Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tessebes schreef:Nee, omdat de "normaal" begaafde mensen niet dusdanig te controleren zijn. Verder gaat het, lijkt me, bij mensen met een verstandelijke handicap relatief gezien vaker fout. Ik vind dat je voor het opvoeden van kinderen bij je volle verstand moet zijn, maar dat valt over normaal begaafde mensen ook niet altijd te zeggen.
Citaat:Zoals verderop nogmaals gesteld is: je kunt geen algemene regel( wet) maken voor uitzonderingen. Er zijn heel veel mensen die geen kinderen moesten nemen, zwaar verstandelijk gehandicapten is daar misschien 1 van, maar laat de beslissing daarover bij hun ouders of familie. Nooit meer een übermensch gaan fokken.
Misja schreef:En het komt heel weinig voor, maar ik ben het geheel met Sorane eens voor de verandering![]()
Sorane schreef:Maar verbieden? Nee dat niet...
tessebes schreef:Grondwet of niet ik vind dat mensen met een verstandelijke handicap geen kinderen mogen krijgen.
Robyn schreef:Voord de personen die vinden dat verstandelijk gehandicapten geen kinderen mogen krijgen. Welke maatregelen vind je dat er genomen moeten worden. Moeten deze mensen verplicht aan de pil?
Tessebes schreef:Ach Misja, als jij mij blijft pakken op die ene uitspraak, dan is verdere discussie zinloos lijkt me.
Sorane schreef:Verstandelijke handicap heb je in verschillende gradaties inderdaad. Ik woon tegenover een huis voor verstandelijk gehandicapten. Er woont een stel wie beide behoorlijk gehandicapt zijn. Ze hebben een zoontje van nu bijna 4 jaar. Ze wonen onder begeleiding en zo krijgen ze ook veel hulp bij het opvoeden van hun zoon. Ze doen het echter allemaal wel zelf.
Lievere ouders vind je bijna niet. Het ventje ziet er goed uit, gaat netjes naar school enz enz.
Tessebes schreef:Vind je 30% niet verdomd weinig? Je hebt het wel over een kind... in 70% van de gevallen gaat het dus niet goed. Dat is een lekkere score. En om god er nou bij te halen??? Hebben die mensen hun verstandelijke handicap zeker ook van god gekregen? Denk nou eens aan die kinderen, wat voor leven zullen die hebben. Gepest worden op school, ouders waarmee je niet normaal kunt communiceren en waar je je niet aan op kunt trekken, die je niet als voorbeeld kunt zien... Nee, ik ben er gewoon fel op tegen.
Anoeska schreef:Geen mening, maar meer een overweging....
Zelfs al gaat het goed, en groeit een 'gezond' kindje goed op bij één of twee verstandelijk gehandicapte ouders. Dan zal zo'n kindje nooit de steun van z'n ouders kunnen krijgen als een kind met twee gezonde ouders. De gesprekken over moeilijke keuzes in mijn leven, die ik af en toe met mijn ouders heb, zullen niet mogelijk zijn, omdat het kindje que verstandelijk niveau z'n ouders snel voorbij gaat. Lijkt me heel moeilijk om als volwassen te leven met een verstandelijk gehandicapte ouder.
.