H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:03

Sizzy schreef:
Hmm vreemd, heb ik nog nooit gehad bij de H&M, meestal hangen er bij ons altijd netjes alle maten tussen. Tenzij ze op zijn natuurlijk.

Desiree: de maten bij Sting vallen altijd behoorlijk klein idd, heb daar vaak M/L terwijl ik normaal S/M heb
Het verschilt trouwens ook enorm per merk.

Wat raar ik had laatst bij de sting xxs ipv m

Matenoorlog?

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:04

En die broeken, die passen bij mij echt nooit!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:04

Ik ben ook blij met de grote maatvoering van H&M, niet iedereen heeft een streng dieet/sportplan gevolgd de afgelopen maanden

Plus dat ik de prijzen van de H&M zodanig vind dat ik er niet over zou klagen... gewoon een beetje doorzoeken...

Citaat:
Ik vind dit een hele ongezonde ontwikkeling, als we maatje 48 al als normaal gaan beschouwen...! Het moet niet gekker worden.....!

Wat een overdreven reactie...
als je bij de boutiques gaat kijken zie je ook snel genoeg dat daar niks van klopt.. daar is xs de standaard. Ga je daar toch heen?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:10

Dat verhaal van die broeken klopt wel, als ik eens een nieuwe broek koop moet er tegenwoordig zowat een halve meter vanaf, standaard.

Mijn maat 38 hangt ook nergens, mijn zusje heeft ook vaak 34 maar veel winkels hebben dan weer niet kleiner dan 36, wat haar vaak echt te groot is.

Wel goede zaak dat vrouwen met een maatje meer ook leuke en betaalbare kleding kunnen kopen natuurlijk!

Rinoa

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:13

36 en 38 zijn nou eenmaal vaak als eerste uitverkocht. Zelfde als schoenen in maat 39. Zijn gewoon veel mensen met die maat dus tsjah....pech

Heb zelf ook dat probleem, maar het is niet anders. Kan er niet van wakker liggen ofzo (Hoewel het soms wel erg balen is natuurlijk...)

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:14

Terwijl 40/42 de gemiddelde maat is in Nederland, zou je toch denken dat 36/38 er nog hangt

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:16

Had gister zo ongeveer het tegenovergestelde bij de Hennes...

Ik zag een (oerlelijke ) riem, maar wilde hem voor de gein even omdoen. Was echt zo'n kerst-ding.
Hij leek al héél krap.
Ik had een XS te pakken, alleen met mijn maatje 34 kreeg ik hem nog LANG niet ook maar in de buurt van dicht
Was echt meer iets voor een kind van 10 ofzo. Maar echt niet voor een normale slanke vrouw. Die kunnen dat ding echt niet omkrijgen.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:16

Volgens mij is dat niet alleen bij H&M, maar ook bij de rijbroeken van Anky. Had ik normaal mt 42, een Rijbroek van Anky is met maar 40 nog wat te groot...
Of ligt dat m aan mij...?

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:21

Eliane schreef:
Grappig al die verschillende ervaringen Wat Duke zegt ben ik het bv. totáál mee oneens Voor mij is alles altijd veel te weinig getailleerd; als het om m'n schouders (en borsten) past zit het om m'n taille echt véél te wijd Vooral met blousjes is dat echt irritant; ik heb er precies één die wel goed zit... Overigens zie ik er dus absoluut niet uit als Twiggy (niet eens in de buurt )

Heeft toch niets met eens of oneens te maken? Toch met je maat of bouw? Ik ben wat steviger, dus met teveel taille ben ik niet blij. Het moet bij mij wat ruimer zitten. Jij hebt een andere bouw blijkbaar en wil juist meer taille. Twiggy was ook gechargeerd .

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:26

Duke schreef:
Heeft toch niets met eens of oneens te maken? Toch met je maat of bouw? Ik ben wat steviger, dus met teveel taille ben ik niet blij. Het moet bij mij wat ruimer zitten. Jij hebt een andere bouw blijkbaar en wil juist meer taille. Twiggy was ook gechargeerd .

