Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Prima schreef:Laatst nog een bord zien hangen in Laren bij een huis: Bedankt! voor het doodrijden van onze beide katten. Wilde bijna uitstappen en erop schrijfen: Graag gedaan. Maar ik had geen marker in mij auto.....Mensen denken zo in hun eigen straatje. Ik snap dat ze verdriet hebben, maarze snappen niet dat het hun eigen keuze is geweest.

Juist ja, die mensen gunnen hun kat een afwisselend leven buiten in het zonnetje waar ze hun instincten kunnen volgen. Dat je je katten maar op moet sluiten is echt van de gekken. Prima: houd jij je hond binnen met een schepje omdat de buurman niet houd van zijn geblaf of van het feit dat ie bij hem op het gazon poept?Citaat:Het feit dat ze er niet van leren vind ik helemaal krom. Binnen de kortste keren hebben ze weer een nieuwe kat en die wordt weer overreden

Jij stelt hier dus dat je kat naar buiten laten gaan hetzelfde is als je kat laten overrijden? Beetje simpel, vind je niet? Wie denkt er hier nou in zijn eigen straatje?Citaat:Mensen denken zo in hun eigen straatje. Ik snap dat ze verdriet hebben, maarze snappen niet dat het hun eigen keuze is geweest.
Prima schreef:Waarom niet dan?
Wat heeft het dan voor functie om dat beestje te doden? Wij zijn van nature ook geen vegeratiers, maar omnivoren. Voor ons heeft het dus een functie. Voor katten ook. Maar ik pleit ervoor die katten binnen te laten. Sowieso, dan zijn ze niemand tot last en worden ze ook niet overreden en gaan ze ook niet met vogeltjes 'spelen'. 9 van de 10 keer eten ze ze niet op. Dan heeft het dus ook geen functie. Bovendien krijgen ze al eten van de baas waar vlees in zit, toch? Ook worden de dieren die ik eet wat humaner gedood, dan als katten het doen.

Laura schreef:Ik snap dat mensen met een tuin het niet leuk vinden als dat beest er in loopt. Maarja, je hebt ook niet gekozen voor vogeltjes en wormen en konijntjes en weetikveel, die zitten ook in je tuin. Als je geen kat in je tuin wil moet je er een schutting omheen zetten van onder tot boven. De katten en de eigenaars kan je niks kwalijk nemen wat dat betreft.
Laura schreef:Werkelijk waar Prima, ik moet nog iets kwijt:Jij stelt hier dus dat je kat naar buiten laten gaan hetzelfde is als je kat laten overrijden? Beetje simpel, vind je niet? Wie denkt er hier nou in zijn eigen straatje?Citaat:Mensen denken zo in hun eigen straatje. Ik snap dat ze verdriet hebben, maarze snappen niet dat het hun eigen keuze is geweest.
Nee ik stel hier dat als jij je kat buiten laat gaan dat je dus het risico wil aanvaarden dat je kat doodgereden wordt. Dus komt het neer op je eigen keuze. Trouwens bijna alles is (in-)direct je eigen keuze in deze wereld
Als jij ooit een auto ongeluk krijgt mag ik tegen je zeggen: dat heb je zélf veroorzaakt want jij bent in je auto gaan zitten?
breyer club nederland"]
[quote="Prima schreef:Waarom niet dan?
Wat heeft het dan voor functie om dat beestje te doden? Wij zijn van nature ook geen vegeratiers, maar omnivoren. Voor ons heeft het dus een functie. Voor katten ook. Maar ik pleit ervoor die katten binnen te laten. Sowieso, dan zijn ze niemand tot last en worden ze ook niet overreden en gaan ze ook niet met vogeltjes 'spelen'. 9 van de 10 keer eten ze ze niet op. Dan heeft het dus ook geen functie. Bovendien krijgen ze al eten van de baas waar vlees in zit, toch? Ook worden de dieren die ik eet wat humaner gedood, dan als katten het doen.

Citaat:Beestjes kunnen vaak niet kiezen en dus moet je dat voor ze doen.
Fitzroy"]
[quote="Laura schreef:Ik snap dat mensen met een tuin het niet leuk vinden als dat beest er in loopt. Maarja, je hebt ook niet gekozen voor vogeltjes en wormen en konijntjes en weetikveel, die zitten ook in je tuin. Als je geen kat in je tuin wil moet je er een schutting omheen zetten van onder tot boven. De katten en de eigenaars kan je niks kwalijk nemen wat dat betreft.
Laura schreef:Citaat:Beestjes kunnen vaak niet kiezen en dus moet je dat voor ze doen.
Dus moeten wij ze binnenhouden, omdat de mens de natuurlijke leefomgeving vernielt? Zal ik dan ook maar alle egeltjes en vogels die in het verkeer omkomen gaan opvangen en in een grote kooi stoppen? Zal ik de olifanten die geslacht wordne vanwege hun ivoor maar in de dierentuin stoppen omdat de wereld te gevaarlijk voor ze wordt?
Ik blijf erbij dat ik het een erg nare denkwijze vind om de mens zo superieur boven alles te stellen en het dier hun vrijheid af te nemen omdat dat die door de door de mens gecreerde situaties niet meer veilig is..
Citaat:Ik probeer echt iemand mening te respecteren, maar Prima maakt me dat wel heel erg moeilijk door zó kort door de bocht te reageren, mijn katten
dood te gunnen en natuurlijk overal weer de oplossing voor te hebben die hem toevallig het beste uitkomt. Overigens ervaring met katten? Vast niet.

