hondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:11

Als je er een beetje tijd en moeite voor neemt is een jack echt niet moeilijker om op te voeden dan welke andere hond dan ook.
Je moet gewoon consequent zijn.
Jacks zijn in ieder geval wel hondjes met karakter.

En natuurlijk echte paardenhondjes!

Mijn hondjes zijn niet zo eigenwijs. Ze lopen altijd los en luisteren echt heel erg goed.
Elke jack is natuurlijk weer anders.

Over het algemeen staan ze wel bekend als eigenwijs maar ja t is zeker geen saaie hond!

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:13

Als wij een dagje weg gaan dan brengen we haar naar de buren of als de mogelijkheden er zijn( als ze uitgelaten kan worden,niet te lang in de auto hoeft te zitten enz,) dan gaat ze mee.De buren verzorgen haar ook als we op vakantie zijn.Ze hebben zelf ook hond(en) gehad.

liefs layla d
Laatst bijgewerkt door DominiqueDG op 28-03-02 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:14

Bij het ene ras moet je nog meer consequent zijn dan bij de andere. En in de opvoeding is consequent zijn wel het moeilijkste wat er is. De jack russels die ik ken zijn over het algemeen hele drukke en ondernemende hondjes. Inderdaad, ik ken mensen die hun jackie heel goed onder controle hebben, maar die hebben daar speciaal en extra veel tijd in gestoken en dat zijn ook echte hondenmensen. En echte hondenmensen zijn er niet zoveel hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:24

lonneke schreef:
stef dat idee van de loods is juist geen optie. gismo en daisy zijn zoals je weet niet zindelijk. als ik mijn pup daar dan ook laat lopen als ik weg ben krijg ik die ook niet zindelijk omdat zij dan ziet dat de andere honden het ook daar mogen. dan denkt ze dus dat ze overal mag poepen en plassen.
dit moet echt een huishondje worden en moet dus ook zindelijk blijven. als ik ze bij gismo en daisy gooi als ik weg ben kan ik dat wel vergeten.

Dat kan je idd vergeten als je hem 24/7 in de loods gooit, maar niet voor zomaar eens een keertje.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 15:02

tja maar ze ziet toch dat gismo en daisy daar plassen. ik denk dus dat ze dat dan al gauw over zal nemen. dat risico ga ik niet nemen want als ze dan in huis plast moet ze gelijk de deur uit. ik hou haar echt alleen in huis. vraag desnoods of francis haar wil uitlaten. ben nu alleen meer overtuigd dat het wel eens kan om weg te gaan. lees hier dus ook dat dit heel vaak gebeurt dus dan zal ze van die paar keer bij mij waarschijnlijk ook niets krijgen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:15

Mijn twee honden zitten ook af en toe een dagje alleen. Ze heten Gizmo en Droopy Haha!
Soms laat ik ze in huis, in de keuken, soms zet ik ze in de paardenbox omdat vooral Droopy nogal sloopneigingen krijgt als hij alleen is (doet hij ook als hij in de keuken is en wij in de kamer dus niet uit eenzaamheid). Ze kunnen het prima ophouden als ze van te voren even goed uitgelaten worden.

Grote honden kunnen vaak beter alleen zijn en beter hun behoefte ophouden dan kleine honden is mij opgevallen.

Jouw probleem heb ik ook gehad, ondanks de honden, en dat terwijl wij in die tijd een weekendhuwelijk hadden en ik dus vijf avonden en nachten per week alleen mocht doorbrengen Huilen Dat was knap lastig maar ik ben er wel van af geraakt, als je wilt weten hoe stuur je maar een pb.