met zenuwpijnen de pijn wat uitgebreider omschrijven? Heeft die paracetamol met codeine ook een naam???

Groetjes Cyn

Jaila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:56

Ook ik heb last van alles en nog wat :Ik zeg altijd mijn hele lijf doet zeer.Heupen,schouder,ellebogen,vingers,knieen,polsen alles wat maat zeer kan doen doet zeer en de ene keer doet dit meer zeer en dan dat weer,maar altijd pijn.
Ik kwam ook bij allerlei artsen terecht en ben behoorlijk door de mangel gegaan,totdat ik bij de reumatoloog terecht kwam en die zei gelijk, o dat is artritis psoriatica.
Ik had inderdaad jaren daarvoor bij de dermatoloog gelopen voor een uitslag en dat bleek psoriasis te zijn,ik had het niet erg, alleen op mijn hoofd en een paar plekjes op mijn knieen.
Dat is toen behandeld en daar heb ik nooit meer last van gehad,maar toen begonnen de gewrichtsklachten, en omdat het ook bij mij in de familie voorkomt was door de reumatoloog al gauw de link gelegd.

Ik kreeg medicijnen mee maar die hielpen niet ,heb heel veel andere medicijnen geprobeerd maar niets hielp.Op het laatst kreeg ik Vioxx maar daar kon ik niet tegen ,dus kreeg ik Movicox in het begin hielp het wel maar later niet meer,en mijn vroegere huisarts zei dat ik er wel drie per dag mocht gaan gebruiken,totdat ik een nieuwe huisarts kreeg en ik op het matje geroepen werd dat dat veel te veel was en hij raadde mijn aan om s morgens 2 paracetamol en 1 Movicox te nemen en daar heb ik redelijk baat bij. Niet altijd want het ligt ook aan wat voor n weer het is,als het vochtig is heb ik er meer last van.Maar het is allemaal geen pretje.Ook heb ik inderdaad door overbelasting 2x in het gips gezeten omdat ik een tenniselleboog had, en dat komt omdat je met deze aandoening gauw overbelast en je peesaanhechtingen niet al te best zijn en dat is ook vaak het probleem van de pijnen.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:49

Cyntje schreef:
kunnen de mensen met zenuwpijnen de pijn wat uitgebreider omschrijven? Heeft die paracetamol met codeine ook een naam???

Groetjes Cyn

Zenuwpijn is goed te herkennen als felle, zeer plaatselijke aanhoudende of kloppende pijn. Als je wel eens kiespijn hebt gehad, wet je wat zenuwpijn is. Ik gebruik er gewone paracetamol tegen, dat helpt half, warmte helpt ook wat.
Paracetamol met codeïne heet gewoon zo bij de apotheek. Codeïne veroorzaakt wel slaperigheid.

Djesseka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:10

Ik heb PD (Posttraumatische Dystrofie) en dat heeft te maken met een ontregeling van het zenuwstelsel. Er is veel onduidelijkheid over PD, maar ik kan je één ding zeggen: Mijn hele lichaam doet constant pijn.. Als ik veel gedaan heb, ben ik helemaal kapot. Doodmoe word ik ervan, van die pijn en van alles maar laten zitten omdat ik het niet aankan. Ik ben pas 16! Maar ja, overal valt mee te leven, denk ik altijd maar.

Ik kan je niet zoveel over PD zeggen, aangezien het voor mij ook vrij onduidelijk is wat het inhoudt. PD krijg je door een ongeval, maar dat kan al een gestootte teen of een speldenprik zijn. Meestal komt het voor in enkels of polsen (of daar in de buurt). Door compensatie van deze pijnlijke lichaamsdelen en door doorstraling van PD naar de rest van je lichaam, kun je door een speldenprik in je vinger overal flink pijn hebben.. Ik heb PD gekregen na de operatie aan mijn pink. Het enige dat je aan de pijn kunt doen, is flink paracetamol nemen.. Maar dat dat niet goed voor je is, daar kom je ook gauw achter.. Ik denk dat het een kwestie van doorbijten is..

Ik hoop eerlijk waar voor je dat het geen PD is en eigenlijk dat het gewoon helemaal niks ernstigs is natuurlijk. Succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:52

Ik heb tendenitus (weke delen reuma), artritus en als gevolg van beide ook last van artrose. Verder overlaxatie van al mijn gewrichten wat erg belastend is voor de tendenitus. Heb al zeker 20 jaar geen dag zonder pijn gehad.
Verder vind ik een heel kenmerkend iets de enorme vermoeidheid. Deze is bij mij ook nog wat erger omdat ik 15 jaar geleden acute reuma heb gehad die op mijn hart is geslagen, met als gevolg nu vervormde hartkleppen die lekken.

