Buitenland ongerust: Pim Fortuijn nieuwe Haider?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 11:46

He Xono, als - stel - 1/5 vd bevolking Pim stemt, doet 4/5 dat niet. Dus hij spreekt niet uit wat niemand durft te zeggen. Hij slaat aan bij een gedeelte. Sorry, ben misschien een mierenneuker maar ik hou van nuances. Pim zegt niet wat IK denk en niet durf te zeggen. Ik durf namelijk best veel te zeggen en ook dat ik Nederland niet vol vind en de mensen die ik dat hoor zeggen wonen mijns inziens vaak ik de dorpjes en stadsdelen waar het niet letterlijk zwart ziet. Ik vind Pim een engerd en quess what...misschien is hij dat ook wel echt...hoorde vanochtend bij 538 Beau van Erven-Doorns-of-hoe-schrijf-je-dat suggereren dat Pim foute dingen had gedaan met kids..... Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 12:27

Die loser van een Melkert schijnt ook buitenechtelijke affaires er op na te houden, grinnik. En van Fortuyn wordt nu gelijk vanalles beweert omdat een groep mensen het niet met hem eens is. MAar Gail, als er een groot percentage op hem stemt, zal daar toch rekening mee gehouden moeten worden. Want dat is democratie. Daarbij hoeven wij niet bang te zijn voor een politieke boycot. Belgie is ook nooit geboycot met hun vlaams blok.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 14:48

Gail schreef:
hoorde vanochtend bij 538 Beau van Erven-Doorns-of-hoe-schrijf-je-dat suggereren dat Pim foute dingen had gedaan met kids..... Verward

Neem me niet kwalijk hoor, maar zo komen nu de praatjes in de wereld: de heer van Erven Dorens zei dat een manier om van Fortuyn af te komen misschien was de roddel de wereld in te helpen dat Fortuyn hele foute dingen met kleine kinderen deed of had gedaan. En als ik jouw reactie zo lees, heb jij de klok horen luiden....

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-02 17:00

hahaha
dat is op zich wel een uitstekend voorbeeld van hoe de roddels in de wereld komen ja Haha!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:27

Neneneeee!!!!! Hij zei dat hij 'niet wist of het waar was hoor' dus hij bracht het heel erg vaag zo van als het waar is is het fout.

En ja Desiree, ben het helemaal met je eens; het is een democratie dus hij moet maar gewoon gaan regeren en dan zien we wel verder... Haha! ben benieuwd!!! Haha!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:30

Het was trouwens een grapje want ik geloof er ook geen zak van, ze hadden het ook over de sm-striemen van Melkert ja....ik had er een knipoogje bij moeten plaatsen!!!!

Maar ik vond het bericht erg suggestief!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:34

qoute: "Neneneeee!!!!! Hij zei dat hij 'niet wist of het waar was hoor' dus hij bracht het heel erg vaag zo van als het waar is is het fout. "

Nou, dat zegt al een hele hoop over die persoon, want zoiets zeg je niet als je het niet zeker weet en al helemaal niet in het openbaar! Het is niet Pim die gebrek aan fatsoen toont hier.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:38

Da's waar, daar heb je gelijk in!

Ze zeiden ook dat hij Irene van der Laar in de tweede kamer wil hebben. Vonden ze echt het toppunt, zo van 'who's next'? Lekker ding in de wteede kamer....maar Irene van der Laar heeft toch rechten gestudeerd ofzo? Is in ieder geval niet de eerste beste bimbo volgens mij!

Dus toonzetting was een beetje banketstaaf ja.

Maar ja, ik zie Melkert ook nog niet sm-en.... Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:50

Gail schreef:
maar Irene van der Laar heeft toch rechten gestudeerd ofzo? Is in ieder geval niet de eerste beste bimbo volgens mij!

ehh, irene v/d laar had de op een na laagste score bij de nationale IQ test dit jaar, ik geloof dat Regilio Tuur een score van 80 had en zij een score van 89!! terwijl het gemiddelde IQ op 105 ligt.
Niet een erg snugger typje dus!

verder; voor degene die zei dat Pim zegt wat iedereen denkt; spreek voor jezelf, want ik ben het zeker niet met al zijn stellingen eens. En ook al zegt hij ook heel ware dingen, iemand die de discriminatie wet wil afschaffen moeten we toch niet serieus nemen???

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:54

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:26

lis"]
[quote="Gail schreef:
iemand die de discriminatie wet wil afschaffen moeten we toch niet serieus nemen???

