Gedachte achter album James Blunt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoipiepeloii

Re: Gedachte achter album James Blunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:13

elke_fyfel schreef:
James Blunt-Goodbye my lover
is ook heeeeeel mooi

Dies sowieso het mooist

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:15

ik vind hem echt mooi zingen en zijn nummers vind ik om kippenvel van te krijgen.
echt zijn cd aanschaffen.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:45

FlEuRXBoNnY schreef:
jaaa die liedjes zijn ech moooi!
vooral you're beautiful, goodbye my lover, cry en tears&nd rain
maar ik weet nie wat de gedachte erachter is

Helemaal mijn mening

Ik heb zijn cd en daar raak ik nooit van uitgeluisterd!! Vooral die teksten... héérlijk!

Kiwi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 00:17

sjaantje schreef:
elke_fyfel schreef:
James Blunt-Goodbye my lover
is ook heeeeeel mooi

Dies sowieso het mooist

De verklaring van James zelf:
Het nummer 'Goodbye my lover' heeft voor Blunt speciale herinneringen. Tijdens de opnames in L.A. logeerde de zanger bij actrice/auteur Carrie Fisher (prinses Leia in de 'Star Wars'-films). Hij nam het nummer op in haar badkamer, waar zij een piano heeft staan. "Ik vond het moeilijk om in de studio terug te gaan naar de emotie die ik had tijdens het schrijven van dit heel persoonlijke nummer. Ik zei tegen Tom: 'Kom, laten we het opnemen in de badkamer'. En is er een betere plek om een nummer op te nemen dan in de badkamer van Carrie Fisher?"

Toch ziet hij 'Goodbye my lover' liever niet als zijn volgende single. Blunt noemt het nummer te persoonlijk en privé om een single te kunnen zijn. "Het is een speciaal nummer voor mij, dat mij heel erg raakt. Iedereen heeft ervaring gehad met het uit elkaar gaan met iemand en veel mensen kunnen zich herkennen het nummer. Ik denk dat de meeste mensen die het album hebben, dit nummer liever ook niet als single zien."

Persoonlijke noot,

Ik begrijp dat wel. Dit nummer, indien ook nog eens van toepassing, raakt je tot op het bot! Dat hoeft niet met de hele wereld te worden gedeeld! En raken doet het je. Vorige week heb ik het samen geluisterd, met iemand die heel dierbaar voor mij is. Ze gaat weg, ze gaat emigreren. Dat moment, met dit nummer ... Ik bevat het eigenlijk nu pas. Alsof er geen morgen meer is. Ik wist niet, dat muziek dit kon doen ...

lisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 15:13

vind hem ook heel goed
vooral dan goodby my lover, en ga er eigenlijk helemaal mee akkoord dat het geen single zou moeten worden, dan krijgt het minder 'gevoel' vind ik..
zn liedjes zijn zo van toepassing zijn op bijna alle situaties, kan het echt in verschillende opzichten zien enzo..
brr krijg er kippevel van