Ik maak 'm zelf meestal zo: melk, banaan, beetje suiker, blender in (of mixen) et voila... Er zijn mensen die er liever een (of meer) bolletjes vanille-ijs bij doen, maar dat vind ik zelf niet zo geslaagd.
Hier het recept uit mijn kookboek voor banaan en aardbei.
Bananemilkshake
Voor 2 personen heb je nodig: -1 banaan -2 kopjes koude melk -2 bolletjes vanilleijs -1 eetlepel suiker
verder zet je klaar - blender - keukenmes - 2 hoge glazen
En zo maak je het: 1. Schil de banaan en doe hem met de melk en de suiker in de blender. Zet het deksel er stevig op en schakel het apparaat ongeveer 1 minuut in. 2. Schenk de bananemelk in hoge glazen en doe er een bolletje vanilleijs of ijs met een andere smaak bij.
Aardbeienmilkshake
voor 2 personen heb je nodig: - 2 kopjes verse aardbeien - 1 eetlepel suiker - 1 kopje koude melk - 1 kopje karnemelk
Verder zet je klaar: - blender - 2 hoge glazen
En zo maak je het: Was de aardbeien grondig en houd twee mooie apart. Van de andere haal je de kroontjes af. Mix ze met de suiker, de melk en de karnemelk, net zoals bij de bananemilkshake. Schenk de melk in glazen leg er een aardbei op.
TIP
Als je geen blender hebt kun je een staafmixer gebruiken.
haha creatief met milkshakes,, kunnen we ook nog ergens anders creatief mee zijn ?
tuurlijk bijvoorbeeld met pudding, ijs, taart, cake, toost met beleg en brood...niet alles is even leuk om te maken maar taart en cake enzo zijn wel leuk om te maken vind ik (niet dat ik veel kook..bak der niks van )
maar onze vraag is nu hoe kunnen we het dikker maken..?? want de 2e keer dat we het deden was het hartstikke dun..:S:S net melk..:S dus hebben jullie daar tips voor
ik ga voor de cocosmilkshake, heerlijk bij bas van der heyden kan je het volgende kopen: Trink Fix van Kruger Aardbeien milkshakes, dat is echt super makelijk te maken, een eetlepel van dat spul door de melk, goed schudden en smullen maar. Bij ons staat eht bij de houdbare chocomelk en melk producten, naast de instant producten voor choclademelk ect.
Ik maak thuis heel vaak een milkshake met koffie!!! Heerlijk.
ik gooi in de mixer: -een half zakje vanille suiker -een theelepel koffiespul (je kan ook twee theelepels doen voor een sterkere smaak) -een klein bodempje melk (ik denk 1 eetlepel melk?) -zoveel ijs als ik zelf zin heb haha meestal gooi ik er gewoon een halve liter ijs in