vikki schreef:Ik vraag met je mee af... dat heb ik nooit kunnen begrijpen... dat liefde blijkbaar soms in haat kan veranderen... Ik denk dan, als je ooit van elkaar gehouden hebt, dan kan je toch iig omwille van de oude liefde respect voor elkaar houden...
Ja dat vraag ik me ook wel eens. Bij mij was het net zo. De liefde voor mij veranderde ook in haat voor mij. Maar ik wist eigenlijk al van te voren dat wat ik ook zou doen om dat te voorkomen, dat het niet zou lukken. Soms weet je dat gewoon een persoon zo zou kunnen zijn, door iemands karakter of achtergrond.
Wraak nemen zoals (op een indirecte manier) geld stelen, verplichtingen ontduiken, stelselmatig liegen en bedriegen en dingen verdraaien, dingen meenemen die niet van jou zijn (Hele dozen meenemen met daarin dingen van jou o.a. massief gouden mancetknopen of een mobieltje en het dan maar niet terugbrengen). Mensen draaien er hun handen niet voor om als het op hun ex aankomt. Ik zou altijd de eer houden aan mijzelf, hoeveel verdriet ik ook zou hebben. Maar zo zit ik in elkaar, zo hoeft een ander dus niet in elkaar te zitten.
Ik zie nu ook aan de ex van mijn broer dat het anders kan, ondanks dat mijn broer het niet netjes heeft aangepakt. Kort door de bocht: hij heeft de relatie verbroken (hij was verliefd op een ander en ging er nog mee vreemd ook) terwijl ze net een nieuw huis hebben gekocht en zij haar baan heeft opgezegd om haar schoonheidsalon aan huis te beginnen en ze zelfs aan kinderen dachten. Kortom alles in duigen. Huis moest weer verkocht worden (met een flink verlies), zij een baan zoeken, hij ook trouwens, spaarcenten weg enz. enz. Maar zij houdt de eer aan zichzelf en probeert op te krabbelen en draagt haar lot, zonder wraak te nemen oid. Ze neemt waardig afstand en houdt de eer aan zichzelf. Daar ik heb echt respect voor!
Laatst bijgewerkt door Prima op 29-11-05 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt