hondje verscheurd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:02

Kleine honden kunnen elkaar ook doodbijten natuurlijk he.. vooral terriers zijn nogal fel soms, heb er zelf ook eentje.. Grote honden hebben grotere kaken dat weet ik ook wel.
Ik vind dat je je hond best kan loslaten als je zeker weet dat hij luisterd en natuurlijk niet agressief is voor zover je dat kan weten dan.
Je hebt vaak honden die alleen maar willen spelen, je hebt ook chagrijnige honden die toch niks doen. Ik vind wel dat honden los moeten kunnen, net als bij paarden zie ik ze het liefste los.
Vroeger kon dat bijna overal, maar nu moeten de honden vast.

Mijn vroegere hond is aangevallen en heeft zelf aangevallen en beide keren praatte ik het goed.. wat je er aan kan doen weet ik niet, alleen je eigen hond goed kennen en verder alleen loslaten waar dat mag. Als je een hondje ziet aankomen waar jouw hond een hekel aan heeft gewoon even aanlijnen. Met mijn oude hond was ik ontzettend oplettend, ik wist dat ie ging vechten. Dus dan mocht hij van mij los maar alleen als er niemand was. Dan zag ik in de verte al een hond aankomen en moest hij vast.

Ongelukken gebeuren vaak door laksheid van de mensen, ze gaan staan kleppen terwijl hun hond losloopt, of hij loopt helemaal alleen door de woonwijk heen ofzo, dat kan dus echt niet...
Als je niet heel de tijd op je hond wilt letten dan maar een muilkorf.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:09

Desiree schreef:
oke chrico, ik pak die honden bij hun nekvel en trek ze er af (zo heb ik mijn hondje al ooit eens gered) en die eigenaar pak ik nog wel een keer als hij die honden niet bij heeft. Zo goed?
En ja, het zit me best hoog. Dierenmishandeling zit me altijd hoog. Vooral bij honden.

en dat is nou juist jouw 'probleem'. je gaat er vanuit dat deze vrouw uit laksheid de honden losliet, maar wrs is zij er net zo van geschrokken als de eigenaar van het hondje.
Waarom heb jij zo een lage dunk van mensen? Je bent niet de enige hondenliefhebber op aarde.
Je kent wat dit verhaal betreft alleen de (wrs niet complete) feiten, niet de persoonlijke verhalen. Ik vind dus dat je te snel oordeelt. Dus vind ik het niet terecht dat je het hebt over dierenmishandeling.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:22

Lis, je slaat de spijker op zijn kop! Ik heb inderdaad geen hoge dunk van mensen! dat klopt. Rara hoe kan dat....

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:28

hmm, misschien moet je in een hutje op de hei gaan wonen, zodat je in je 'persoonlijke leefsfeer' niet gehinderd kan worden door mensen en alles waar je nog meer een hekel aan hebt.
Ik vraag me wel af of je kabelinternet kan krijgen op de hei.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:30

Ik wil inderdaad ergens achteraf gaan wonen maar dat gaat niet zo goed in nederland. Dat kost veel geld. Maar waarom heb jij een probleem met het feit dat ik zo over mensen denk? Hoe kun jij over mij oordelen? Heb je er wel eens aan gedacht dat ik er mijn redenen voor heb om zo over mensen te denken>?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:35

ach desiree, het was maar een grapje.
Ik oordeel niet over jou, en ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het vertrouwen in mensen verloren hebben. Ik kom zelf ook niet van dat hutje op de hei.
Maar ik heb je wel kunnen beoordelen op je berichten hier op bokt, en om kort te gaan vind ik je in ieder geval intolerant, en als ik ergens de kriebels van krijg, is het van intolerante mensen.
Maar als ik je gekwetst heb met voorgaande bericht dan spijt me dat.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 15:02

