Onsteking heup, iemand dit mee gemaakt?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:28

Bedankt!!!

_flo_

Re: Onsteking heup, iemand dit mee gemaakt?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:37

Ik heb het gehad... reageer op een later tijdstip, kom net thuis vanuit de nachtdienst dus eerst even ZZZzzzzzz

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:40

Ik heb op dit moment een ontsteking in mn SI-gewricht. Ik ga elke week naar een manueel therapeut en slikte ontstekingsremmers en het ging heel erg goed. Tot ik zaterdag bedacht dat ik best wel een zak kattegrit van 20 kilo van de winkel naar de auto kon dragen. Was geen goed plan, ik heb nu weer net zoveel pijn als 4 weken geleden.

Veel sterkte ermee!

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 10:52

Ja britt, eerst maar even lekker slapen, het is er goed weer voor!

Ik merk dat ik het idd rustig aan moet doen en zeker geen gekke dingen!! Ik was dus toch gaan werken vrijdag, een nachtdienst, terwijl ik wist dat het geen goed plan was maar ja, ik had beter voor mezelf moeten opkomen! Mijn collega's zagen wel dat het niet ging en toen heb ik me ziek gemeld! Doe het nu dus echt even rustig aan!!!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:59

Eefje23 schreef:
nickyu schreef:
ik heb ook (oa) botreuma , de klachten betreffend botreuma kwamen eerst en vooral in de heub , liggen op de zij kan dan ook pijnlijk zijn
ontstekingen aan deze en gene komen regelmatig voor maar zijn gevolg van het een en ander niet de oorzaak

mochten de pillen maar kort of niet helpen zou ik vragen om een doorverwijzing naar een reumatoloog die kan je beter onderzoeken
en vertellen wat het probleem exact is

er zijn teveel mogelijkheden met vergelijkbare klachten om voor de bokkers te bepalen at het exact is , het kan teveel zijn

Je hebt helemaal gelijk nickyu als je zegt dat er van alles aan de hand kan zijn. Maar ik vindt het ook gewoon fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en ervaringen van anderen met dezelfde klachten te horen.
Net zoals Daantjuhhh maak ik me een beetje zorgen over wat het evtueel zou kunnen zijn, ik slik de onstekingsremmers nu al een week en merk iets van verschil maar nog niet veel. Ik heb bijv. ook soms last van rechterhand, ik zie natuurlijk nu natuurlijk overal beren!
ik hoop echter nog steeds dat het gewoon over gaat!!!

geloof dat ik iets te bot overkwam maar zo bedoelde ik het niet hoor
natuurlijk mag je hier gewoon je verhaal kwijt en ervaringen met anderen delen , zo bedoelde ik het dus echt niet (en dan wie ben ik om daar iets van te zeggen , nee zeur zelf vaak genoeg , en alleeen dat al helpt )sorrie ..

maar die onststekings remmers helpen altijd wel iets bij een legio van dingen
als ze nu nog helemaal geen effect hebben denk ik dat het serieus tijd word om eens naar een reumatoloog te gaan

zelf denk ik dat het iets is in de trant van een zenuw beklemming al dan niet door een hernia maar reuma (en daar zijn me toch een hoop soorten in) kan dus ook een oorzaak zijn of een combi van stress stijve spieren die op een zenuw drukken en een slechte doorbloeding ..

iig succes en sterkte en als ik jouw was zou ik weer ff terug gaan naar de arts want als het na een week nog niet werkt ..is er dus echt iets anders aan de hand !

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:10

Bedankt nickyu voor je berichtje!!!! Inderdaad, erover praten en klagen (want dat doe ik ook hoor, zeker tegen mijn man en vrienden ) helpt soms ook al!!!
Maar het is zo dat ik nu toch al wat beter resultaat had moeten hebben van die onstekingsremmers! Maar het lijkt wel iets beter te gaan maar dan moet ik het wel rustig aan blijven doen, zodra ik iets meer vraag spelen de klachten gelijk weer in hevige mate op!
Maar goed, ik slik nog een paar dagen netjes mijn pillen en anders sta ik gewoon weer bij de huisarts op de stoep!!!

