Ik schrijf altijd de woordjes een keer op ( let op: zonder vertaling d'r achter ) dan kopieer ik hem 2 keer ( dan heb je d'r dus 3 ). Dan heb ik een soort SO die doe ik dan 1 x voordat ik geleerd heb. Dan weet ik er soms toch al een paar. Daarna leer ik, door ze in het programma overhoor jezelf in te voeren. Dan maak ik die SO nog een keer. En kijk ik welke woordjes ik echt niet weet. Die leer ik dan door ze een paar keer op te schrijven en ezelsbruggetjes te bedenken. Dan maak ik de laatste SO en dan heb ik r meestal nog 1 of 2 fout. die schrijf ik op een blaadje, en daar kijk ik dan nog ff naar.
Ook een goed idee is om kaartjes te maken met op de voorkant het woord wat je moet kennen en op de achterkant de vertaling. Je maakt 2 bakjes een met woorden die ik ken en de ander met woorden die ik niet ken. Je zegt het woord voor jezelf ( of je schrijft het op als het moeilijke spelling is ) daarna cotroleer je op de achterkant of het woord goed of fout is en in dat bakje doe je ze dan. En als je dan langs het bakje loopt pak je d'r steeds een en zo leer je het erg makkelijk.
Beide erg veel werk. De eerste doe ik zelf altijd. Volgens mijn griekse leraar is de 2e voor alle talen het best.
Succes!!!!!