O sorry, ik had niet in de gaten dat het een grapje was. Ik ben niet meer zo tolerant nee. dat is afgenomen de laatste jaren. Ik hoop alleen niet dat je dit alleen maar basseert op de discussie hier op algemeen over PF.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 15:28

ook natuurlijk, want die discussie springt er uit,.
Ach, misschien was dat ook weer iets te snel geoordeeld van mij, maar ik ben gelukkig niet de enige die dat doet. Tong uitsteken
ik kan veel van je berichten wel waarderen, je zegt waar het op staat en daar houd ik wel van, maar soms denk ik; oei Desiree, dat had je ook iets anders kunnen formuleren.
Wij kunnen de intonatie niet horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 15:35

Desiree schreef:
Lis, je slaat de spijker op zijn kop! Ik heb inderdaad geen hoge dunk van mensen! dat klopt. Rara hoe kan dat....

Hoe dat kan weet ik niet, dat kun je alleen zelf aangeven. Wat ik een beetje jammer vind is dat je volgens mij een hele leuke meid bent, maar dat dat beeld door uitspraken van je teniet wordt gedaan. Je kunt de dingen heel hard stellen, zo hard dat het intolerant en agressief over komt. Je zegt soms best rake dingen, maar door de manier waarop gaan (bij mij in ieder geval) dan toch de nekhaartjes ietwat omhoog staan, en dat is zonde! En idd via internet kun je geen intonatie horen of gezichtsuitdrukking zien, waardoor je eigenlijk heel voorzichitg moet zijn in de berichten die je plaatst. En ja we maken ons daar allmaal wel eens schuldig aan, maar mij valt het bij jou in ieder geval erg op. (Bij nog eenpaar anderen ook trouwens Haha! )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 16:26

zoals ik hier op bokt praat kan ik ook in werkelijkheid doen. MAar ik heb meerdere gezichten en toch ben ik altijd dezelfde. De mensen die mij kennen horen ook wel eens harde uitspraken van mij maar die kennen mij en weten vaak ook waarom. Ik heb mijn goede kanten en mijn kwade kanten.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:16

Tja heeeeeel erg vervelend en rot, want het zal je hondje maar zijn die verscheurd wordt!!!
Maar ik ben het met Chirco eens, we weten niet of de eigenaar van deze Rottweilers hier wel zo makkelijk mee omgaat. Ze kan zich wel heel schuldig voelen en het kan net zo goed de eerste keer zijn dat dit gebeurd is.
In principe moet je als baas erg alert zijn op wat jouw hond doet of kan gaan doen. Maar niet iedereen is thuis in de hondentaal! Vertrouw je je hond niet, dan moet je hem aanlijnen of aangelijnd houden. Of een stuk opzoeken waar je geen andere honden tegenkomt, zodat je je hond los kunt laten.
Vaak zijn het, zoals Chirco terecht opmerkt, de omstandigheden die ertoe leiden dat dit soort dingen gebeuren. Als het een klein hondje is wat een grote hond aanvalt of bijt, wordt daar in het algemeen vreselijk om gelachen en opmerkingen van: "Kijk eens wat dat kleine hondje durft" zijn dan niet van de lucht. Dat kleine hondje gedraagt zich in principe heel dominant t.o.v. zijn grote soortgenoot. En als die grote soortgenoot dan eens corrigeert kan dat erg fataal aflopen!!!! Deze 2 honden spreken dezelfde taal, zijn alleen fysiek niet tegen elkaar opgewassen. Dat hebben wij mensen (Desiree hierin ben ik het met jou eens) gedaan. Wij hebben 365 erkende hondenrassen en dan nog eens de nodige kruisingen hiertussen gefokt. De 1 is groot, de andere klein, de volgende heeft veel haar (dus nauwelijks zichtbare gezichtsuitdrukkingen), de andere bijna kaal, met staart, zonder staart en noem maar op. Hierdoor gaat er helaas vaak wat mis. Dan hebben we natuurlijk nog allerlei karakters waar we rekening mee moeten houden, de een dominant, de andere onderdanig, de volgende angstig en ga zo maar door. Het hoeft echter niet altijd de dominante hond te zijn die een ander schade berokkend, kan net zo goed een angstige zijn.
Op het moment dat je meerdere honden hebt, moet je het extra goed in de gaten houden, want 2 honden samen zijn sterker dan 1 alleen, en zullen sneller tot dingen als deze in staat zijn.

