vraagje voor pilgebruiksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:09

ja ik slik hem ook wel door af en toe...
Maar vind het wel fijn om nu te weten dat ik dus ook geween mn stop week een week kan verlengen zeg maar... goeie zaak!!

kuss

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:33

Donja schreef:
alleen zijn de condooms zo #$@**$#@ duur!!!!

ja,das waar, hahahaha, dan is het wel handig, zo'n pil Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:33

Ik vind ze wel zo weeig zoet smaken, gore vieze dingen....

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:09

Weeig zoet smaken??
Heben we het nou over condooms of over de pil?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 23:38

haha, volgens mij over de pil... daar zit zo'n glazuurlaagje omheen, net als bij die neurofen capsules

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:46

je hebt ook nog implanon of zoiets.
Een staafje in je arm, en dan 3 jaar niet ongesteld.
Prikpil doe ik niet omdat ik dat waarschijnlijk 2 weken met migraine plat lig

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:37

Om mijn pil zit geen laagje hoor?!

Ik heb gewoon een ouderwets wit pilletje. Zo klein ik slik hem door en weg.
Kan niet zeggen dat er een smaak aanzit.

Gelukkig niet!

En over implanon heb ik verschillende verhalen gehoord. Het lijkt me aan de ene kant ideaal. De meeste vrouwen worden helemaal niet meer ongesteld. Maar er zitten ook nadelen aan. De lange termijn gevolgen zijn nog niet bekend. Er zijn al ongewenste zwangerschappen voorgekomen terwijl het praktisch 100% veilig zou moeten zijn.
Dit zou worden veroorzaakt door het verkeerd inbrengen door de arts??

En wat voor mij het grootste nadeel is: er zijn ook vrouwen die last blijven houden van tussentijdse doorbraakbloedingen. Het is dan weliswaar weinig maar wel onverwacht.
Bij de pil weet ik in ieder geval zeker wanneer ik wel en wanneer ik niet maandverband bij me moet hebben.

Het lijkt me erg vervelend om telkens als je iets voelt naar de wc te moeten gaan om te controleren of het misschien zo ver is. Zo paranoia ben ik namelijk wel!
Toen ik nog niet aan de pil was en ik zat rond de tijd dat ik ongesteld moest worden, dan liep ik de hele tijd naar de wc. Ik liep een week van tevoren al met maandverband en tampons te klooien voor het geval dat....

DiamondCheckers

2 keer in een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 05:43

Ik moest hier dus echt wel op reageren he!
Ik heb altijd het geluk gehad dat ik maar twee keer in een jaar ongesteld werd. Het is nog steeds een raadsel dat ik een kind heb. Nadat ik mijn dochter had kon ik niet meer zwanger worden. God's wil of gewoon natuur? Ik heb ook geen last gehad toen ik alles uit liet halen. Ik was niet depressief ofzo. Het is eigenlijk nooit belangrijk geweest omdat ik nooit ongesteld werd! Dus, ik heb eigenlijk maar een paar jaartjes (in mijn jonge jaren!) de pil gebruikt, maar ik had het eigenlijk helemaal niet nodig!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 09:06

Voor mij geen pil meer. Ik heb het onding 10 jaar geslikt en voelde me de laatse 2 jaar een echte dweil. Altijd moe, hangerig, vage spierpijntjes en nog "moodsweeps" ook. Van allerlei onderzoeken gehad en niets hielp. Op aanraden van een vriendin ben ik in december gestopt en na een maand was ik al niet meer zo moe. Sinds februari heb ik nu een spiraaltje en ik had de eerst maand wel spijt vanwege de krampen, maar nu zou ik niet meer terug willen. Ook ik heb er eentje zonder hormonen omdat ik daar dus schijnbaar niet tegen kan.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 11:16

Natascha schreef:
Voor mij geen pil meer. Ik heb het onding 10 jaar geslikt en voelde me de laatse 2 jaar een echte dweil. Altijd moe, hangerig, vage spierpijntjes en nog "moodsweeps" ook. Van allerlei onderzoeken gehad en niets hielp. Op aanraden van een vriendin ben ik in december gestopt en na een maand was ik al niet meer zo moe. Sinds februari heb ik nu een spiraaltje en ik had de eerst maand wel spijt vanwege de krampen, maar nu zou ik niet meer terug willen. Ook ik heb er eentje zonder hormonen omdat ik daar dus schijnbaar niet tegen kan.

