vraagje: wat voor maandverband of tampons gebruiken jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:21

ik vind het alleen zo'n poedersuiker gevoel als je hem eruit moet trekken, net alsof je heel je ingewanden meetrekt.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:24

Haha! Heeeel herkenbaar dit! Ik heb er volgens mij 3 jaar voer gedaan om aan de tampon te gaan! Ik gebruik altijd OB en nooit maandverband (erg vervelend met paardrijden au au) en wel een inlegkruisje, Alldays Black!!

De reden dat je een tampon voelt als je beging met die te gebruiken, is dan je hem niet ver genoeg naar binnen duwt: als dat zo is schuur er je als het ware steeds langs en gaat hij irriteren. Ver doorduwen is dut het devies, ik laat m altijd zeker een cm verdwijnen. Knipoog

Knipoog Verder kan je denk ik het beste hurken en…..een wijntje drinken ofzo? Ontspanning is erg belangrijk, anders gaat het nooit zonder naar gevoel. En dan er vooral niet te veel aan denken, door bijv. je paard te gaan rijden ofzo: heb je mooi afleiding en als ie niet ver genoeg is ingebracht dan merk je dat snel genoeg!! Knipoog

Als je eenmaal gewend ben wil je niks anders! Succes!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:27

dankjewel! Voor de scan en dergelijke! hahahaha... ik vind het inbrengen niet eng, maar het altijd het idee dat het op de verkeerde plek zit... Met zo'n inbrenghuls zit de tampon dan zeker weten ver genoeg? Heb altijd het idee dat ie er niet ver genoeg in zit, maar doordrukken vind ik ook zo....... maandverband bevalt op zich wel goed... maar tampons zou ik toch wel erg fijn vinden met rijden enzo... ben alleen zo bang dat die dingen doorlekken..d us dan word het voor mij denk ik tampon en een inlegkruisje erin voor de zekerheid ofzo... En dan zit ik nog met de maat... wat gebruiken jullie?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:32

ik gebruik nu mini comfort, maar ik ga denk ik over een tijdje normaal gebruiken. mini is het fijnst om mee te beginnen.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:37

hmm.. ik ben er nog steeds niet helemaal over uit.. op zich bevalt maandverband me wel.. maar tampons lijken me toch wel fijn... het gevoel dat je wat veiliger bent... hahahaha Trouwens als je naar het toilet gaat of je je tampon niet elke keer te verwisselen he?

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:37

Je voelt het als je doorlekt!! Echt waar, is iets minder ranzige vorm van doorlekken met maandverband. Misselijk Enne, inlegkruisje!

Het voordeel van een tampon is verder dat hij effectiever wordt benut dan zo'n lap watten in je broek die alleen in het midden opneemt en schuurt en au…..Kan best veel hebben hoor, zo'n kurkje! Haha!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:40

hahahahahaha... ik vind maandverband niet schuren ofzo hoor.. dat is voor mij geen reden om tampons te proberen, meer gewoon het gevoel van inderdaad de frissigheid.. het zweet en voelt nogal klam met maandverband... Frisse lucht willen we.... *LOL* hahahaha... maar okay.. ik weet nog niet.. volgens mij ligt hier nog tampax in de kast van een proefpakketje.. maar dat vinden jullie niks he? Btw.. waarschijnlijk word ik deze maand ook niet ongesteld, want wil de pil doorslikken ivm met werkweek naar Rome... maar allicht volgende maand toch eens proberen...

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:41

ik ga niet iedere x verwisselen als ik naar de wc ga, maar ik ga ook niet zoveel dus als ik ga moet ik vaak wel verwisselen, maar soms laat ik hem ook zitten hoor!je merkt het snel genoeg als tie vol zit! Lachen

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:49

hmm okay... vertel me dan ook nog ff hoe je dat merkt.. hahahaha..
enne tampax wel of niet proberen volgende maand?
Dat ob inbrenghuls zie ik wel zitten......
kuss

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:49

waarom voel ik dat niet als hij vol zit? maar misschien zat hij bij mij nog niet vol Verward maar het eruit trekken vind ik nog steeds een afschuwelijk gevoel!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:51

Iewk, komen we bij mijn volgende Misselijk puntje.... Bij mij komt er altijd steevast als ik m eruit trek zo'n laag derrie mee. Dat kan ik zeg maar NIET hebben op mijn nette kleren als ik werk!
Ik vind mv's ook erg smerig, maar die verwissel ik gewoon tig keer. En ik merk het NIET als ik met tampon doorlek. Dat gebeurt bij mij sowieso binnen 3 uur al, en hoe! Met mv's hou ik het iets langer vol...