Mijn Duitse Herder teef (geen kleintje dus) is vorig weekend gegrepen door een Beauceron teef. De Beauceron is als de dood voor mijn Duitse Herder en vond aanval de beste verdediging. Mijn hond die niet eens op de Beauceron lette, heeft het bijna met haar leven moeten bekopen!! Ze heeft nu nog een kapotte flank waar een zwelling zo groot als een handbal zit, een afgescheurde spier in haar flank en een buikbreuk. Inmiddels heeft dit grapje mij al 225.- euro gekost. Over 10 dagen moeten we weer terug komen bij de dierenarts, dus het einde van de ellende voor mijn hond is nog niet in zicht. De eigenaar van de Beauceron voelt zich zo super schuldig dat ze inmiddels een beterschapspakketje (botjes en allerlei lekkers) voor mijn hond heeft gebracht en alle kosten op zich neemt! Beide honden liepen los, dus dit had ze niet hoeven doen. Zo zie je maar dat niet iedereen er even makkelijk over denkt.....de eigenaar van deze 2 Rottweilers dus misschien ook wel niet!!!!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 18:00

Ik denk ook dat de eigenares van deze honden zich waarschijnlijk afschuwelijk voelt over wat er gebeurd is. Soms lijkt een hond zo lief dat je je gewoon niet kunt voorstellen dat-ie een vlieg kwaad zou kunnen doen.
Toch lijkt het mij niet onverstandig dit soort honden aangelijnd uit te laten. Ze staan er tenslotte toch om bekend dat ze agressief KUNNEN zijn. Als er dan eenmaal iets gebeurd is vind ik dat de honden voortaan gemuilkorft door het leven moeten, althans, buiten als er andere honden in de buurt kunnen zijn. Zo kun je eenvoudig voorkomen dat er meer onheil geschiedt.

In ieder geval ben ik erg blij dat mij zoiets nog nooit is overkomen.

claudiatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:00

Wij hebben thuis een malthezer leeuwtje. Op een dag ging mijn moeder haar uitlaten toen stonden er bij de buren 2 kinderen met 2 herders. Het kind lette niet op en die herder had wel ons hondje tepakken. Het was gelukkig niet ernstig omdat mijn vriend net kwam aanrijden in de auto en het zag. Toen heeft hij die herder ook een trap gegeven. MIjn ouders zijn eerst naar de dierenarts geweest en daarna hebben ze aangifte gedaan bij de politie. Het bleek later dat die herder naar buiten moet met een muilkorf om en dat hij al eerder 3 malthezer leeuwtjes had aangevallen. Mijn ouders hebben wel de dierenarts kosten terug gehad via de verzekering. Ons hondje is nu wel bang voor grote honden en wat kan je eraan doen helemaal niks misschien als dit niet gebeurd was wij nu een heel ander hondje hadden. Maar dat zullen we nu niet meer weten.
Wat zouden jullie doen als je hond wordt aangevallen ga je alleen maar toekijken of doe je ook iets. Of vinden sommige van jullie mijn vriend nu ook een dierenbeuk omdat hij die hond trapte als hij dat niet gedaan had dan was ons hondje toen nog maar net 6 maanden oud dood geweest.