Maar zo heeft hij het ook nooit gezegd. Hij heeft gezegd dat als die Imam Hasselhoef homo's voor van alles kan uitmaken en kan zeggen dat er van hem allerlei dingen tegen hun gedaan mogen worden, de discriminatiewet net zo goed kan worden afgeschaft. Alleen dat is het hele probleem met de media; als iemand iets zegt wordt het precies in zo'n context geplaatst dat het gelijk negatief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 19:45

lis schreef:
[
ehh, irene v/d laar had de op een na laagste score bij de nationale IQ test dit jaar, ik geloof dat Regilio Tuur een score van 80 had en zij een score van 89!! terwijl het gemiddelde IQ op 105 ligt.
Niet een erg snugger typje dus!

[/quote]

Detail: gemiddelde ligt op 100.

Wat de macht van PF betreft: in dat geval vertrouw ik graag op onze Koningin.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 10:21

Daar heb je helemaal gelijk in Roos. Het lijkt er op dat alleen bepaalde groepen mogen discrimineren maar andere groepen mogen het niet. En bepaalde groepen mogen gediscrimineerd worden en dan houdt iedereen stil, en andere groepen zijn heilig en onschendbaar kennlijk. Beetje dubbel allemaal he, niet waar?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 10:23

Daar heb je helemaal gelijk in Roos. Het lijkt er op dat alleen bepaalde groepen mogen discrimineren maar andere groepen mogen het niet. En bepaalde groepen mogen gediscrimineerd worden en dan houdt iedereen stil, en andere groepen zijn heilig en onschendbaar kennlijk. Beetje dubbel allemaal he, niet waar?

hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 09:33

Roos"]
[quote="lis"][quote="Gail schreef:
iemand die de discriminatie wet wil afschaffen moeten we toch niet serieus nemen???

Maar zo heeft hij het ook nooit gezegd. Hij heeft gezegd dat als die Imam Hasselhoef homo's voor van alles kan uitmaken en kan zeggen dat er van hem allerlei dingen tegen hun gedaan mogen worden, de discriminatiewet net zo goed kan worden afgeschaft. Alleen dat is het hele probleem met de media; als iemand iets zegt wordt het precies in zo'n context geplaatst dat het gelijk negatief is.
[/quote]

Yeah sure! Pim en onschuldig! Frusty Ga jij je neus maar wassen Bobo Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 09:53

Het is wel zo dat de woorden van Pim vaak uit de context genomen worden en hij dus niet zo schuldig is als veel mensen gemakshalve beweren omdat dat wel in hun straatje past.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:25

Uh, die laatste quote is niet van mij jongens....

Maar als ik het goed begrepen heb zegt hij dat nL vol is, er liefst geen allochtonen meer bijmoeten want die veroorzaken toch praktisch alle criminaliteit en áls we dan al wat binnenlaten dan met een quotum per land Verward

En o ja vooral geen islamieten meer binnenlaten...hoezo ongenuanceerd?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:27

ook ongenuanceerde dingen kunnen een vorm van waarheid bevatten en dat moeten we de ogen niet voor sluiten.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 11:40

Toelichting?

(Ik zie trouwens niet hoe er een waarheid kan schuilen in een stelling van die strekking dwz de 'ik wil' vorm)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 12:38

Volgens mij heb ik hem een paar keer horen zeggen "opvangen in de eigen regio". Dus worden de 'vluchtelingen' zeker wel opgevangen, alleen niet allemaal hier. Ik zie niet in dat dat niet zou kunnen. Lijkt mij alleen maar beter, dat mensen een beetje in de buurt van hun thuis kunnen blijven...

Ik ben geen Pim-kenner trouwens, maar heb wel een paar keer verontrustende stukken in de Haagse Courant gelezen over het percentage allochtonen. Ik kan me aanstellen, maar als Den Haag binnen afzienbare tijd voor de meerderheid uit allochtonen bestaat, weet ik niet of ik dat wel zo leuk vind. Maar dat mag ik geloof ik niet zeggen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 12:41

Nee Cer, dat mag niet! dat zal ook wel ongenuanceerd zijn.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:15

Cer schreef:
Volgens mij heb ik hem een paar keer horen zeggen "opvangen in de eigen regio". Dus worden de 'vluchtelingen' zeker wel opgevangen, alleen niet allemaal hier. Ik zie niet in dat dat niet zou kunnen. Lijkt mij alleen maar beter, dat mensen een beetje in de buurt van hun thuis kunnen blijven...