Nou ja, dat is ook wat ik bedoelde Ik vind het gewoon grappig om te zien dat iedereen het zo anders opvat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:27

40/42 mag dan de gemiddelde maat zijn in Nederland, maar vergeet de mollige tiener grietjes niet die zich koste wat het kost in een maatje 36/38 willen proppen

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:28

Sizzy schreef:
Terwijl 40/42 de gemiddelde maat is in Nederland, zou je toch denken dat 36/38 er nog hangt

Ja zou je denken maar is dus niet zo. Misschien slaan ze meer in van de gemiddelde maten waardoor er daar dan wat meer van blijven hangen?
Geen idee. Irritant is het wel. Maja

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:37

Sorane schreef:
40/42 mag dan de gemiddelde maat zijn in Nederland, maar vergeet de mollige tiener grietjes niet die zich koste wat het kost in een maatje 36/38 willen proppen

Oh god praat me daar niet van

Heb in een kledingzaak gewerkt, nou wat je daar af en toe te zien kreeg

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:37

Cer schreef:
Ik ben ook blij met de grote maatvoering van H&M, niet iedereen heeft een streng dieet/sportplan gevolgd de afgelopen maanden

Plus dat ik de prijzen van de H&M zodanig vind dat ik er niet over zou klagen... gewoon een beetje doorzoeken...

Citaat:
Ik vind dit een hele ongezonde ontwikkeling, als we maatje 48 al als normaal gaan beschouwen...! Het moet niet gekker worden.....!

Wat een overdreven reactie...
als je bij de boutiques gaat kijken zie je ook snel genoeg dat daar niks van klopt.. daar is xs de standaard. Ga je daar toch heen?

amen! _/-o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:45

Sizzy schreef:
Oh god praat me daar niet van

Heb in een kledingzaak gewerkt, nou wat je daar af en toe te zien kreeg

Ik heb op een blauwe maandag in de vakanties ook wel in een kledingzaak gewerkt.
Het is werkelijk niet te geloven wat een stunts vrouwen uithalen om in een kleiner maatje te passen. Van die mollige meiden met zelf maat 42 in een maatje 38 heupbroek geperst en omdat zo'n broekje echt maar een bepaalde hoeveelheid vet aankan bungelt de rest eroverheen Je zou bijna last van plaatstvervangende schaamte krijgen.

Dat geldt trouwens ook voor schoenen.

Ik was laatst bij de schoenenwinkel. Ik heb zelf 37/38 dus ik ben in dat rek aan het snuffelen zit er een vrouw met maat 41 minimaal haar voeten in een klein schoentje te proppen. Uiteindelijk had ze het met heel veel pijn en moeite aan. Liep alsof ze op eieren stond en zei "Nou schat ze zitten als gegoten" Ik ben maar even een blokje om de stelling gegaan

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:54

Je ziet inderdaad meiden met blote-buiken-truitjes en heupbroeken en dan vraag je je af hoe ze dat in hemelsnaam zelf mooi kunnen vinden. Ik ben ook stevig, maar ik ga mezelf niet voor gek zetten met zulke kleding. Ik vind dat je je moet kleden naar je maat. Met maatje 42 of meer, kun je best leuk voor de dag komen. Maar je moet jezelf niet voor de gek houden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:58

SANEX schreef:
Ga voortaan naar de Coolcat, daar hebben ze genoeg in kleine maatjes, daar kom ik tegenwoordig nooit meer omdat ik daar met mn maatje 38/40 niet eens in een volgens hun maatvoering XL kom.. veel te strak

De coolcat is pas absurd!!!
Kocht daar afgelopen voorjaar een trenchcoat, maatje XL voor een meidje wat normaal qua jassen maatje S/M heeft... Ben ik 1.58 met een normaal bovenlijf, draag ik een trenchcoat maatje XL .

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:05

Citaat:
Ik kan met mijn normale gezonde postuur nu dus niks meer vinden

goh dan moet ik met mijn abnormale, ongezonde postuur met maat 48 maar es op zoek gaan naar zo'n winkel bij mij in de buurt.... ik ga meestal niet eens bij dat soort trendy winkels naar binnen, omdat ze toch alleen maar kleine maatjes hebben, ik blijf meestal hangen bij Vögele, MS en dat soort oubollige winkels...... waar ze wel grote maten verkopen

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:09

NOu ik ben heel blij met een winkel zoals H&M want daar hebben zo ontzettende leuke moderne kleren en dan ook nog eens voor wat stevigere damens en voor damens zoals ik is dat heel handig... Er zijn meer winkels met maatjes die jij nodig hebt dan winkels maten zoals 46 of 48 ofzo dus je hebt nog zat keus hoor Laura... Ik ben een flinke meid en ik ben super blij dat er toch nog winkels zijn die aan de zwaardere mensen denken en niet alleen maar ( net zoals bv only, jens mode enz enz ) aan de kleinere maatjes.... En dat je mond daar zo van open valt vind ik een beetje raar er zijn zat mensen die nou eenmaal wat forser zijn en dan is deze winkel heel goed... ik spreek nu vanuit mijn standpunt en ik denk dat er wel meerdere mensen het met mij eens zijn toch ??

