intolerantie en onverdraagzaamheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:04

Margreet"]
Ga helemaal met Buitenzorg mee. (Tussen de regels doorlezen, die uitdrukking zocht ik *LOL* )

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom hier in de titel de woorden intolerantie en onverdraagzaamheid naast elkaar gebruikt worden terwijl ze exact hetzelfde betekenen? Dikdoenerij?
[/quote]

Ja, klinkt lekker pakkend en roept meer kijkcijfers op.
[quote="Margreet schreef:
That's life. Wen er maar aan. Gebeurt niet alleen maar op forums hoor, ook IRL. Je kunt nou eenmaal niet altijd met iedereen goede vrienden zijn en mooi weer spelen, ik kan en wil dat niet met iedereen tenminste en ik sta daarin vast niet alleen. (En nee, dat heeft niets met persoonlijke vetes te maken voordat je je weer van die onzin in je hoofd haalt.)
Als je anders over een onderwerp denkt dan moet dat gewoon gezegd kunnen worden zonder dat iedereen zich gelijk op z'n (soms te lange) tenen getrapt voelt. Ik ga m'n mening toch echt niet voor me houden als ik het niet met iemand eens ben! Zou een dooie boel worden dan.

Helemaal mee eens. Valt niets meer aan toe te voegen> moet allemaal wel een beetje leuk zijn/blijven. Als er hier mensen rondlopen die gauw een geknakt zieltje hebben; daar wordt je groot van! Trouwens het meeste commentaar wat gegeven wordt is terecht.
Laatst bijgewerkt door Prima op 27-03-02 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:07

sorry dubbel

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 10:10

Hoi Hotdog, het valt mij op, dat mensen intolerant naar je worden als je van een andere mening toegedaan bent dan zij, en ze proberen je van hun gelijk te overtuigen en het lukt ze niet. In dat PF forum probeert een aantal mensen mij en sommige anderen "te bekeren" (stem aub niet op PF), dat is hun goed recht, van mij mogen ze hun gang gaan. MAar nu moet men mij niet intolerant gaan noemen als ze mij niet om krijgen. En daarbij, je moet iemand niet intolerant vinden als die persoon tegen bepaalde dingen aanloopt en op den duur pissig over wordt (t.o.v. bepaalde groeperingen). Tegen Prima werd ook super intolerant gedaan, bij alles wat hij zei werd hij aangevallen, op elke slak zout gelegd. Ik hoop dat je met deze uitspraak niet te selectief bent en alleen de mensen bedoelt die het niet met je eens zijn op bepaalde vlakken.
Kijk, jij hebt jouw beleving, en ik de mijne. Aan wie is het nou om te bepalen welke beleving de juiste is?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 11:40

Prima"]
[quote="VLEUTIE schreef:
nou Margreet ik hoef niet met iedereen vriendjes te zijn, maar het is wel de toon die de muziek maakt.
Het lijkt wel of ik die nu hoor, dan wel een toontje waar ik niet zo dol op ben

Bij jou hoor ik eerder zo een toontje vleutie. Een beetje tolerantie graag. Dank u. Er is hier een zogenaamde peckingorder. Dus newbies moeten zich een beetje rustig houden.
[/quote]

ik neem aan dat dit een grapje is Prima??

enneh Jaap2; "ga elkaar niet persoonlijk aanvallen" in één zin met "het niveau hier vind ik wel lachwekkend" ?????

Sjorrie, maar da klop nie helemaal hè??
Laatst bijgewerkt door lies op 27-03-02 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:04

Ik ben hier ook nog niet zo lang maar ik moet er ook erg aan wennen. Ik dacht dat je ook een discussie op aardige toon kon voeren maar dat blijkt vaak moeilijk. Zo vind ik dat hier zelfs in dit topic gewoonweg onaardig word gereageerd. Kan je wel zeggen " zo is het leven, wen er maar aan" maar dat vind ik onzin, je hoeft toch niet altijd onaardig en kortaf te reageren??
Ik denk wat het grootste probleem is, is dat veel mensen het persoonlijk spelen, dus JIJ en JOUW terwijl het helemaal niet nodig is vaak, en dat er een aantal mensen helemaal niet bezig is met gezellig praten maar met zichzelf constant maar weer bewijzen door bitse antwoorden tegeven.