ja, goed idee Pim, zo kunnen wij (nederland) de vluchtelingen uit belgie, duitsland en frankrijk opvangen, want die hebben het zo moeilijk onder de dictatuur in die landen Verward

't is gewoon lachwekkend wat hij voorstelt. Zal daar iemand intrappen? Ja dus, lees ik hier al.

btw Cer, je schrijft het woord vluchtelingen tussen aanhalingstekens. Ik begrijp daaruit dat je vergeten bent dat er ook een heleboel vluchtelingen zijn die werkelijk vermoord worden als ze één voet op eigen bodem zetten??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:29

Zowieso kan ik het niet erg waarderen als iemand suggereert dat ik ergens 'intrap'. Dat zou betekenen dat ik niet voor mezelf na kan denken, maar dit terzijde.

Inderdaad schrijf ik het woord vluchtelingen met aanhalingstekens omdat een (ik zal niet zeggen groot, maar toch) gedeelte toch zeker imo geen vluchteling is, als zijnde dat ze in hun thuisland naar het leven gestaan worden. Ik heb erg veel sympathie voor vluchtelingen die uit een levensbedreigende situatie komen, maar zeker niet voor allochtonen of immigranten die geen vluchteling zijn en mij in mijn land in mijn stad menen mij te mogen discrimineren. Daar heb ik nog steeds geen enkel medelijden mee en die mogen van mij linea recta terug.

Ik heb overigens niet op Pim gestemd omdat mij niet duidelijk is wat hij aan de situatie gaat doen, maar het excuus dat hij geen programma heeft raakt kant nog wal want de politieke partijen die WEL een programma hebben maken dr ook een puinhoop van. Blijkbaar is het hebben van een programma een legitieme reden om te stuntelen. Volgens mij kan je dan net zo goed zonder programma stuntelen, is om het even.

Maar ik heb zowieso geen zin in een politieke discussie want daar kom je nooit uit, ik wens alleen niet uitgemaakt te worden door fantast als ik weer es door mijn stad loop en een groepje tegenkom wat het nodig vind om mij uit te maken voor allemaal dingen die ik niet kan verstaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:36

ik zal een paar feiten noemen over moslims:
- moslimlanden lopen op economie achter
- cultureel/sociaal lopen zij ook achter, wat zich sterk uit op het gebied van de emancipatie van de vrouw.
- qua ontwikkeling op wetenschappelijk gebied lopen zij ook achter

Discrimineer ik nu, zijn mijn uitspraken ongenuandeerd of is dit simpelweg waar? Ik denk zelf het laatste. Denk je van niet, leg dan uit waarom je denkt dat het niet zo is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 13:53

Misschien ter aanvulling... ik kijk weinig politieke televisie, maar laatst zag ik toch een mevrouw van groen links iets vertellen over de Islam, bijvoorbeeld dat het helemaal geen vrouwonvriendelijk, onderdrukkende religie is. Nu kan dat natuurlijk best waar zijn (ik ben zeker geen moslimdeskundige!!) maar ik vraag me af hoe je dat moet uitleggen aan de meisjes die besneden worden en die accuzuur in het gezicht krijgen en nog meer van dat soort belachelijke acties.
Tevens zag ik een meneer die er problemen mee had dat in de krant bij een misdrijf vermeld wordt om welk ras mens het gaat. Dus bijvoorbeeld de Turkse verdachte zus en zo. Toen dacht ik nog, waarom zou je dat NIET mogen vermelden, net zo goed als dat je mag melden als het om een blanke verdachte gaat, toch?
En met dat soort rare openbaarsprekende figuren kweek je misschien wel die afkeer, ik weet het niet. Ik vond het maar weer eens een vreemd verhaal allemaal. Je kan niet rechtpraten wat krom is, alleen als het om bepaalde bevolkingsgroepen gaat. Overigens, ik heb er net zoveel problemen mee als blanken (of autochtonen weet ik veel wat voor term je wilt gebruiken) een overtreding of iets dergelijks begaan en daar niet voor aangepakt worden, wat dat betreft lijkt me iets mis met het politieapparaat hierzo..maar dat zijn weer andere topics.

Maar misschien ben ik iets te ongenuanceerd, zou heel goed kunnen.
Mocht ik iemand beledigen, mijn excuses, maar de manier waarop je dingen ervaart is voor iedereen anders.