Zembla: De Jungle van de tienerseks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Re: Zembla: De Jungle van de tienerseks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:08

Justy schreef:
Zij vonden het min of meer normaal dat als een meisje A zegt, ze dan gedwongen wordt ook B te zeggen.

Ik ben 16, en ik ben blij dat ik dat toch echt anders zie.

Heb het programma niet gezien, maar dit is toch te gek voor woorden
Vind dat dit soort dingen toch echt in een opvoeding horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:09

Als ik de reacties lees in het topic over wanneer je iemand een slet vnd, sla ik ook al achterover hoor! Tegenwoording is het normaal om maar met iedereen te bekken of meerdere one night stands te hebben op jonge leeftijd. Ik denk toch dat dit vor een groot deel tr wijten is aan de zogenaamde vrije opvoeding. Grenzen zijn er niet meer, dus ook niet op seksueel gebied.

Het gaat bij opvoeding niet zozeer om verbieden maar om het bijbrengen van normen en waarden, en dat gebeurt tegenwoordig bijna niet meer. In onze tijd was er ook dergelijke tv, en toch heb ik me altijd naar mijn opvoeding gedragen, maar goed, ik ben dus ook werkelijk opgevoed

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:46

Daar heb je een punt faye ,........Ik zie het op mijn werk ook hele jonge meiden en jongens die op een hele grove manier over sex praten en het heel gewoon vinden om allerlei handelingen voor een kerel te doen.
Computer heb ik daar weggehaald wat er op Msm gebeurt is niet normaal.
Ook meiden ter bescherming vanzichzelf naar gesloten plekken laten gaan.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:24

Nou zag ik laatst een topic over die sex reclame's... en er hangen nu bij snelwegen ook reclame's met naakte vrouwen die een sex date willen.
Ligt het aan de opvoeding of toch ook wel deels aan de overheid die dit soort reclame's goedkeurt?

Jongeren komen steeds vroeger in aanraking met sex.... middels het internet waar je verschillende sites op kan of kan opzoeken of tv komt het geregeld voor in de kiosk zie je de sexbladen open en bloot liggen.
Ik denk dat het voor jongere door het vaak zien en vaak mee geconfronteerd worden dmv opgenoemde dingen de grens om zelf sex te hebben verlaagd wordt. Ze zien op die reclame's namelijk dat het heel normaal is om een sexdate te houden.

Helaas houd het onderwijs hier geen rekening mee door eerder voorlichting te geven dan de eerste klas middelbare school. Terwijl de jongere wel eerder volwassen worden.... dus die verhoudingen kloppen mijn inziens momenteel niet. Kinderen van nu zijn niet te vergelijken met de kinderen van 10 jaar terug denk niet eens met de jongere van 5 jaar terug.

Ik denk dat je diot probleem bij de kern moet aanpakken en sex reclame's en sexborden langs de weg als eerst verwijderd moeten worden en vervolgens het internet veiliger voor tieners.... en hoe?? das aan de overheid die hebben het ook zover laten komen!!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 10:34

Dat is natuurlijk wel heel makkelijk, dit is niet alleen een overheidskwestie. Ik denk dat meiden veel te weinig geleerd wordt dat ze respect voor hun lichaam mogen hebben, dat het niet zomaar iets is wat je te grabbel gooit en dat er naar je geluisterd moet worden als je 'nee' zegt. Maar jongens wordt te weinig geleerd dat 'nee' ook echt 'nee' betekent, dat seks alleen leuk is als het met wederzijdse instemming gebeurt.

Men roept hier nu wel 'Ja hallo, wie weet er nu niet wat verkrachting is', maar die jongens hebben daar een bepaald beeld van gekregen, deels door hun opvoeding, deels door de straatcultuur waar ze zich in bevinden en deels door de vertekende beelden op tv en internet. Er wordt niet over gepraat in de opvoeding, en verder krijgen de jongens van alle kanten signalen dat het oké is. Ook de meisjes lijken te denken dat dat nou eenmaal de manier is waarop het werkt. Om dat de doorbreken zal er op alle gebieden opgevoed moeten worden, zowel thuis, op school als van overheidswege. Dit is niet opgelost met een uurtje extra verzorging, of het verschuiven van de voorlichtingsles naar groep 7.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:35

Het is volgens mij inderdaad ook een maatschappelijk probleem; weinig aandacht voor op school, vrije opvoeding, reclame/tv, vervagen van normen en waarden, minder tijd voor opvoeding door 2-verdieners, hardere maatschappij .......