Groetjes claudia

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 19:44

"Toch lijkt het mij niet onverstandig dit soort honden aangelijnd uit te laten. Ze staan er tenslotte toch om bekend dat ze agressief KUNNEN zijn. Als er dan eenmaal iets gebeurd is vind ik dat de honden voortaan gemuilkorft door het leven moeten, althans, buiten als er andere honden in de buurt kunnen zijn. Zo kun je eenvoudig voorkomen dat er meer onheil geschiedt. "

Wauw he, wat zal ik veel jack russels tegen komen die een muikorf om hebben en aangelijnd zijn.
Tuurlijk ben ik niet tegen muilkorfen van een hond als daar aanleiding toe is maar om nu te spreken van dat de honden er om bekend staan vind ik een beetje overdreven. Iedere hond vecht wel eens en het is jammer genoeg vaak de rede om het in het nieuws te brengen als het om een bepaald type hond gaat. Als het twee jack russels zijn die een teckel te grazen nemen dan hoor je het niet in het nieuws.

En Claudiaatje, bij jouw geval ligt het weer anders. Het feit dat die een hond een pup pakt zegt eigelijk al meer dan genoeg. Daarbij had die hond dus een muilkorfgebod die niet nagestreefd is. En je vriend is zeker geen dierenbeul en zijn reactie is ook wel te begrijpen, alleen gaf ik net aan dat schoppen over het algemeen meer agressie opwekt bij de vechtende hond. De meeste honden worden er juist door opgejut.

Gister kwam ik in het duin een vrouw tegen met een schotse collie. Die hond straalde in mijn ogen zoveel dominantie uit dat ik mijn honden bij me riep want ik weet dat ik een hond heb die daar erg op reageerd. Mijn hond komt naar me toe en in het langslopen gromd mijn hond naar de ander en verder deed hij niets. Tikt dat mens mijn hond aan met een stokje dat zij standaard bij zich heeft om andere honden weg te slaan. Ik heb dat mens toen duidelijk gemaakt dat zij het niet in der hoofd hoefde te halen om een van mijn honden te slaan want dan kreeg ze met mij te maken. Mijn honden reageerde op mijn houding en stonden heel allert naast me te wachten tot dat gedrocht verder liep met haar hond.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:18

Ik heb ook een maltezertje. Klein fel hondje tegen andere honden ( hij is zo bang dat ie begint te blaffen en het liefst meteen weg rent)
Hij was in de vakantie uit logeren bij een vriend van mij. Zij hadden zelf 3 honden ( eentje is inmiddels overleden). Verderop in het rijtje hadden mensen een herdershond. Vlak voordat mijn hond ging logeren daar had die herdershond de hond van die vriend gegrepen. Een klein yorkshire terrietje. Allemaal hechtingen enzo. Toen kwam die van mij, en die herder is losgebroken toen die vriend met de honden langs het hek liep. De herder heeft mijn hond aangevallen en gebeten. Hij moest meteen naar de dierenarts, en zijn rug lag gedeeltelijk helemaal open. Gelukkig konden ze het hechten. De herder is dezelfde avond afgemaakt. Later bleek dat hij ook zijn baas en hun dochter had gebeten. Sindsdien is mijn hond nog banger geworden voor andere honden.

Hij heeft nog nooit iemand gebeten, nooit gemeen, alleen speels zoals veel honden doen.
Hoe een hond is/word heb je voornamelijk als baas zijnde in handen. Honden die netjes zijn opgevoed en weten wat hun plaats is vallen niet zomaar andere honden aan en reageren als je ze roept. Ik ben er ook voor om grotere *gevaarlijke* honden op hondencurus te doen, zodat ze leren luisteren en weten dat ze andere honden niks mogen/hoeven aan doen.

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 20:38

Ik vind het jammer dat alleen die grote "gevaarlijke"honden op curcus zouden moeten. Doe dan alle honden want ook kleintjes zijn niet altijd even braaf zowel naar andere honden als naar kinderen. Iedere hond dient opgevoed te zijn en de grote van die hond maakt dus niet uit.
Ook ik heb een litteken in mijn gezicht ( mijn neus) van een, en nu niet lachen, een pinkenees. Ik kon dat beest wel killen met zijn platgeslagen snoet terwijl hij drie turfen hoog was.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 23:23

Of je hond nu 2 turven hoog is of het is een reuze grote spierbundel, een hond moet opgevoed worden.
Maar een hond blijft wel een dier en daardoor kan het zo zijn dat ie misschien niet luisterd op een kritiek moment.
Als je weet dat je een "risico" hond hebt, of weet dat je hond niet van kleintjes houd, dan houd je hem aan de lijn. Lijkt me logisch!

