zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per dag)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misja

Re: zo veel en zo diep slapen, meer mensen? (12-14 uur per d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:52

Het zou ook een burn out kunnen zijn ofzo, maar meestal weten mensen dat wel van zichzelf, toch? Na een heftige periode ofzo, of overwerkt?

In ieder geval is het misschien verstandig om een slaapdagboek bij te houden, van een week of twee. Zo krijgt de neuroloog een beetje inzicht in jouw dag-nacht en slaap-waakpatroon!

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:56

zou je misschien Pfeiffer kunnen hebben?
Ik heb dit gehad, en wat jij verteld komt wel bekend voor.
zijn je lyfklieren ook dikker dan normaal? of last van je keel b.v.
soms zien ze pas na 2 x prikken dat je dat hebt.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:58

Ik heb overigens zelf 2x Pfeiffer gehad. Terwijl artsen zeggen dat het eigenlijk niet kan.. het kan dus wel!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:00

Misja schreef:
Ik heb overigens zelf 2x Pfeiffer gehad. Terwijl artsen zeggen dat het eigenlijk niet kan.. het kan dus wel!

ja de meningen zijn hier heel verschillend over,ik geloof er ook degelijk wel in dat het kan!!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 22:24

@ Misja, ik heb geen burn-out heb nml een heeeel relaxed baantje en verder gaat eigenlijk alles in mn leven zoals het zou moeten gaan om mn gezondheid na dan

@ Lianne007 pfeiffer heb ik idd gehad met een flinke terugval(2e keer pfeiffer zegmaar al werd het een relaps ofzo genoemd )
nu op dit moment heb ik alleen de antistoffen tegen pfeiffer in mn bloed die je levenslang bij je houd wanneer je eenmaal pfeiffer hebt gehad en niet de actieve antistoffen die laten zien dat je daadwerkelijk pfeiffer hebt

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:26

Tjonge, wat klinkt dit herkenbaar! Ik heb ook op m'n 18e een tumor gehad, daarna de 'onmogelijke' 2x pfeiffer gehad, en een verwaarloosde whiplash/hersenschudding.

Nu 4 jaar en een heleboel testen verder, ben ik nog steeds een wrak. Heel moe etc., vaak dikke lymfklieren, pijn in mijn 'botten'...
Uit bloedtesten blijkt niet veel: beetje verhoogde bezinking, wat laag ijzer, etc.

Sinds ruim een jaar ben ik dus maar gestopt met de dokters e.d. Ik werd toch niet echt serieus genomen, en aan de diagnose "ME" heb je uiteindelijk ook niet veel...

Ik leef nu heel gestructureerd, en dat helpt wel. Maar het blijft moelijk: twijfels: 'misschien ben ik wel zo moe omdat ik zo weinig doe'. Maar ja, als ik dan eens meer doe, voel ik me de dagen daarna zo verschrikkelijk beroerd.

Het vreet wel aan je, en ik hoop eigenlijk voor je dat er bij jouw wel iets uit de testen komt: iets waar je wat aan kunt doen!

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:28

En de dokters kunnen niks vinden?

Die dokters van tegenwoordig..
(Wat ik laatst toch hoorde..
Meisje dat ik ken had dezelfde klachten, was eind 20/begin 30, en zat in de overgang. Niet normaal..)
In iig, sterkte!

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:28

Ik herken het..vroeger had ik genoeg met 6 uurtjes slaap maar nu ben ik kapot als ik later dan 10 uur me bed in ga, terwijl ik al moeilijk in slaap kan vallen...
En de ene keer ben ik echt hyper en de andere keer lig ik voor vuil op de bank omdat ik gewoon geen energie heb.
Mijn bloed is ook al onderzocht, maar ze kunnen niks vinden.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 22:31

pfoe Birta dat klinkt niet echt hoopvol
bezinking en ijzer is ook getest(ze hebben 7 buisjes bloed ofzo afgenomen, voor ff denken hoor, leven&nierfuncties, glucose, 2 soorten cholesterol, bezinking, ijzer, foliumzuur, vit. B en nog wat dingen die ik nu vast en zeker vergeet! 9 nov uitslag, ben echt benieuwd!)
ik heb ook geregeld last van opgezette klieren in mn nek, en niet echt pijn in mn botten maar wel veel spierpijn, zo'n grieperig gevoel zegmaar
maar wat een ellende zeg dat ze bij jou niet echt wat kunnen vinden!

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:35

Ai dat klinkt niet fijn. Ik draai mijn hand er ook niet voor om overdag in slaap te vallen of erg lang door te slapen totdat ik vanzelf hoofdpijn krijg maar dat van jou klinkt problematischer.

