LotteAnna schreef:Uhm zijn er nog mensen die er wel echt verstand van hebben?
Een fysiotherapeut werkt alleen met zacht weefsel? En een hernia ligt aan je wervels?
Een hernia ligt niet aan wervels, maar aan de tussenwervelschijven, die tegen een zenuw aandrukken.
Bijna iedereen die onder de "scan" gaat heeft wel een hernia, dat betekent nog niet dat je er last van moet hebben. Opereren heeft heel veel nadelen, en is vaak niet nodig.
Fysio fitness; je gaat fitnessen onder medische begeleiding. Waardoor je de belastbaarheid van je rug (spieren, tussenwervelschijven) omhoog brengt. Stabiliteit wordt verhoogd, je lokale belastbaarheid wordt verhoogd, waardoor je er minder last van kan hebben, en je minder kans op recidief hebt.
Een chiropractor hoef niet altijd de oplossing te zijn. Je moet daarnaast ook zeker aan je conditie, algemene belastbaarheid en lokale belastbaarheid werken. Dus met de mening die hierboven staan ben ik het niet eens.
Het is logisch dat je meer klachten hebt bij het zitten, dat is de meeste belastende houding voor je tussenwervelschijven.
Ah wat leuk, een studente fysiotherapie
Wat is er mis met je eerste twee regels? Een fysiotherapeut behandelt toch vnl dmv therapie en massages? Niet direct gericht op de gewrichten of ruggenwervels. En ja, de meest voorkomende hernia is degene in de tussenwervelschijf.
Volgens mij zeg ik nergens dat Chiropractie DE oplossing is, alleen dat het me verbaast dat in een topic over hernia dat woord nog niet genoemd was. Beetje minder bijtend antwoorden mag ook wel... 
Fitness is zeker goed voor je, maar is dat niet meer preventief en algeheel versterkend? Ik denk dat dat uitstekend zou zijn naast een behandeling.
Samantha, ligt aan je verzekering, maar ik meen dat me meesten Chiropractie wel degelijk vergoeden. Vijf bezoeken ofzo.