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:53

Ik heb besloten morgen weer naar de huisarts te gaan, ik denk dat het toch te maken heeft met mijn SI-gewricht daar ik deze ook voel nu, dezelfde plek als jaren geleden. Alleen raar dat het dan met pijn in de heup begint. Ik heb toen therapie gehad wat me heel goed heeft geholpen! Ik hoop eigenlijk dat het idd is wat ik denk, daar kan ik wat aan doen ook al zal het een zwakke plek blijven en ik denk dat het weer naar boven gekomen is omdat ik nu 3 maanden mijn eigen paard heb en dus veel ben gaan rijden!!!
In ieder geval ben ik nu minder bang dat het bijv. reuma zou kunnen zijn!!!!!

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 11:53

En weet je al wat het nu is?

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 16:28

Ben gisteren naar de huisarts geweest en die me heeft doorgestuurd naar de fysiotherapeut. Ik kon gelijk vandaag al terecht en na eerst een uitgebreid vraaggesprek en onderzoek kwam eruit dat het idd mijn SI gewricht in combinatie met de onderste wervels zijn! Hier heb ik 7 jaar geleden dus ook al eens last van gehad echter had ik toen geen pijn in mijn heup. Hij legde uit dat het niet raar is dat ik daar pijn heb omdat alle zenuwen van de heup/benen vanuit het lage deel van je wervelkolom komen, het heeft allemaal met elkaar te maken.
Ik was opgelucht dat het geen onsteking is, dit is ook naar maar heb goede hoop op de therapie net als vorige keer!
Ik ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren en of ik weer helemaal van mijn klachten afkom! We zullen zien!
Heb in ieder geval ook voorzichtig gevraagd of ik mag paardrijden en dat mocht als ik het maar rustig aan deed en niet de pijngrenzen ga opzoeken! Vandaag nog erg veel last door dat lichamelijk onderzoek dus ik ga morgen maar voor het eerst weer even erop en alleen stappen, vrijdag wordt ie toch weer gereden!!
Nou, dat was even de update!!!!!

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:31

Goh ik kan wel huisarts worden.
Maar ik hoop voor je dat je snel van je klachten af bent. Ik heb het idee dat SI gewrichten moeilijk te genezen zijn, en het komt dus ook weer terug als ik jou verhaal lees.
Maar wat heb je dan precies aan je SI gewrichten?

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 20:08

Ja, je hebt me op het goede spoor gezet!!!!!

ik ga het morgen navragen want dan gaan ze echt starten met behandelen. Hij had het over overbeweeglijkheid en stijfheid en ik weet nu eigenlijk niet goed welke van de 2 bij mij het geval is.

heb jij ook fysiotherapie gehad?? kon die niet beoordelen of het idd je SI gewricht is waar je last van hebt?? zijn er wel eens fotos gemaakt eigenlijk?

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:24

Ja fysiotherapie en manuele therapie. Help allebei niet.
Foto's zijn gemaakt van rug, heupen en SI gewrichten.
Ik weet wel dat ik last heb van hypermobiliteit, dat is op zich niet erg dat hebben heel veel mensen, maar daardoor staat er meer druk op je gewrichten.
Volgens de kraker bewegen mijn si gewrichten niet echt mee, vandaar dat ze ook de hele tijd knakken bij een draai ofzo.
Maar wat het nou is is onbekend. De kraker dacht aan ziekte van Bechterew maar dit is heel moeilijk aan te tonen. Het kan aan te tonen zijn in je bloed, maar dit hoeft niet. En het is niet bij mij in m'n bloed gevonden. Maar ik ga vrijdag terug naar de HA en iets van een verwijzing naar een reumatoloog vragen ofzo.

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 22:35

Dan ben je al een lange weg gegaan zo te horen!! Ik ken iemand met de ziekte van Becherew, zal eens vragen hoe dat bij haar is aangetoond. Hoop dat er wel snel een antwoord komt voor je wat het nou is!!
Zelf heb ik goede hoop op de fysio, had vandaag erg veel last nadat hij me bekeken had, zal morgen ook wel geen pretje worden vrees ik!