Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:voor een goede hoef je niet persee te betalen......... ik heb er liever iemand op die gewoon lekker een rondje stuurt dan iemand die wel even de knoppen bevestigd
een leuke ruiter is voor mij belangrijker.
liever iemand die (misschien niet helemaal het paard aan elkaar rijd en hier en daar een steekje laat vallen, maar gewoon lekker rustig rijd) blij is met de kans die ze krijgt en daar voor honderd procent voor gaat, dan iemand die net even teveel wil.,
KiWiKo schreef:hmmmm zou niet stoppen met studie
Olive schreef:Hoi Len.
Ik heb ook rechten gestudeerd. Nou woonde ik 25 minuten met de auto van uni, maar bij rechten is het propedeuse jaar veel zwaarder dan de rest van studie. De laatste 3 jaren had ik eigenlijk alleen nog hoorcolleges en af en toe een werkgroep. 40 uur studeren heb ik nooit gedaan. Ik heb het keurig binnen 4 jaar gedaan(op mn scriptie na) en ik heb al die tijd mijn paard ernaast gehad. Ik snap dat dat reizen er nogal inhakt, maar je kan natuurlijk colleges en werkgroepen in de trein voorbereiden. Goeie aantekeningen maken tijdens hoorcolleges en dan hoef je thuis echt niet zoveel meer te leren hoor. Zo moeilijk is die studie niet. Zeker niet als je eenmaal richting hebt gekozen(ik heb notarieel gedaan, dat is nog 1 van de richtingen met de meeste uren). Juristen zijn bovendien vrij gewild op de arbeidsmarkt, dus na je studie kan je ook genoeg kanten op. Dus ik zou zeggen, 4 jaar volhouden, goed plannen en lekker je paard houden! Het moet te doen zijn! Succes!
Lenn schreef:Mijn studie situatie is nu als volgt, voor de liefhebber haha, ik volg pas vanaf deze week de studie omdat ik ben overgestapt. Ik moet echter wachten op toestemming, wat via een procedurele weg loopt nu dus dat kan nog wel even duren. Voor de twee cursusvakken heb je echter groepsopdrachten of bonusopdrachten waar ik nu dus niet aan mee kan doen omdat ik niet officieel ingeschreven sta. Dit waren nou net de enige vakken waar je geen voorkennis voor het eerste blok voor nodig had en waar ik dus voor wilde gaan. Dan is er nog een vak wat in het eerste blok ook al liep en een soort wiskunde gaat, daar volg ik dus geen hout van. Dan is er nog een vak wat ook al in het eerste blok liep en daar mag ik überhaupt al niet meer aan mee doen. Dan zijn er nog 2 vakken uit het eerste blok die ik dus gemist heb en die ik zou kunnen herkansen maar waar ik de colleges van gemist heb.
ALS ik dus eindelijk toestemming krijg om te switchen, kan ik pas vanaf januari een fatsoenlijke start maken en ik zal ivm herkansingen achter de feiten aan blijven lopen. Liever maak ik dan een goede start door volgend jaar opnieuw te beginnen en nou even het broodnodige geld te verdienen.
Lenn schreef:KiWiKo schreef:hmmmm zou niet stoppen met studie
Mijn studie situatie is nu als volgt, voor de liefhebber haha, ik volg pas vanaf deze week de studie omdat ik ben overgestapt. Ik moet echter wachten op toestemming, wat via een procedurele weg loopt nu dus dat kan nog wel even duren. Voor de twee cursusvakken heb je echter groepsopdrachten of bonusopdrachten waar ik nu dus niet aan mee kan doen omdat ik niet officieel ingeschreven sta. Dit waren nou net de enige vakken waar je geen voorkennis voor het eerste blok voor nodig had en waar ik dus voor wilde gaan. Dan is er nog een vak wat in het eerste blok ook al liep en een soort wiskunde gaat, daar volg ik dus geen hout van. Dan is er nog een vak wat ook al in het eerste blok liep en daar mag ik überhaupt al niet meer aan mee doen. Dan zijn er nog 2 vakken uit het eerste blok die ik dus gemist heb en die ik zou kunnen herkansen maar waar ik de colleges van gemist heb.
ALS ik dus eindelijk toestemming krijg om te switchen, kan ik pas vanaf januari een fatsoenlijke start maken en ik zal ivm herkansingen achter de feiten aan blijven lopen. Liever maak ik dan een goede start door volgend jaar opnieuw te beginnen en nou even het broodnodige geld te verdienen.
Tommycat schreef:Lastige situatie. Maar ik waarschuw je: Ik ben ooit begonnen met m'n studie op een laag pitje te zetten vanwege de hobby, die immers geld en tijd kost.