De aldi is net als de lidl. Het zijn winkelketens. Wat is Lukas?
Laatst bijgewerkt door Prima op 03-03-02 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Percy
Geplaatst: 02-03-02 14:46
Maar de Aldi heeft wel hele lekkere wijn!! Af en toe hebben ze een hele goede Medoc, mijn favoriet maar ook de goedkope Languedoc is goed te genieten op een doordeweekse avond. De witte Bordeaux is echter super net als de Pinot. Ze hebben vaak ook nog een lekkere Zuid-Afrikaanse rode wijn.
Soms vragen ze me waar ik die geweldige wijnen toch vandaan heb en als ik dan zeg dat ik die in de Aldi gekocht heb krijg ik regelmatig zeer verbaasde blikken
ibikus
Geplaatst: 02-03-02 15:25
Muscat wijn is erg lekker!!!
Verder wordt er hier thuis erg veel wijn gedronken. Zuidafrikaners komen er hier niet meer in zover ik heb begrepen, vooral mijn vader is er op uitgekeken en heeft het vaak over de 'inmaak-smaak', daarmee bedoelt hij dat hij kuilgras proeft
Overigens hebben we hier ook al een paar keer een Chileen van de Lidl gehad, niet duur maar erg goed!
Honeybee
Geplaatst: 02-03-02 15:40
Ik ben zelf niet zo'n wijndrinker, maar ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik het ook nooit heb leren drinken.
Wat betreft Lukas Klamer, dat is een groothandel voor Horeca Artikelen. Evenals de Macro (hoort bij Lukas klamer), Sligro enz. enz.
jantina
Geplaatst: 02-03-02 17:20
Brrr.. niet echt lekker. Ik heb middelbare Hotelschool gedaan, dus de wijnlessen enzo kwamen er wel bij kijken. Veel heb ik er niet van geleerd trouwens Ik vond het wel erg leuk om de verschillen te proeven in verschillende wijnen. Wat voor dingen je tussen de druiven door proeft. Heel interessant! Ook de wijnreis was goed aan mij besteed, al die prachtige wijnhuizen en die prachtige omgeving. Jammer dat we in een bus zaten en niet tepaard!!
Maar wijn? Nee houd ik niet van. Zal het ook niet leren drinken, het doet me niets. Ik drink overigens bij het eten liefst iets neutraals. Water oid. Of soms een sapje. Eigelijk drink ik liever van te voren en naderhand
XJuul
Geplaatst: 02-03-02 18:32
echt ranzig vind ik wijn.
Geef maar maar een rode wodka/redbull, of passoa/jus lekker zoet.
chantal1
Geplaatst: 02-03-02 19:31
Jammie jammie jammie, ik ebn dol op wijn. Een tijdje geleden heb ik er 2 gedronken, nou, dit had ik nog nooit geproefd. Stom genoeg ben ik de naam vergeten maar daar kom ik wel weer achter.
Laui!
Geplaatst: 02-03-02 20:09
Oh, breek me de bek niet open! Ik drink niet zo veel wijn, vind het overigens wel lekker. Maar ik ben dan ook écht verwend. Meursault uit 1982/83 echt té gek. Dan snap je niet dat mensen nog iets anders willen, maar goed. Mijn paps is nu zijn verzameling aan het liefkozen (zit hier vlakbij, dus ik hoor m met flessen sjouwen). En mijn paps heeft een erg goeie smaak, en das een voordeel. Goedkoop wijn scoren is een sport, voor fl 15 heb je leuke wijn (Wijnbeurs, op het moment niet zulke goeie service), en die legtie dan weg, om vervolgens een paar jaar later likkebaardend onder het stof vandaan te halen. Dessertwijn is ook erg lekker, eiswein bijv. Jammie, maar niet meer dan n glaasje bij ijs ofzo, want daar wordt je toch lor van... Verder vind ik vrijwel alles wat mijn vader ons voorschoteld best te drinken. *grin*. Geweldige Bourgognes... Echt zalig. Dan zit ik heerlijk in mijn glas weggedoken aan tafel boven mijn heerlijke boutje weg te dromen. Wel jammer dat op het moment mijn kiezen net verwijderd zijn, doet toch iets té veel af aan mijn plezier in lekker smullen. Wijn moet je wel samen met iets anders nuttigen. Toastjes met kaas (niet die vieze smerige schimmelkaas, al het andere is ok), of met worst (met of zonder toastje). Knabbeldingetjes, borrelhapjes. Oh, en weetje wat superlekker is? Rode wijn bij rauwe tonijn... Ik weet het, maar gekoelde bourgogne is echt.....
Prima
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 20:46
Mijn vader, voordat hij naar het buitenland vertrok, had een hele wijnkelder. Die heeft hij geveild po christie's. Zonde zonde zonde. Hij heeft een paar hele mooie zelf gehouden, zogenaamde madnum en dubbele magnum flessen. Ik hen dus ook hele mooie wijnen gedronken. Ook port trouwens (uit 1960, weet ik me nog te herinnneren).
Esther
Geplaatst: 02-03-02 22:30
Ik drink vooral de wijn uit onze kerstpakketten, meer krijgen we per jaar niet op. Trouwens de witte huiswijn van AH is heerlijk om in de tomatensoep te gebruiken, krijg je heerlijk soepje van. Ok ik weet het ben een wijnbarbaar.
Laui!
Geplaatst: 03-03-02 13:39
Amai... Ik ken dat, ik vond het wel heel jammer dat ik er een paar jaar geleden met zn verjaardag niet bij was. Toen had hij als cadeautje een Meursault uit 1979 gekregen. Witte wijn wordt nooit zo oud, maar die schijnt dus het lekkerste wijntje ooit geweest te zijn. Mijn broer was er wel bij, maar die moest nog rijden, maar hij heeft wel een slokje gehad. Echt zo jammer dat het maar 1 fles was! Port is mijn vaders favoriet. Hij heeft een jaar of 2 geleden port van net 2 jaar oud gekocht, om weg te leggen. Argh, ik denk dat ik nog 50 jaar thuis blijf wonen!
Mar2lin
Geplaatst: 03-03-02 15:21
rode wijn vind ik niet zo! maar witte wel.. ik heb vlak voor oud en nieuw een hele lekker zoete witte op... op de fles stond alleen enegekleurd etiketje met "Nieuwjaars wijn" maar hij was ontzettend lekker!
ik drink best veel wijn,v ooral op zondag en op zaterdagavonden op verjaardagen enz.!