Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Desiree schreef:oke chrico, ik pak die honden bij hun nekvel en trek ze er af (zo heb ik mijn hondje al ooit eens gered) en die eigenaar pak ik nog wel een keer als hij die honden niet bij heeft. Zo goed?
En ja, het zit me best hoog. Dierenmishandeling zit me altijd hoog. Vooral bij honden.
Desiree schreef:Lis, je slaat de spijker op zijn kop! Ik heb inderdaad geen hoge dunk van mensen! dat klopt. Rara hoe kan dat....
)
Maar goed, zij waren niet ter plaatse en het had toch geennut gehad..... 
Gwen schreef:Toch lijkt het mij niet onverstandig dit soort honden aangelijnd uit te laten. Ze staan er tenslotte toch om bekend dat ze agressief KUNNEN zijn.
Citaat:Wat voor soort honden?
Rottweilers bedoel je?
Vind ik niet, heb het dan tenminste over de Jacks (Jack Russels), die zijn wel klein, maar vaak vooral aggressief.
(Niet altijd, dus!). Daarbij heb ik ook nergens gezegd dat alleen grote honden "slecht en vals" kunnen zijn, dat maken jullie ervan. Maar ik blijf vinden dat een hond die eenmaal zoiets uitgespookt heeft gemuilkorft moet worden. En dat heeft wat mij betreft niets met de grote van de hond te maken. 
XoNo schreef:[Ik vind dat het wel aan de baas ligt. Elk hondje wordt onschuldig geboren, en gemaakt tot wat hij nu is, door de baasjes dus. Ongeveer 1% heeft een ziekte, bijvoorbeeld een hersentumor, waardoor er een knop omgaat. Honden zijn van zichzelf niet agressief, ze worden zo gemaakt.
[/quote]