Als ik kijk naar wat mijn nichtje van 16 allemaal uitspookt; mijn vader had mijn benen gebroken op die leeftijd.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:39

Ze moeten leren respect voor hun lichaam te hebben,..... Terwijl er langs de snelweg een groot boord hangt met daarop:

'bel me snel voor een sexdate' >;)

Ze zien toch niet anders dan dat het normaal is.....

En oke een stukje opvoeding komt daar ook bij kijken... maar sorry ik verwacht niet van mijn broertje van 13 dat die sex heeft!!!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 10:46

Dat is wel zo Fsoudan, maar je lost het probleem niet op door dat billboard weg te halen. En nee, het is niet leuk om je te moeten realiseren dat je broertje van 13 seks heeft, maar blijkbaar zijn we in een tijdperk aangeland waarin dat nu eenmaal gebeurt, en er dan je ogen voor sluiten dat is struisvogelpolitiek en daar wordt al helemaal niks mee opgelost.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:48

fsoudan schreef:
En oke een stukje opvoeding komt daar ook bij kijken... maar sorry ik verwacht niet van mijn broertje van 13 dat die sex heeft!!!

Helaas moet je daar tegenwoordig wel rekening mee houden.....en daar moet je als ouders/opvoeder/school/overheid dus ook op in spelen.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:49

Ik heb er (gelukkig) geen ervaringen mee.. Maar ik vind wel dat er ook daaraan meer gedaan moet worden op school tijdens seksuele voorlichtingen..

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:00

Ja ik heb ook een stukje gezien in me pauze.
Maar echt afshuwlijk gewoon!
Er was een jongen die zei "als ze via msn enzo heel G**L doen enzo en dan in hetecht in een hoekje kruipen dan pak ik der gewoon want ze wou het toch zei ze op msn!!!"
Ja hallo dan ben je toch niet lekkere bij je hoofd , zowel dat meisje als die jongen.

En ook een meisje dat met jongens op msn zat en dan de cam aan deed en dan waren het hele oude mannen die ja je raad het wel een gelaschtdelen lieten zien!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:21

"Nee" is tegenwoordig niet meer genoeg om een jongen duidelijk te maken dat ze niet wil.
Vroeger had je volgens mij een hele campagne om jongeren duidelijk te maken dat "nee" ook "nee" is en dat je dat als meisje ook op elk moment mag zeggen als je niet meer wou.....volgens mij is die grens ook erg vervaagd. Goede campagne om weer in te voeren lijkt me.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:30

faye schreef:
Als ik de reacties lees in het topic over wanneer je iemand een slet vnd, sla ik ook al achterover hoor! Tegenwoording is het normaal om maar met iedereen te bekken of meerdere one night stands te hebben op jonge leeftijd. Ik denk toch dat dit vor een groot deel tr wijten is aan de zogenaamde vrije opvoeding. Grenzen zijn er niet meer, dus ook niet op seksueel gebied.

Het gaat bij opvoeding niet zozeer om verbieden maar om het bijbrengen van normen en waarden, en dat gebeurt tegenwoordig bijna niet meer. In onze tijd was er ook dergelijke tv, en toch heb ik me altijd naar mijn opvoeding gedragen, maar goed, ik ben dus ook werkelijk opgevoed

Amen.
Ik vind het echt niet normaal hoe kinderen, want laten we even heel eerlijk zijn, dit gaat om kinderen, hoe die met sex omgaan.
Ik hoorde afgelopen weekend iets over de Kaapverdiaanse pooier eenheid op het nieuws.
Dat waren hele stoere jongens uit Rotterdam die meisjes verkrachtten.