Onze hond, niet een heel kleintje, beetje middelmaat loopt bijna altijd los. Zij is vrij schuchter. Als ik honden tegenkom die zij bedreigend vind, dan loopt ze een rondje om. Kan ze de confrontatie niet tegengaan dan ligt ze binnen een paar tellen op haar ruggetje.

Maar als een grote boxer haar uit het niets grijpt, zij de kans niet eens krijgt om op haar rug te gaan liggen, omdat die hond haar al in het nekvel heeft.....
Dan gaat er een waas voor mijn ogen. Sorrie ik zal wle heel erg zijn, maar ik heb die grote Boxer dus een heeeeele harde schop verkocht. Met mijn schoen. Op zijn kont.
Achteraf was ik ook nog bang, want wie weet wat hij mij had kunnen doen! Maar ik deed het in een opwelling. Die hond kwam uit de bosjes zetten, wij fietsten langs, we zagen hem niet eens.
Hij was niet op zijn terrein, hij verdedigde zijn terri-dinges niet.

Ik heb niets tegen vechtende honden. Het kan soms best goed zijn dat ze een robbertje vechten. Maar kom niet aan mijn kleintje, zomaar uit het niets. Extreme duivel
Dit neem ik overigens die mensen kwalijk, ik had hen eigelijk ter verantwoording moeten roepen. Zij weten namelijk hoe hun hond is (ze wonen hier in het dorp) en hij heeft het bij meerdere honden gedaan. En toch laten ze hem los lopen Frusty Maar goed, zij waren niet ter plaatse en het had toch geennut gehad.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 00:10

Mocht je onverhoopt ooit in zo'n situatie terechtkomen kan je het beste de achterpoten van de vechtersbaas proberen te pakken en op te tillen.
Vaak laten ze dan los en jij staat zelf ook veilig.

Op het moment dat je hond al in de kaken vast zit kan een schop nog erger leed veroorzaken, de hond zal dan waarschijnlijk nog feller er op in bijten.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 01:23

Gwen schreef:
Toch lijkt het mij niet onverstandig dit soort honden aangelijnd uit te laten. Ze staan er tenslotte toch om bekend dat ze agressief KUNNEN zijn.

Wat voor soort honden?
Rottweilers bedoel je?
Vind ik niet, heb het dan tenminste over de Jacks (Jack Russels), die zijn wel klein, maar vaak vooral aggressief.
Vaak hebben de mensen in de stad zo'n hondje omdat ie klein is en weet ik veel wat, maar juist deze honden hebben veel beweging nodig (en niet die paar blokjes om meerdere keren per dag) en zijn erg dominant en aggressief.

Ik vind de Jacks dus juist absoluut geen leuke beesten, wij hebben een Herder (afgekeurd voor de politie, was door zijn karakter er niet geschikt voor) en ik op de fiets met de hond naast mij, komen we langs een huis waar een Jack woont, die komt eraan vliegen en greep mijn Herder bij in de keel, op een gegeven moment hingen de achterpootjes ook in de lucht, hij had zich dus echt vast gebeten, die van ons deed niks.
Uiteindelijk losgelaten (heb de tip dat je um dan bij zn achterpoten vast moet pakken in mn hoofd opgeslagen, in nekvel pakken heb ik niet zo goede ervaringen mee) en mijn hond een wond, die van hun niks, en we fietsen er alleen maar langs, die van mij deed echt niks, is de goedheid zelve en wil altijd met iedereen vriendjes zijn, maar wordt toch gebeten.