Het valt me erg tegen, heb nu toch al 2x een aanvaring met iemand gehad alleen maar omdat ze het niet met me eens waren Verward en ik heb echt NOOIT ruzie, met niemand!!! Ik ga daar ook nog eens heel erg mee zitten, van waarom zegt die persoon dat nou?

Jammer dus, als het nog een keer gebeurd hou ik voortaan mijn mond denk ik, mogen de anderen " gezellig" verder praten Lips are sealed

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:45

Bokt is een groot forum, met dus veel meningen.
We kunnen het onmogelijk iedereen naar de zin maken, omdat simpel weg verschillende mensen verschillend over dingen denken. De 1 stemt PF, de ander niet, de 1 houdt van een bonte, de ander niet, de 1 rijdt dressuur, de ander niet. Zo is het nu eenmaal, en daar doe je niets aan.
Zou alleen leuk zijn als mensen elkaar wat meer in hun waarde zouden laten (waarmee ik mezelf niet heilig wil verklaren).
Dus niet tegen iemand die bont wel mooi vind:
Wat een afgrijselijke bok.
Maar, ik hou niet van bont.
Of:
Dressuur is een belachelijke sport.
Maar
ik hou niet van dressuur.
Ik noem zomaar even wat voorbeelden.
Helaas is dit denk ik een onhaalbare kaart

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:29

lis schreef:
enneh Jaap2; "ga elkaar niet persoonlijk aanvallen" in één zin met "het niveau hier vind ik wel lachwekkend" ?????

Je haalt me de woorden uit de mond!

Vergeet het 'ongeregeld' zooitje niet.

Ach, hij doet z'n best, het komt alleen niet zo lekker z'n strot uit omdat hij er blijkbaar zelf ook nog niet helemaal uit is wat hij nou eigenlijk wil zeggen. Geeft niet, wordt vanzelf wel beter.

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:34

He Stef, dat is de juiste toon die de muziek maakt. Ik vind ook dat je niet zomaar alles kan/mag zeggen wat je denkt. Je kan er een ander giga hard mee op zijn ziel trappen. Als jij vind dat je dat recht heb, ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Vind dat zelfs een beetje egoistisch. Vaak zijn de harde schoppers zelf erg snel aangebrand als zij tegengas krijgen. Ook irl zal je het niet ver schoppen en kom je keer op keer jezelf tegen.
Ook hier is het geven en nemen. Als ik denk dat een discussie op niets uit gaat lopen dan meng ik me er niet verder in, omdat ik mij niet wil verlagen tot hetzelfde niveau. Ook ik heb een uitgesproken mening over dingen en als ik reageer probeer ik eerst te kijken of ik het zo kan schrijven dat iemand niet meteen op zijn pik getrapt is. Als je mij aanvalt probeer ik je verder te negeren omdat ik dan denk dat je niet wijzer bent. De lol is er dan snel af.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:25

toch kun je niet vermijden dat geschreven taal anders overkomt dan wanneer je het direct woordelijk tegen elkaar kunt zeggen. Dat is misschien een nare bijzaak die je gewoon moet accepteren.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:23

Absoluut waar Desiree.

En wat moet je met mensen die het verkeerd op willen vatten, op zoek gaan naar een mogelijke negatieve interpratie omdat het geschreven is door iemand die ze blijkbaar niet aanstaat, waardoor ze ook niet meer objectief naar de tekst kunnen kijken?

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:23

Margreet"]
[quote="lis schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond!

Vergeet het 'ongeregeld' zooitje niet.

Ach, hij doet z'n best, het komt alleen niet zo lekker z'n strot uit omdat hij er blijkbaar zelf ook nog niet helemaal uit is wat hij nou eigenlijk wil zeggen. Geeft niet, wordt vanzelf wel beter.
[/quote]

Nou dat vind ik nou weer zo'n belachelijk toontje hebben, volgens mij voel je je aangevallen of niet? Pfff.

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:31

De reacties op dit topic -van bepaalde personen- spreken weer voor zich Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:05

Noem die personen eens Sibold?