En dat niemand begrijpt dat zulke dingen niet ok zijn, dat vind ik echt shockerend.
Waar zijn de ouders in deze verhalen?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:47

Ik heb het ook met open mond gekeken, was verbaasd. Ook al gebeurde sommige dingen vroeger ook wel.

Maar toch jeetje zeg waar is je zelfrespect?

En dat meisje van 16 ofzo dat ze op MSN zat, damn....
Gewoon een oude vent die zichzelf zat te bevredigen voor de webcam. Gatverdamme!!!
Ik heb gelukkig zulke mensen niet op mijn MSN, ben erg blij dat ik dan toch nog enigszins "normaal" ben opgevoed. Sja hoe zeg je dit anders?

Maar jeetje zeg, 13 jaar en al volop met sex bezig, waar is je jeugd?
Ik liep lekker bij de pony's was absoluut niet met jongens bezig, ook niet met sex.

Idd waar zijn de ouders? Want het zal je kind maar wezen....

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:51

Hij loopt vast bij mij.
Maar wat ik tot nu toe heb gezien staat me absoluut niet aan.

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:51

Volgens mij hebben we ergens in de afgelopen jaren sex en liefde van elkaar gescheiden. Tuurlijk seks is leuk, normaal en spannend maar dan wel met iemand waar je helemaal voor gaat en niet met jan en alleman. Ik ben ook best "vrij "opgevoed, mijn ouders waren nooit geheimzinnig over sex, in het badkamerkastje staat een potje met condooms en die mogen we gewoon gebruiken indien nodig maar mijn ouders praten altijd over sex in combinatie met liefde en dat is volgens mij een heel belangrijk punt. Sex was bij ons een heel normaal en leuk iets en ik geloof ook niet dat mijn ouders het erg hadden gevonden als ik op mijn dertiende sex had gehad met een leuke jongen waar ik al een tijdje verliefd op was maar als ik nu een one-night stand had gehad met de eerste de beste jongen die ik die avond tegenkwam waren ze denk ik wel heel teleurgesteld geweest.
Dus ik vind het geen enkel probleem dat jongeren tegenwoordig vroeg aan sex beginnen mits ze er aan toe zijn en hun partner echt "the one is".

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:58

Idd Menske, maar dat is totaal iets anders dan dat men met jan en alleman gaat. En het de normaalste zaak is om dat maar te doen, pakken wat je pakken kan

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:19

Jeetje heb het ook zitten kijken, dat zoiets uit de hand loopt is nu wel duidelijk..
Ik heb er zelf gelukkig ook geen ervaring mee!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:24

Kan iemand me vertellen waar ik het programma nog eens kan zien? Ik vind hem nl niet op uitzendinggemist...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:28

Gunufje, als je bovenaan de site op zoek op Z klikt en dan rechts op Zembla drukt vind je 'm

Heb t net ook gekeken.. ongelooflijk

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:37

Dankjewel!
Ik ga nu kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:44

Ik ben het nu ook aan het kijken.. pfff ik snap het echt niet hoor.. Ik heb van mijn ouders fatsoenlijke voorlichting gekregen en ook op de middelbare school. Maar wat ik bijvoorbeeld van mijn vriend heb gehoord"hij heeft op de middelbare school geen enkele voorlichting gehad, omdat zijn leraar het niet durfde te geven. Zulke dingen zou den ook niet moeten kunnen, vind ik dan!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:57

Ik heb net ook even via uitzending gemist gekeken. Mijn god ik irriteerde me echt dood aan dat groepje rond die pooltafel. En dan dat meisje wat op msn zat. Jeetje als haar ouders dit toch zien dan schrikken ze zich toch rot of niet dan? (ik snap überhaupt niet dat ze zich daar niet voor schaamt)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:04

jeetje wat zijn die meiden naïef! Dat meisje op msn idd. Vind je het normaal dat hij zich aftrekt voor de webcam? Ja, ik zie het wel vaak

Mn zusje zit nou ook in zo'n periode, en vind het zo eng voor dr. Ze heeft zelf volgens mij niet eens door wat er kan gebeuren.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:25

Ik heb het idee dat sex voor die jongeren tegenwoordig net zoiets is als even de boodschappen doen, of het vuil buiten zetten.
Echt niet normaal.