@randalinpony: hormonen, dat klopt! In Loppersum zit een huisarts (dr Booij) die iedere dinsdag open spreekuur heeft en hormoonspuiten geeft voor reuma-patienten, en die zijn er erg gebaat mee. Ik ben er ook 1 keer geweest, maar de afstand was voor mij behoorlijk groot (250 km enkele reis) en met een spuit in je bil weer terug rijden, dat zat niet erg prettig. Bovendien vond mijn gyneacoloog het weer geen goed idee, omdat mijn hormoonhuishouding sowieso abnormaal was, en dan zou ik weer andere klachten krijgen.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:06

Mijn hormoon huishouding is ook niet goed en ik vraag me af of dat niet de directe oorzaak of een van de oorzaken van de reuma is!!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:40

uhm mensen ook bekend met spierreuma?

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:41

@lusitana: Hoezo hormoonhuishouding hoe merk je dat?

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:47

Ik weet het omdat ik lang bij een gynaecoloog gelopen heb en er allerlei onderzoek is gedaan. Mijn baarmoeder is trouwens verwijderd omdat ik altijd erge last van mijn menstruatie had.
De meeste hormoonproblemen zijn vaag, maar tekenen kunnen zijn:Overbeharing (gezichtshaar bij vrouwen bv), vocht vasthouden, zwellen van de borsten, pijnlijke borsten, misselijkheid, hoofdpijn, duizelingen, vreemd zicht (vlekken, sterren, wiebelig), vermoeidheid, prikkelbaarheid, nachtzweten, zweetaanvallen, ochtendmisselijkheid, hartkloppingen...
Elke hormoonprobleem heeft zo zijn eigen symptomen.
Mijn prolactine niveau is te hoog soms erg, soms minder, ik heb PCO (cysten op mij eierstokken), had een vleesboom...
Maar goed, als je een hormoonprobleem vermoed of er op gechecked wil woren, kun je bloed af laten nemen door de huisarts of je door laten verwijzen naar een gynaecoloog.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:18

Daar zeg je wat Lusitana
Ik maak teveel oestrogeen aan (volgens de ha) en heb veel klachten net als af en toe melk uit mijn borsten ed (prolactine weer he!), op nauwelijks eten steeds dikker worden, vermoeidheid, misselijk tot overgeven toe...
Ik heb dat tot dusver nooit aan mijn gewrichts- en spierklachten gekoppeld maar ik ga eind van de week naar de reumatoloog en zal dat ook zeker even daar melden!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:00

Ik heb ook zenuwpijn, maar dan vooral 1 plek, tussen mijn schouderbladen. Er zijn al foto's gemaakt etc, maar behalve verharde spieren en huid en bindweefsel, is er niks te vinden. Maar de pijn die ik daar heb, is af en toe echt heel erg.. Paardrijden is ook af en toe erg lastig. Daarbij heb ik last van bekkeninstabiliteit, iemand anders toevallig ook last van?
Voor de rest doet heel mijn bindweefsel pijn, en mijn spieren scheuren snel. Ik heb ook erg last van pijnlijke borsten, en weinig kracht.
En om dit allemaal maar een verzamelnaam te geven, hebben ze het maar fibromyalgie genoemd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:12

Cyntje schreef:
uhm mensen ook bekend met spierreuma?

Dit is weke delen reuma.

En hormonen en reuma, het heeft veel met elkaar te maken qua last dat je kan krijgen. Bij mij heeft de gyneacoloog samen met mijn reumatoloog de afweging gemaakt voor die hormonenspuiten, en daarbij zijn ze tot de conclusie gekomen dat het voor mij beter was als ik ze niet zou hebben. Ik zou er weer andere klachten door krijgen, en mijn hormoonhuishouding is nu net een beetje redelijk.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:17

Urielle schreef:
Daar zeg je wat Lusitana
Ik maak teveel oestrogeen aan (volgens de ha) en heb veel klachten net als af en toe melk uit mijn borsten ed (prolactine weer he!), op nauwelijks eten steeds dikker worden, vermoeidheid, misselijk tot overgeven toe...
Ik heb dat tot dusver nooit aan mijn gewrichts- en spierklachten gekoppeld maar ik ga eind van de week naar de reumatoloog en zal dat ook zeker even daar melden!

Oja, dat nauwelijks eten en dikker worden had ik nog niet genoemd. HET MEEST FRUSTRERENDE.
Ja, overleg het eens met je reumatoloog. Ik heb hier helaas geen contact meer met reumatoloog, omdat huisarts me niet door wil verwijzen. Ook niet naar een cardioloog trouwens Dus rommel ik maar wat aan. Nou ja, ben door mijn astma toch allergisch voor de meeste medicijnen voor reuma. Dus paracetamol en de electrische deken zijn mijn grootste vrienden...

