Rot kat! (oftewel: Hoe wreed kan de natuur zijn)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:42

grappig ik zie de volgende pagina niet, en dus ook niet deze post!!!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:49

Prima schreef:
Laatst nog een bord zien hangen in Laren bij een huis: Bedankt! voor het doodrijden van onze beide katten. Wilde bijna uitstappen en erop schrijfen: Graag gedaan. Maar ik had geen marker in mij auto.....Mensen denken zo in hun eigen straatje. Ik snap dat ze verdriet hebben, maarze snappen niet dat het hun eigen keuze is geweest.

Onze kat is voor de ogen van mijn 4 jaar oude zusje overreden. En bedankt Boos! Huilen

Ik vind trouwens dat katten buiten horen. Frisse lucht en zonlicht zijn juist goed voor hun ontwikkeling. Je zet je paard toch ook niet de hele dag op stal? Verward Lips are sealed

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:13

jaja, prima koopt bij de bioslager omdat die beesten een 'beter leven hebben' maar een kat moet je maar binnen opsluiten in de kamer?

Je moet zelf maatregelen nemen om te voorkomen dat je kat doodt? Wij hadden er vier, en daarvan kwamen er twee van de boerderij en twee van de flat. Die van de flat waren veel minder bezig met jagen, die van de boerderij waren zo opgevoed door hun moeder. We hebben ze allemaal een belletje omgedaan, maar ja, slim als katten zijn, weten ze precies zo langzaam te sluipen dat het belletje geen herrie maakt.

Stomme katten? Nee.. domme vogels. Zij laten zich vangen. Ik vind wat hier gezegd wordt echt weer getuigen van erg weinig respect voor de dieren. Wij mensen halen ze in huis en proberen ze zo veel mogelijk te vermenselijken en wanneer die katten hun natuur volgen en iets doden, is dat niet hun fout. Wat is dat toch met die ongelooflijke verering van het zgn 'superieure menselijke ras'?

Overigens Prima, jij bent er wel op uit om jezelf erg populair te maken he?? Als jouw hond/paard/oma eens overreden wordt zal ik bij jouw een bordje ophangen 'eigen schuld dikke bult' had je ze maar binnen moeten houden

Citaat:
Het feit dat ze er niet van leren vind ik helemaal krom. Binnen de kortste keren hebben ze weer een nieuwe kat en die wordt weer overreden
Juist ja, die mensen gunnen hun kat een afwisselend leven buiten in het zonnetje waar ze hun instincten kunnen volgen. Dat je je katten maar op moet sluiten is echt van de gekken. Prima: houd jij je hond binnen met een schepje omdat de buurman niet houd van zijn geblaf of van het feit dat ie bij hem op het gazon poept?

Ik probeer echt iemand mening te respecteren, maar Prima maakt me dat wel heel erg moeilijk door zó kort door de bocht te reageren, mijn katten dood te gunnen en natuurlijk overal weer de oplossing voor te hebben die hem toevallig het beste uitkomt. Overigens ervaring met katten? Vast niet.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:19

Werkelijk waar Prima, ik moet nog iets kwijt:

Citaat:
Mensen denken zo in hun eigen straatje. Ik snap dat ze verdriet hebben, maarze snappen niet dat het hun eigen keuze is geweest.
Jij stelt hier dus dat je kat naar buiten laten gaan hetzelfde is als je kat laten overrijden? Beetje simpel, vind je niet? Wie denkt er hier nou in zijn eigen straatje?

Als jij ooit een autoongeluk krijgt mag ik tegen je zeggen: dat heb je zélf veroorzaakt want jij bent in je auto gaan zitten?

Horse Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 20:12

Prima schreef:
Waarom niet dan?
Wat heeft het dan voor functie om dat beestje te doden? Wij zijn van nature ook geen vegeratiers, maar omnivoren. Voor ons heeft het dus een functie. Voor katten ook. Maar ik pleit ervoor die katten binnen te laten. Sowieso, dan zijn ze niemand tot last en worden ze ook niet overreden en gaan ze ook niet met vogeltjes 'spelen'. 9 van de 10 keer eten ze ze niet op. Dan heeft het dus ook geen functie. Bovendien krijgen ze al eten van de baas waar vlees in zit, toch? Ook worden de dieren die ik eet wat humaner gedood, dan als katten het doen.

dan kunnen ze alles wel binnen laten staan, incl de mens!
wat denk je dat een kip voor leven heeft die later bij jou op je bord ligt?
hoe worden sommieg dieren niet vetgemest en volgepropt puur omdat wij ze op ons bord leggen?