ik heb dus om precies dezelfde redenen de pil niet meer geslikt, omdat ik ook steeds moe was en vooral die 'moodswings'. Ik begon te denken dat ik Borderline syndroom had ofzo, maar gelukkig is het over gegaan toen ik stopte. Wel een nadeel na het stoppen; ik was altijd op redelijk normaal gewicht; zo'n 67 kilo, was een beetje stevig maar niet dik. Ik ben sinds ik gestopt ben al 10 kilo aangekomen, maar ik weet zeker dat ik niet meer eet of minder beweeg. Dus vandaar dat ik er weer over zit te denken om weer (een andere) pil te gaan slikken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 13:32

kan je door de pil moodswings krijgen?
ik heb dat namelijk heel erg, het ene moment ben ik supervrolijk, en zit ik 10 minuten later te huilen om niets... of ik word ineens heel erg boos....

ik heb dus de pil microginon30

groetjes liselot

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:58

Cer schreef:
Een vriendin van mij, die ik dit vertelde, wilde ook aan de prikpil, maar haar huisarts zei dat dat alleen voor 'gehandicapten en apen' was. Dus die heeft em niet gekregen. Ligt dus ook aan je huisarts, of je wel of niet aan de prikpil kan.

Wat een onbeschofte l*u*l zeg!!! Als ´ie dat tegen mij had gezegd had ik direct een klacht bij de gezondheidsinspectie ingediend.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:43

De stopweek is destijds eigenlijk alleen maar geintroduceerd om mensen te overtuigen dat het een natuurlijke methode was. Het is verder niet schadelijk om door te slikken. Wel kunnen na langere tijd "doorbraak bloedinkjes" komen.
Ik las zelf altijd pas een stopweek ik "last" krijg van die bloedinkjes.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:41

Nikita"]
[quote="Cer schreef:
Een vriendin van mij, die ik dit vertelde, wilde ook aan de prikpil, maar haar huisarts zei dat dat alleen voor 'gehandicapten en apen' was. Dus die heeft em niet gekregen. Ligt dus ook aan je huisarts, of je wel of niet aan de prikpil kan.

Wat een onbeschofte l*u*l zeg!!! Als ´ie dat tegen mij had gezegd had ik direct een klacht bij de gezondheidsinspectie ingediend.
[/quote]

Nja, dat dacht ik ook al. Ze is trouwens wel op zoek naar een andere, maar dat gaat nog niet zo eenvoudig in de grote stad. Ze zitten vol enzo....bla bla... maar ja, ze is dus wel de pineut...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 19:20

Hihi, dit topic doet me ineens denken aan een gesprek dat ik jaren geleden met een paar huisgenootjes had. Of liever gezegd: ik kwam net thuis op het moment dat m'n huisgenootjes in een druk gesprek over de pil verwikkeld waren. Ik kwam binnen en kreeg onverwacht de vraag 'slik jij de pil wel eens door?' op m'n bordje. Dus ik zei heel gevat: 'Nee, ik bewaar 'm onder m'n tong, jullie niet dan?' Haha!

Duurde ff voor ze 'm door hadden... Haha!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 00:10

Ik slik nu ook al zo'n 15 jaar de pil, microgynon en nu diane.
Ik weet niet of ik nu zo'n last vd pil heb, wel van de menstruatie-cyclus;
vooraf word ik wat sjacherijnig, geprikkeld en last in mijn onderrug. Als het dan zover is stop ik ongeveer na 6 dagen!!!
Ik slik wel eens door ivm vakantie ofzo. Zo moet ik ook naar de gyneacoloog voor onderzoek en stem de afspraken helemaal af op de cyclus!? Zij vraagt mij ook altijd wanneer het laatste was. Zal toch wel belangrijk zijn.
Maar wat een ellende, van de week ging ik effe over de zeik, ik riep naar m'n vriend dat hij nooit hoefde te slikken, geen last had van die buien, geen rugpijn, geen stomme tampons of verbandjes, geen uitstrijkies enz... werd effe kwaad van dat gedoe (dat ding zit ook vaak niet goed enzo!!)
Nou, weer effe kwijt. Maar ik las met verbazing dat sommigen maar een paar keer p.j cyclus hebben? Ongelooflijk.
Eens een keer met de huisarts over hebben ofzo......

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 00:54

LiSSy schreef:
kan je door de pil moodswings krijgen?
ik heb dat namelijk heel erg, het ene moment ben ik supervrolijk, en zit ik 10 minuten later te huilen om niets... of ik word ineens heel erg boos....

ik heb dus de pil microginon30

groetjes liselot

ik heb ook microgynon gehad, had er geen last van. mijn zus (marvelon) wel, dus het zal niet alleen pil afh. maar ook persoon afhankelijk zijn