Wie heeft het RTL 5 nieuws gezien.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:05

PhiaBink schreef:
Wisten jullie dat een Labrador en een Golden Retriever op de lijst staan van de honden die het meeste bijten????? Dus geen Pitbull, Staffort, Rottweilers ed.worden.

En wisten jullie dat de labrador en golden retriever in de meeste gezinnen met kinderen rond loopt en daarom ook vaak gepest word en misschien daarom wel eens zou kunnen bijten.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:24

Sypheron"]
[quote="PhiaBink schreef:
Wisten jullie dat een Labrador en een Golden Retriever op de lijst staan van de honden die het meeste bijten????? Dus geen Pitbull, Staffort, Rottweilers ed.

Wist je ook dat er veel meer Labradors en Golden Retrievers zijn dan die andere, waar ook nog bijkomt dat die veel dieren van die andere soorten ook nog muilkorven (moeten) dragen. Het percentage dieren dat per soort bijt ligt bij de Pitbulls en andere vechthonden toch een stuk hoger!
[/quote]

De meeste mensen/kinderen die gebeten zijn en op de EHBO terecht komen of bij een huisarts, zijn door Retrievers gebeten. Dit is landelijk gelijk en bewezen. Dat er meer Retrievers zijn dan bijv. Pitbull's maakt niet uit. De honden die het minst bijten zijn juist de "vechthonden".

Mensen kopen een hond en weten eigenlijk niks van opvoeding van het ras dat ze uitgezocht hebben. Een Jack Russel moet je opvoeden als of het een Rotweiler is. De meeste denk van Ah leuk klein hondjes, maar het is een blijft een Terrier en dat vergeten de meeste.

Wij hebben een Jack R gekregen, was niet opgevoed en hebben hem met 10 maanden moeten in laten slapen. Hij vloog iedereen aan en had totaal geen respect voor je als je hem op zijn donder gaf. Hij liep gemuilkorft en beet door de korf heen. Niemand durfde meer hier te komen.
Hondje was niet opgevoed, heeft de eerste 8 maanden van zijn leven alleen een balkon gezien op een flat. Verward Verward Verward
De mensen vonden het een leuk klein hondje en wisten eigenlijk niet hoe ze zo'n "lief" klein hondje moesten opvoeden.
Hoeveel honden komen er niet in een asiel???? Mensen kopen maar en denken niet na Verward Verward Verward Verward Verward

Nogmaals EEN DIER WORD NIET VALS GEBOREN, MAAR VALS GEMAAKT.

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 13:48

Ja Phia, er gaat zoveel fout bij de opvoeding van een hond. Of je nu een kleine hond heb of een grote, ze moeten worden opgevoed en daar moet niet te licht over gedacht worden. Ik heb een pest aan kleine honden en hun eigenaars omdat ze het leuk vinden om mijn honden aan te vallen. Er word dan gereageerd van kijk eens hoe stoer. Maar we de gebeente als een van de mijne iets terug doet, dan is de wereld te klein.
Nu hebben die hondjes mazzel dat ze alleen maar onderuit gehaald worden en niet gebeten, wnt ik ben me terdege bewust als een van mijn honden echt bijt dat er dan niets van de tegenpartij over is.
Zo is het ook met kinderen. Mocht er een kind zijn die mijn honden pest dan straffen ze het kind door het te laten struikelen. Mijn kinderen weten dat en zullen ook niet in hun hoofd halen om ze te pesten. Dat is opvoeding.
Het gaat te vaak fout doordat de mensen niet weten wat zij doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:16

Mensen die niet weten wat ze doen Chrico? Gewoon lamlendigheid zeg maar gerust, en onverschilligheid.

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 16:08

Ik denk dat het in veel gevallen niets met lamlendigheid te maken heeft maar met onwetendheid. Hoevaak hoor je niet bijvoorbeeld over een spaniel. Leuke lieve honden met zielige ogen. Maar vergeet niet dat een spaniel een strakke hand van opvoeden nodig heeft want die zijn zo slim dat het mensen irriteerd. Vaak worden namelijk alleen de positieve kanten van een hond benoemd en niet de nadelige.
Zolang mensen niet beseffen wat voor een type hond je in huis neemt en welke lijn zo een hond inzit (bijv. werk of jacht, huis of waakhond) dan ben je snel geneigd om de verkeerde hond in huis te nemen. Dat later als het fout gaat de hond in het asiel zit of nog erger, beseffen mensen gewoon niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:56

maar het minste wat je toch kunt doen is informatie inwinnen over het ras wat je koopt, wat het allemaal inhoudt en wat voor karakter er over het algemeen bijhoort?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:09

he hallo
wij hadden al een jack russel, echt een superlief dier, dus we hadden zoiets van nou die andere kan dan ook geen kwaad, we kennen de fokkers, maar toch is er kennelijk wat mis gegaan in dat nest, we kegen hem zoals ie nu is alleen nog ietsje erger, zijn broertje kennen we ook die is net zo erg, dus aan ons kan het niet liggen
we doen ons best om er het beste van te maken

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 23:00

je kunt zeker informatie inwinnen over het ras dat je koopt, en ik ben het met de stelling eens dat een hond nooit vals wordt geboren, maar altijd vals wordt gemaakt, maar toch klopt dat niet altijd.
Als ik opmezelf tewerk ga!!!!!!!!
Ik durf voor 1000000% te zeggen dat ik fatsoenlijk met mijn dieren omga, of het nou een rat, paard of hond is, ze worden met respect en liefde behandeld, en ja.........toch heb ik een keer een pup van 4 maanden weg moeten doen omdat ie me in 1 keer naar de keel vloog!!!!!!
En ja Desiree, dan zal ik in jou ogen wel niet deugen, (die pup is trouwens niet afgemaakt, al heb ik daar reuze spijt van, want dan had ik tenminste geweten hoe het met haar is afgelopen!!!!), maar die pup was onverantwoord om in een gezin met kinderen te houden, het advies van de dierenarts was heeeeeel duidelijk toen, maar het doet me nog steeds ontzettend veel pijn, al zal je dat misschien niet geloven!
Ik wil hier heel duidelijk mee aangeven dat informatie inwinnen echt niet zaligmakend is, wij hadden dat ook gedaan, maar helaas, zat de kortsluiting in de hond, niet in het ras, en ook niet in het gezin waar hij opgroeide, en ja, je kunt als eigenaar ontzettend veel leed hebben, als je op zo'n rotmanier moet besluiten, je pup weg te doen!

( ben niet wj, maar julke)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 11:03

Leg eens uit Wjerdo waarom jij in mijn ogen niet zou deugen?

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:27

Desiree schreef:
Tsja, dan maar alle honden afmaken he, elk ras kan immers kwaadaardig worden gemaakt door de mens. Ach, het is hier toch al de omgedraaide wereld, dus dat kan er ook nog wel bij. Want zo springt de mens nu eenmaal om met andere levende wezens (zie varkenspest en MKZ, "ruimen" noemden ze dat).

Dit als reactie op mijn stukje er boven..
Ik ben NM Julke.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:01

Deze reactie was niet naar jou toe gericht. het was een reactie in het algemeen en eigenlijk vooral gericht op het feit dat jan en alleman onbeperkt honden kunnen nemen en die kunnen misbruiken zodat ze afgemaakt moeten worden. Als een eigenaar een hond vals maakt en het dier moet worden afgemaakt, zou hij niet een nieuwe kans moeten krijgen en dus geen hond meer moeten mogen nemen.