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 21:40

onzin dat een kat binnengehouden moet worden.
dát is diervriendelijk bedoel je.. voor de kat Schijnheilig

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:39

Tsja katten hebben nu eenmaal dat instinct, doe je niks aan. Mijn hond vliegt ook achter een haas aan als hij er een ziet. En als hij dan de weg overvliegt vlak voor een auto, dan zal ik veel verdriet hebben, maar dan had ik hem idd maar vast moeten houden.

Hetzelfde met katten, de meeste katten die ik zie die de straat oversteken doen dat meestal vlak voor een auto, vooral in het donker. Als je dus niet wil dat je kat wordt aangereden moet je ze maar binnenhouden of aan een lijn. Meestal kun je met een auto niet meer remmen op het moment dat je de kat al voor je hebt staan.

En ik heb dus een hond die de katten netjes uit de tuin houdt, neemt niet weg dat ik vind dat de katten niet in mijn tuin thuis horen, want ze lopen er nog wel als de hond er niet is. Ik heb toch niet voor die katten gekozen, en dan wel mijn tuin door hen om laten spitten! Ik laat mijn hond toch ook niet in andermans tuin uit?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:44

Mijn katten kijken goed uit bij de weg, gelukkig. Dat er mongolen zijn die zo hard rijden dat mijn kat een inschattingsfout maakt, tsja...

Ik snap dat mensen met een tuin het niet leuk vinden als dat beest er in loopt. Maarja, je hebt ook niet gekozen voor vogeltjes en wormen en konijntjes en weetikveel, die zitten ook in je tuin. Als je geen kat in je tuin wil moet je er een schutting omheen zetten van onder tot boven. De katten en de eigenaars kan je niks kwalijk nemen wat dat betreft.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:03

Laura schreef:
Ik snap dat mensen met een tuin het niet leuk vinden als dat beest er in loopt. Maarja, je hebt ook niet gekozen voor vogeltjes en wormen en konijntjes en weetikveel, die zitten ook in je tuin. Als je geen kat in je tuin wil moet je er een schutting omheen zetten van onder tot boven. De katten en de eigenaars kan je niks kwalijk nemen wat dat betreft.

En dat vind ik nou weer ontzettend kort door de bocht van je, Laura.
Ik heb er niet voor gekozen om katten in mijn tuin te krijgen, die katten zouden ook binnengehouden kunnen worden of aan een lijn in je eigen tuin waar ze dan de boel kunnen omspitten en onder poepen.

Waarom moet ik last hebben van een andermans liefhebberij?

Ik vind dus wel dat je katteneigenaars wat kwalijk zou kunnen nemen, houd die beesten binnen, dan heeft niemand er last van.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:18

Laura schreef:
Werkelijk waar Prima, ik moet nog iets kwijt:

Citaat:
Mensen denken zo in hun eigen straatje. Ik snap dat ze verdriet hebben, maarze snappen niet dat het hun eigen keuze is geweest.
Jij stelt hier dus dat je kat naar buiten laten gaan hetzelfde is als je kat laten overrijden? Beetje simpel, vind je niet? Wie denkt er hier nou in zijn eigen straatje?

Nee ik stel hier dat als jij je kat buiten laat gaan dat je dus het risico wil aanvaarden dat je kat doodgereden wordt. Dus komt het neer op je eigen keuze. Trouwens bijna alles is (in-)direct je eigen keuze in deze wereld

Als jij ooit een auto ongeluk krijgt mag ik tegen je zeggen: dat heb je zélf veroorzaakt want jij bent in je auto gaan zitten?

gaarne heb ik liever dat je het hele stukje quote, zodat je het in de contaxt van het verhaal kan zien.

Nee misschien niet zelf veroorzaakt, maar wel een eigen keuze geweest. Ik weet dat ik dood kan gaan als ik in een auto stap. Ga er niet vanuit. Beestjes kunnen vaak niet kiezen en dus moet je dat voor ze doen.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:19

breyer club nederland"]
[quote="Prima schreef:
Waarom niet dan?
Wat heeft het dan voor functie om dat beestje te doden? Wij zijn van nature ook geen vegeratiers, maar omnivoren. Voor ons heeft het dus een functie. Voor katten ook. Maar ik pleit ervoor die katten binnen te laten. Sowieso, dan zijn ze niemand tot last en worden ze ook niet overreden en gaan ze ook niet met vogeltjes 'spelen'. 9 van de 10 keer eten ze ze niet op. Dan heeft het dus ook geen functie. Bovendien krijgen ze al eten van de baas waar vlees in zit, toch? Ook worden de dieren die ik eet wat humaner gedood, dan als katten het doen.

