Lijst Fortuyn 27 zetels ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:06

Ok heeft een point maar wat dan van die mensen die gewoon door een beetje ziek te kijken en zielig te doen in de WAO terecht komen. Die worden wel betaald van onze centen! Die mensen laten zich gewoon afkeuren bij zo'n keuringsarts, die mensen deugen ook voor geen meter. En die werken gewoon zwart bij en ontvangen van ons ook nog WAO. Daar moeten gewoon betere regels voor komen. Heb je de procenten gelezen van de WAo-ers??? Je zal schrikken hoeveel prcent daarvan buitenlands is..................en allemaal ziek?????? Not, ze voelen zich alleen zwak, ziek en misselijk als het hun uitkomt, als ze al die kindjes moeten voeden en te lui zijn om hier de taal te leren en een baan te zoeken.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:16

Suzanne F. schreef:
Ok heeft een point maar wat dan van die mensen die gewoon door een beetje ziek te kijken en zielig te doen in de WAO terecht komen. Die worden wel betaald van onze centen! Die mensen laten zich gewoon afkeuren bij zo'n keuringsarts, die mensen deugen ook voor geen meter. En die werken gewoon zwart bij en ontvangen van ons ook nog WAO. Daar moeten gewoon betere regels voor komen. Heb je de procenten gelezen van de WAo-ers??? Je zal schrikken hoeveel prcent daarvan buitenlands is..................en allemaal ziek?????? Not, ze voelen zich alleen zwak, ziek en misselijk als het hun uitkomt, als ze al die kindjes moeten voeden en te lui zijn om hier de taal te leren en een baan te zoeken.

Je hebt duidelijk de klok horen luidden, maar....
bah, wat een generaliserend praatje zeg. kom eens met cijfers en bronnen, pas dan mag je wat zeggen.

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:17

Wat je schetst ligt aan de manier van keuren c.q. de keuringsartsen.
Daar kun je m.i. best wat aan doen.
Maar wat Pim wil is dat de oorzaak van de invaliditeit een rol gaat spelen.
Dus in vervolg maar een harnas aan op het paard ?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:42

Suzanne F. schreef:

Helemaal mee eens. Maar Pim is niet de oplossing. Hij is een eendagsvlieg. Zeker weten.

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:34

Prima schreef:
Citaat:
Helemaal mee eens. Maar Pim is niet de oplossing. Hij is een eendagsvlieg. Zeker weten.

Pim zelf is misschien niet de oplossing, maar wat hij in beweging brengt kan misschien een stap in de richting doen komen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:42

Pegasus schreef:
Wat je schetst ligt aan de manier van keuren c.q. de keuringsartsen.
Daar kun je m.i. best wat aan doen.
Maar wat Pim wil is dat de oorzaak van de invaliditeit een rol gaat spelen.
Dus in vervolg maar een harnas aan op het paard ?

Ik hoop niet dat het zover komt dat we inderdaad ingezwachteld te paard gaan zitten1
en wat betreft de keuringen en afgekeurde mensen daar zullen inderdaad betere regels voor moeten komen maar de aard van de invaliditeit moet niet van belang zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 00:20

Desiree schreef:
Lovely, je verwart geloven met mee eens zijn. Ik weet niet of mensen uberhaupt nog geloven in iemand in de politiek. Pim krijgt van degenen die op hem stemmen alleen maar een kans om het eens anders te doen, om zowiezo IETS TE DOEN, wat paars al die tijd geweigerd heeft. Ik denk ook dat in Den Haag met Pim samengewerkt zal moeten worden, anders verloochen zij de democratie, en dus hetgeen wat veel nederlanders willen. Tot nu toe hebben ze niet naar nederlanders geluisterd en hun kop in het zand gestoken en precies gedaan wat ze zelf wilden. En dat is nu juist ook de oorzaak dat mensen op Pim Fortuyn gaan stemmen. Ik ben sterk geneigd nu te denken "eigen schuld dikke bult", vooral in de richting van Melkert! Want als er nu iemand goed is om dingen te weigeren in te zien...

Desiree, er zijn mensen die geloven dat hij iets kan veranderen en van die mensen krijgt hij stemmen. Wie geloofd wordt, krijgt stemmen.