Het is idd heel vaak zo dat mensen eruit pikken wat ze willen pikken. Kijk maar eens naar 'het bit' topic PvdA vs. PF, tattoo en piercing topic. En dan noemen ze mij bekrompen. Ik voel me nou nooit op mij pik getrapt, omdat ik gewoon weet wie ik ben en wat ik wil en waar ik voor sta!

Bepaalde mensen hebben hier nou eenmaal een hoger iQ (daar hoor ik niet bij hoor), daar kan je ook niets aan doen. Dat verschil houd je overal. Margreet is een vrouw die later veel zal doen voor de maatschappij(door haar inzet en haar ongetwijfelde vliegende carriere die ze gaat maken). Direct danwel indirect. Zou zonde zijn als ze op jonge leeftijd kinderen zou krijgen.

Heb trouwens weer werk!!!! En wat voor werk......

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:29

Tja Prima ik mag hier dan wel nieuw zijn, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat jij bepaald hoe je met nieuwe mensen omgaat. Beetje vreemd dus, heb net ook een ander topic gelezen, vraag me werkelijk af of je wel gelukkig bent, lijkt anders wel wat gefrustreerd, jammer hoor.
Je lijkt aan de ene kant best aardig, maar je doet zulke nare uitspraken, dat het echt wel schrikken is.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:36

VLEUTIE schreef:
Tja Prima ik mag hier dan wel nieuw zijn, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat jij bepaald hoe je met nieuwe mensen omgaat. Beetje vreemd dus, heb net ook een ander topic gelezen, vraag me werkelijk af of je wel gelukkig bent, lijkt anders wel wat gefrustreerd, jammer hoor.
Je lijkt aan de ene kant best aardig, maar je doet zulke nare uitspraken, dat het echt wel schrikken is.

Nee, maar je hebt gelijk al een attitude die me niet leuk leek. Verder bepaal ik hier niets.
Ik ben een heel ongelukkig persoon en botvier hier mijn frustraties. Dus laat me nou lekker. (heb jij psychologie gestudeerd?) Mijn uitspraken zijn de realiteit en de (goddelijke Schijnheilig ) waarheid, je moet het alleen wel willen zien. Soms wat hard, dat geef ik toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:49

Kleine correctie: jouw uitspraken zijn JOUW waarheid en JOUW realiteit Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 10:13

JOUW waarheid zou moeten vervangen worden in JOUW beleving. En dan wordt het allemaal al gemakkelijker te begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 10:25

Wat zullen sommigen van jullie een moeilijk en gefrustreerd leven hebben zeg! Relativeren is een mooie eigenschap, probeer het eens!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 11:01

respect moet je verdienen Jaapie. Maar ik ga altijd onbevangen een gesprek in, en sta altijd open voor goeie suggesties.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 11:40

Er wordt inderdaad te weinig gerelativeerd hier, en dingen worden te zwaar opgepakt.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:08

Desiree schreef:
Er wordt inderdaad te weinig gerelativeerd hier, en dingen worden te zwaar opgepakt.

IDD en mensen probeer sommige dingen eens niet zo letterlijk te nemen, als je een berichtje niet leuk vindt of het spreekt je niet aan, probeer dan eens om het bericht nogmaals te lezen en het op een andere manier te interpeteren.

Ik zie in zoveel berichten altijd een verborgen grapje of dubbelzinnigheid zitten (zou graag het gezicht van de schrijver gezien willen hebben) maar dan volgen er direct daarna allerlei hatelijke en boze opmerkingen op dat bericht, helemaal niet nodig, je hoeft je toch niet gelijk persoonlijk aan gevallen te voelen Verward Niet iedereen z'n humor is hetzelfde, vraag dan aan een persoon in een pb wat ie ermee bedoeld (en zet niet vervolgens een pb in een topic, want dat is heel laag, en komt de sfeer ook niet ten goede!!)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 12:10

dat was inderdaad precies wat ik bedoelde Napoleon. en daarnaast is het ook nog eens zo, dat ze bij een bepaald persoon helemaal niet meer kunnen relativeren wegens een eerder meningsverschil en dan is plotseling alles wat die persoon zegt per definitie fout. Ik vind dat je dan toch echt verkeerd bezig bent.