Laura schreef:Tsja, mijn mening... ik vind het zieliger als katten binnen moeten blijven omdat de buurman toevallig een kattenkeutel vind. De buurman heeft er voor gekozen om zelf geen katten te nemen, het is z'n goed recht om te zeuren, ben je lekker in je tuintje bezig graai je ineens in een niet gewentste kattendrol, GEWELDIG! Overigens begraven katten heel netjes hun behoefte. Ik baal soms ook van die kwetterende vogels als ik mn huiswerk wil leren, maarja, moet ik die dan maar afschieten ofzo? Is dit niet een beetje heel kortzichtig en zwaar overdreven???Overdrijven is ook een vak. Dan heb ik het nog niet gehad over mijn buurman die aan de deur kwam vertellen dat ie volgende keer mijn kat door zn kop zou schieten als ie hem nog eens in de tuin zag. Wat wil ie nou dat ik daar aan doe dan? Het beest aan een riempje nemen? Poeslief zijn vrijheid ontzeggen? Trainen dat ie alleen in onze tuin poept? IDD, zorgen dat je kat niet bij de buurman in de tuin komt! Nogmaals ik snap wel dat mensen het vervelend vinden maar poes binnenlaten is geen optie en welbeschouwd is het gewoon iets waar je niks aan kan doen.
Of nu ik me bedenk:
Halve sinasappelschillen (uitgeperste) met mottenballen erin (kamferbolletjes die je tussen de kleding kan doen dat de motten er niet in kunnen zitten) Tussen je plantjes zetten, dat houdt poes wel weg. En anders zelf een kat nemen, die beschermt zijn territorium en dan heb je maar één kat in je tuin lopenIK WIL ZELF GEEN KAT snap dat nou, je kan mensen niets opdringen qua huisdier keuze, wel kun je erbij stil staan hoe ze ermee omgaan
Ik of mijn huisdieren hoeven niet de dupe te worden van iemand anders z'n liefhebberij, hoe denk je dat ik me voelde toen mijn konijn was dood gebeten????? Een grote schutting, nee hoor het helpt niets, konijntje was heerlijk het strotje van door gebeten. Moet mijn 8 jarige parkietje ook zo om het leven komen??? KLinkt miscchien dramatisch, maar het is wel zo! Ik kan dus in mijn eigen tuin geen dieren hebben (zelfs niet in een kooi!) omdat iemand anders zijn kat niet bij zich houdt. Wow kortzichtiger kan gewoon niet!dione schreef:Prima, mag ik van je weten wat je vind van mensen die een kat vergiftigen, doodschieten met hagel of in een smalle en diepe PVC buis laten glijden met onderin een stukje vlees zodat ze er niet meer uitkunnen?
Dit omdat ze zat zijn van katten in hun tuin.
Ben erg benieuwd.
Niet te geloven hoe jullie zelf de conclusies trekken! Echt heel lachwekkend zijn jullie! Je moest eens weten hoe leuk Prima de katten van Lunatic en Erwin vindt!

dione schreef:Prima, mag ik van je weten wat je vind van mensen die een kat vergiftigen, doodschieten met hagel of in een smalle en diepe PVC buis laten glijden met onderin een stukje vlees zodat ze er niet meer uitkunnen?
Dit omdat ze zat zijn van katten in hun tuin.
Ben erg benieuwd.

napoleon schreef:Alsof Prima dit heerlijk zou vindenNiet te geloven hoe jullie zelf de conclusies trekken! Echt heel lachwekkend zijn jullie! Je moest eens weten hoe leuk Prima de katten van Lunatic en Erwin vindt!
Nee iemand die zoiets doet heeft totaal geen respect en gevoel voor dieren en ik vindt het zeer onterecht dat jullie eventueel suggereren dat Prima hier eventueel van zou genieten, ik ken hem al heel lang en hij redt zelfs een hommel van de dood!. Bah wat zijn jullie een stelletje bevooroordeelden, geen goed woord meer voor over!
En jullie beschuldigen hem van het hebben van vooroordelen.........
hotdog schreef:Je kan ook gaas over je vijVer spannen........
dione schreef:[Ik suggereer helemaal niets ik informeer enkel.
ik mag iemand toch wel naar zijn mening over een bepaald onderwerp vragen.
Ik bedoelde er niets meer of minder mee als enkel zijn mening over dit onderwerp.
[/quote]