Ik vind het sowieso een ontzettend smerige aangelegenheid! Wou dat er een knopje was dat jet het uit kon zetten... Frusty Echt, ik vind het vreselijk. Ja en ik heb ook altijd last van enorme bloedingen (dag of 2 hoogstens), lijkt wel of ik doodbloed...

Verder vind ik tampons voor een uurtje (zwemmen oid) niet eng, maar als het langer wordt ben ik altijd bang dat ik het touwtje niet kan vinden, ik tss krijg, ik dood ga, zo'n ding 'weg' is... Nee, doe mij maar maandverband, al vind ik het vreselijk. Ik heb me al maanden geleden voorgenomen dat ik aan de tampons ga, maar het idee... Scheve mond

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:55

ik ben altijd bang dat het touwtje knapt. jakkes, of losschiet. ik durf er nog niet mee te zwemmen, ik weet niet, ik ben bang dat ik dan een heel spoor van bloed achter me aankrijg.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:56

vanda's schreef:
hmm okay... vertel me dan ook nog ff hoe je dat merkt.. hahahaha..
enne tampax wel of niet proberen volgende maand?
Dat ob inbrenghuls zie ik wel zitten......
kuss

nou ik merk het altijd zo... heel belachelijk maar het werkt wel... moet je zeg maar persen en dan als tie vol is dan pers je hem er een klein beetje uit en kan je hem eruit halen zo niet... dan niet..... als je aan het touwtje trekt (dan gaat de deur vanzelf open) en de tampon wil niet of het doet pijn dan is tie niet vol, pas als tie vol is dan gaat tie zonder pijn eruit!

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:59

flubke schreef:
ik ben altijd bang dat het touwtje knapt. jakkes, of losschiet. ik durf er nog niet mee te zwemmen, ik weet niet, ik ben bang dat ik dan een heel spoor van bloed achter me aankrijg.

voorbeeld... als je een fles wijn open maakt...en de kruk er weer op doet en je draait de fles wijn op zn kop... komt er dan wijn uit?..... nee.... is met jouw ook zo.... die kurk houd echt wel alles tegen, maar ik begrijp je wel.... probeer het eerst eens in een bad vol met wat of onder de douche.... (als tie vol is dan kan je wel spoorzoekertje gaan doen maar anders niet!)

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:32

Kwijt?? Haha! Nou dat lijkt me knap! Ik voel het alstie vol is omdat ik als ik nies hem er een beetje uit voel komen.... Misselijk nou niet echt maar je voelt wel iets. Enne je voelt t lopen als je doorlekt! En dat touwtje knapt echt niet zo snel hoor! Is mijnog nooit gebeurd!

BBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:52

Nee, only tampons voor mij! Ik vind maandverband zo onhygienisch! En bovendien krijg ik er ontstekeningen van (vraag me ook niet hoe het kan, maar 't is echt zo! Verward ) Huilen
Met tampons heb ik nergens last van. De eerste paar keer voel je ze nog wel zitten, maar daarna niet meer. Geen angst voor doorlekken, vooral 's nachts blijft alles veilig op de plaats zitten....perfect!

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 00:20

Ik gebruik altijd string maandverband,en heel af en toe tampons.
Eerst gebruikte ik altijd tampons,maar als ik ze nu gebruik krijg ik ontzettende buikpijn net of het niet weg kan(ja is weer vaag).
Snacht heb ik van die mega lappen,en aangezien ik het altijd erg ben wil het nog wel eens fout gaan.
Ik heb ook altijd van die weggooi washandjes en intiem doekjes bij me,verschonen doe ik wel 10 keer op een dag,bij mij gaan er meestal wel 2 pakken maandverband doorheen(echt een fobie voor die dagen in de maand heb ik).