Kun je hierin geen multidisciplinaire begeleiding krijgen met een neuroloog, fysio, psycholoog (net zoals ik laatst las bij hoofdpijnpatienten)?

Gaat het verder wel goed, op andere vlakken zeg maar. "Toevallig" relatief veel meegemaakt de afgelopen periode waardoor idd een burn-out kan onstaan? Veel sterkte in ieder geval!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:41

ik heb er ook al een aantal maanden last van.. Futloos, nergens zin inhebben en vooral veel moe zijn, en mijn haar valt erg uit.. Vind het ook raar maar klaagde vorig jaar ook al over deze dingen..

Wat ik helemaal raar vind dat als ik uitslaao dat ikd an nog moeier ben en er de hele dag niks uit me komt dan dat ik gewoon vroeg opsta.. Lijkt me wel dat je dan toch uitgerust moet zijn?? OOk kan ik me echt slecht concentreren als iemand me wat vertelt of als ik iets moet leren, ik ben er gewoon ecth niet bij met mijn hoofd, echt super vervelend.

Ik ben benieuwd wat er misschien bij jou uitkomt..

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:05

_Romana_ wat jij heb herken ik ook, echt vervelend is het.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:10

_Romana_ en anderen die er sinds een paar weken last van hebben: nu de dagen weer korter worden kan het ook komen door te kort aan daglicht. Winterdepressie wordt het dan genoemd maar je hoeft je niet per se depressief te voelen, het kan ook gewoon moe en futloosheid zijn. Hiervoor kun je lichttherapie krijgen en dat kan erg helpen. (2 weken lang 's ochtends voor een speciale lamp)

Of dat voor Renske ook iets zou zijn weet ik niet, dat klinkt toch net wat anders.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 23:13

ik lig al af en toe onder de zonnebank (tegen de spierpijn die ik steeds heb) maar heb t al sinds de zomer terwijl er toen wel volop licht was
mn zus heeft iig de zonnebank nodig om de winter door te komen, die wordt erg moe en sloom en lam als de dagen korter en donkerder worden

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:34

Renske20 schreef:

@
Anna-Jelly
, wat een ellende is dat he voral omdat mensne weinig ana je zien en je niet snel geloven pfeiffer heb ik idd ook gehad en elk virusje pak ik nu mee, hoest iemand 1x in mn buurt, ben ik gelijk grieperig.verkouden daarna

Gelukkig word jij wel door je huisarts serieus genomen.. Mijne niet en die verwijst me ook niet door..
Mijn vader zal binnenkort even naar hem bellen (had ie ook wel wat eerder mogen doen). En dan weet ik t alweer mag ik weer bloedprikken, ijzergehalte e.d. Toen ook mn schildklier gedacht maar was niks mis mee..

School was indd ook heel moeilijk, niet veel mensen die je goed begrijpen en leraren die denken dat ik aan het verzuimen was.

En inderdaad als er ergens maar een griepje heerst dan heb ik het ook meteen

Ik hoop dat je snel meer weet...

Trouwens.. ik ben ook al 12 kilo afgevallen, nu had ik wel wat reserves dus ben nu niet echt mager, maar ik ben ook depressief. (omdat ik zoveel ziek ben en niet kan doen wat ik doe, ben altijd een actief iemand geweest en nu zit ik hele dag alleen thuis omdat ik zelf nergens kan komen...)

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:39

ik ben dus niet de enige die veel is afgevallen woog eindelijk 60 kilo ben 1,75 lang.
en toen ik pfeiffer kreeg ging er tien kilo af.
dus weeg ik weer 50 kilo en ben weer terug bij af.
en kom ook echt niks meer aan hoeveel ik ook eet??
ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met het weer.
ieder hoor ik over dat ze zo moe zijn enzo.
je moet minstens 2 uur aan licht bloot stellen en dus minstens twee uur buiten overdag zijn.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 23:40

ik ben niet vanwege mn moeheid doorverwezen hoor, ivm slecht zien met 1 oog, wat oogarts en opticien niet kunnen verklaren en niet kunnen verbeteren
en dan zo duizelig zijn en evenwicht kwijt dat ik zomaar val enzo, toen mocht ik naar de neuroloog
die me vervolgens niet serieus nam, domme vragen stelde, 3x hetzelfde vroeg en 3x mijn antw fout herhaalde *zucht*
ow dat zuchten deed hij trouwens zelf ook steeds als ik antwoord gaf, en gaf ik dan maar een kort antwoord vroeg ie alsmaar door, waarna die weer ging zuchten
nare man dat het is
voelde me echt asof ik zijn tijd kwam verdoen ofzo, echt niet prettig
hoop dus dat ie wel serieus met mn uitslagen vd onderzoeken omgaat...