dan kunnen ze alles wel binnen laten staan, incl de mens!
wat denk je dat een kip voor leven heeft die later bij jou op je bord ligt?
hoe worden sommieg dieren niet vetgemest en volgepropt puur omdat wij ze op ons bord leggen?
[/quote]

Daarom moet je bij de Bioslager kopen schat

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:25

Tsja, mijn mening... ik vind het zieliger als katten binnen moeten blijven omdat de buurman toevallig een kattenkeutel vind. Overigens begraven katten heel netjes hun behoefte. Ik baal soms ook van die kwetterende vogels als ik mn huiswerk wil leren, maarja, moet ik die dan maar afschieten ofzo? Overdrijven is ook een vak. Dan heb ik het nog niet gehad over mijn buurman die aan de deur kwam vertellen dat ie volgende keer mijn kat door zn kop zou schieten als ie hem nog eens in de tuin zag. Wat wil ie nou dat ik daar aan doe dan? Het beest aan een riempje nemen? Poeslief zijn vrijheid ontzeggen? Trainen dat ie alleen in onze tuin poept? Nogmaals ik snap wel dat mensen het vervelend vinden maar poes binnenlaten is geen optie en welbeschouwd is het gewoon iets waar je niks aan kan doen.

Of nu ik me bedenk:
Halve sinasappelschillen (uitgeperste) met mottenballen erin (kamferbolletjes die je tussen de kleding kan doen dat de motten er niet in kunnen zitten) Tussen je plantjes zetten, dat houdt poes wel weg. En anders zelf een kat nemen, die beschermt zijn territorium en dan heb je maar één kat in je tuin lopen Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:29

Citaat:
Beestjes kunnen vaak niet kiezen en dus moet je dat voor ze doen.

Dus moeten wij ze binnenhouden, omdat de mens de natuurlijke leefomgeving vernielt? Zal ik dan ook maar alle egeltjes en vogels die in het verkeer omkomen gaan opvangen en in een grote kooi stoppen? Zal ik de olifanten die geslacht wordne vanwege hun ivoor maar in de dierentuin stoppen omdat de wereld te gevaarlijk voor ze wordt?

Ik blijf erbij dat ik het een erg nare denkwijze vind om de mens zo superieur boven alles te stellen en het dier hun vrijheid af te nemen omdat dat die door de door de mens gecreerde situaties niet meer veilig is..

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:30

Fitzroy"]
[quote="Laura schreef:

En dat vind ik nou weer ontzettend kort door de bocht van je, Laura.
Ik heb er niet voor gekozen om katten in mijn tuin te krijgen, die katten zouden ook binnengehouden kunnen worden of aan een lijn in je eigen tuin waar ze dan de boel kunnen omspitten en onder poepen.

Waarom moet ik last hebben van een andermans liefhebberij?

Ik vind dus wel dat je katteneigenaars wat kwalijk zou kunnen nemen, houd die beesten binnen, dan heeft niemand er last van.
[/quote]

Niet gekozen voor vogels?? Naja Verward
Idd klinkt vrij dom. Nappie haar ouders hebben een hele grote schutting om hun tuin. Maar dat baat al niet. Haar konijntje is ook doodgebeten door een kat en die stond ook in de tuin. Dat had ze niet eens verteld.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:40

Laura schreef:
Citaat:
Beestjes kunnen vaak niet kiezen en dus moet je dat voor ze doen.

Dus moeten wij ze binnenhouden, omdat de mens de natuurlijke leefomgeving vernielt? Zal ik dan ook maar alle egeltjes en vogels die in het verkeer omkomen gaan opvangen en in een grote kooi stoppen? Zal ik de olifanten die geslacht wordne vanwege hun ivoor maar in de dierentuin stoppen omdat de wereld te gevaarlijk voor ze wordt?

Ik blijf erbij dat ik het een erg nare denkwijze vind om de mens zo superieur boven alles te stellen en het dier hun vrijheid af te nemen omdat dat die door de door de mens gecreerde situaties niet meer veilig is..

Nou je geeft zelf al het antwoord; de mens vernietigd zijn eigen leefomgeving en moet dus nieuwe keuzes maken; zijn kat binnenhouden. Alles boils down to choices. Je leest precies wat je wil lezen/horen!!! Lees nog maar een keer wat ik schrijf en focus eens een keer, ga dan een discussie aan. Mensen superieur, wat praat je apart. Verward
Citaat:
Ik probeer echt iemand mening te respecteren, maar Prima maakt me dat wel heel erg moeilijk door zó kort door de bocht te reageren, mijn katten
dood te gunnen
en natuurlijk overal weer de oplossing voor te hebben die hem toevallig het beste uitkomt. Overigens ervaring met katten? Vast niet.