Het lijkt erop dat iedereen, Pim F. incluis, maar denkt dat je het parlement in kan wandelen, een grote bek op kan zetten en dat alles dan simsalabim opgelost wordt. Neem maar van mij aan dat het niet zo werkt. Want wie kan mij laten zien (zwart op wit of boktblauw) wat nu precies het beleid van meneer F. zal inhouden? Wie, wat, waar en op welke termijn. Show me de details en ik zal de toekomst voorspellen.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 00:24

Wat is er mis met het afschaffen van de WAO nu daar momenteel zo verschrikkelijk veel mis mee is, dan wel misbruik van gemaakt wordt ?

Bovendien wordt over het hoofd gezien dat de WAO momenteel maar voor een beperkte groep mensen geldt ! De voorbeelden (van paard vallen, kanker) snijden dus geen hout. Wanneer mij dat overkomt kom ik ook niet in de WAO. Die geldt namelijk alleen maar voor WERKNEMERS.
(Vraag er voor de grap de hoefsmit maar eens naar)

Dat bij afschaffing van de WAO iedereen maar, hup, in de bijstand gekiept zou moeten worden ... wie zegt dat ? Alternatieven genoeg buiten het gedrocht van de huidige WAO.

Waarom bijvoorbeeld niet voor iedereen de AAW van toepassing maken ?

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 01:05

lovely schreef:
Desiree, er zijn mensen die geloven dat hij iets kan veranderen en van die mensen krijgt hij stemmen. Wie geloofd wordt, krijgt stemmen.

Het lijkt erop dat iedereen, Pim F. incluis, maar denkt dat je het parlement in kan wandelen, een grote bek op kan zetten en dat alles dan simsalabim opgelost wordt. ....

Hier zit een kern van waarheid in natuurlijk. Figuren als Melkert presteren dat al decennia lang en... simsalabim ... hebben in de peiling nog meer zetels dan Pim F of de VVD.
Uit dezelfde peiling bleek zelfs dat 1 op de 25 mensen waar hij de stemmen vandaan haalt Wiegel de beste volgende PvdA premier vindt. Knipoog

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:21

Desiree schreef:
Ik vind niet dat als mensen zonder meer racist moeten worden genoemd of met Hitler moeten worden vergeleken als ze opkomen voor algemene belangen.

Desiree: Ik was al bang dat het verkeerd zou worden opgevat. Ik schreef ook dat ik hem niet met Hitler wilde vergelijken, maar mensen kunnen vaak zo massaal achter zo iemand aan gaan lopen. Voor de duidelijkheid: Pim of maakt niet uit wie is ZELF niet eng, WEL het effect dat ze hebben op de bevolking. Verder is het natuurlijk wel eens goed dat de paarse deken eens lekker wordt opgeschud... Haha! Als we maar oppassen dat we geen kuddedieren worden.

BTW: deze link kreeg ik net van iemand: http://www.grapes.nu/grapes/39/movie.swf

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:49

We zijn mensen dus de meesten van ons zijn kuddedieren. Ik ga denk ik stemmen op Pim. Om tegen de rest aan te schoppen. Het is niet dat ik in hem geloof lovely. Ik ben namelijk van het "eerst zien dan geloven" type. Het enige wat ik op de voorhand wel kan zeggen is dat ik in de anderen NIEt meer geloof! Pim krijgt van mij een kans. Ik sta niet achter alles wat hij beweert. Maar Den Haag moet wakker worden geschud, en dat kan hij wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:00

Wat beweert Pim dan? Hoe gaat hij oplosingen aandragen? Heb je zijn programma al "gekocht"?

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 18:17

Pim zegt dingen die een hoop mensen tijden niet DURFde te zeggen.

Maar als er één begint volgt de rest!
Laat hem maar een hoop mesen wakker maken daar in die kamer.

Maar hij zegt precies wat mensen willen horen!!!
En daar moet je voor uit kijken.

Mijn stem heeft hij,en van een hoop andere ook zeker.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:45

Heb je hem op 2 vandaag + journaal gezien?