Ook ben ik er 2 dagen goed ziek van dus ook nog een strip ibrufen erbij en dan zijn we compleet Haha!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 02:35

Die akelige dingen met een inbrenghuls heb ik ooit eens een keer geprobeerd, jaaaaren geleden. Iek, wat een misselijke dingen zijn dat. Ik had zo ongeveer de inbrenghuls erin zitten in plaats van de tampon... Haha!

Doe mij maar gewone tampons, ob, libresse, of eigen merk, maat normal en 's nachts Libresse extra dun met vleugeltjes.

Paardrijden met mv vind ik niet zo geslaagd. De eerste uren daarna kan ik dan nl. niet meer plassen, zo erg schuurt dat.

Weet je wat je trouwens nooit moet doen? Spaanse pepertjes snijden en daarna een nieuwe tampon in doen. Clown

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 08:58

Alles door elkaar. Meestal tampons na het doucen. En meestal als ik die moet verwisselen maandverband. Maar als ik geen zin heb in dat 'gevroet' meteen maar maandverband. Ik heb niet echt een voorkeur.
Tampons zitten beter en maandverband is makkelijker.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 09:18

Gwen schreef:
Die akelige dingen met een inbrenghuls heb ik ooit eens een keer geprobeerd, jaaaaren geleden. Iek, wat een misselijke dingen zijn dat. Ik had zo ongeveer de inbrenghuls erin zitten in plaats van de tampon... Haha!

Doe mij maar gewone tampons, ob, libresse, of eigen merk, maat normal en 's nachts Libresse extra dun met vleugeltjes.

Paardrijden met mv vind ik niet zo geslaagd. De eerste uren daarna kan ik dan nl. niet meer plassen, zo erg schuurt dat.

Weet je wat je trouwens nooit moet doen? Spaanse pepertjes snijden en daarna een nieuwe tampon in doen. Clown

haha , je moet die inbrenghuls er ook niet helemaal instoppen, je moet maar tot het randje en dan de tampon lanceren *LOL*

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 11:36

hahahaha... okay dan.. misschien ga ik dan volgende ook wel "The big Mission" doen... Hoop wel dat de lancering in 1 x goed gaat.........
WHELP! ik weet nog niet hoor... heb nog wel wat peptalkjes nodig volgende maand....

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:26

Ik gebruik altijd tampons, o.b.
Maandverband vind ik echt afschuwlijk, zo klef en onhygienisch gevoel.
Met een tampon is het een droog en schoon gevoel, vind ik zelf.
Paardrijden met maandverband vind ik vreselijk, ik ben echt blij dat tampons er zijn.
Op die manier zit je ongesteldheid je niet in de weg vind ik.

En je voelt het wel als ie vol zit. Je moet hem er alleen nooit uithalen als hij niet vol zit, want dat doet echt pijn!

Wat een onderwerp... *LOL*

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:41

Ja he? Echte diepgang...

Maareh, met mv rijden vind ik geen probleem. Ik ga er niet stuk van, minder dan zonder zelfs, maar mijn mv is wel aan flarden (minder). Dus echt geslaagd is het ook niet, maar ik heb dus een keer met tampon gereden (eens in de zoveel tijd leg ik mezelf op om weer eens tampons te gebruiken (zo'n 6x per jaar toch wel), maar dat ging helemaal fout. Touwtje zat in de knoop met mijn string en dat deed errug pijn. Ik heb de hele tijd in verlichte zit gereden (midden in het bos, ja, pijn... Bloos ) en was heel blij dat ik er eindelijk af mocht. Was geeneens een lange rit... Pff, echt hel... Frusty

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:50

haha wie gaat er dan ook met string paardrijden, dat zit echt zo verrot.

Ok laui, lesje 1 geen string aan als je een tampon gebruikt bij het paardrijden.!

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:03

Ik rijd altijd met string,draag niet anders en heb nooit ergens last van.
Ja met een tampon wel(laui bekend verhaal)dan zit ineens alles in de knoop Haha!