LEES NOU EENS 1 KEER IETS GOED! Pffff echt moeilijk he! Ik gun ze niet de dood, ik vind het zielig. Maar niet voor de eigenaren want die KIEZEN er toch zelf voor; die nemen het risico!!!! Snap dat dan joh, je bent toch geen retart?

Zat ervaringen met katten.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 23:58

Prima, mag ik van je weten wat je vind van mensen die een kat vergiftigen, doodschieten met hagel of in een smalle en diepe PVC buis laten glijden met onderin een stukje vlees zodat ze er niet meer uitkunnen?
Dit omdat ze zat zijn van katten in hun tuin.
Ben erg benieuwd.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:02

Laura schreef:
Tsja, mijn mening... ik vind het zieliger als katten binnen moeten blijven omdat de buurman toevallig een kattenkeutel vind. De buurman heeft er voor gekozen om zelf geen katten te nemen, het is z'n goed recht om te zeuren, ben je lekker in je tuintje bezig graai je ineens in een niet gewentste kattendrol, GEWELDIG! Overigens begraven katten heel netjes hun behoefte. Ik baal soms ook van die kwetterende vogels als ik mn huiswerk wil leren, maarja, moet ik die dan maar afschieten ofzo? Is dit niet een beetje heel kortzichtig en zwaar overdreven???Overdrijven is ook een vak. Dan heb ik het nog niet gehad over mijn buurman die aan de deur kwam vertellen dat ie volgende keer mijn kat door zn kop zou schieten als ie hem nog eens in de tuin zag. Wat wil ie nou dat ik daar aan doe dan? Het beest aan een riempje nemen? Poeslief zijn vrijheid ontzeggen? Trainen dat ie alleen in onze tuin poept? IDD, zorgen dat je kat niet bij de buurman in de tuin komt! Nogmaals ik snap wel dat mensen het vervelend vinden maar poes binnenlaten is geen optie en welbeschouwd is het gewoon iets waar je niks aan kan doen.

Of nu ik me bedenk:
Halve sinasappelschillen (uitgeperste) met mottenballen erin (kamferbolletjes die je tussen de kleding kan doen dat de motten er niet in kunnen zitten) Tussen je plantjes zetten, dat houdt poes wel weg. En anders zelf een kat nemen, die beschermt zijn territorium en dan heb je maar één kat in je tuin lopen KnipoogIK WIL ZELF GEEN KAT snap dat nou, je kan mensen niets opdringen qua huisdier keuze, wel kun je erbij stil staan hoe ze ermee omgaan

Over kortzichtig gesproken! Als er 1 iemand is die in z'n eigen straatje denkt ben jij het wel. Jij dringt dus mensen je kat op! Daar komt het op neer. Als ik geen kat wil dan wil ik het gewoon niet, niet in mijn huis, niet in mijn tuin en al helemaal niet als ik 's ochtends een broodje in de tuin eet een vieze stinkende kattenlucht in mijn neus krijg Frusty Ik of mijn huisdieren hoeven niet de dupe te worden van iemand anders z'n liefhebberij, hoe denk je dat ik me voelde toen mijn konijn was dood gebeten????? Een grote schutting, nee hoor het helpt niets, konijntje was heerlijk het strotje van door gebeten. Moet mijn 8 jarige parkietje ook zo om het leven komen??? KLinkt miscchien dramatisch, maar het is wel zo! Ik kan dus in mijn eigen tuin geen dieren hebben (zelfs niet in een kooi!) omdat iemand anders zijn kat niet bij zich houdt. Wow kortzichtiger kan gewoon niet!

BTW, een hond in de tuin van de buurman laten poepen laten wij niet toe, is ook een kwestie van opvoeden van je beest en andermans keuzes respecteren. Nog 1 ding, ik heb geen hekel aan katten, helemaal niet zelfs, ik heb wel een hekel aan mensen die niet op hun beesten letten en iemand anders met een probleem opzadelen waar diegene niet om heeft gevraagd!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:10

dione schreef:
Prima, mag ik van je weten wat je vind van mensen die een kat vergiftigen, doodschieten met hagel of in een smalle en diepe PVC buis laten glijden met onderin een stukje vlees zodat ze er niet meer uitkunnen?
Ben erg benieuwd.

Alsof Prima dit heerlijk zou vinden Verward Niet te geloven hoe jullie zelf de conclusies trekken! Echt heel lachwekkend zijn jullie! Je moest eens weten hoe leuk Prima de katten van Lunatic en Erwin vindt!