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:13

Ruilen? Iedere keer als ik bij de H&M (of elders) ga shoppen hangt het vol met maatje 36 & 38, maar de 40/42 die ik moet hebben is in geen velden of wegen te bekennen.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:22

Nou ik ben er wel blij mee dat ze ook wat grotere maten verkopen,ik ben misschien wel dikker maar dat wil niet zeggen dat ik er geen leuke kleren mag hebben toch... bij de h&m verkopen ze erg leuke kleren voor weinig geld(ook niet onbelangrijk)
En geloof me er zijn nog altijd veel meer winkels waar ze ini mini maatjes verkopen. Als dat niet zo was dan kon ik namelijker wel makkelijker slagen met kleren kopen.
Ik vindt alleen bij h&m dat de maten zo verschillend zijn de ene keer heb je 46 en de andere keer 50 en dan weer 48. Daar klopt echt niets van.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:24

de confectieindustrie is al zeker 10 jar bezig met een uniforme Europese maatvoering, zowel voor mannen als vrouwen, ze hebben duizenden mannen en vrouwen opgemeten. Waarom het systeem er nog steeds niet is, weet ik eigenlijk niet, ik zal het eens navragen op mijn werk, daar weten ze het vast wel

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 16:26

´Wat forser´ a la... maar maat 46 (dus gelijk aan een 48)?
Toen ik vijftien kilo zwaarder was en dus echt overgewicht had, paste ik een maatje 42, 44. Wat nu dus een 40/42 zou zijn(?!). Dan zou er dus kleidng bijhangen die drie maten groter zou zijn als 48. Dat is niet ´wat forser´!

Als het zo zou zijn dan er maar twee maatjes 46 over waren omdat de rest op was zou je mij niet horen. Maar dit was gewoon een heel REK van 44/46ers... Kijk, dat ze die in het assortiment hebben vind ik geen punt. Maar wat mij tegen de borst stuit is dat de maat steeds verder opschuift. De Large afdeling van Hennes (wat ik een heel goed inititaief vind!) was ´vroeger´ vanaf 44. nu vanaf 50! Daramee wordt een signaal afgegeven dat de gemiddelde vrouw dus steeds dikker wordt. En dat vind ik geen goede ontwikkeling. Een ongezonde ontwikkeling ja. Want ik heb het nog niet eens over de esthetisch aspecten, maar over de gezondheidsaspecten!

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:26

Laura schreef:

Dus ik ben in jou ogen ongezond bezig, ik heb jaren medicijnen moeten slikken waardoor ik aardig wat ben aangekomen en daar kan ik niets aan doen ik geef heel eerlijk toe dat het niet alleen aan de medicijnen ligt en dat ik er ook zelf aardig aan mee hebt gesnoept maar ik zit nu heerlijk in mijn vel ik ben een modieuze dame met maatje 46/48 en ik schaam me er niet voor iedereen moet mij nemen zoals ik ben en doe je dat niet dan kan je voor mij ophoepelen.. Ik vind het een beetje een banketstaaf opmerking dat je zegt dat het niet erger moet worden, waar slaat dit op als iemand zich nou gewoon prettig voelt waar maak jij je dan druk om.....

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 16:28

Nou dat is super voor je, maar jij bent met je medicijngebruik dan een uitzondering op de regel. Super dat er kleding is die voor jou geschikt is, maar niet dat er dus van de kledingindistrie vanuit gegaan wordt dat jij een maatstaf bent!

Edit: Ik wil ook helemaal niet zeggen dat je je NIET goed moet voelen, maar WEL dat als mensne dit als ´gewoon´ gaan accepteren door bv de maatvoering die kant op te schuiven, de acceptatie omhoog gaat, wat voor je gezondheidsaspect gewoon niet goed is omdta je minders nel gewezen wordt op het gezondheidsrisico. Net zo goed als dat de magere latten op de catwalk anorexia in de hand werken!
Laatst bijgewerkt door Laura op 24-11-05 16:31, in het totaal 2 keer bewerkt