Vandaag had ik zelfs weer zo'n knudde ervaring met een Jack, ik en een vriendin fietsen langs een (ander) huis waar een Jack in de tuin loopt (geen hond bij ons ofzo, alleen wij 2 op 2 fietsen), ik aan de binnenkant, dus het dichts bij de hond, komt die er me op een gegeven moment aanvliegen joh.
Niet normaal meer, was bang dat ie me in het wiel van de fiets zou vliegen.
En toen ik door bleef fietsen, heb ik zelfs even gedacht dat hij me in de broekspijp wou bijten.
Ben niet afgestapt ofzo wat ik eigenlijk wel had moeten doen, want nu liep ik in de ogen van de hond weg, maar ik moest verder.
Heb alleen gevloekt en boos geschreeuwd tegen de hond, maar weet wel als ie dat nog een keer doet en ik meer tijd heb, dat ik dan anders reageer.

Vaak fiets ik hier ook langs met mijn Cocker, de Jack (van net, van de fiets) begint dan verschrikkelijk te blaffen (dat is alweer een nadeel van kleine hondjes en vooral Jacks, het zijn vaak zo van die keffers) en die van mij loopt gewoon door, soms een paar blafjes terug, maar blijft doorlopen in hetzelfde tempo.

Als er dan eenmaal iets gebeurd is vind ik dat de honden voortaan gemuilkorft door het leven moeten, althans, buiten als er andere honden in de buurt kunnen zijn. Zo kun je eenvoudig voorkomen dat er meer onheil geschiedt.

Wat zullen er dan veel van die kleine (rot) hondjes gemuilkorfd moeten lopen en sommige Retrievers enzo, dus niet alleen de grotere rassen.
Vooral de Jack is bekend om zijn agressiviteit, sommige grote rassen ook, maar de Jack wordt eerder aangeschafd door jan en alleman en loopt dus in vrij grote getale rond, deze brengt veel gevechten aan de gang.

Ik heb zelf dus een middelmaat (Eng Cocker), maar als ik in het park loop ofzo, heb ik meer vrees voor zo'n kleine keffer, dan voor zo'n grote dul, die niks doet tot ie onterecht behandeld wordt (wat ieder hond en mens normaal doet).

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 01:54

Citaat:
Wat voor soort honden?
Rottweilers bedoel je?
Vind ik niet, heb het dan tenminste over de Jacks (Jack Russels), die zijn wel klein, maar vaak vooral aggressief.

Jack Russels vind ik inderdaad vaak ook zeer irritante hondjes! Haha! (Niet altijd, dus!). Daarbij heb ik ook nergens gezegd dat alleen grote honden "slecht en vals" kunnen zijn, dat maken jullie ervan. Maar ik blijf vinden dat een hond die eenmaal zoiets uitgespookt heeft gemuilkorft moet worden. En dat heeft wat mij betreft niets met de grote van de hond te maken.

Verder ken ik ook hele lieve Rottweilers en hele gemene poedels. Natuurlijk moet niet iedere hond over een kam geschoren worden. Het blijft in mijn ogen echter zo dat sommige rassen zo ver zijn doorgefokt of wat dan ook dat er gewoon meer kans is op agressie dan bij andere rassen.

Ik ben het er wel mee eens dat alleen de excessen in het nieuws komen, maar een grote hond heeft nu eenmaal veel sterkere kaken, dus de beten zullen vaak ernstigere gevolgen hebben dan van een dier met kleine kaken.

Maar goed, wie het ook overkomt met wat voor hond dan ook, het blijft een afschuwelijke ervaring. Zowel voor de eigenaar van de aanvallende hond als voor het slachtoffer.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 18:06

XoNo schreef:
[Ik vind dat het wel aan de baas ligt. Elk hondje wordt onschuldig geboren, en gemaakt tot wat hij nu is, door de baasjes dus. Ongeveer 1% heeft een ziekte, bijvoorbeeld een hersentumor, waardoor er een knop omgaat. Honden zijn van zichzelf niet agressief, ze worden zo gemaakt.
[/quote]

