Bril of (harde) lenzen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:44

Ik heb al 5 jaar harde lenzen, en rij daar ook altijd mee.. Crossen, naar de duinen, alles gaat goed, geen probleem

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:56

Ik heb nu nog een bril maar in de kerstvakantie neem ik lenzen:D maar ik weet nog niet wat voor enzo..dus ik volg dit topic wel even..is het trouwens wel handig op de skooter en dan lenzen in? ik heb nl vaak de klep van de helm open(weet niet hoe het anders heet).

groetjes

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:18

zonnebloem18 schreef:
OrissE_GipsY schreef:
harde lenzen zijn wel beter voor het oog, zachte lenzen laten vrijwel geen zuurstof door, en kunnen soort van vacium ( of hoe je het typt ) zuigen... dus dat is hartstikke slecht voor je oog.

Ik weet niet waar je dit verhaal vandaan hebt maar als iets slecht voor je ogen is verkopen ze het echt niet hoor.

Sigaretten zijn ook nog steeds te koop

Ik heb nu ruim 3 jaar harde lenzen. Voor zachte heb ik te droge en gevoelige ogen en met harde gaat het wel goed. Op vakantie met zwemmen doe ik zachte lenzen in, zo een paar dagen gaat het goed, maar ik vind harde lenzen echt veel fijner en makkelijker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:23

Dat vacuum zuigen dat merk je idd al je ze vergeet uit te doen een hele nacht en dan nog uitdoet. Dan zijn ze ook erg droog.
wat vloeistof in je oog druppelen en het effect is ook weg.

normaal merk je dat niet.

Verder laten ze wel degelijk zuurstof door
En *afkloppen* na 15 jaar nog geen problemenen gehad, terwijl kennisen van me met harde lenzen dat wel hadden met stof en andere irritatie (bij de paarden dan)

Predator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:56

babe schreef:
Ik heb nu nog een bril maar in de kerstvakantie neem ik lenzen:D maar ik weet nog niet wat voor enzo..dus ik volg dit topic wel even..is het trouwens wel handig op de skooter en dan lenzen in? ik heb nl vaak de klep van de helm open(weet niet hoe het anders heet).

groetjes

ik rij ook meestal met de klep van mn helm open en heb geen last van m'n harde lenzen (of er moet een vliegje in mn ogen komen)

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:23

Ik heb al 9 jaar zachte lenzen, nooit geen problemen mee, ik zwem er zelfs mee Nooit last van zabnd, de keren dat ik iets heb gehad (vlieg in oog, lens er uit,..) kan ik op 1 hand tellen

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:13

ik heb ook zachte lenzen, van in augustus ergens
begonnen met zachte lenzen van de hans anders.
maar ik ben eens weest gaan zwemmen, en de week erop merkte ik dat er adertjes in mijn ogen kwamen.
naar de oogarts ermee, druppels en zalf gekregen, geen probleem
paar weken later, infectie op men oog
lenzen een week uit
2 weken goed gegaan, weer infectie.
tot 3 maal toe
ik heb dan een maand zonder lenzen rondgelopen, en naar pearl geweest achter lenzen (na aanraden van enkele bokkers die slechte ervaringen hadden bij HA)
ben nu bezig aan mijn 2 de paar, en heb geen problemen meer.
ik verdraag ze goed, heb ze iedere weekdag van 7.30 tot 5.30, woensdag en vrijdag tot 20.00
geen problemen
de weekeinden draag ik ze enkel om naar de paarden te gaan en als ik wegmoet.
en als ik s'avonds laat nog wegmoet draag ik ze over dag korter of niet.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:41

Ik heb nu 3 jaar lenzen (zachte)