damn echt warm
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Misja schreef:Ik ben 28 november jarig.. Zouden we buiten kunnen zitten als we de parasol tevoorschijn halen?
) Ik hoop het

Citaat:Oorzaak van het warme weer
Het warme weer hebben we vooral te danken aan grote depressieactiviteit op de oostelijke Atlantische Oceaan. Tezamen met een vrijwel stilliggend, uitgestrekt hogedrukgebied boven centraal Europa hield dat een zuidelijke stroming in stand. Uit deze aanvoerrichting werd warme lucht vanuit het Iberisch Schiereiland getransporteerd, zodat het in Nederland zo warm kon worden.
Ex-tropische cycloon Wilma speelt een mogelijk rol
Wellicht zorgen de restanten van ex-hurricane Wilma, die onderdeel worden van Oceaandepressies, voor een nog hoger maandgemiddelde. Daardoor houdt namelijk de zuidelijke stroming stand, zodat we enkele dagen achtereen kunnen blijven profiteren van warme lucht uit het zuiden. En die lucht is erg warm. Donderdag zijn namelijk in het zuidwesten van Frankrijk, mede door het föhneffect in de Pyreneeën, temperaturen gemeten tussen 25 en 28 graden!

): veel regen en vrij normale temperaturen... site knmi schreef:De verwachting voor de komende winter is dus: het kan vriezen, het kan dooien. We weten na veel onderzoek wel waarom we het niet weten, en blijven proberen het in de toekomst beter te doen.
) en zag het op schiphol staan. Ik moest toch even 2 keer kijken!
Natasja91 schreef:Ik kwam uit het vliegtuig (Gran Canaria, 23 graden 's nachts) en zag het op schiphol staan. Ik moest toch even 2 keer kijken!

Laat het maar de hele winter zo blijven