Hier ben ik het niet met je eens, mijn ouders hebben vroeger honden gefokt, we hielden ook honden zelf aan, die allemaal dezelfde opvoeding genoten (in huis, het zijn nooit kennelhonden geweest). Een beest blijft een beest, allemaal met een eigen karakter en temperament. Hoewel ze allemaal hetzelfde opgevoed zijn, hebben we er toch ooit een gehad die beduidend minder sociaal naar de buitenwereld was als de rest. Voor ons en bekenden was het een prima hond, maar wel eentje waarbij je altijd op je qui five moest omdat ze toch behoorlijk fel uit de hoek kon komen, zeker naar vreemden. Deze om deze als pup nooit geweest, normaal hielden we altijd zelf de rastypische honden aan, dat was zij qua uiterlijk totaal niet, maar mijn ouders hebben haar niet verkocht, omdat als klein puppy al bleek dat het geen makkelijke hond was. Doordat mijn ouders toch wel een flinke dosis kynologische kennis bezitten, heeft deze hpnd anderen nooit schade berokkend. Was deze hond echter naar iemand zonder ervaring gegaan, dan hadden er hoogstwaarschijnlijk ook ongelukken gebeurd, de verantwoording (en schuld) ligt dus niet alleen bij de eigenaar naar mijn mening, maar ook bij de fokker c.q. verkoper, die goed moet weten in te schatten hoe een hond (en een toekomstige eigenaar) in elkaar zitten alvorens de hond te verkopen.

*Amen* Tong uitsteken

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 18:18

Verder een opmerking over de eigenlijke discussie, die van hierboven was een beetje off topic.

Ik heb echt een stronthekel aan onopgevoede kleine hondjes in het algemeen, dit geldt trouwens ook voor onogevoede grote honden, maar meestal die kleine monsters, die altijd maar weer loslopen en vervolgens of agressief blaffend op onze grote lobbesen afkomen, of op mijn paard (heb ik ook erg vaak last van, nu heeft Jerai een hele effectieve methode, die gaat er gewoon bovenop staan).

Maar in ieder geval, als ik mijn grote hond netjes aan de lijn heb lopen (omdat ik weet dat ze van zichzelf niet agressief is, maar wel vreselijk lomp en "pletterig" en bovendien wel gaat reageren als ze aangevallen wordt door een klein hondje) en er komt vervolgens zo'n worst op vier poten aanzetten die "die grote bullebak" durft te trotseren, vervolgens mijn hond bijt, waarop mijn hond denk van "Heej dat pik niet" en er een hondse reactie op geeft wordt mijn hond als agressief bestempeld.

Want hoe durft zo'n grote bullebak zo'n lief klein hondje op zijn plaats te zetten?? Hiermee wil ik aantonen dat de hond die de schade toebrengt, niet altijd degene is die als eerste een agressieve gedraging vertoont. Een hond denkt niet van "ach, zo'n kleintje is geen partij voor mij dus ik doe maar niks". Ik vind dus dat agressieve honden, zowel groot als klein, aan de lijn moeten blijven en dat iedereen die een hond aanschaft op zijn minst een beetje moet verdiepen in hondengedrag en ze niet als een mens moet zien, dit zou een hoop ergenis en trieste voorvallen als deze voorkomen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 19:27

Ik vind het echt heel erg dat dit soort dingen nog steeds (te) veel gebeuren, maar moest wel gelijk aan Flodder denken toen ik dit las; Dat doet ie anders nooit hoor Knipoog
Sorry maar kon het niet laten om dat te plaatsen en wat betreft de schuldige dat verschilt per situatie maar vaak is het zo dat het inderdaad aan de opvoeding ligt

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 21:44

Nou mijn hond is laatst ook aangevallen door een los lopende hond Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! k*t beest!! Boos! Boos! Boos!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 10:15

Had het toen ook gelezen jah....
Ik vind dat ze zulke honden aan de lijn moeten doen.
is zo zieligggggggg