Nee iemand die zoiets doet heeft totaal geen respect en gevoel voor dieren en ik vindt het zeer onterecht dat jullie eventueel suggereren dat Prima hier eventueel van zou genieten, ik ken hem al heel lang en hij redt zelfs een hommel van de dood!. Bah wat zijn jullie een stelletje bevooroordeelden, geen goed woord meer voor over!

En jullie beschuldigen hem van het hebben van vooroordelen......... Boos!

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:11

Volgens mij kunnen jullie het beste in een hutje op de hei gaan wonen.
No offence maar er zijn misschien wel miljoenen(wellicht lichtelijk overdreven)katten in nederland en ik denk dat toch wel 75% vrij en blij lekker buitenloopt.
Weinig kans dus dat je er niet een of meerdere tegenkomt in je eigen tuin.
Kun je nou eenmaal niets aan doen, of je moet grof geweld toepassen maar ik denk niet dat dit de bedoeling is.
Je kunt je er wel over opwinden maar je doet er toch niks aan.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:15

dione schreef:
Ben erg benieuwd.

Nee, dat zijn gewoon hele domme mensen. Ze richten namelijk hun woede op de verkeerde. Ze moeten die woede op de eigenaren richten, want die laten het toe dat die katten zo doen.

Tuurlijk lopen ze vrij rond in mijn tuin, daarom gooi ik ook altijd de deur open als weer een kat het probeerd, want dan rent de hond hen achter na. Dan komen ze niet meer terug ook, om bv onze mooie vijver met hele mooie steuren leeg te roven.
Laatst bijgewerkt door Prima op 28-03-02 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:28

Je kan ook gaas over je vijVer spannen........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-02 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:28

napoleon schreef:
Alsof Prima dit heerlijk zou vinden Verward Niet te geloven hoe jullie zelf de conclusies trekken! Echt heel lachwekkend zijn jullie! Je moest eens weten hoe leuk Prima de katten van Lunatic en Erwin vindt!

Nee iemand die zoiets doet heeft totaal geen respect en gevoel voor dieren en ik vindt het zeer onterecht dat jullie eventueel suggereren dat Prima hier eventueel van zou genieten, ik ken hem al heel lang en hij redt zelfs een hommel van de dood!. Bah wat zijn jullie een stelletje bevooroordeelden, geen goed woord meer voor over!

En jullie beschuldigen hem van het hebben van vooroordelen......... Boos!

Ik suggereer helemaal niets ik informeer enkel.
ik mag iemand toch wel naar zijn mening over een bepaald onderwerp vragen.
Ik bedoelde er niets meer of minder mee als enkel zijn mening over dit onderwerp.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:39

hotdog schreef:
Je kan ook gaas over je vijVer spannen........

gedwongen in onze eigen tuin vergeet je erbij te zetten. Hebben we dus gedaan, met als voordeel dat reigers er ook niet meer bijkunnen. En die hebben het echt nodig want dat is om te overleven! En dat met die V, dat was wel een hele domme typfout ja!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 09:37

dione schreef:
[Ik suggereer helemaal niets ik informeer enkel.
ik mag iemand toch wel naar zijn mening over een bepaald onderwerp vragen.
Ik bedoelde er niets meer of minder mee als enkel zijn mening over dit onderwerp.
[/quote]

Dan informeer je wel heel direct! Natuurlijk mag je iemand naar zijn mening vragen, maar het kwam bij mij behoorlijk negatief over!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 10:08

jullie discussie gaat aardig diep..

Als je erover na gaat denken is het ook raar dat katten zomaar overal mogen lopen, mensen hun tuinen zomaar om kunnen spitten en onschuldige konijntjes vermoorden.
Ik heb me hier eigelijk nooit zo me bezig gehouden. In Nederland is het gewoon 'normaal' dat een kat wel los kan lopen, terwijl je een hond niet zomaar de straat opgooit.( is iig niet de bedoeling)

Katten zijn zelfstandige buitendieren, en ik vind het absoluut niet kunnen een kat altijd maar binnen te houden. en tja, kat aan een riempje.. ook geen succes.

van de andere kant kan ik me ook in de mensen inleven die gek worden van loslopende katten die hun huisdieren bedreigen.

aan mij heb je hier dus niet veel..
Maar heeft Nederland er niet zelf voor gekozen dat de katten in dusdanige positie verkeren? Het lijkt me hier gewoon een concequentie van het 'in Nederland wonen'. woon je in Nederland, accepteer dan dat er katten in je tuin kunnen lopen.
Is dat niet een beetje het beleid nu?