wlelk merk pil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 16:15

hoe oud moet je zijn voor de pil?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 16:25

gewoon naar je huisarts gaan, die kan je het beste adviseren. hij meet ook je bloeddruk op en kijkt hoe zwaar je bent enzo.
Wat betreft dat ziek zijn, dat komt denk ik niet vaak voor. ok, ik ben de eerste paar dagen misselijk geweest maar das maar een paar dagen geweest en verder nooit meer.
en die verhoogde kans op trombose valt volgens mij ook wel mee, dat is vooral als t voorkomt in je familie volgens mij.
tegenwoordig zijn er zo veel verschillende pillen, als je van de ene wat dikker wordt kun je vast wel een andere voorgeschreven krijgen. Ik ben zelfs wat afgevallen toen ik met de pil ben begonnen trouwens Haha!
succes ermee

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 19:46

Ik slikte microgenon 30, maar ik werd eerder ongesteld dan geplaind. Ik kon hem ook nooit een keer doorslikken.
Volgens de dokter maakte het niets uit, maar ik ben voor de zekerheid toch overgestapt naar marvelon. Deze blijkt weer een andere samenstelling te hebben dan microgenon.

Ik heb trouwens wel enge verhalen gehoord over de diane, dat je dan meer kans op een miskraam hebt. Ik ken meerdere mensen die er daarom mee zijn gestopt. Mijn zusjes slikken hem ook en die klagen verder niet.

ff tussendoor ik ben nooit dikker geworden door de pil. Heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt.

angel

Re: wlelk merk pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 21:45

Maudje schreef:
welk merk pil hebben jullie dan altijd??

Ik heb zelf Lovette, maar heb nog nooit iemand anders gehoord die deze pil ook heeft, en zelfs m'n nieuwe dokter kende 'm niet!!!

Nou meid ik heb ook lovette! en jij bent ook de 1e die hem ook heeft (heb ook nog nooit gehoord dat iemand anders hem ook had), maar mijn dokter zei ook dat ie nog harstikke nieuwe pil iz en ik slik hem nu net 1 1/2 maand duz???
XXXangel

Jac

Lovette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:29

Heel toevallig ben ik verleden week naar de dokter geweest omdat ikhet helemaal zat was iedere maand vreselijke migraine te hebben. Ikheb door die migraine al heel wat pillen gehad; marvelon, diane 35, mercilon, yasmin (ik was de tweede in de praktijk) en nu heb ik Lovette gekregen. Deze moet ik gaan doorslikken, eerst twee maanden achter elkaar, als dat goed gaat, dus minder hoofdpijn, mag ik deze pil een half jaar doorslikken. Geen stopweek meer dus. Lijkt me wel prettig.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 03:00

Ik denk dat ik elke pil die op de markt was wel zo ongeveer gehad heb. Maar geen één werkte goed bij mij. Ik kreeg altijd tussentijdse bloedingen en soms andere bijwerkingen.
Uiteindelijk hebben we maar een andere oplossing verzonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 12:24

Ik slikte de Diane-35, (vanaf mijn 14e), maar ik had zoveel bijwerkingen, hoofdpijn, misselijk, pijn op de borst, sterke stemmingswisselingen, en in de fam. komt borstkanker en nog iets voor, wat gevaarlijk kon zijn met deze pil.
Dus nu ben ik overgestapt microgynon-30 , en ik slik hem nog maar net dus kan ik ook neit zeggen.

Maud_82

Re: wlelk merk pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 15:49

angel"]
[quote="Maudje schreef:
welk merk pil hebben jullie dan altijd??

Ik heb zelf Lovette, maar heb nog nooit iemand anders gehoord die deze pil ook heeft, en zelfs m'n nieuwe dokter kende 'm niet!!!

Nou meid ik heb ook lovette! en jij bent ook de 1e die hem ook heeft (heb ook nog nooit gehoord dat iemand anders hem ook had), maar mijn dokter zei ook dat ie nog harstikke nieuwe pil iz en ik slik hem nu net 1 1/2 maand duz???
XXXangel
[/quote]

Ok, dan ! Ik slik 'm nu ongeveer 1,5 jaar en toen vertelden ze mij ook dat ie net nieuw was. Verward Verward Very strange ~!!