Leuk idee, dat je op iemand hebt gestemd die, zodra ie een betje moeilijkere vraag krijgt dan 'gemiddeld' (wat neerkwam op 'wat zijn uw concrete iddeeen nou eigenlijk?') maar antwoord 'Laten we er maar mee ophouden'

Fijn idee, dat je op zoiemand hebt gestemd. Straks als er iets misgaat van zijn plannetjes 'ach laat maar gaan dan'

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:03

als je het mij vraagt gaan alle plannetjes in de politiek altijd mis..... Daarom is de opkomst bij de verkiezingen zo laag. Ik ben zelf nog iedere keer zo gek om het toch weer eens te proberen......

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:20

ach het merendeel heeft tenminste nog een concreet plan. Kan je van meneer F niet zeggen. Heb je dat gezien van die camera? 'Meneer Fortuijn, wat vind u van het probleem met de beveiligingscamera?' "Ach mevrouwtje wat moet ik nou met een camera' 'ja wat is uw standpunt hierover?' 'dat weet ik niet. Ik ben ook benieuwd wat mijn standpunt is' (vrij gequote)

Slapen Haha!

Vermaak me kostelijk met dat journaal *LOL*

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:39

je moet hem ook niet met hitler gaan vregelijken maar vergeet niet dat het met hem ook zo begonnen is.

Ik vind het pure onzin wat hij uitkraamt hij zal het nooit waar kunnen maken dat verzeker ik je. En wat de vluchtelingen betreft hij wil alleen nog vluchtelingen uit Duitsland, Frankrijk en Engeland dat slaat echt werkelijk nergens op!!

En ik vind dat er met hem ook niet normaal gepraat kan worden hij kwekt overal doorheen en hij schreeuwt net een viswijf man

Ik heb nu al een hekel aan de vreselijk arrogante kop van hem hij is degene die ik niet inhet donker wil tegen komen hoor.

En de meeste van hier worden later werknemer(neem ik aan) Niet zo'n groot gedeelte zal een eigen bedrijf beginnen en dan snijd die WAO gedoe dus wel hout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 00:09

In Rotterdam is Pim ook al zo fijn aan het samenwerken, we wachten eerst eens even af hoe dat allemaal uit gaat pakken. Over openheid en doorzichtigheid gesproken:

Van Volkskrant.nl:
Citaat:
Pim Fortuyn heeft geen zin tevoren zijn standpunten over allerlei zaken in de stad duidelijk te maken. 'Ik heb hier geen zin in', zei de lijsttrekker van Leefbaar Rotterdam vrijdagmiddag. Hij geeft de partijen tot maandagmiddag 12.00 uur de tijd alsnog weer met hem in gesprek te raken.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 04:20

Om eerlijk te zijn zou ik ook geen zin hebben om gelijk het achterste van mijn toch te laten zien aan mensen die tot dan toe beweerd hebben alle samenwerking uit te sluiten en opeens, na zich nog eens achter de oren te hebben gekrabd, terugkrabbelen.
Niet meer dan normaal om dan te verwachten dat ze dan na al die jaren eerst maar eens moeten vertellen wat ze zelf willen en/of te bieden hebben.

WAO: de meesten hier werknemer ? Nou en ? Er blijven toch nog miljoenen anderen... over discriminatie gesproken !

Zelf zal of kan ik nooit in de WAO geraken. Positief punt hierbij is dat ik ook geen premie meer hoef te betalen voor dit gedrocht van een wet. Voor me zelf dan. Dit geld is beter te besteden aan vergelijkbare voorzieningen dus, en dat gun ik anderen ook Knipoog
Wel betaal ik me blauw aan strafpremie WAO voor ex-werknemers die arbeidsongeschikt zijn geworden om redenen die niets met het werk te maken hebben. (o.a. medische blunder tijdens hartoperatie). Waarom moet ik en mijn huidige werknemers daarvoor gestraft worden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 14:39

Het achterste van mijn tong zou ik ook niet willen laten zien, maar je bent de kiezers en de andere partijen toch wel verplicht iets te vertellen en tekst en uitleg te geven bij de plannen. Op dit moment geeft LR helemaal niets prijs en traineert de onderhandeling om niks.