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 14:40

Ha, tja... vandaag heeft de reumatoloog me gebeld. na 6 weken 1 pil movicox en 2 weken 2 pillen movicox moet ik nu 2 weken aan de celebrex en als dat ook niet werkt moet ik een spieronderzoek...
Maar ik heb het idee dat ik te weinig ongesteld ben, maar durf der moeilijk mee naar de huisarts maar kan het ermee te maken hebben?Alvast bedankt voor jullie reacties!
xxx cyn en sterkte jullie ook he met de pijn!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:58

Ik was eerst 1 keer in het jaar ongesteld en pas op mijn 16e voor het eerst. Daarna ging ik naar 2x , 3x en zo langzaam door, maar elke maand is het nooit geweest. Toen ik aan de pil ging, raakte ik pas echt inde problemen. Daarna is mijn menstruatie altijd giga pijnlijk geweest en brak het heel moeilijk door. Het was al bruin voordat er wat kwam. Moet zegegn dat ik nooit kinderen heb gehad. Maar goed, ik ging daar dus wel mee naar de huisarts en uiteindelijk gynaecoloog. Gewoon doen hoor. Hoort soms nl bij bepaalde syndromen.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 13:35

Iemand ervaring met celebrex? Ik krijg 2x per dag 200 MG...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:26

Met dank aan Aafje: Gisteren ben ik naar de reumatoloog geweest. Er is bloed afgenomen om artritis uit te sluiten (foto's kan momenteel niet) en hij vermoedt fibromyalgie.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 18:46

hoe werdt bij jou fibromyalgie gesteld? Want de reumatoloog van mij zei gelijk: Heb je nie...? Ik geloof dat ze 18 tenderpoints moeten nagaan? Hij gaf alleen een klap met zijn vuisten op mijn bekken/heup???

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:22

Ja hij heeft veel gedraaid en gesleurd aan allerhande lichaamsdelen
Mijn gewrichten zelf geven geen pijnreactie, maar de 'weke delen' wel en mijn spieren zijn schijnbaar ontzettend stijf.

ferah2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:38

bij mij is ook fibromyalgie vastgesteld. Ze hebben inderdaad alle "tenderpoints" nagekeken en mijn verhaal aangehoord. "Echte" reuma vinden ze niet, mijn gewrichten zijn niet opgezwollen.
Ik kreeg ook eerst het idee dat ze het tussen mijn oren vind zitten, en ook op een website krijg je die indruk.
Toch heeft het een naam en weet niemand hoe of wat (dus kunnen ze me verder ook niks anders vertellen) Ja, te weinig slaap en teveel stress is niet bevordelijk, maar wanneer is het dat wel?
Dit stukje typen, een kastdeurtje verven, of de schoolkrant even vasthouden voor mijn dochtertje:het doet me vreselijk pijn.
Ze weten het allemaal nog niet, voorlopig willen ze me wel op antidepressiva zetten. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt;voor je het weet ben je verslaafd aan dat soort middelen. Daarbij geef ik nog steeds borstvoeding aan mijn jongste dochtertje dus als ik zoiets zou willen zou dat nog niet kunnen. Dokters blijven ook maar mensen, he?!

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 17:57

Ja het blijft allemaal erg ingewikkeld, maar dat verhaal van 'het zit tussen je oren'tja dat ken ik....

ferah2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:54

Fibro is vastgesteld maar gister belde de dokter dat er een ernstig tekort aan vitamine D is vastgesteld.
Nu moet ik donderdag terug om nog een keer bloed te prikken om het andere waar zei aan denkt (ziekte van "weet ik niet meer") uit te sluiten. Voorlopig ben ik dus nog niet klaar.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:02

Ik heb ook reumatische klachten, vooral pijn in heupen, SI gewrichten met uitstraling naar benen, en onderrug.
Ik heb m'n bloed laten testen op reuma en ziekte van bechterew, hier kwam niks uit.
Ik loop nu bij een manueel therapeut, doorverwijzing voor een MRI doen ze niet omdat ze dat alleen doen als het echt duidelijk wat is.
Ik wil eigenlijk een verwijzing naar een reumatoloog ofzo, om uit te sluiten dat het dan geen reumatische aandoening is.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:16

De meeste van de reumas zijn niet aan te tonen in het bloed en toch blijven huisartsen stug gewoon niet doorverwijzen. Hier wordt ik ook niet doorverwezen, al liep ik in Nederland al bij een reumatoloog. Dat zijn ten slotte de mensen die er verstand van hebben, huisartsen weten heus niet zo veel over alle soorten reuma (meer dan 200)