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:50

Renske: vraag of je oogarts even met de neuroloog belt (als die oogarts wel een aardige arts is). Professionals onder elkaar zeg maar, doet vaak wonderen.

En naar artsen toe hoef je je niet schuldig te voelen. Dat is hun werk. Zo zien ze dat zelf misschien niet helemaal maar er zijn gewoon erg veel botte, arrogante artsen en daar moet je je vooral niet te veel van aantrekken. Al is het maar omdat je je energie echt beter kunt gebruiken.

Birta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:23

Oh ja Renske, hebben ze ook de schildklierwerking bekeken? (heb nl. ook nog tussendoor een schildklierontsteking gehad...heb je ook bv. trillende handen? je kunt daar ook duizelig van worden)
Nou ja, wacht eerst maar even deze test af...succes!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 01:02

Hoe is je bloeddruk eigenlijk Rens? IS die niet extreem laag?

MargaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:26

Ik zou dit gewoon heel duidelijk tegen je neuroloog vertellen. Dagboek bijhouden is inderdaad een goed idee.

Laat je niet teveel op de kast jagen door allerlei suggesties die hier gedaan worden. Bij veel ziektebeelden hoort een vermoeidheids-klachten patroon. En soms zijn mensen ook doodmoe zonder dat daar een lichamelijke oorzaak voor is. Ik zou misschien niet de uitslag van het neurologisch onderzoek afwachten, maar vòòr die tijd contact met hem opnemen, wellicht heeft deze kennis invloed op de diagnose.

Hoe lang heb je deze extreme vermoeidheid trouwens al?

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:53

ik heb ook al jaren last van moeheid en "flauw" zijn. Als ik dan iets eet met veel suiker of zout dat helpt dat meestal wel, maar dat is natuurlijk niet altijd de bedoeling! Ik heb ook van mezelf de neiging om dik te worden dus je wil ook wel eens een maandje wat afvallen en dan was ik heel vaak weer flauw.

Ik heb echt vanalles al geprobeerd, bloed prikken, bloeddruk meten, lichttherapie (zonnebank inderdaad, in de winter was het altijd erger dan in de zomer) enzovoorts. Ik ben nu overgestapt op een andere anticonceptie omdat ik ook wat neerslachtiger en "moody" werd van mijn pil.

Ik ben nu met Centrum (van A tot Zink) tabletten bezig, en ik voel me goed joh! echt heb veel meer energie is echt zó fijn!!! Het kan dat ik een tekort aan bijv. ijzer heb, waardoor energie niet goed door mijn lichaam wordt getransporteerd of opgenomen.
Het was eigenlijk een van de laatste dingen die de docter kon bedenken, omdat bij de bloedtesten door de jaren heen elke keer wel een klein tekort aan bijv. zink of ijzer naar voren kwam.

Succes met jouw oplossing en misschien heb je er iets aan.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:57

Renske20 schreef:
ik ben 23 en lijk wel bejaard!!

Dat klinkt me heel bekend in de oren..Ik heb bijna hetzelfde probleem,maar ik kan overdag dus juist wel wakker blijven,maar snachts idem... overigens ben ik ook heel veel ziek.(sinds dat ik ook zo moe ben).

Ik ben vd week bij de internist geweest en ik krijg over 3 wk de uitslag daarvan..(bloedprikken en urine)

Ik vind het ook vreselijk balen en word dr echt sch**tziek van zeg maar..

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:03

ik heb het al sinds vorig jaar winter ofzo, met periodes dat t beter wordt.. Slik wel mulit vitaminen en dat ben ik een paar dagen vergeten dus misschien dat het nu weer uiets minder gaat daarom, slik dat ook vooral voor de ijzer die erin zit

neres

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:25

Heb je veel stress of druk de laastste tijd (en), weet niet waarom maar dat is het eerste wat er in me opkomt bij je. Mensen die veel meemaken in een korte tijd en dat niet kunnen verwerken of er geen tijd voor hebben. Kunnen allemaal lichamelijke reacties laten zien naar verloop van tijd gewoon omdat alles bij elkaar wat er gebeurt teveel is. Wat je dan ziet is dat mensen veel slapen lang slapen altijd moe zijn, het idee hebben dat ze niet vooruit te branden zijn. Dus idd dat je je voelt als een bejaarde!!